Jau kopš pirmajiem 1000km elektroauto testiem, lasītāji komentāros vaicāja, kad šādā formātā notestēsim kādu Tesla elektroauto. Tā kā šīs mašīnas Latvijā oficiāli netiek tirgotas un apkalpotas, manās acīs tām bija zemāka prioritāte. Tomēr, kad mūsu lasītājs Matīss Mežaks no BRC Autocentra uzrakstīja, ka var uz testu sarūpēt jauno Tesla Model 3, sapratu, ka šādu izdevību nevar laist garām. Paldies par uzticēšanos, auto testam piekritu un pagājušajās brīvdienās ar šo Teslu mēroju mūsu ierasto 1000km maršrutu.
Tesla sākotnēji 2012. gadā izlaida lielu un dārgu elektrisko sedanu Model S un šī auto galvenais mērķis bija nopelnīt naudu un gūt nepieciešamo pieredzi, lai nākamās varētu izveidot krietni pieejamākas elektromašīnas. Piecus gadus vēlāk izlaistā Model 3 ir tieši šāda automašīna un jau pirmajā nedēļā kopš šī auto oficiālās izziņošanas 325 000 cilvēki to rezervēja un katrs iemaksāja 1000 ASV dolāru rezervācijas maksu. Nepilnu gadu vēlāk Model 3 jau bija 455 000 rezervācijas un Tesla nācās pamatīgi iesvīst, lai spētu saražot šo milzīgo rezervēto automašīnu daudzumu. Tas vairāk vai mazāk izdevās un ar pārdotiem >500 000 auto šī gada sākumā Model 3 kļuva par visu laiku populārāko elektroauto visā pasaulē no troņa nometot Nissan Leaf.
Šobrīd Model 3 ir nopērkams trīs versijās, kas mazliet atšķiras piedziņas, jaudas un aprīkojuma ziņā. Lētākā ir pakaļpiedziņas Standard Plus versija, kas maksā no 39 500 EUR. Testā devos ar pilnpiedziņas Long Range versiju, kas maksā no 48 200 EUR. Tāpat eksistē arī visjaudīgākā Performance versija, kas piedāvā sporta auto cienīgu veiktspēju un maksā no 52 900 EUR. Šīs ir cenas bez PVN.
Tesla Model 3 ir interesants auto, tomēr vismaz melnā krāsojumā tas nav pārlieku pamanāms auto. Liels bija mans pārsteigums, kad secināju, ka uz to teju neviens neatskatās. Iepriekš izmēģinātais Audi e-tron gan bija izteikts publikas mīlulis! Bet es nesaku, ka neuzkrītošs dizains ir slikta lieta, šāds tas auto ilgāk morāli nenovecos.
Krietni interesantāk kļūst, kad iekāpjam šajā auto. Te valda pilnīgs minimālisms. Mums ir iedalīta diezgan plika stūre un milzīgs skārienjūtīgs displejs, kas attēlo svarīgākos auto raksturlielumus un nodrošina pilnvērtīgu vadību. Man šāds minimālisms patīk – vadīt Model 3 ir viegli un saprotami. Plus, lielā mērā šis lielais displejs darbojas labi, izskatās moderns un ar regulāriem programmatūras atjauninājumiem auto kļūst arvien labāks arī daudzus gadus pēc tā iegādes.
Tesla uzskata, ka modernos auto nav nepieciešami ne radari, ne LIDAR’i un apkārtējo vidi uztvert var ar visparastākajām kamerām un pārdomātu to satura analīzi. Model 3 atradīsim vismaz septiņas kameras, kas spēj nodrošināt gan novērošanas funkcijas, gan aktīvās drošības sistēmas, ko Tesla lepni sauc par “Autopilot”. Lai arī visas Model 3 mašīnas ir aprīkotas ar dzelžiem, kas nodrošina “Autopilot”, pakalpojumu jānopērk kā 5300 EUR papildus opciju (programmatūras atjauninājumu). Nejēdzīgā kārtā testējamajam auto šī funkcija nebija aktīva un mašīnā neatradu pat tādu ierastu un sagaidāmu lietu kā adaptīvo kruīzkontroli. Kvēlākie Tesla fani ir absolūti pārliecināti, ka “Autopilot” funkcija ir galvastiesu pārāka par citos auto atrodamajām alternatīvām. Es atļaušos būt skeptisks.
