Jaunākie “Tesla” 1. ceturkšņa peļņas dati liecina par nepārprotamu uzņēmuma izaugsmi. Interesanti, kā to ietekmēs “Tesla” viens no lielākajiem topošajiem projektiem cilvēkveidīgais robots “Optimus”, ko plānots izlaist jau nākamgad. Uzņēmuma vadītājs Īlons Masks saka, ka šis robots būšot vairāk vērts nekā “Tesla” automašīnu bizness un pilnībā automatizētas braukšanas programmatūra.
“Tesla” par “Optimus” runāja arī aizvakar, kad tika paziņoti ceturkšņa peļņas dati. Uzņēmums pašreiz aktīvi turpina darbu pie šī robota, ar ko iepazīstināja pērn “Tesla AI” dienā. 1,60 metru garo robotu darbinās mākslīgais intelekts un tehnoloģijas, ko uzņēmums izmanto savās bezpilota automašīnās. “Optimus” plānots gan kā palīgs “Tesla” rūpnīcās, gan to varēs iegādāties privātie klienti palīdzībai ar viegliem, monotoniem ikdienas pienākumiem.
Aprīļa sākumā Teksasas rūpnīcas atklāšanas uzrunā Masks norādīja, ka 2023. gadā gaidāms jauns produktu vilnis, tajā skaitā “Optimus”. “Tesla” vadītājs pirms pāris dienām arī uzsvēris, ka šī robota nozīme tuvākajos gados būs acīmredzama un galu galā tas kļūs vairāk vērts nekā nekā automašīnu bizness.
1.6m bik par īsu priekš optimusa praima
Kaut kā tās Teslas pašas nebrauc joprojām, bet tad pie lietas ķersies robots :)
p.s. – vismaz Latvijā Teslas “Autopilot” ir kaitinošs.
Protams, ka nebrauc. Kāpēc, lai brauktu, ja tas “autopilots” ir tāda pati adaptīvā kruīzkontrole kā visiem citiem auto. Tie taču arī paši nekur nebrauc.
Ok, “Autopilots” arī nepretendē uz pašbraukšanu, uz to pretendē “FSD”, bet ar to arī tā lieta neiet.
Mēs saprotam, ka nepretendē. Bet Tesla (Īlona) mārketings to tā mārketē un Tesla fanboji svēti tic, ka tās mašīnas pašas spēj braukt.
> vismaz Latvijā Teslas “Autopilot” ir kaitinošs.
Latvijai tālu līdz kaut kādiem pašbraucošajiem – ja uz A2 ir pāris ceļa posmi, kur baltās līnijas ir burtiski uzkrāsotas uz zemes, tad ko tur ..
Lielākā problēma nav līnijas, bet gan ātruma ierobežojumi, kuri ierakstīti kaut kādās digitālajās kartēs un galīgi neatbilst realitātei. Līdz ar to nevar izmantot noturēšanu joslā, kas pati par sevi darbojas labi. Un vēl nepamatotās pēkšņās bremzēšanas…
> bet gan ātruma ierobežojumi, kuri ierakstīti kaut kādās digitālajās kartēs un galīgi neatbilst realitātei
Realitātei neatbilst kas? Ceļa zīmes tak lasa pat ne tuvu autonomijai esoši auto, kas būtu jākombinē ar to, kas ir digitālajā kartē.
Lai vai kā nedaudz piepalīdzot pie luksoforiem pat samērā primitīvam “pilot assist”, es varu, piemēram, aizbraukt no Rīgas uz Cēsīm, bet aiz Melturiem pirmajā pagriezienā ir grāvis ..
Tur tā bēda ka ceļa zīmes nelasa. Šosejas vidū, kur nav nekādas zīmes, parādās virtuālais ierobežojums 70km/h, tad 50km/h un “autopilots” jāslēdz ārā.
Ceļa zīmju nolasītājiem ir problēmas ar ierobežojumu atcelšanu pēc krustojuma ar mazākas nozīmes ceļiem – trijstūri no sāniem tie nepazīst.
Luksoforus Tesla pazīst.
te nekas nedarbosies
neviens robots nespēs izmērīt “bedrīšu” dziļumu segumā
Nu jau gan šie lielās. Pagaidām Maskam pat viņa Teslās nav īsta autopilota, bet nu šis sola cilvēkveidīgu robotu kuru vadīs mākslīgais intelekts. Intereses pēc Kursors varētu uzrakstīt rakstu par to cik Maska projekti ir izgāzušies vai atlikti uz nenoteiktu laiku, bet cik izdevušies.
Par Rogozinu būtu interesantāk..
Kāds te sakars? Rogozins un Masks darbojas pilnīgi dažādos apstākļos un jomās.
Ehh pat par saviem “varoņiem” neko nezini – Roskosmoss un Spacex ir tā kā viena joma.
Tāpat robotikā – Rogozins ar savu Fjodoru ( https://www.rferl.org/a/russian-capsule-robot-fails-iss-link-up/30126770.html ) ..
Mēness bāzi un Venēru pat nav vērts pieminēt.
Nu vienīgais Masks, cik zinu, nenodarbojas ar propagandu, liftu mūzikas un “apģērbu” ražošanu ..