Web Analytics
More
    Reklāma

    Huawei atņemta Android licence. Kā tas ietekmēs esošos klientus?

    Jaunākie raksti

    Reuters, atsaucoties uz saviem avotiem, vēsta, ka, sekojot ASV prezidenta Donalda Trampa rīkojumam, Google atņēmusi Android licenci vienam no lielākajiem viedtālruņu ražotājiem pasaulē – Huawei. Jau iepriekš Huawei bija vairākas problēmas ar ASV valdību un lielajiem ASV mobilo sakaru operatoriem, bet pat sapņos nerādījās, ka ASV tiešām spers tik nozīmīgu soli. Huawei ievietots sankciju sarakstā, sadarboties ar ASV uzņēmumiem Huawei var tikai pēc speciālas valdības atļaujas saņemšanas.

    Sekojot aizliegumam, Google ir atņēmusi Android licenci Huawei, bet ko tas nozīmē esošajiem un nākotnes Huawei viedtālruņu lietotājiem? Teorētiski Huawei var izmantot Android Open Source Project (AOSP), kas nozīmē, ka pie pamata Android operētājsistēmas Huawei tiek. Bet Huawei netiek pie Play lietotņu veikala, Google Maps, Gmail, YouTube, datu sinhronizācijas un ikmēneša drošības ielāpiem. Protams, ierobežojumu saraksts ir plašāks.

    Reklāma

    ZTE jau iepriekš tika atņemta Android licence, uzņēmums visai strauji sāka izplēnēt, bet ZTE tomēr izdevās atpirkties.

    Šobrīd paziņots, ka esošie Huawei viedtālruņu lietotāji netiks aiztikti – Play lietotņu veikalu, Google kartes un citus servisus varēsi izmantot. Neskaidrība ir par ikmēneša drošības ielāpiem. Bet, visticamāk, esošie Android 9 Pie lietotāji paliks pie Pie operētājsistēmas versijas, ja negribēs zaudēt jau minētās pieejas. Tātad Android Q solījumi, kas izskanējuši no Huawei, visticamāk, atliekas uz nenoteiktu laiku.

    Ar Android Q saņemšanu arī ir skaidrs, ka te nu gan Huawei netiks pie pilnas Android iespēju pakas, lielākais sitiens būs atņemtā pieeja Google Play Store lietotņu un satura veikalam. Tiek pieļauts, ka šis būs kritisks arguments tam, lai pircēji ārpus Ķīnas (Ķīnā jau tāpat šobrīd nav pieejas Play veikalam) nepirktu Huawei viedtālruņus.

    Vai tu vēlētos lietot Huawei izstrādātu mobilo operētājsistēmu?

    Stāsts, visticamāk, nav galā, bet neizskatās, ka Huawei būs lielas manevru iespējas.

    Papildināts ar Huawei komentāru (20.05.2019, 12:05)

    Huawei has made substantial contributions to the development and growth of Android around the world. As one of Android’s key global partners, we have worked closely with their open-source platform to develop an ecosystem that has benefitted both users and the industry. Huawei will continue to provide security updates and after sales services to all existing Huawei and Honor smartphone and tablet products covering those have been sold or still in stock globally. We will continue to build a safe and sustainable software ecosystem, in order to provide the best experience for all users globally.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    93 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Dzintars Rudzītis
    20.05.2019 07:31

    Ko hujavejs sliktu izdarījis? Tas šeit nav minēts!

    Normunds Treilāns
    20.05.2019 07:55

    Vai tikai tie nav Trampa centieni palīdzēt Apple tirgus daļai? Lai gan jāsaprot, ka “vāveja” pircējs, domāju, nekad nekļūs par “ābola” pircēju. Drīzāk jau tad Xiaomi. Bet tur jau atkal tas pats stāsts. Cik tas ir droši? Tad jāsāk lūkoties pārcenotā Samsung virzienā? Es personīgi turpinātu pirkt Huawei arī ar citu OS, pie nosacījuma, ka tiek pie Google pakalpojumiem. Negrasos mainīt visus epastus, eksportēt kontaktus u.t.t.

