Kamēr pāri okeānam ASV krastos interesantā veidā tiek atspoguļots dabas spēks, elektriskajam zutim darbinot eglē iekarinātās lampiņas, tikmēr pa Eiropas ceļiem ripo Nissan Leaf elektroauto, uz kura atrodošie Ziemassvētku ornamenti tiek ieslēgti pateicoties rekuperatīvajai bremzēšanas enerģijai.
Nissan Leaf jaunākais modelis ir aprīkots ar tā dēvēto e-Pedal™ sistēmu, kas nozīmē, ka ar vienu pašu gāzes pedāli iespējams kontrolēt gan jaudas padošanu, gan bremzēšanu, jo auto pats dabiski veiks bremzēšanu. Salīdzinot ar iekšdedzes dzinēju auto, kuriem ierasta tukšgaita, Leaf gadījumā atlaižot gāzes pedāli notiks bremzēšanās, kas attiecīgi liks elektromotoram kļūt par ģeneratoru un visu bremzēšanai iztērēto enerģiju uzkrāt. Tādējādi palielinot baterijas ietilpību un nobraucamo attālumu. Tiek lēsts, ka Nissan izstrādātā rekuperatīvā bremzēšana ir visefektīvākā starp elektroauto. Variet izbaudīt Kursora pieredzi gan ar speciālo pedāli, gan auto kopumā.
Pēc pieejamās informācijas, elektroauto gandrīz 18 tūkstošu kilometru garā ceļā ar šo bremzēšanas sistēmu spēj saražot 744 kilovatstundu elektroenerģiju. Salīdzinājumam šī enerģija spētu vienu stundu darbināt 297 plītis vai arī 5 stundas ļaut skatīties 744 televizorus. Pēdējais no šiem piemēriem liekas pat ļoti uzskatāms un vērā ņemams.
Aizdomājoties vairāk par enerģiju kā tādu, tad šādu rekuperatīvo sistēmu iespējams uzstādīt tikai elektro vai hibrīdauto, jo pats elektromotors reizē darbojas kā ģenerators. Tāpat tas norāda uz to, ka patiesībā ļoti daudz enerģijas tiek paterētas bremzēšanas gadījumā, kas parastam auto vienkārši izkūp gaisā siltuma veidā no berzes. Mūsu zaļajā gadsimta laikā, šo bremžu enerģiju var dēvēt par tā saukto tīro enerģiju fizikas procesu ietekmē.
Nissan Ziemassvētku eglītei uz riteņiem ir viena no ātrāk mirstošajām baterijām starp šobrīd pieejamajiem elektroauto. Tāpēc atliek paļauties tikai uz rekuperāciju. Joprojām gaidām baterijas aktīvās dzesēšanas ieviešanu.
Pieņemu, ka domāts patērētie kilovati uz 100km, kaut kā tā?
Un Chademo aizstāšanu ar CCS, kā arī normālas cenas akumulatoram:
https://www.google.com/amp/s/www.teslarati.com/tesla-model-3-nissan-leaf-owner-faulty-battery-nightmare/amp/
Akumulatoru pēcgarantijas nomaiņas cenas, kas ieraugot rēķinu, iedod pa pieri, nav tikai Nissan raksturīgas. Ar Tesla un Renault akumulatoriem tā pati ķeza, tikai attiecīgi lēnāk. Un ja vēl rietumu elektroauto braucēji parasti var akumulatora maiņu atļauties, tad mūsu gadījumā atliks tikai mainīt uz citu mazlietotu auto ar vēl līdz galam nenokautu bateriju.
Pie LV Jaguar dīlera jauna baterija I-Pace maksā vairāk kā jauns I-Pace. :)
Tas lai atsistu jebkādu vēlmi mainīt bateriju!
Tie ļaudis, kas brauc ar Līfiem saka, ka tā nav īsti reāla problēma.
Cik gan redzēts sludinājumos kur tirgo, tad pat 3 un 4 gadus veciem Leaf jau ir 1. baterijas iedaļa pazudusi, kas ir 15%. Teslām pat 8 gadus vecām ir reti kurai vairāk par 10%
Tas ir ļoti atkarīgs no tā, kā to auto ekspluatē. Bet, jā, baterijas ar laiku (uzlādes reizēm) degradējas – tas ir fakts.