Web Analytics
More
    Reklāma

    Latvijā radītā populārā WordPress spraudņa Visual Composer autori sola revolūciju

    Jaunākie raksti

    1. un 2. oktobrī Rīgā notiks Latvijā pirmais WordPress entuziastu pasākums WordCamp Riga 2016. WordPress ir bezmaksas platforma, ko izmanto mājas lapu un blogu veidošanā. Tā ir ērta un vienkārša, tāpēc iemantojusi lielu popularitāti ne tikai nozares speciālistu, bet arī uzņēmēju un mārketinga speciālistu vidū. Protams, to izmanto arī biznesa nolūkos. Latvijā darbojas ne tikai uzņēmumi, kas izmanto šo platformu un veido mājas lapas klientiem, bet ir arī tādi, kas rada spraudņus jeb palīgrīkus, kas ļauj uzstādīt lapā dažādas funkcijas. Viens no veiksmīgākajiem un pasaulē atpazīstamākajiem latviešu radītajiem spraudņiem WordPress platformai ir Visual Composer. Jāpiebilst, ka tas ir arī finansiāli veiksmīgs produkts tā radītājiem. Kursors.lv aicināja uz sarunu vienu no šī produkta izstrādātājiem Raiti Seveli.

    Kā radās doma par Visual Composer spraudņa izstrādes nepieciešamību?

    Mēs sākām darbu 2011. gadā, kad WordPress tirgus jau bija piesātināts ar tēmu izstrādātājiem. Bija nepieciešams risinājums, kas ļautu mūsu produktiem izcelties konkurentu vidū. Neskatoties uz popularitāti, WordPress nebija mehānisma, kas piedāvātu gala lietotājam bez programmēšanas zināšanām iespējas ātri un ērti rediģēt lapas saturu. Taču arvien vairāk cilvēku izvēlējās tieši WordPress platformu ar mērķi spēt pašiem izstrādāt mājas lapu, nepiesaistot digitālās aģentūras vai atsevišķus programmētājus. Apzinoties šo tendenci un līdz ar to arī tirgus potenciālu, tika pieņemts lēmums izstrādāt papildus funkcionalitāti, kas tiktu iekļauta visās uzņēmuma WordPress tēmās un ļautu lietotājiem pašiem veidot lapas saturu, izmantojot vizuālu saskarni.

    Reklāma

    Gandrīz uzreiz pēc funkcionalitātes iznākšanas tirgū bija straujš popularitātes kāpums un interese. Jāatzīst, ka interese bija gan no gala lietotāju, gan no konkurentu puses. Konkurenti bija ieinteresēti izmantot mūsu radīto jau gatavo risinājumu, nevis ieguldīt laiku un līdzekļus līdzīgas funkcionalitātes izstrādē. Tā tapa produkts Visual Composer, kura uzdevums vienmēr ir bijis bija risināt problēmu nevis vienkārši būt produktam.

    05-1

    Cik ilgs process bija no idejas līdz pirmajai versijai?

    No izstrādes sākuma līdz pirmā prototipa nonākšanai tirgū pagāja 2 nedēļas, kas tika uzskatīts par maksimāli pieļaujamo izstrādes termiņu tobrīd pieejamā budžeta ietvaros. Tagad jau Visual Composer ir pieredzējis četras jaunas pamatversijas, iegūstot to veidolu, kādā tas ir redzams šobrīd. Lieki piebilst, ka no sākotnējā produkta ir saglabājusies tikai ideja.

    Kāda šobrīd ir statistika – cik daudz lietotāju? Kādi ir finanšu rādītāji?

    Šobrīd kopējais Visual Composer lietotāju skaits pārsniedz 1,5 miljonus visā pasaulē. Mūsu lielākie tirgus segmenti ir ASV, Eiropa un Austrālija, taču produkts tiek izmantots arī tādās eksotiskās valstīs kā Mjanma un Tanzānija. No visiem šiem lietotājiem mazāk kā 20 % ir mūsu tiešo lietotāju, taču viņu skaits aug līdz ar produkta popularitāti.

    Uzskatu, ka tieši veids, kā Visual Composer tika virzīts tirgū, ir viens no atslēgas faktoriem, kas ietekmējis šobrīd sasniegto. Pieņemot lēmumu ļaut konkurentiem izmantot mūsu produktu, mēs apzinājāmies, ka mums būs jādalās ar lielāko peļņas daļu. Taču tas ļāva mums izmantot konkurentu pārdošanas kanālus, lai virzītu savu produktu tirgū. Papildus tam, mēs saglabājām pilnu kontroli pār zīmolu un iespēju uzrunāt potenciālos (esošos) lietotājus ar papildus funkcionalitāti, tai skaitā tiešsaistes atbalstu un regulāriem atjauninājumiem.