    20.05.2019 08:36

    Drīzāk jau nē, šis nebūs Apple lobijs, jo arī Apple, visticamāk, dabūs pa biksēm. Tramps jau ir uzlicis vai uzliks ievedmuitu tech ierīcēm no Ķīnas. Apple arī būs zem sitiena. Šobrīd dažiem Apple aksesuāriem ievedmuita no Ķīnas ir 25%.

    KasparsB
    20.05.2019 09:09

    ar Samsung jau arī vairs nav tik traki. Jaunā A sērija cenas/fīču ziņā ir diezgan konkurētspējīga. Pašam ir huawei p10 lite.. nu ko.. jālieto kamēr mirs.. tad arī domās. Ja jau saka, ka esošos lietotājus neaiztiks, tad dzīvot var.

    Kursors.lv
    20.05.2019 16:29

    Nedomāju, ka Apple te ir prioritāte numur viens. Manuprāt, tā ir cīņa par 5G biznesu, kur ķīnieši ir tālu priekšā, bet pašiem amerikāņiem īsti nav ko likt pretī godīgā cīņā. Un Apple ar 5G ir praktiski nekāds sakars.

    20.05.2019 08:44

    Bļāviens divu nedēļ atpakaļ paņēmu jauno P30pro, tagad jūties, ka būtu iegrābies smagi…

    roys5016
    20.05.2019 14:17
    Reply to  Artis Ābols

    Tad sanāk,ja man Google play neiet nesu uz garantiju, vai tāda iespēja ir?

    wils
    20.05.2019 14:39
    Reply to  roys5016

    Gūglis apgalvo, ka Google Play un visi Gūgles servisi turpinās darboties uz ārpus Ķīnas nopārdotiem Huawei viedtālruņiem ..
    https://twitter.com/Android/status/1130313848332988421

    asd
    20.05.2019 16:24
    Reply to  Artis Ābols

    Demo vai originals?

    roys5016
    20.05.2019 16:29
    Reply to  asd

    Oriģināls

    asd
    21.05.2019 13:55
    Reply to  roys5016

    Jautājums bija Āolam.

    asd
    21.05.2019 13:54
    Reply to  Artis Ābols

    Demo vai orģināls?

    26.05.2019 12:46
    Reply to  Artis Ābols

    jamiemacas lietot mob nevsi metat kur pagadas ta jau jenkuru mob var sacakaret nav sakara kas pa marku ja rokas aug no otra gala

    Usinss
    20.05.2019 09:22

    Nu bet tas taču turpinājums ASV-Ķīnas tirgus karam. Intel jaubizstājās no 5G epopejas. Apple, ja liegs lietot Ķīnas 5G modemus, varēs sēdēt uz 4G kādu laiku, kamēr pārejie lietos Qualcom modemus. HUAWEI vispār nedrīkst ASV apsvērt. Un te Eiropai ir lieliska iespēja izvirzīties priekšā ASV kā IKT un tehnoloģiju tirgum ražošanai. Protams ASV liks šito panākt pa visu pasauli, lai izēstu Ķīnu. Mūs kā patērētājus sagaida cenu kāpums

    RRR
    20.05.2019 09:38
    Reply to  Usinss

    Un kura tad no Lielajām Eiropas IT tehnoloģiju kompānijām pārņems stafeti? Kaut kā nenāk nevien aprātā. Nokiju un IKEA diez vai varam skaitīt.

    digitalk
    20.05.2019 10:40
    Reply to  RRR

    man patīk ironija, kas slēpjas tavā nikā :))

    Kursors.lv
    20.05.2019 16:31
    Reply to  RRR

    Eiropas gadījumā par tīkliem mums atbild Nokia un Ericsson.

    wils
    20.05.2019 11:07
    Reply to  Usinss

    1. Apple ir vienojies ar Qualcom par 5G modēmiem.
    2. Foxxcon, kas ražo gan Apple, gan Nokia, gan daļu Xiaomi telefonus pārceļ ražošanu uz Indiju.
    3. 5G joprojām ir vairāk testa fāzē, nekā lietojams produkts. Un nav sagaidāms, ka tuvāko 2 gadu laikā, tas būtiski mainīsies.
    4. Telefonu ražošana nav tas ienesīgākais bizness (neskaitot Apple).

    itanium
    20.05.2019 09:33

    Diez Honor arī tiks ietekmēts?

    20.05.2019 09:49

    Parasts tirdzniecības karš. Visvairāk jau pati Gūgles tante cietīs. Un aifonus jau šis neizglābs.

