Web Analytics
More
    Reklāma

    Goodyear demonstrē autonomo transportlīdzekļu riepu ar uzlabotu sensora tehnoloģiju

    Jaunākie raksti

    Šā gada Ženēvas starptautiskajā auto izstādē Goodyear prezentēja redzējumu par riepām, kas atbalsta pirmos autonomos transportlīdzekļus. Goodyear IntelliGrip riepa ar progresīvo sensoru tehnoloģiju izstrādāta autonomo transportlīdzekļu vadības sistēmai. Autonomie auto  paļaujas uz datiem no citiem transportlīdzekļiem, autovadītājiem, gājējiem un “viedajām” pilsētām un riepām, piemēram, Goodyear IntelliGrip riepu, līdz ar to informācijas apmaiņai ir ārkārtīgi būtiska loma.

    Kā konstatēts pasaules ekonomikas foruma pētījumā, pilsētās autonomo transportlīdzekļu ieviešana paredzama tuvāko 10 gadu laikā [1]. Turklāt J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice pētījumā [2] secināts, ka automobiļu nozares izmaiņu sākumposmā patērētāji par svarīgāko uzskata tieši tehnoloģiju, kas palīdz izvairīties no sadursmes.

    Reklāma

    “Pakāpeniski samazinot autovadītāja iejaukšanos autonomās vadības transportlīdzekļos, arvien nozīmīgākas kļūs riepas kā svarīgākā sasaiste ar ceļu,” teica Goodyear vecākais viceprezidents un galvenais tehniskais vadītājs Džozefs Zekoski (Joseph Zekoski). “Goodyear koncepcijas riepām nākotnē būs dubultsvarīga loma — kā platformām, kas radoši paplašina ierasto domāšanu, un kā pamats nākamās paaudzes tehnoloģiju izmēģinājumiem.”

    Pateicoties uzlabotajai sensoru tehnoloģijai un īpaši izstrādātajam protektoram, Goodyear IntelliGrip riepa var sajust dažādus virsmas un laika apstākļus. IntelliGrip izmanto arī nodiluma kontroles tehnoloģiju, kuras pamatā ir Goodyear aktīvā nodiluma un riepu spiediena pārraudzības sistēmas sensors, lai novērtētu riepas un transportlīdzekļa stāvokli. Goodyear izstrādājis īpašus algoritmus tādiem mainīgajiem kā spiedienam riepās un temperatūrai, lai labāk novērtētu kopējo stāvokli un rezultātā optimizētu transportlīdzekļa autonomo vadību.

    IntelliGrip4

    Papildus tam riepa sazinās ar transportlīdzekļa centrālā datora sistēmu, kas palīdz uzlabot autovadīšanas sniegumu un drošību. Ja riepa sajūt salijušu vai slidenu virsmu, transportlīdzeklis pielāgo ātrumu. Paredzēts, ka tas nodrošinās īsāku bremzēšanas ceļu, nodrošinās labāku reakciju līkumos, uzlabos stabilitāti un pat atbalstīs sadursmes novēršanas sistēmas.

    Goodyear sadarbojas ar daudziem automobiļu ražotājiem, lai tehnoloģiju vēl vairāk pielāgotu to vajadzībām, uzlabojot savienojamību ar tādām funkcijām kā elektroniskās stabilitātes vadības sistēma, bremžu vadības sistēma un piekares vadības sistēma.

    IntelliGrip mikroshēma izstrādāta kopā ar Huf — mehānisko un elektrisko bloķēšanas sistēmu, riepu spiediena pārraudzības sistēmu un telemātikas sistēmu vadošo ražotāju automobiļu nozarei visā pasaulē.

    [1] Avots: Pasaules ekonomikas forums; BCG analīze, pilsētas politikas veidotāja 2015. gada intervijas
    [2] 2015 U.S. Tech Choice pētījums notika no 2015. gada janvāra līdz martam, un tā pamatā bija tiešsaistes aptauja, uz kuras jautājumiem atbildēja vairāk nekā 5300 patērētāji, kuri pēdējo piecu gadu laikā bija iegādājušies/nomājuši jaunu transportlīdzekli. – Vairāk lasiet šeit: http://www.jdpower.com/press-releases/2015-us-tech-choice-study#sthash.rZ6ysrNh.dpuf

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Briedis
    05.03.2016 11:32

    Nez, pa mūsu ceļiem šāda riepa 3 km izturētu?

    bombelats
    05.03.2016 13:35

    Nez vai vairāk par vienu riepu varēšu atļauties nopirkt sezonu maiņai.

    KKTK
    05.03.2016 21:47

    Forši būt, tad ja sajustu apledojumu, tad nolaistu gaisu. Bet tad kad asfalts atkal sauss un karsts, tad piepumpētu līdz max atļautajam (lasīt degvielas taupīšana).

    Reklāma