Vācijas autoražotājiem vairs nebūs jādodas uz Kaliforniju, lai veiktu pašbraucošu automašīnu izmēģinājumus reālos apstākļos. Vācija atļāvusi veikt pašbraucošu automašīnu testus koplietošanas ceļos, ja vien ražotāji izpilda virkni ar priekšnosacījumiem.
Protams, par pašbraucošu automašīnu pieskatīšanu uz ceļa vēl arvien atbildīgs ir cilvēks, tāpēc kādam ir jāsēž pie stūres un pedāļiem, bet ir viens pamatīgs BET – pašbraucošu automašīnu vadītāji drīkstēs runāt pa telefonu un pārskatīt internetu, novēršot skatu no ceļa kaut vai visu laiku. Vienlaikus tiek uzsvērts, ka cilvēkam ir nekavējoties jāspēj pārņemt mašīnas vadību, ja mākslīgais intelekts ar to netiek galā.
Vācijas atbildīgās institūcijas uzskata, ka pašbraucošu automašīnu obligāti jāaprīko ar tā saucamo melno kasti, kas veic ceļa un mašīnas lēmumu ierakstu. Ieraksts jāveic arī laikā, kad pašbraucošu automašīnu vada cilvēks. Turklāt, ja pašbraucoša automašīna iekļūst ceļu satiksmes negadījumā, tiks izvērtēti ieraksti, lai noteiktu vainīgo. Ja mašīnu būs vadījis mākslīgais intelekts, tiesībsargājošās iestādes un apdrošinātāji varēs vērsties ar prasību pret autoražotāju, nevis vadītāju.
Vienlaikus tiek norādīts, ka likumdevējam ir tiesības pārskatīt pašbraucošu automašīnu likumu regulējumus, ja tas saistāms ar tehnoloģiju turpmāku attīstību.
CEO birojā stāvēs sapakots koferītis, lai jebkurā brīdī var doties uz ķurķi?
Automašīna ir paaugstinātas bīstamības objekts, par AI darbībām būtu jāatbild tā izstrādātājam, nevis kaut kādam cilvēciņam, kurš savā telefonā nemāk pat IMAP pastu sakonfigurēt. Solis ir visai loģisks.
izstrādātājs – uzņēmums vai konkrēti cilvēki? beigās atradīs koderi, kurš uzrakstījis nepareizu nosacījumu IF zarā?
Tīri teorētiski uzņēmums ir atbildīgs par darbinieku paveikto vai nepaveikto. Ja tiešām nonāk līdz sēdēšanai, tad to izpilda, šķiet, valde. Vai iekšējais drošības dienests nomauca nagus programmētājam, to īsti neviens oficiāli neietekmē.
varam iztēloties, kā izskatīsies pašbraucošo auto ražotāju valdes tuvākajos gados – cilvēki bez noteiktas dzīvesvietas, bez iepriekšējas pieredzes, ar neskaidru biogrāfiju))
Juridisko personu kriminālatbildība nav nekas jauns!Parasti aprobežojas ar iespaidīgiem naudas sodiem! Ja pierādīs, ka vainīgs konkrēts koderis, tad tas var noraut arī kādu gadiņu valsts maizē!
koderi nav viegli iesēdināt – jāskatās uzdevuma specifikācijas, darba apspriežu protokoli, galu galā, koderus kontrolē izstrādes grupu vadītāji, kuri pakļaujas attīstības direktoram utt.
vārdu sakot, cilvēki placināsies, bet uzņēmumi reportēs par samaksātajiem sodiem un ieviestajiem uzlabojumiem)
un tiešām – vai auto kļūs labāki, ja cietumos bāzīs ražotāja cilvēkus? ja nu tikai ātrāk atgriezīsies pie vecajiem labajiem šoferiem.
Kāds IF zars vecīt? Auto pats mācās braukt. AI iedots pamats- iemācies noteikumus un izpildi dzīvē tā, lai neviens necieš. Šis IF ir vienkāršs. Manuprāt, ir jāskatās, vai cilvēks reaģēja uz aicinājumu pārņemt vadību, vai arī uz ceļa sarežģījumi radās pēkšņi (nokrīt kaut kas no gais, nogruvums utt, un auto nespēj gribēdams sabremzēt utt. Kā arī tad auto būtu jāievieš pakāpes, piemēam no 1-3 cik uzticams konkrētā maršrutā ir AI un tad attiecīgi vadītājam ir jābūt gaavam iesaistīties. Piemēram, ja ir 3. riska pakāpe, vadītājs var sēdēt priekšējā beņķi, neko nedarīt, bet jābūt skatam vērstam uz ceļu, nevis mobilo iekārtu, nedrīkst gulēt utt. Bet 1. riska pakāpē var mierīgi sēdēt planšetē, jo ceļš ir nomarķēts un visa satiksme notiek tikai ar AI vadītiem auto, kuri savā starpāsarunājas un paredz visus soļus.
tu laikam domā, ka visas principiālās AI softa problēmas ir atrisinātas un atlicis tikai pagaidīt, kamēr auto iemācās braukt? tā var saprast pēc IF zaram pievērstās uzmanības.
Aviācijā jau sen tiek izmantoti autopiloti, kas spēj lidmašīnu gan pacelt, gan nosēdināt! Mēsli sākas tad, kad pilotam, kurš teorētiski nolidojis 10 000 stundas pēkšņi ir jāpārņem rokas vadība! Uzreiz liela iespēja uzņemt jaunu Air Crash investigation sēriju! :)
Ja, ja. Tad arī vidējās klases auto maksās Cessnas cenu, bet limuzīna cena būs vienāda ar Boingu. Salīdzināji to autopilota sistēmu, ko var atļauties iebūvēt lainerī ar ikdienas auto.
Autoražotāju atbildības apdrošināšana tiek arī prognozēts kā liels drauds apdrošinātājiem.
Ka to ieņēmumi var sarukt uz pusi, jo cena uz vienu auto, apdrošinot 10’000’000 auto būs jūtami mazāka nekā katrs autovadītājs maksā pašlaik….