    Maxal
    20.05.2019 09:56
    Reply to  Madara Saule

    Ne tikai Google.
    Qualcom/Broadcom, etc. Kopā Huawei no US kompanijām gadā iepērk tehnoloģijas/servisus 10+ miljardu $ apjomā.

    Ja mobīlo telefonu processorus ražo pats(HiSilicon), tad ar bāzes stacijām pašiem ir sliktāk….

    wils
    20.05.2019 11:10
    Reply to  Artis Ābols

    Aizvakar parādījās 9 Pie updeits priekš Honor Note 10. Tā ka vēl nekas nav zaudēts.

    wils
    20.05.2019 15:16
    Reply to  Artis Ābols

    Protams, un Honor Note 10 ir tikai Ķīnas tirgum paredzēts viedtālrunis..

    Roberts Smitins
    21.05.2019 07:57
    Reply to  Artis Ābols

    Tieši tā. Izskatās, ka nebūs Android (vismaz backed by Google) ugreids nevienam Huawei/Honor telefonam kamēr šis bans ir spēkā.

    wils
    21.05.2019 10:25

    Izskatās, ka aizliegums pārcelts par 90 dienām. Ja Huawei gribēs, var paspēt…

    Es
    20.05.2019 10:04

    Daudzus gadus man ir bijuši dažādas cenu kategorijas Huawei (gan Mate, P utt.). Dārgie Samsung man nav vajadzīgi, par lētākajiem Samsungiem Kursora autori jau ir izteikušies, iPhone man nav vajadzīgi gan cenas ziņā un arī principa pēc, Sony atkrīt automātiski. Ko man tagad darīt?

    itanium
    20.05.2019 10:11
    Reply to  Es

    Nokia, Xiaomi, Motorola, OnePlus, drīz Eiropā ienāks arī Realme.

    20.05.2019 10:55
    Reply to  itanium

    Nokia ( HMD ) nesen reāli nofeiloja netīšām sūtot datus uz ķīnas serveriem … un kautkā galīgi šiem neiet ar kvalitāti . Līdz Huawei augt un augt ..

    Xiaomi , Motorola , OnePlus – OK , RealMe ? ( *ķiķinu* )

    20.05.2019 10:13
    Reply to  Es

    Oneplus

    Gariks
    20.05.2019 10:35
    Reply to  Es

    Kāpēc Sony atkrīt automātiski?

    Gariks
    20.05.2019 15:29
    Reply to  Artis Ābols

    XZ3 var nopirkt zem 500 eiro, kas par biznesa klases modeli ir ļoti pieņemama cena.

    Kursors.lv
    20.05.2019 16:32
    Reply to  Gariks

    Visdrīzāk tāpēc, ka Sony ir telefonu biznesā nu jau gandrīz neeksistējošs spēlētājs, kas velk pēdējos elpas vilcienus.

    Zuu
    21.05.2019 17:23
    Reply to  Gariks

    Bērniem jau neinteresē fiziskā tel. kvalitāte. Galvenais kamera lētā plastmasas korpusā. :D

    wils
    20.05.2019 11:14
    Reply to  Es

    Asus, LG, Oppo, ZTE, Google un jau iepriekš minētie Xiaomi, Nokia, Motorola, OnePlus un mazāk zināmi brendi.

    Raivis
    20.05.2019 10:20

    Sanāk, ja tagad nopērku Huawei aparātu, tad automātiski zūd play veikals un pārējās google lietas?

    Maxal
    20.05.2019 10:43
    Reply to  Artis Ābols

    Pie nosacījuma, ja nepiegriež vairāk skābekli. Kā to izdarīja ar ZTE uz laiku….kad ielika nevis ‘Entity list’ bet ‘denied persons list’.

    wils
    20.05.2019 11:29
    Reply to  Artis Ābols

    Ja vēl telefonu jomā Huawei vēl ko var darīt, tad telekomunikāciju aprīkojuma tirgū Huawei ir atkarīgs no Broadcom un Xilinx produktiem. Tas ir lielāks ierobežojums nekā Play veikala neesamība.