    02

    Kas ir galvenie izaicinājumi, ar ko esat saskārušies līdz šim?

    Viens no galvenajiem uzstādījumiem, kas reizē ir arī izaicinājums, bija saglabāt Visual Composer komandu nelielu un spējīgu ātri reaģēt uz IT vides izmaiņām. Pasaules mērogā ir daudz pierādījumu tam, ka nelielas komandas spēj piegādāt inovatīvus un augstākas kvalitātes produktus. Protams, uzņēmuma izmērs arī ierobežo, piemēram, darbaspēka piesaistes procesā. Uzrunājot potenciālos kandidātus, mēs nespējam palielīties ar milzīgu kolektīvu, kurš īrē augšējos stāvus biroju ēkās un piedāvā saviem darbiniekiem stabilu ikdienas rutīnu. Tā vietā mēs piedāvājam izaicinošus darba uzdevumus, kas prasa patstāvīgu attīstīšanos un augšanu kopā. Tieši to, par ko, man šķiet, šobrīd sapņo jebkurš IT speciālists – iesaistīšanos “startup” tipa uzņēmumā, lai nelielā grupā radītu nākamo Facebook vai Instagram. Paradoksāli, ka tikai neliela daļa speciālistu ir gatava spert soli šī sapņa virzienā – vairākums tomēr izvēlas pavadīt savu ikdienu rutīnā.

    Zinu, ka top nākamā spraudņa versija. Kādi būs galvenie uzlabojumi?

    Jā, šobrīd visa mūsu komanda koncentrējas uz jaunas Visual Composer versijas izstrādi. Process ilgst jau vairāk kā pusgadu. Par jaunumiem jāsaka, ka lietotāji joprojām saskaras ar dažādiem satura izveides ierobežojumiem. Šādi ierobežojumi liek meklēt papildus rīkus ar mērķi paplašināt iespējas, kas, protams, nozīmē papildus līdzekļu nepieciešamību. Tāpēc par savu galveno mērķi mēs esam uzstādījuši esošās kārtības mainīšanu, nodrošinot lietotājiem neierobežotu funkcionalitāti bez nepieciešamības ieguldīt vairāk naudas. Vai tas izklausās utopiski? Nē, jo pasaulē jau ir pieejami līdzīgi risinājumi, kas ir veiksmīgi citās jomās, piemēram, Spotify. Lai klausītos mūziku, lietotājam nav nepieciešamības iegādāties katru skaņdarbu atsevišķi. Viņam vienkārši ir pieeja plašai kartotēkai par fiksētu samaksu. Tieši šādu principu mēs vēlamies ieviest WordPress vidē, ļaujot lietotājiem piekļūt neskaitāmiem satura elementiem un dizaina sagatavēm bez papildus maksas. No izstrādātāju viedokļa tas būs pilnīgi jauns tirgus segments, kurā Visual Composer atkal būs gatavs atdot lielāko daļu peļņas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    20 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Lapsinieks
    23.09.2016 19:51

    Kristap, KAS ir rakstīts virsrakstā? Kurā skolā Tu mācījies, vai arī piektdienas dienā sāki svinēt tā paagrāk?

    Jāns
    23.09.2016 23:13

    Jau ir izstrādātas labas alternatīvas un vajadzības pēc wp
    http://designmodo.com/qards/
    http://designmodo.com/slides/

    Jānis
    23.09.2016 23:13
    Reply to  Jāns

    nav vajadzības pēc wp*

    24.09.2016 10:00
    Reply to  Jānis

    Viss atkarīgs no projekta. Vienkāršām vizītkartes tipa lapām tik tiešām var nesarežģīt savu dzīvi ar WordPress izmantošanu. Ja vajadzīga plašāka funkcionalitāte, tad var izskatīt arī WordPress vai kādu citu CMS.

    03.10.2016 08:24
    Reply to  Jānis

    Vajadzība pēc WordPress lapas ir atkarīga no tavām prasībām pret mājaslapu. Piekrītu :disqus , ka ir lapas, kuras mierīgi var izveidot bez WP , bet ir funkcionalitāte, kurai WordPress ir lieliski piemērots.

    digitalk
    05.10.2016 02:31
    Reply to  Jānis

    stop, stop. Qards ir WP plugins, kā taisies to iekurbulēt? :)

    re-mix
    24.09.2016 01:18

    Opā… izmantoju viņu pluginu. Nezināju kā vietējie izstrādā. Respect!