Es zināju, ka Tesla izmanto pašu veidotu uzlādes pieslēgvietas dizainu, taču Eiropā nopērkamie Model 3 jau rūpnīcā ir aprīkoti ar pie mums ierasto CCS uzlādes pieslēgvietu. Forši, jo bez liekām un ļoti dārgām pārejām varēsim pa tieši pieslēgties pie mūsu E-mobi lādētājiem. Model 3 nodrošina līdz 250 kW uzlādes jaudu no saviem Supercharger lādētājiem, tomēr Latvijā izvērstais E-mobi ātrās uzlādes tīkls nodrošina vien 50 kW uzlādi savās stacijās.
Model 3 nav pārlieku liels auto un izmēros tas ir līdzvērtīgs BMW 3. sērijai, Audi A4 vai Mercedes-Benz C klasei. Priekšā vietas pietiek un patiesībā arī aizmugurē diezgan ērti iekārtosies pat tādi lieli cilvēki kā es. Stikla jumts ir foršs, tas nāk standartā un dod papildus vietu galvai. Ak, jā, caur to cauri nekarsē saule.
Dodoties 1000km braucienā ar Model 3, es biju diezgan drošs, ka šis kulta statusu iemantojušais auto pavisam noteikti pārspēs ar Hyundai Kona Electric uzstādīto 17 stundu laiku. Tomēr… noskaties video un uzzini, kāds bija Model 3 rezultāts.
Galvenās atziņas pēc 1000km brauciena ar Tesla Model 3
- Tesla Model 3 pavisam noteikti ir ļoti interesants auto, kas piedāvā pasakainu veiktspēju, labu efektivitāti un dizaina risinājumus, kas nav atrodami nevienā citā šobrīd aktuālā elektroauto.
- Neskatoties uz to, ka mašīnā neatradīsim pierasta dizaina mērinstrumentu paneli un pogas podziņas, Tesla pieeja man nešķita neērta. Visai ātri piešāvos lietot lielo skārienjutīgo displeju un gandrīz visas funkcijas spēju atrast uzreiz. Vienīgi avārijas gaismu pogu meklēju pusotru dienu līdz atradu to visnegaidītākajā vietā.
- Man nepatika auto atslēgšana un iedarbināšana ar RFID kartes tipa atslēgu, jo to jāpieliek noteiktās vietās katru reizi, kad vēlamies kaut kur aizbraukt. Parasta citos auto izmantotā bezkontakta sistēmas atslēga var palikt bikšu kabatā un mēs gan tiksim iekšā mašīnā, gan spēsim to iestartēt. Bet cik sapratu, arī Model 3 var piepirkt klasiska paskata atslēgu vai arī atbloķēšanu veikt ar telefonu.
- Auto ir diezgan mazs (kompakts), taču tajā vietas pietiek gan priekšā, gan aizmugurē. Ļoti interesanti, ka auto jūtas ļoti smags (pašmasa – 1847 kg), taču reizē tā jaudīgie elektromotori līdz 100km/h spēj mūs nogādāt nieka 4.6 sekundēs. Paātrinājums ir pasakains un ar auto varēsim pārvietoties ļoti, ļoti dinamiski. Vienīgi auto ir īss un tam ir tendence jūtami lēkāt pa nelīdzenu ceļu.
- Biju vīlies auto skaņas izolācijā. Ja pilsētā auto ir diezgan kluss, šosejas režīmā uz raupjāka asfalta izteikti dzirdama riepu un vēja skaņa. Tāpat diezgan pliekans ir audio sistēmas skanējums. Tiesa, šajā auto mazāk nekā citos elektroauto varam dzirdēt elektromotoru radītās skaņas.
- Diemžēl konkrētais auto nebija aprīkots pat ar adaptīvo kruīza kontroli nemaz nerunājot par “Autopilot” sistēmu, ko daudzi Tesla fani uzskata par galveno šī auto plusu.
- 1000km brauciena gaitā auto es lādēju 3 reizes, kopā tam veltīju 2 stundas un 54 minūtes. Šajā laikā auto ielādēju 113.9 kWh enerģijas. Kopā ātrajās uzlādēs man tas izmaksāja 26.10 eiro, jo E-mobi tīklā tarifs ir 0.15 EUR par katru uzlādes minūti. Mājās man šāds elektrības apjoms izmaksātu 12.53 eiro.
- Patiešām biju gaidījis, ka Model 3 pārspēs Hyundai Kona Electric laiku, tomēr tas neizdevās. Model 3 gluži vienkārši nespēja būt efektīvāks braukšanā un uzlādē par Hyundai elektroauto. Te tev nu bija elektroauto pasaules flagmanis.