    Kursors.lv
    20.05.2019 12:09
    Reply to  wils

    Tā, par šo atkarību, lūdzu, pastāsti plašāk un ar atsaucēm uz uzticamiem avotiem.

    wils
    20.05.2019 12:39

    Kristap, es neesmu tehnoloģijas Guru. Iespējams, kādreiz ko maldīgu uzrakstu, jo man kā lietotājam parastam ir tiesības kļūdīties.
    Par Broadcomm un Xilinx produktu izmantošanu runā nozares eksperti (ja viņi, protams, tādi ir).
    Par šo tēmu tehnoloģijas portāls var izveikt savu iztirzājumu (jums iespējas ir krietni plašākas) un apgāzt vai apstiprināt manu izteikumu.
    Var jau būt, ka Blumberg baumas izplata, ne?

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-05-19/google-to-end-some-huawei-business-ties-after-trump-crackdown

    Kursors.lv
    20.05.2019 16:40
    Reply to  wils

    Bloomberg diemžēl pēdējā laikā sevi kā medijs ir diskreditējis (es runāju par Supermicro spiegošanas rakstu), taču tas, kas ir pateikts tevis pieminētajā rakstā ir taisnība – ne tikai Google, bet arī citi ASV (un partnervalstu?) uzņēmumi vairs nedrīkstēs sadarboties ar Huawei.

    Mana izpratne ir tāda, ka Huawei tīklu jomā pa lielam paši visu spēj uzražot un izveidot gala produktus, tāpēc no Huawei visi (lasi, ASV) tā baidās. Protams, atsevišķos momentos ir nepieciešama palīdzība no citiem tehnoloģiju ražotājiem, bet, manuprāt, tā atkarība vairs nav tik liela ņemot vērā, ka Huawei ļoti, ļoti daudz ko ražo paši un stratēģiski pareizs (arī dārgs) solis savulaik bija sava HiSilicon čipseta izstrādes uzsākšana. Iedomājies, kas notiktu, ja Huawei būtu atkarīgs no Qualcomm čipsetiem un tad šādu sankciju gadījumā vairs nebūtu absolūti nekādu opciju turpināt izlaist jaunus patērētāju produktus.

    Maxal
    21.05.2019 10:39

    comment image

    (c) Goldman Sachs

    Maxal
    21.05.2019 14:29
    Reply to  Maxal

    cross-referencei- kur @P30Pro motherboard atrodas ASV kompāniju komponentes
    https://www.bbc.com/news/amp/technology-48345509

    digitalk
    20.05.2019 11:06

    īsti nav saprotama tā nepārtrauktā činkstēšana par nesaņemajām jaunajām versijām. it kā telefons uz vecās pārstās strādāt.

    savukārt Huawei cīņā par Googles servisiem var izdarīt lielisku manevru — piedāvāt oficiāli atlokot bootloaderi un iegūt root tiesības, pārējo izdarīs XDA Developers un 4PDA

    digitalk
    20.05.2019 15:36
    Reply to  Artis Ābols

    tieši tā, izvēlējās biznesa modeli, kas vērsts pret patērētājiem. varbūt tagad mārketingā nolidos dažas galvas un ārējā spiediena rezultātā tiks uzņemts pareizāks kurss?

    Kursors.lv
    20.05.2019 16:36
    Reply to  digitalk

    OK, labi, Huawei atvērs būtlouderi un gīki sarakstīs savus ROMus. Tos lietos cik daudz esošo Huawei ierīču lietotāju? 1%? 0.1%? Skaisti un cēli, protams, bet praktiska labuma no tā nav absolūti nekāda un biznesa keisu no tā, manuprāt, tāda mēroga uzņēmums kā Huawei neuzbūvēs.

    digitalk
    20.05.2019 22:42

    kāds tam sakars ar custom ROMiem un gīku %? atlokos bootloaderi, lai vairumnieki uz savu galvu var salikt aizliegtos Gappus, lai patērētājs laimīgs.

    wils
    20.05.2019 11:20

    Es domāju, ka šobrīd ir labākais brīdis, lai mēģinātu izsist Googlei monopolu. Kas liedz Androīd sistēmu apvienot ar to pašu, nesen minēto /e/ Foundation projektu.

    Android sistēma ir pilnībā Open Source. To neviens nevar aizliegt izmantot. Un Play veikalam sen ir alternatīvas, tikai Google monopola nomāktas.

