OK, elle nu oficiāli ir aizsalusi un visā pasaulē nomiruši vismaz 263 000 tikko dzimuši kaķēni – leģendārais motociklu ražotājs Harley-Davidson paziņojis par savu pirmo elektromotociklu. Līdz šim Harley-Davidson zīmols ir ticis asociēts ar bārdainiem notetovētiem tēvaiņiem uz jaudīgiem un skaļiem motocikliem. Elektrība un ar to saistītās tehnoloģijas (visādas tur Teslas), maigi izsakoties, ir nūģīgi un tā pamīksti. Bezalkoholiskais alus nav alus un gumijas sieviete nav īsta sieviete. Tādējādi pirmās emocijas pēc šāda virsraksta izlasīšanas var raksturot ar vārdu “absurds”.

Ja tomēr savus aizspriedumus uz brīdi nostumjam maliņā, tad Harley-Davidson vēlme izmēģināt jaunas tehnoloģijas ir apsveicama. Kā nekā, aug jaunā paaudze, kam ir pavisam citas intereses nekā viņu (bārdainajiem un notetovētajiem) tēviem. Elona Maska aizsāktā Tesla Motors var tikt uzskatīta par autopasaules Apple un arī motociklu pasaulē sāk parādīties pirmie interesantie tehnoloģijām pārpildītie produkti. Tādus sāk izstrādāt Zero Motorcycles, Brammo un pat Yamaha. Šādi braucamrīki pavisam noteikti sāk iemantot popularitāti starp jauniem cilvēkiem, kurus Harley-Davidson līdz šim bijis grūti aizsniegt.

Reklāma

Harley-Davidson ir aizsācis Project LiveWire un uzbūvējis vairākus elektriskos motociklus. Tie vēl nav gatavi masveida ražošanai, tomēr ar tiem jau var izbraukt. Harley-Davidson rīko jaunā produkta testa tūri un jau nākamgad ar to iegriezīsies arī Eiropā.

Ja mēs runājam par pašu motociklu, tad vizuāli tas izskatās patiešām iespaidīgi. Motocikls ir aprīkots ar aptuveni 110 kg smagu akumulatoru un tas inženieriem licis pamatīgi pasvīst pie pārējo detaļu svara samazināšanas. Motocikla alumīnija rāmis sver tikai 6 kg un riteņu spieķu vidus ir tukšs. Harley-Davidson norāda, ka tie ir vieni no pašiem vieglākajiem riteņiem kādus uzņēmums līdz šim spējis radīt. Tā kā šis braucamrīks nespridzina fosilo degvielu, atkrīt nepieciešamība pēc izplūdes sistēmas. Šasiju gandrīz pilnībā uzbūvējuši Harley-Davidson inženieri, tomēr elektromotora kontroliera uzbūvei piesaistīti Mission Motors speciālisti. Motocikls attīsta 74 zirgspēku jaudu (70.5 Nm griezes moments) un tā maksimālais ātrums ierobežots pie nepilnu 150 km/h atzīmes. Bateriju uzlādei no 220 V tīkla nepieciešamas 3.5 stundas un ar vienu uzlādi var nobraukt aptuveni 85 km. Vairāk par konkrētām specifikācijām Harley-Davidson pārstāvji neizplūst, norādot, ka šis nav fināla produkts un var notikt izmaiņas. Ak, jā, motocikls skan diezgan futūristiski.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=t6F8O5A__Ds]

Lai arī Harley-Davidson ir sajūsmā par šo produktu, tomēr norāda, ka tas nenozīmē uzņēmuma fokusa maiņu. Drīzāk ar šo produktu tiek pētītas jaunas tirgus iespējas un mēģināts uzrunāt cilvēkus, kas līdz šim nav bijuši ieinteresēti Harley-Davidson produkcijā.

7

9

6

8

12

11

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
19 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ivars

Nekur nemana skaļruņus, kas radītu troksni, kurš brīdina gājējus, ka tiem šāds monstrs tuvojas. Vismaz kaut kā taču vajadzētu nofeikot hārlija skaņu.