- Auto diezgan precīzi rāda nobraukuma atlikumu – uz ~400km ceļa posmu tas “pazaudēja” ap 40km nobraukumu. Pie tam, auto nemēģina par visām varītēm mūs atstāt bez jaudas vai komforta, kad baterijas uzlādes līmenis tuvojas nullei. Tieši pretēji, ar auto varēsim braukt pilnā komfortā un jaudā līdz baterija būs pavisam tukša.
- Lai arī auto spēj nodrošināt 250 kW uzlādi, pie mūsu E-mobi uzlādes stacijām uzlādes jaudu novēroju aptuveni 40-43 kW apmērā un tā regulāri noslīdēja līdz 30-34 kW, lai pēc brītiņa atkal pakāptos atpakaļ pie ~40 kW. Biju gaidījis augstāku uzlādes jaudu. Stundas laikā šādā režīmā varam auto ielādēt enerģiju ~260km braucienam.
- Biju gaidījis, ka auto (kā jau amerikānis) būs diezgan nekvalitatīvi uzbūvēts un gļukains, tomēr šī mana baža nepiepildījās. Uzbūvē izmantoti normāli materiāli un vienīgās problēmas piedzīvoju ar aizmugurējo durvju rokturiem, kas ne vienmēr precīzi nostrādāja.
- Lai arī Latvijā ir uzņēmumi, kas palīdzēs nopirkt un atvest Tesla auto, oficiāla servisa šeit nav un nopietnākas problēmas būs jārisina Zviedrijā, Polijā vai Vācijā (tuvāko Tesla servisu atrašanās vietas). Ja kaut kas atgadīsies, pašiem būs jārisina auto aizgādāšana uz servisu. Tāpat apdrošinātāji ir piesardzīgi un es dzirdēju, ka Model 3 KASKO apdrošināšana uz gadu var maksāt >1500 eiro.
- Tesla Model 3 ir patiešām foršs auto un varu rekomendēt ar to iepazīties ikvienam turīgam cilvēkam, kas meklē šāda izmēra elektroauto un ir gatavs pieciest lokāla servisa neesamību. Iespējams, vajadzība pēc servisa ilgus gadus nebūs aktuāla.
Šo vasaru aizvadīsim elektroauto zīmē!
Paldies, ka izlasīji šo rakstu un noskatījies garo video! Droši raksti komentāros visus jautājumus par šo vai kādu citu izmēģinātu elektroauto un es centīšos atbildēt. Pieseko Kursoram, ja interesē elektroauto tēma un līdz vasaras beigām mēs visi kopā būsim iepazinuši lielāko daļu Latvijā nopērkamo elektroauto.
Nākamajā nedēļas nogalē 1000km testā došos ar Nissan E-NV200 kravas elektrisko mikroautobusi. Paredzu, ka šis būs garš brauciens, tomēr uzskatu, ka ir svarīgi notestēt arī šādus praktiskus elektroauto. Jūniju noslēgsim ar Renault Zoe testu. Kā ierasts, esmu gatavs uzklausīt idejas par noteikti notestējamiem elektroauto, raksti par tiem komentāros un es centīšos šos auto nomedīt uz testu.
Elektrības pārtraukuma dēļ nenotikušais vebinārs “Cik Latvija ir gatava elektrotransportam?” notiks 16. jūnijā. Aicinu pievienoties tam, jo tajā piedalīšos arī es ar pieredzes stāstu par maniem 1000km braucieniem.
lielisks apskats, pats pasen izbraucu mazu līkumu ar lietotu S Model. Viss bija Cool, cēliens nežēlīgs, bet krāsa uz rokturiem meta burbuli, ādas krēsli jau izskatījās pamocīti un tas pie 40K km nobraukuma.
Šis ir ironiski: “Elektrības pārtraukuma dēļ nenotikušais vebinārs “Cik Latvija ir gatava elektrotransportam?” Viss gan pagaidām liecina, ka elektroauto ir uz palikšanu.
Alternatīva tehnoloģija, kur daudzi redz perspektīvu, īpaši smagajam transportam ir ūdeņradis. Varbūt ir vērts ir izbraukt ar Toyota Mirai? Ja vien ar viņu vispār Latvijā var nobraukt 1000km
Jā, Model S viss ir salīdzinoši slikti ar uzbūves kvalitāti. Bet ko var gribēt no Teslas pirmā auto, kad viņi vēl nemaz nezināja kā vispār uzbūvēt auto. Model 3 jau ir krietni lādzīgāk uzbūvēts auto un es tā arī neatradu būtiskas lažas šajā ziņā.