    Kursors.lv
    20.05.2019 12:13
    Reply to  wils

    Cik gadus un miljardus vajadzētu, lai tai pasaules daļai, kas nav Āzija, iestāstītu, ka aplikācijas un saturu uz Android ierīcēm jāmeklē no citām vietnēm/veikaliem? :)

    wils
    20.05.2019 12:42

    Pareiza reklāma spēj izveikt brīnumus… bet, ko domā pats Huawei? Un kā rīkosies.
    Kādreiz Symbian OS bija bezierunu līderis.

    Skābene
    20.05.2019 12:54

    Nav tik traki, Samsungam tak ar ir savs galaxy store! :)

    Kursors.lv
    20.05.2019 16:48
    Reply to  Skābene

    Nav liela māka izveidot lietotņu veikalu. Dod man divas kastes alus, nedēļu un es iemācīšos programmēt un uzprogrammēšu Kursors.lv aplikāciju veikalu :D Liela māka ir spēt to padarīt populāru un pagaidām to ir spējuši izdarīt tikai Google ar Google Play un Apple ar App Store.

    wils
    20.05.2019 16:58

    Veikals ir mazākā bēda, trakāk, ka tās pašas aplikācijas ir sasaistītas ar citiem gūgles servisiem.

    p.s. Iesaku pamēģināt kādu ķīnas tirgum paredzētu aparātu, tad var apjaust problēmas sakni.

    20.05.2019 14:42

    Gan jau ka googles minimālo paketi Huawei atpirks- e pasta servisus, kartes un dokumentu un e pasta servisus.
    Līdzīgi kā Aplle.

    Un tad to savu marinēto savu stori veidos atīstīs un apvienos ar kādu citu sanāks vairākas kompānijas kopā un kaut ko uzcep arī ,varbūt ka pārpirks?!

    Nauda jau Huawei ir un lielas jau izvēles nav.
    Kompānija jau tāpat vien nepadosies!!!
    Pret Google monopola beigām es neesmu.

    Otrs senārijs ka tomēr Huawei pierāda savu nevainību Tiesā!!!

    Klieents vienozimīgi iegūtu.:)

    21.05.2019 09:33
    Reply to  wils

    Runājot par /e/ Foundation projektu – aizvakar tiku pie Xiaomi Note 4, anoloju, uzliku /e/ un – nesaprotu, kā viņi to ir dabūjuši gatavu, bet ir tjipa viņu AppStore, kur pilnīgi visu var novilkt – YouTube iet, Waze arī ir.. Karoč, es šokā. :)

    Remarx
    20.05.2019 12:38

    20.gadus atpakaļ Ķīna bija samērā atpalikusi valsts, salīdzinājumā ar pārējo pasauli. Tas pats Huawei kas dibināts 1987.gadā ir sasniedzis daudz. Lūk ko nozīmē cenšanās panākt virsotni. To ka šos apsūdz nu būsim godīgi CIP ar nav tie labiņie, ja vajag šie var ielauzties jeb kurā telefonā. Hašogi lietu vien atceroties šermuļi iet pāri kauliem. Man patīk šī kompānijas radītie telefoni. Lēta cena, kvalitāte ar laba, galvenais ērts. Bet esmu lietojis daudzu kompāniju izstrādājumus un pēdējos 6 gadus lietoju tieši Huawei. Negribu slavēt īpaši nevienu.

    wils
    20.05.2019 13:18
    Reply to  Remarx

    Tie laiki, kad Huawei bija lēts, jau gadus divus, kā pagājuši. 700/800 eur par flagmani, manuprāt, nav lēti, ne?

    točna Antiņš
    20.05.2019 14:30
    Reply to  wils

    Tie tomēr nav 1200 EUR. Pareizi?

    wils
    20.05.2019 14:42

    Bet nav 450..500, ko piedāvā mazāk izreklamēti konkurenti ..

    točna Antiņš
    20.05.2019 14:48
    Reply to  wils

    Piemēram? Kur tad ir tie jaudīgie telefoni pa 500 EUR?

    Par 500 EUR jāpērk NE-flagmaņi. Vai kā es – pirms gada pa 360 EUR P20 Lite.

