Web Analytics
More
    Reklāma

    Pašbraucošas automašīnas Eiropā – par sadursmēm atbildīgs būs autoražotājs

    Jaunākie raksti

    Vācijas autoražotājiem vairs nebūs jādodas uz Kaliforniju, lai veiktu pašbraucošu automašīnu izmēģinājumus reālos apstākļos. Vācija atļāvusi veikt pašbraucošu automašīnu testus koplietošanas ceļos, ja vien ražotāji izpilda virkni ar priekšnosacījumiem.

    Protams, par pašbraucošu automašīnu pieskatīšanu uz ceļa vēl arvien atbildīgs ir cilvēks, tāpēc kādam ir jāsēž pie stūres un pedāļiem, bet ir viens pamatīgs BET – pašbraucošu automašīnu vadītāji drīkstēs runāt pa telefonu un pārskatīt internetu, novēršot skatu no ceļa kaut vai visu laiku. Vienlaikus tiek uzsvērts, ka cilvēkam ir nekavējoties jāspēj pārņemt mašīnas vadību, ja mākslīgais intelekts ar to netiek galā.

    Reklāma

    Vācijas atbildīgās institūcijas uzskata, ka pašbraucošu automašīnu obligāti jāaprīko ar tā saucamo melno kasti, kas veic ceļa un mašīnas lēmumu ierakstu. Ieraksts jāveic arī laikā, kad pašbraucošu automašīnu vada cilvēks. Turklāt, ja pašbraucoša automašīna iekļūst ceļu satiksmes negadījumā, tiks izvērtēti ieraksti, lai noteiktu vainīgo. Ja mašīnu būs vadījis mākslīgais intelekts, tiesībsargājošās iestādes un apdrošinātāji varēs vērsties ar prasību pret autoražotāju, nevis vadītāju.

    Vienlaikus tiek norādīts, ka likumdevējam ir tiesības pārskatīt pašbraucošu automašīnu likumu regulējumus, ja tas saistāms ar tehnoloģiju turpmāku attīstību.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    15.05.2017 09:10

    CEO birojā stāvēs sapakots koferītis, lai jebkurā brīdī var doties uz ķurķi?

    15.05.2017 09:48
    Reply to  x

    Automašīna ir paaugstinātas bīstamības objekts, par AI darbībām būtu jāatbild tā izstrādātājam, nevis kaut kādam cilvēciņam, kurš savā telefonā nemāk pat IMAP pastu sakonfigurēt. Solis ir visai loģisks.

    x
    15.05.2017 09:52
    Reply to  Artis Ābols

    izstrādātājs – uzņēmums vai konkrēti cilvēki? beigās atradīs koderi, kurš uzrakstījis nepareizu nosacījumu IF zarā?

    15.05.2017 10:32
    Reply to  x

    Tīri teorētiski uzņēmums ir atbildīgs par darbinieku paveikto vai nepaveikto. Ja tiešām nonāk līdz sēdēšanai, tad to izpilda, šķiet, valde. Vai iekšējais drošības dienests nomauca nagus programmētājam, to īsti neviens oficiāli neietekmē.

    x
    15.05.2017 10:38
    Reply to  Artis Ābols

    varam iztēloties, kā izskatīsies pašbraucošo auto ražotāju valdes tuvākajos gados – cilvēki bez noteiktas dzīvesvietas, bez iepriekšējas pieredzes, ar neskaidru biogrāfiju))

    Skābene
    15.05.2017 10:45
    Reply to  x

    Juridisko personu kriminālatbildība nav nekas jauns!Parasti aprobežojas ar iespaidīgiem naudas sodiem! Ja pierādīs, ka vainīgs konkrēts koderis, tad tas var noraut arī kādu gadiņu valsts maizē!

    x
    15.05.2017 10:59
    Reply to  Skābene

    koderi nav viegli iesēdināt – jāskatās uzdevuma specifikācijas, darba apspriežu protokoli, galu galā, koderus kontrolē izstrādes grupu vadītāji, kuri pakļaujas attīstības direktoram utt.
    vārdu sakot, cilvēki placināsies, bet uzņēmumi reportēs par samaksātajiem sodiem un ieviestajiem uzlabojumiem)

    un tiešām – vai auto kļūs labāki, ja cietumos bāzīs ražotāja cilvēkus? ja nu tikai ātrāk atgriezīsies pie vecajiem labajiem šoferiem.

    15.05.2017 11:37
    Reply to  x

    Kāds IF zars vecīt? Auto pats mācās braukt. AI iedots pamats- iemācies noteikumus un izpildi dzīvē tā, lai neviens necieš. Šis IF ir vienkāršs. Manuprāt, ir jāskatās, vai cilvēks reaģēja uz aicinājumu pārņemt vadību, vai arī uz ceļa sarežģījumi radās pēkšņi (nokrīt kaut kas no gais, nogruvums utt, un auto nespēj gribēdams sabremzēt utt. Kā arī tad auto būtu jāievieš pakāpes, piemēam no 1-3 cik uzticams konkrētā maršrutā ir AI un tad attiecīgi vadītājam ir jābūt gaavam iesaistīties. Piemēram, ja ir 3. riska pakāpe, vadītājs var sēdēt priekšējā beņķi, neko nedarīt, bet jābūt skatam vērstam uz ceļu, nevis mobilo iekārtu, nedrīkst gulēt utt. Bet 1. riska pakāpē var mierīgi sēdēt planšetē, jo ceļš ir nomarķēts un visa satiksme notiek tikai ar AI vadītiem auto, kuri savā starpāsarunājas un paredz visus soļus.

    x
    15.05.2017 12:09
    Reply to  Usinss

    tu laikam domā, ka visas principiālās AI softa problēmas ir atrisinātas un atlicis tikai pagaidīt, kamēr auto iemācās braukt? tā var saprast pēc IF zaram pievērstās uzmanības.

    Skābene
    15.05.2017 13:20
    Reply to  Usinss

    Aviācijā jau sen tiek izmantoti autopiloti, kas spēj lidmašīnu gan pacelt, gan nosēdināt! Mēsli sākas tad, kad pilotam, kurš teorētiski nolidojis 10 000 stundas pēkšņi ir jāpārņem rokas vadība! Uzreiz liela iespēja uzņemt jaunu Air Crash investigation sēriju! :)

    GundarsBarons
    21.05.2017 23:45
    Reply to  Skābene

    Ja, ja. Tad arī vidējās klases auto maksās Cessnas cenu, bet limuzīna cena būs vienāda ar Boingu. Salīdzināji to autopilota sistēmu, ko var atļauties iebūvēt lainerī ar ikdienas auto.

    Maxal
    15.05.2017 13:47

    Autoražotāju atbildības apdrošināšana tiek arī prognozēts kā liels drauds apdrošinātājiem.
    Ka to ieņēmumi var sarukt uz pusi, jo cena uz vienu auto, apdrošinot 10’000’000 auto būs jūtami mazāka nekā katrs autovadītājs maksā pašlaik….

    Reklāma