85 km… nu tā, tīri mājas-darbs-mājas. Nekāda lielceļu sērfošana līdz Atlantijas oekānam un atpakaļ nesanāks. Tam visam droši vien vēl būs jāpiemaksā par Harley-Davidson emblēmu. Jebšu citādi izsakoties- doma ir laba, bet jāsagaida, kad tirgū kaut kādi ķīniešu no-name parādīsies par 2- 3 reizes zemāku cenu… un tad varēs atgriezties pie sarunas.

Krotow

Kā koncepts izskatās labi. Raksturīgās skaņas gan pietrūkst. Taču lai turpina attīstīt – kādas 4 paaudzes vēlāk esošais modelis ar iebūvetu atomreaktoru varēs apvilkt arī apkārt pasaulei.

Mareks

Lai saprastu kas ir kas e-moto pasaulē, iesaku gōglēt/bingot trīs zīmolus
Lito (Lito Green motion modelis SORA)
Brammo (pilsētas moto Enertia un sacīkšu šosejnieks Empulse un Empulse R)
Zero (šie krosa mocīši ir vieno no žiperīgākajiem savā klasē)

Lai saulaina vasarziema!

Mareks

(DriveeO pasākumā pārmijām dažus vārdus ar Normundu Avotiņu par tēmu. Viņaprāt tieši moto versijas ir tā elektromobilitāte, kura iet pareizo ceļu un kur 70-150 km range nav nepieklājīgi mazs, jo ar mocīti savam priekam vairāk dienas laikā diez vai brauksi)

Ceru uz kādu rakstu TopGear LV..

Artis Ābols

Ja parastam ritenim pievieno akumulatoru, iegūstam ļoti smagu e-velo.

Bet mocis jau tā ir iegājies, kā smagsvars, tam vari uzkarināt dažus desmitus kg ar litiju un neviens pat aci nemirkšķinās.

LOOK

Militāriem mērķiem ir pat ļoti noderīgi (ļoti klusi), tikai sakarā ar mazo attālumu, tiek attīstīta hibrīdu koncepcija.
Kad troksnis netraucē, tad brauc uz benzīnu (pie reizes lādē aķi), kad jāspiego tad brauc ar elektrību. Smagsvara mocīšiem bez problēmām var pievienot nelielu benzīna ģenerātoru, kurš nobraucamo attālumu varētu dubultot (visu laiku lādējot aķīšus).

LOOK

Ā un lai nav čakars ar vadiem, tad jau tagad lielveikalu stāvvietās un krustojumos varētu izbūvēt bezvadu lādēšanas dokus. Nākotnē tas varētu veidoties/attīstīties līdzīgi kā WiFi tīkls.

upe

Atkal tavs Apple fanbojisms iespideja. Kas ir Apple? Kamer Google plano ieviest internetu tuksnesii un veido bezpilota auto, tavs apjusmotais Apple ieliek papildus ikonu rindinju displejaa.

upe

Paskaties talak par telefoninjiem un datorinjiem. Izej laukaa. Google maina pasauli, kamer tavs apple tinjiem razho izklaidei kompiishus. Pec 30 gadiem tada apple nebus, kamer google bus pasaules lielakais uznemums.

upe

Lai kas un kā, nu NEVAR salīdzināt Teslu ar Apple. Tas pats, kas likt žiguli blakus Shuttle. Palasi sīkāk: http://theoatmeal.com/comics/tesla_model_s

upe

Ko tad vini pashi izveidoja pedejos gados? Peli varbut? Plansheti varbut? Peles rulli? :D Tachskriinu? Varbut “ieriici, kuraa ir internets un kamera” ? Viss tas jau bija, vini tikai uztaisija ertaku un izpopularizeja, Tesla un Google gazh pasauli apkart, darot lietas, ko tu pat neuztver. tev krutak liekas par 2 mm planaks laptops, neka auto bez shofera vai internets mezha viduu no balona.

upe

jaa beigsim, Apple ir kruts jo pardod TELEFONUS TAGAD, Google nav kruts, jo izmainis pasauli VELAK. Lai jau ta butu, ha.

Kristaps Skutelis

Es jau kuro reizi atkārtošu, ka gan Apple, gan Google abi ir vieni no pašiem krutākajiem tehnoloģiju uzņēmumiem pasaulē.

Mr. Serge

Jesus.