Ūdeņradis laikam derēs tikai komerctransportam. Latvijā šādus auto neesmu redzējis, bet te arī nav kur uzpildīt šādus brīnumus.
H2 auto vari mēģināt sapildīt Rīgas Satiksmes trolejbusu uzpildes nanostacijā. Kad to (vabūt) atvērs.
Tā nav kaut kāda e-mobi staciju laža, ka netiek sasniegta 50 kwh lādēšanās jauda ?
Nespēju noticēt, ka tesla, kurai ir 250 kwh “rīkle” ir problēma, ka elektrība neiet iekšā mašīnā
Nezinu, centīšos noskaidrot. Cik saprotu, tā uzlāde nav tik triviāls pasākums kā varētu likties.
Piezīmēšu, ka lādētāju jaudu uzrāda kilovatos, kamēr akumulatoriem izmanto kilovatstundas. Kāpēc tikai 50 kilovatu? Jāsaprot, ka uzlādes ātrumu lielā mērā ierobežo pieslēguma elektriskā pretestība un uzlādes vadīšanas elektronikas spēja darboties ar augstu strāvu. Teslas akumulatori strādā ar 480 voltu līdzstrāvu un tos lādējot ar 250 kilovatu jaudu tiek attīstīta aptuveni 520 ampēru strāva, kas ir… sasodīti daudz. Pirmkārt, lai šādas strāvas novadītu līdz mašīnai, ir nepieciešams kabelis ar pamatīgu šķērsgriezumu, savādāk tas gluži vienkārši no milzīgās strāvas izkustu. Kritiska vieta arī ir pieslēgums, kur nepieciešams nodrošināt maksimāli lielu laukumu, kur vadiem saskarties un uzpasēt, lai saskares punkti nekļūtu netīri. Jau 50 kilovatu pieslēgumam tas nav triviāli. Šķiet, ka pagājušajā gadā Tesla iesniedza patentu superčārdžera pieslēgumam, kas dzesējas ar šķidrumu.
Tesla nav klusākā mašīna, bet m3 sākumā bija pat ļoti briesmīgs. Aliexpresī bija pieejamas visādas blīvgumijas priekš m3 lai novērstu troksni. Vēlāk gan Masks paziņoja ka šīs problēmas ir novērstas. Pats neesmu braucis ar “kluso” variantu, tāpēc nevaru spriest cik labāk ir kļuvis. Bet ja Kristaps sūdzas par skaņu, tad laikam nav diži labāk.
Nav. Model 3 ir diezgan slikti ar skaņas izolāciju.
Varbūt vaina pie “sliktā” patēriņa ir lielā jauda/smagā kāja? Vai arī centies ar to neaizrauties?
Noteikti, nē. Es mēdzu agresīvāk pabraukt pirms vai pēc garā brauciena, bet 1000km es braucu absolūti mierīgi un principā kruīzā. Sestdienās ceļi arī diezgan tukši un nav daudz vajadzības pēc apdzīšanas manevriem.
Šī tomēr bija darbadiena un sākotnējos testos krietni aizrāvies ar fūrēm..
Esmu gan vīlies par nobraukumu, ka specenē virs 550, bet dabā pat kompis rāda jau pat nedaudz virs 450 tikai, kaut nevarēja redzēt cik % baterija bija pilna, jo sacīji, ka apnika gaidīt un lādēt jau;
principā testa uzvarētājs ir tas, kurš ar sākotnējo var nobraukt vairāk, jo uzlādēt pārējos km ceļā visi tajās sūda stacijās var vienādi lēni
Nissan Kona, SEX, 14 miljardi $ ražošanai no priekšpasūtījumiem, nezināt par kemper mode. Nu ļoti daudz nepilnību un muļķību šoreiz.. Bet vismaz mūzika neitrāla 😄
Paldies par komentāru, bet tavi pārmetumi šoreiz ir par absolūtiem sīkumiem, kas būtiski neietekmē testu. Ejam tagad visam pēc kārtas cauri. * Es jau video sākumā paudu bažas, ka satiksme varētu būt intensīvāka, jo šī tomēr ir sestdiena, kad cilvēkiem jābūt darbā, tomēr reālā situācija uz ceļa par to neliecināja. Tas bija aptuveni tikpat tukšs, kā normālā ierindas sestdienā. * Ar fūrēm es reāli aizrāvos tikai VW e-up! testā, bet pēc tam sekojošos testos kruīzā lieku 100km/h un tur vairs nav nekādas jēgas vilkties aiz lēnām fūrēm. * Ja precīzi atceros, tad pirms brauciena iepriekšējā vakarā auto uzlādēju līdz kādiem 97% (tie bija tie ap 470km). Tā kā uzlāde tajā brīdī bija super lēna (ap 5 kW), tad vairs neredzēju jēgu sēdēt mūžību, lai pielādētu tos dažus procentus. Arī vairums citu testēto auto ir uzlādēti gandrīz pilni un tā kā man garāžā nav lādēšanās iespējas, neviens auto nesāk ceļu 100% uzlādēts. Vienmēr ir daži procentiņi jau izlādējušies. * Testu visātrāk veiks tas auto, kam būs labi panākumi trīs aspektos: liela baterija, ātra un stabila uzlāde un zems enerģijas patēriņš. Model 3 no šiem reāli izpildās tikai pirmais punkts un abi pārējie ir vienā līmenī ar Hyundai sniegumu. * Pēdējā rindkopa… Read more »
Par uzlādi runājot, varam sagaidīt, ka līdz tam brīdim, kad Latvijā elektroauto pirks katrs ceturtais, tehnoloģijas būs krietni aizskrējušas tālāk.
