Pēc vairākus gadus ilgas izstrādes Dienvidāfrikas Republikā atklāts pasaulē lielākais industriālais transportlīdzeklis, kas darbojas ar ūdeņradi. Transportlīdzekli, kuram dots nosaukums “nuGen”, plānots izmantot platīna raktuvēs Dienvidāfrikā, savukārt to izstrādājis ASV bāzētais uzņēmums “First Mode”.
Šis kalnrūpniecībai domātais auto sver 200 tonnas un tā atklāšanas pasākumā piedalījās arī DĀR prezidents Sirils Ramafosa, norādot, ka šis ir milzīgs solis valsts ūdeņraža ekonomikai, soļojot pretī nākotnei bez kaitīgiem izmešiem.
Kā uzsver uzņēmuma “First Mode” vadītājs Kriss Vortīss, raktuvēs izmantotie kravas auto izmanto aptuveni 70-80 procentus no kopējā kalnrūpniecības uzņēmuma “Anglo-American” degvielas patēriņa. Viens šāds ūdeņraža auto ievērojami samazinās gan degvielas patēriņu, gan kaitīgos izmešus – viena šāda kravas auto radītais kaitīgo izmešu apjoms pielīdzināms 700 vieglajiem auto.
“nuGen” pamatā izmantots pārveidots “Komatsu 930E” modelis, kas paredzēts, lai pārvadātu 290 tonnas rūdas. Plānots, ka nākotnē šajā auto izmantotās tehnoloģijas tiks ieviestas plašāk, pilnībā aizstājot ar dīzeli darbināmos kravas auto. “nuGen” sev nepieciešamo ūdeņradi iegūst no netālu esošas ūdeņraža rūpnīcas, kuru darbina ar saules baterijām.
Un kur DienvidĀfrika ņems to ūdeņradi bet kaitīgiem izmešiem ?? Bija te raksts par līdzīgu transportu ar baterijām. tas vismaz saģenerēja enerģiju vienā virzienā braucot.
pēdējā teikumā viss pateikts.