    21.05.2019 12:28
    Reply to  wils

    neesmu manijis pēdējos gados Asusam lietojhamu telefonu . tie drīzāk sanāk no kategorijas “telefona izstrādājums”

    Skābene
    20.05.2019 12:58

    Kamēr Krievi ar Eiropu apmainījās ar sankcijām, Baltkrievi pamanījās uzkačāt savu ekonomiku! Cerams, ka ES spēs izmantot ASV un Ķīnas sankcijas, lai uzpumpētu savu ekonomiku.

    Kurbads
    20.05.2019 13:55
    Reply to  Skābene

    Ja vien Eiropa neiedomāsies, ka prātīgākais ir sekot ASV piemēram, izrādot lojalitāti, kas būtu stulbi, bet nebūtu jau pirmā reize… Protams, šo bŗīdo jāizmanto savā labā.

    wils
    20.05.2019 14:50
    Reply to  Kurbads

    Piemēram, vācu Infineon Technologies AG apturējusi preču piegādes šī iemesla dēļ. Tāpat uzskata, ka cietīs STMicroelectronics NV un AMS AG. Ne velti biržā panika, ne?

    Kursors.lv
    20.05.2019 16:49
    Reply to  Skābene

    Kurās tieši jomās un cik ievērojami Baltkrievija uzlaboja savu ekonomiku sankciju dēļ? Avots?

    Skābene
    20.05.2019 18:50

    Tu mums kaut kāds dīvāna experds esi, ka tagad man te jautājumus uzdod? Atver internetu un sameklē!

    Kursors.lv
    20.05.2019 20:16
    Reply to  Skābene

    Nu, paga, tu taču apgalvo, ka Baltkrieviem sankcijas izrādījušās veiksmīgas. Tas man liek domāt, ka zini par ko runā. Es šim jautājumam tik ļoti nesekoju, tāpēc prasu tiem, kas to dara. Šajā gadījumā tev.

    digitalk
    20.05.2019 20:57
    Reply to  Skābene

    @Skābene ja tev nav linku, tad tu šķidri pļūtī.

    Skābene
    21.05.2019 08:39
    Reply to  digitalk

    1. Te ir 2 Skābenes, kuras jāspēj atšķirt!
    2. Ņem un iegooglē kaut vai ziņu portālos: https://www.tvnet.lv/5137664/baltkrievija-kluvusi-par-piena-koridoru-no-rietumiem-uz-krieviju
    3. Kā tu domā kur Krievijā uzradās pārtika, kad Krievija ieviesa sankcijas ES produkcijai?Domā krievi sacēla savas fabrikas mēneša laikā un sāka ražot savu parmezāna sieru vai sarkanvīnu. Nē, Baltkrievi vienkārši pārfasēja importētos produktus ar uzlīmi made in Belarus. Protams par šo joku viņi vēlāk atrāvās, bet nopelnīt paspēja.
    4. Vai tiešām domājat, ka Krievijas tirgum paredzētie Latvijā ražotie zivju konservi pēkšņi tika iztirgoti Francijas gastronomos? Tak nē, aizgāja pēc tās pašas shēmas kā ES piena produkti, ar BL etiķetēm.
    5. Kāds ir dzirdējis, ka ASV un Ķīnas Tirdzniecības kara dēļ VOLVO klātos slikti? Kam pieder Volvo? Kas ir ķīnas kompānija Geely? :)

    Nettwerk
    20.05.2019 12:58

    Ja Huawei atlaus atbloket Bootloader, tad nav tik traki. Jo tad var uzspraust OpenGapps vai Mindthegapps un lieto taalaak. Paareejais ir AOSP, cik Huawei no taa turpinaas izmantot sistemas izstradei.

    wils
    20.05.2019 14:51
    Reply to  Nettwerk

    Cik no Huawei/Honor pircējiem zin, kas ir bootloader?

    digitalk
    20.05.2019 15:40
    Reply to  wils

    pietiks, ja to zinās pārdevējs.

    wils
    20.05.2019 16:15
    Reply to  digitalk

    Oij, ieej kaut tajā pašā RD, tet vai jebkurā citā daudz maz zināmā elektrotehnikas veikalā, tur var tādus makaronus uz ausīm salikt, ka maz neliksies. Pārdevējs neko neliks, jo pircējs gribēs kastīti celofāna iepakojumā.

    digitalk
    20.05.2019 20:50
    Reply to  wils

    es nerunāju par Latvijas uteni, te nekas nenotiks. vaivejam atliek nedaudz nolaist cenu un piedāvāt vairumniekiem ērtu atlokošanas iespēju, lai var uzlikt gappus. pelēkais tirgus izdarīs pārējo, imho.