https://uzladets.lv/elektroauto-uzlade-drizuma-bus-zibeniga/
Jā, sprieguma kāpināšana ir viens no reālākajiem veidiem, kā paātrināt e-auto uzlādi. Tiesa, augstiem spriegumiem arī ir tieksme lidot pa gaisu, tāpēc jāskatās, kas ir labākais kompromiss.
Izlasot šo, pārstāju ticēt lapā rakstītajam:
“kas nozīmē, ka, lai gan īslaicīgi, baterija tiek uzlādēta ar 1’600 km/h lielu ātrumu.”
Gribēji piepīpētājstundās vai logu mazgātājā ciklos? Manuprāt šis ir viens no jēgpilnākajiem lielumiem, ja ar auto ir plānots veikts attālumu.
Kas tur nesaprotams, dīzeli bākā var iepildīt ar ātrumu 40 litri minūtē, jeb pusotrā minūtē pilnu bāku, ar kuru nobraukt pēc tam 1000km, jeb skatoties ar kādu ātrumu tiek palielināts nobraucamais attālums – 40 000 km/h
“zibenīga” – maigi izsakoties, pārspīlēts apzīmējums :)
Kaut kur pat neliela vilšanās, ka Tesla neizpogāja visus konkurentus! :)
Jā, es arī biju domājis, ka rezultāts būs par labu Teslai. Bet nu video visi var redzēt, kas no tā visa sanāca. Hyundai ir negaidīti labi sataisījuši savus elektroauto vismaz no akumulatora pārvaldības un izlādes/uzlādes puses.
Hyundai Kona 64 varbūt viss ir labi. Bet jaunais Ioniq un mazā Kona nekāda šokolāde nav. Vecais Ioniq arī bija ļoti labs. Tik bača varēja būt lielāka
Šokolāde nav, bet ir “good enough”. Es arī no sākuma domāju, ka iepriekšējais Ioniq ir labāks, bet izbraucu ar jauno un sapratu, ka pagaidām tas ir mans favorīts, jo piedāvā adekvātu sniegumu par prasīto cenu.
Man gan šķiet ka tomēr Igaunījā ir Teslas servisa centrs.
Nav. Tuvākie Tesla servisi ir Helsinkos vai Stokholmā.
Jā, šis ir interesanti, ka Teslas mājaslapā Igaunija ir norādīta kā piegādes tirgus, un ir iespējams oficiāli iegādāties.
Bet servisa tur nav.
“Iespējams, vajadzība pēc servisa ilgus gadus nebūs aktuāla” – uz kāda pamata? Labi, šim auto nav iekšdedzes dzinēja un klasiskās transmisijas, bet, manuprāt, jauniem auto pirmās problēmas parādās tieši piekarē – bremzes, bukses. Tās taču ir arī šādam auto.
Interesanti, kāpēc tik dārga apdrošināšana. Dinamikas dēļ, tipa sporta auto?
