Reklāma

Nissan Leaf iededz svētku lampiņas ar bremzēšanas palīdzību

Jaunākie raksti

Pebble pulksteņa radītājs vēlas piedāvāt mazāka izmēra Android viedtālruni

Kādreiz vēl Sony veidoja maza izmēra Android viedtālruņus ar flagmaņa cienīgu specifikāciju, bet nu gandrīz vienīgā iespēja tikt pie...

Arī LMT pagarina iespēju ukraiņu bēgļiem izmantot bezmaksas mobilos sakarus

LMT pagarina iespēju Ukrainas iedzīvotājiem, kuri atrodas Latvijas teritorijā, vēl uz 90 dienām turpināt izmantot bezmaksas mobilo sakaru pakalpojumus. “Jau...

“Moskvičs” atdzims uz ķīniešu radītas platformas

Jau iepriekš esam rakstījuši, ka Renault pilnībā atstāj Krievijas tirgu, savukārt Renault rūpnīca Maskavā tiks izmantota, lai tur atdzīvinātu...

Withings izziņo jaunu klasiska stila viedpulksteni ScanWatch Horizon ar 30 dienu darbības laiku

Zīmols Withings ir zināms ar dažādām elektroniskajām ierīcēm, kuras palīdz mums sekot līdzi savai veselībai. Tagad produktu klāstu papildinājis...

Audi jaunākajos modeļos tagad piedāvā Apple Music atbalstu

Vācu autoražotāja Audi mašīnu īpašnieki tagad var izmantot Apple Music pakalpojumus savu mašīnu multimediju sistēmā pa taisno, proti, nav...

Kamēr pāri okeānam ASV krastos interesantā veidā tiek atspoguļots dabas spēks, elektriskajam zutim darbinot eglē iekarinātās lampiņas, tikmēr pa Eiropas ceļiem ripo Nissan Leaf elektroauto, uz kura atrodošie Ziemassvētku ornamenti tiek ieslēgti pateicoties rekuperatīvajai bremzēšanas enerģijai.

Nissan Leaf jaunākais modelis ir aprīkots ar tā dēvēto e-Pedal™ sistēmu, kas nozīmē, ka ar vienu pašu gāzes pedāli iespējams kontrolēt gan jaudas padošanu, gan bremzēšanu, jo auto pats dabiski veiks bremzēšanu. Salīdzinot ar iekšdedzes dzinēju auto, kuriem ierasta tukšgaita, Leaf gadījumā atlaižot gāzes pedāli notiks bremzēšanās, kas attiecīgi liks elektromotoram kļūt par ģeneratoru un visu bremzēšanai iztērēto enerģiju uzkrāt. Tādējādi palielinot baterijas ietilpību un nobraucamo attālumu. Tiek lēsts, ka Nissan izstrādātā rekuperatīvā bremzēšana ir visefektīvākā starp elektroauto. Variet izbaudīt Kursora pieredzi gan ar speciālo pedāli, gan auto kopumā.

Pēc pieejamās informācijas, elektroauto gandrīz 18 tūkstošu kilometru garā ceļā ar šo bremzēšanas sistēmu spēj saražot 744 kilovatstundu elektroenerģiju. Salīdzinājumam šī enerģija spētu vienu stundu darbināt 297 plītis vai arī 5 stundas ļaut skatīties 744 televizorus. Pēdējais no šiem piemēriem liekas pat ļoti uzskatāms un vērā ņemams.

Aizdomājoties vairāk par enerģiju kā tādu, tad šādu rekuperatīvo sistēmu iespējams uzstādīt tikai elektro vai hibrīdauto, jo pats elektromotors reizē darbojas kā ģenerators. Tāpat tas norāda uz to, ka patiesībā ļoti daudz enerģijas tiek paterētas bremzēšanas gadījumā, kas parastam auto vienkārši izkūp gaisā siltuma veidā no berzes. Mūsu zaļajā gadsimta laikā, šo bremžu enerģiju var dēvēt par tā saukto tīro enerģiju fizikas procesu ietekmē.

 

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
12.12.2019 17:11

Nissan Ziemassvētku eglītei uz riteņiem ir viena no ātrāk mirstošajām baterijām starp šobrīd pieejamajiem elektroauto. Tāpēc atliek paļauties tikai uz rekuperāciju. Joprojām gaidām baterijas aktīvās dzesēšanas ieviešanu.

LAN
12.12.2019 18:01
Reply to  Krotow

Un Chademo aizstāšanu ar CCS, kā arī normālas cenas akumulatoram:
https://www.google.com/amp/s/www.teslarati.com/tesla-model-3-nissan-leaf-owner-faulty-battery-nightmare/amp/

Krotow
12.12.2019 18:31
Reply to  LAN

Akumulatoru pēcgarantijas nomaiņas cenas, kas ieraugot rēķinu, iedod pa pieri, nav tikai Nissan raksturīgas. Ar Tesla un Renault akumulatoriem tā pati ķeza, tikai attiecīgi lēnāk. Un ja vēl rietumu elektroauto braucēji parasti var akumulatora maiņu atļauties, tad mūsu gadījumā atliks tikai mainīt uz citu mazlietotu auto ar vēl līdz galam nenokautu bateriju.

Skābene
13.12.2019 08:45
Reply to  LAN

Pie LV Jaguar dīlera jauna baterija I-Pace maksā vairāk kā jauns I-Pace. :)
Tas lai atsistu jebkādu vēlmi mainīt bateriju!

Kursors.lv
12.12.2019 18:07
Reply to  Krotow

Tie ļaudis, kas brauc ar Līfiem saka, ka tā nav īsti reāla problēma.

Asaris
12.12.2019 21:33

Cik gan redzēts sludinājumos kur tirgo, tad pat 3 un 4 gadus veciem Leaf jau ir 1. baterijas iedaļa pazudusi, kas ir 15%. Teslām pat 8 gadus vecām ir reti kurai vairāk par 10%

Kursors.lv
13.12.2019 10:41
Reply to  Asaris

Tas ir ļoti atkarīgs no tā, kā to auto ekspluatē. Bet, jā, baterijas ar laiku (uzlādes reizēm) degradējas – tas ir fakts.

Reklāma