    24.09.2016 10:00
    Reply to  re-mix

    Jā, tas arī man bija liels un visnotaļ patīkams pārsteigums.

    Lapsinieks
    24.09.2016 09:29

    Kristap, Tu jau vari dzēst ārā komentārus (cenzūra?) bet no tā šis virsraksts nepaliek saprotamāks.

    24.09.2016 09:58
    Reply to  Lapsinieks

    Iemācīsies rakstīt savus komentārus, tad arī nebūs jādzēš laukā. Kas tev nav skaidrs virsrakstā? Izrādās, ka latvieši ir radījuši ļoti populāru un noderīgu WordPress spraudni. Par to tad arī viss šis stāsts.

    Lapsinieks
    24.09.2016 11:07

    izlasīju piecas reizes un vēl iedevu divām valodniecēm.
    1. Kas ir Spotify un kādā kontekstā un vispār jēgā tas ir pieminēts? Tā ir tāda vārdu spēle, tipa “Latvijas Nokia”? Pēc šādas morfoloģijas nākas meklēt tekstā kautkādas paralēles vai citas saistības ar mūzikas servisu. Kāpēc nevar lietot kaut kādus uzvedinošus un latviski iedvesmojošus terminus, par provi, “Latvijas veiksmes stāsts”? Vai “WP spraudņa izstrādātāji, latvieši, sola revolūciju” utt.
    2. Galīgi neesmu nekāds grammer nazi un nesāku piekasīties komatu un punktu daudzumam tekstos.

    Darzenis
    24.09.2016 13:40
    Reply to  Lapsinieks

    Pievienojos. Virsraksts tiešām garām, bet mani vairs šis diletantisms nepārsteidz.

    24.09.2016 13:41
    Reply to  Darzenis

    Kas Tevi pārsteidz, zaķēn?

    Darzenis
    24.09.2016 20:53

    Pelīt, nekas mani vairs nepārsteidz ;)

    Denijs
    25.09.2016 17:28
    Reply to  Lapsinieks

    Nu salīdzinājums tieši vietā notiks ,tas pats ar orģinālo nokia ,jo projektiem parasti nav ilgmūžība tas gan žēl…

    Lapsinieks
    25.09.2016 19:58
    Reply to  Denijs

    čego?

    digitalk
    25.09.2016 20:27
    Reply to  Lapsinieks

    ciliks nav dzirdējis par ilgtspējīgiem prodžektiem ar rezultātu galā ;)
    http://www.archi-ninja.com/the-10-longest-construction-projects

    ProxyFromDeep
    26.09.2016 19:45

    Tagadējais virsraksts tiešām ir labāk saprotams :)

    26.09.2016 19:45
    Reply to  ProxyFromDeep

    Paldies! Kopā mēs varam izdarīt lielas lietas! :)

    foxsk8
    05.10.2016 00:02

    VC vislielākā problēma ir tā, ka viņi nevar nodrošināt elementāras funkcijas paši savā produktā. Tā vietā, lai būtu copy / paste iespējas starp saturu lapām, nākas izmantot šo pluginu: https://codecanyon.net/item/visual-composer-clipboard/8897711. Piemēram daudzas maksas ādas izmanto VC, uzliekot bieži vien cilvēkiem nevajag visas tās ntās lapas, elementus, bet viņi vēlas no gatavā jau sabūvēt paši, vai paņemt tikai daļu no gatavā, tad standartā VC to nepiedāvā, kopēt elementus, nevis tikai konkurētā editora ietvaros, vai veidot, saglabāt templates, utt.. bet tieši viselementārāko datora funkciju, copy / paste. Nopelnīti miljoni, bet … tā vietā, atnāk cits plugina autors, un ieveido šo funkciju, kuru nopērk vairāk par 2000 reižu. Jāatcerās, ka arī nesenā VC problēma, kas nokāva ļoti daudz mājas lapu, tikai dēļ tā, ka maksas tēmas autori nepaspēja atjaunot uz jaunāku VC savus produktus un VC iekļaut kā atjauninājumu. Bet pa lielam no tāda WordPress ir palicis tikai nosaukums, un bezmaksas var izveidot tikai pliku blogu, kurš bez kaudze pluginiem un addoniem nestrādās, nenesīs vēlamo rezultātu, lai arī man to negribētos atdzīt, bet tā arī ir, ikdienā strādājot tieši ar Custom WP izstrādi.

    Reklāma