Elektroauto uzbūves ziņā ir krietni vienkāršāki nekā “parastie” auto un detaļu skaita atšķirība ir mērāma vairākos simtos. Tieši piekares problēmas mani satrauktu vismazāk, jo vismaz Tesla Baltic (kantoris, kas šeit ieved un tirgo Teslas) ir jau sarunājuši ar vietējiem servisiem, lai tik vienkāršas lietas uz vietas nomaina un Tesla tam nestājas pretī. Problēmas sākas, kad noplīst kaut kas nopietnāks un saistīts ar auto elektroniku/bateriju. Tad gan remonta iespējas ir krietni mazākas un būs auto jākrauj uz prāmja un jāved uz servisu.
Apdrošināšana dārga tāpēc, ka auto netiek lokāli apkalpots un tādējādi katras būtiskākas problēmas gadījumā tas būs kaut kur jāved. Kad Liepājā pie lādētāja runājos ar lietuvieti par viņa Model S, ko viņš dabūjis no ASV, tad apdrošinātāji vispār uz gadu bija sarēķinājuši 4500 EUR KASKO maksājumu.
Sorry, ja stulbs jautājums, bet… Foto redzama melnās krāsas Tesla? Vai tumši-zilgan-pelēkā?
Melna.
Noskatoties video 30:52 minūtē, teici, ka pusstundu papļāpāji. Radās jautājums. Vai tas laiks tika izņemts no kopējā laika?
Jā, protams. Es visas dienas garumā piefiksēju, cik daudz laika pavadu visādās papildus nodarbībās un beigās atrēķinu to nost no kopējā laika.
pieraksti uz lapiņas vai ar modernākām metodēm, kā summējošais taimeris?
Nu kāds vēl taimeris? Protams, ka lapiņa. Man katram braucienam ir liela tabula, kurā pierakstu visādus svarīgus datus :)
Labs darbs,visplašākais un objektīvi salīdzinošākais testu pasākums Latvijā.
Tieši gandrīzvienados apstākļos visobjektīvāk var salīdzināt elektroauto plusus un mīnusus.
labs špikeris izvēloties elektro auto.
Vel salīdzinājumam varētu notestēt kādu “ķīnieti”,piemērām Aiways U5,kas esit nopērkams ari Eiropā.
Paldies! Ja palīdzēsi atrast, kas Latvijā izplata šādus ķīniešus, tad izskatīšu arī šāda auto testu. Ķīnieši vispār Eiropā var braukt, sertifikācijas kārtībā?
Latvijā it kā neviens patreiz neizplata,bet Esot sertificēts un varēšot iegādāties Eiropà-
https://ev-database.org/car/1261/Aiways-U5
https://www.ai-ways.eu/
Varbūt pagaidīt, kad Latvijā būs piejejama jaunā Tesla S ar 640 Km distanci.
Protams paliek jautājums par uzlādes ātrumu.
https://twitter.com/elonmusk/status/1272678634952617985?s=20
Neko jau nevar pārmest, kādu auto iedeva ar tādu jābrauc, bet teslas tests bez autpilota (nemaz nerunājot par FSD) ir baigā vilšanās :( Runājot par autopilotu, tad jāteic, ka par šo Tu tur sastāstīji pilnīgas muļķības un visu salaidi vienā lielā putrā. Autopilots nav jāpiepērk, tas jau nāk standartā (kopš 2019. gada aprīļa), tas kas ir jāpiepērk ir FSD (full self driving). Teslas autopilots ir tas pats kas nisan propilots – pakas, kurās salikta auto turēšana joslā + adaptīvā kruīza kontrole. Teslas nav tik “lētas” kā norādīji. Tām cenām jāpieliek klāt vēl PVN. Dīvaini likās, tas ka neuzliki telefonu kā atslēgu un pēc tam kritizēji cik neērti ir ar to karti, kas ir domāta tikai kā rezerves un servisa variants. https://www.youtube.com/watch?v=YM5y_fKbAcs Tad vēl par to manuālo durvju atvēršanu – tā nevajag darīt! Tas variants ir domāts tikai, ja tā poga nestrādā. Tai teslai ap stiklu nav rāmis. Kad taisa ar to pogu vaļā, tad stikls pavelkas mazliet uz leju un tad ir droši atvērt. Kad izmanto to manuālo, tad stikls netiek pavilkts uz leju un tā taisot var sačakarēt logu. Kopumā gribējās, lai izcelt to ar ko ir unikāls šis auto, jo teslai ir ļoti daudz… Read more »
Paldies par komentāru! Tagad mani komentāri par šo visu: * Es tā arī teicu, ka Teslas “Autopilots” ir fuflis. Tā sadaļa bez FSD ir aptuveni tas pats, kas ir citiem parastiem auto ražotājiem, bet FSD sadaļu tāpat nevar normāli lietot Eiropā un nedrīkstētu lietot vispār nekur pasaulē. * Jā, par PVN es nopūdelēju, bet, manuprāt, doma pie cenām bija skaidra. Teslas ir dārgs gadžets, ko var atļauties tikai retais. * Es video skaidroju, ka bez kartes var izmantot arī telefona aplikāciju vai pasūtīt parastu atslēgu. Man nebija iespējas šo Teslu pievienot pie sava telefona aplikācijas, jo man šis auto nepieder un nebija kontakta ar auto īpašnieku. Tāpēc varēju pateikt tikai to, ko redzu – ka ar karti ir baigi neērti darboties. * Jā, es redzēju displejā paziņojumu, ka auto brīdināja par stiklu pacelšanu. Bet ja ir šādas abas pieejas, es uzskatu par pareizu abas pieminēt. * Man ir aptuvena skaidrība par dažādām interesantām auto fīčām un es tās centos parādīt video. Iespējams, tas neizskatījās baigi krāšņi, jo pietrūka manas sajūsmas par tām. Jo tas tā arī ir – Tesla mani ne pārāk sajūsmināja. Jā, interesanti, bet šobrīd vēl nepieejami un mums neaktuāli. Šim auto ražotājam vēl ir kur augt. Piezīmēšu,… Read more »
Par salīdzinājumu ar hundaju.