    Zaļais Robotiņš
    21.05.2019 11:59
    Reply to  digitalk

    Katram telefona ražotājam savu Android ar savu politiku. Katram Android (bet ne visiem) savu neaizvācamu Google pakalpojumu paku + tiem analogu aplikāciju paku, ko uzliek ierīces ražotājs. Divus kalendārus, divus virtuālos asistentus! Bet ne visām ierīcēm! Katram pārdevējam iespēju rakāties tavā ierīcē un instalēt jebko. Katram Android lietotājam iespēju saņemt atšķirīgu ierīci pat tad, ja tu nopērc tieši to pašu ierīci no cita pārdevēja. Vairāk izvēles un vairāk variantus pamatskolas skolotājai vai pienveikala pārdevējam. Un vēl vairāk atbildīgos par ierīču lietotāju datu drošumu, jo vēsture liecina, ka nekas slikts jau nevar notikt.

    Reinis Rozitis
    20.05.2019 21:33
    Reply to  wils

    Uz standarta gala lietotāju šis tā maz attiecas.

    Manuprāt, vismaz pagaidām vienīgās neertības (psiholoģiska rakstura) varētu būt tiem kas tikko iegādājušies P30 vai Mate20(Pro) (un varbūt P20) .. jo Mate10 un P10 jau ir 2 gadi riņķī un tuvojas End-Of-Life (ja ne softwariski, tad baterijas ziņā).

    Operatori/pārdevēji diezvai liks kādus bootloaderus un drizāk vienkārši izņems šīs iekārtas no tirdzniecības (vai piedāvās ar komentāru – “as is”), jo nu kāda jēga pēcāk ņemties ar klientiem, kuriem “kaut kas neiet”.

    Tie kas nodarbojas ar unlockošanu un savu distributīvu likšanu, droši vien paspēja, tad kad Huawei to piedāvāja, un arī droši vien īpaši neiespringst par Play stores (ne)esamību.

    Personīgi pēc Mate10Pro, tagad jādomā ko nākošo LG vai Googles Pixeli un sanāk jau no otrā ražotāja sanāk iet prom (HTC), no otras puses, varbūt tā ir arī labi un pasaule iekārtota, ka reiz impērijas sabrūk …

    Uldis Krastiņš
    21.05.2019 00:12

    Tagad jāgaida kā atbildēs Ķīna, ne jau noliektu galviņu un paklausīs ASV diktātam. Slikta ziņa Apple lietotājiem – cenas celsies, jo ražošana būs vai nu jāpàrceļ no Ķīnas vai jāmaksā papildu nodokļi.

    Kursors.lv
    21.05.2019 07:44

    Lielākai jautrībai Ķīna varētu pilnībā aizliegt ASV produktu importu, piemēram, iPhone.

    Skābene
    21.05.2019 08:43

    Aizej uz moto veikalu un apskaties kādas cenas ir harley davidson motocikliem pēc ES muitas tarifu ieviešanas. Cenas nav mainījušās, jo harley davidson muitas tarifus paņēma uz sevi.

    Skābene
    21.05.2019 08:52

    Tā runā, ka ASV Tirdzniecības ministrija pārcēlusi sankciju ieviešanu par 3 mēnešiem, lai lietotāji var paspēt uzlikt atjauninājumus.

    Kursors.lv
    21.05.2019 09:57
    Reply to  Skābene

    Jā, no rīta arī par šo lasīju.

    wils
    21.05.2019 10:29
    Reply to  Skābene

    Vispirms tie atjauninājumi ir jāuztaisa.

    Edy
    21.05.2019 17:42

    Lai taisa savu KIRIN OS kopa ar yandex. Un bus 1ja vieta)

    26.05.2019 12:44

    nav gribejis trampam dirsa mietu iebazst merglim sim!!paris miljardus isis pretigais merglis gribeja iegut tapat ka no zte 5 miljardus bet no siem vairak gribeja un apdirsas merglis izdomaja iereibt

    Reklāma