Tesla ir 2 X jaudīgāka un ar pilnpiedziņu. Tesla simtiņu “izceļ” 4 sec, hundajs – 8 sec
Tu tikko salīdzināji KIA stinger ar Porše panamera. Abas mašīnas izskatās līdzīgi, jā, tiesa. Vēl atradi, ka KIA tērē apmēram tik pat bendžas kā Poršs. Un braucot pa LV (likuma ietvaros) KIA ir tik pat ātra kā Panamera.
wellwellwell, tā tas tiešām ir :))))
+++
Hundaijs maksā 47k €
Tesla m3 (Vācijā, ar viņu pvn) – 54k €. Protams, starpība ir, bet Tesla dod daudz vairāk. manuprāt
+++++
Tavā testā Tesla pazaudēja dēļ uzlādes. Es domāju, Tev vajag uzdod dažus ļoti nepatīkamus jautājums e-mobi tīkla apsaimniekotājiem.
Paskaties te beigās to grafiku: https://ev-database.org/car/1138/Tesla-Model-3-Long-Range-Dual-Motor
Līdz ~ 85 % Teslai bija jāņem iekšās ar pilnu 50 kw/h “ātrumu”. bet tā kā e-mobi pārdod nevis kwh bet laiku – kāpēc gan viņiem “nepiegriezt krānu” ? :|
Ja 1000 km veiktu ar starpuzlādi Ulbrokas ielā, mēs zinātu jauno kursora čempionu :)
* Parastām ierindas ikdienas mašīnām man tāds ārprātīgs paātrinājums nav vajadzīgs. Es jau iepriekš esmu teicis, ka es to uzskatu par ekstru par kuru maksātu, ja pirktu normālu sporta auto. Parasta ikdienas auto gadījumā man pietiktu ar kādiem 150-200 Zs un par lielāku jaudu es nemaksātu. Elektroauto gadījumā es jaudu iemainītu pret lielāku nobraukumu. Tāpēc Model 3 jauda man nešķiet nekas ievērības cienīgs.
* Elektroauto galvenais ir uzlādes un izlādes spējas. Viss pārējais ir diezgan vienalga. Un šajā, manuprāt, svarīgajā ziņā abi auto ir līdzīgi. Tad kāpēc pārmaksāt? Īpaši tagad, kad Latvijā Teslas nav ne nopērkamas, ne apkalpojamas?
* Jā, no sākuma Audi e-tron un tagad Tesla Model 3 un abos gadījumos es redzu būtiski samazinātas uzlādes jaudas. Es domāju, ka parunāšu gan ar E-mobi tīkla cilvēkiem, jo man šis arī neliekas OK.
* Paga, nesapratu par Ulbrokas ielu? Kas, kad, kāpēc?
> * Elektroauto galvenais ir uzlādes un izlādes spējas. Viss pārējais ir diezgan vienalga. Un šajā, manuprāt, svarīgajā ziņā abi auto ir līdzīgi.
Nu jāiešķepselējas tad Teslas superchargerī..
https://www.tesla.com/findus/list/superchargers/Latvia pagaidām gan soon, bet nu varbūt tad kad Y testēsi :)
Protams, brīdī, kad Latvijā Teslas būs oficiāli nopērkamas/apkalpojamas un šeit būs arī Supercharger stacijas (vēlams gan vairāk nekā divas), tad situācija būs krietni savādāka un par labu Teslām. Es varu komentēt un spriest tikai par situāciju, kas šobrīd ir aktuāla.
Es uz Teslas iztrūkumu šiet skatos, kā uz vēl vienu apliecinājumu, ka mēs tomēr esam nomales lauku iedzīvotāji :(
Manuprāt, tā nav nekāda liela problēma. Ne Tesla, ne elektroauto kopumā vēl nav pirmās nepieciešamības preces, tāpēc var arī pagaidīt vēl dažus gadiņus, kad Tesla aptvers arī mūsu tirgu.
Lielā mērā piekrītu par tiem ārprāta zirgiem. Nu tas tāpat kā pulkstenim ūdensizturība – visspicākie daiveri labākajā gadijumā tiek paņemti līdzi vannā :)) Teslas gadījumā jaudu mēs dabonam kā piedevu pie AWD, kas ir cool. Es e-golfam priekšas ratus nospolēju :) AWD tomēr ir štelle.
Etronam ar teorētiski ir 125 kw resna rīkle. Bet te pēkšņi 50 nevar paņemt. Neticu.
Ulbrokas ielā esot (es pats tur neesmu bijis vēl) 100 kWh štepselītis.
Ja gribi – varam kopā aizbraukt, notestēt :)
Āha, sapratu. Es neesmu bijis, bet zinu par to jaudīgo lādētāju. Bet es saprotu, ka tas ir kaut kāda uzņēmuma teritorijā un nav pieejams 24/7 režīmā. Ja būs laiks, kaut kādiem krutiem elektroauto var patestēt, bet pamatā mūsu apskatos tomēr uzsvaru liekam uz publiski pieejamajām E-mobi tīkla stacijām.
Arī īsti nesaprotu to megajaudu ikdienas automobīlim. Samazinam jaudu=samazinam dzinēju svaru = lielāks nobraukums un reāli lielāks zaļums.
Populāri blogeri par Plaid ir izteikušies ka tās 2sek ātri apnīk, jo vēmiens naturāli nāk…
Testa tesla bija bez autopilota, bet autopilots pufelis? :D Tam, ka FSD realitātē neatbilst tam nosaukumam, piekritīšu un FSD vari saukt par fufeli, bet kādā sakarā autopilots? Un tagad ja salīdzina ar citiem parastiem auto ražotājiem. Piem., nisan propilot cik labs/slikts ir, tāds arī mūžīgi paliks, kamēr teslai ir visas iespējas kļūt labākai un šī ir tā lieta ar ko tas auto šobrīd ir unikāls.
“Elektriskajā ziņā es pat biju diezgan vīlies, kad uzskatāmi redzēju, ka tas darbojas tāpat vai sliktāk par Hyundai” – iekrāmē hjundai salonā papildus 200kg un tad nobrauc to testu. Šaubos vai dabūsi tos pašus ciparus. Vieglāks auto vienmēr mazāk patērēs enerģiju, lai pārvietotos.
Vienu lietu gan es ieteiktu patestēt. Ļoti aizdomīgi jau etron testā likās, ka dažādās stacijās tā lēkā uzlādes ātrums. Venspilī bija ātri un jautrajā odā, bet tesla šīm stacijām pabrauca garām, tā kā nesanāca pārliecināties vai gadījumā laža nav pašās stacijās. Viens paziņa teica, ka nav visas izbūvētas ar atbilstošu pieslēgumu, lai pilnu jaudu nodrošinātu. Pēc šiem testiem tā arī izskatās. Te var redzēt ka uzsilusis baterija spēj paņemt gandrīz visu jaudu no 50kw stacijas https://youtu.be/jTiy5Nse7jk?t=211
Ar skaļo vārdu Autopilots, es saprotu sistēmu, kas var vadīt transportlīdzekli pilnībā autonomi jebkādos apstākļos un jebkādu ceļa posmu. Šobrīd tas ir sapnis nevis realitāte, tāpēc es nebeigšu atkārtot, ka Tesla ir mudaki, ka viņiem mārketings stāv pāri visam, tostarp drošībai.
Tā kā masas starpība starp abiem auto nav pustonna, bet gan tikai ~100kg, tad starpība, manuprāt, nebūs pārāk liela. Pie līdzīgas masas Model 3 varbūt arī būs efektīvāks, bet ne daudz. Vienkārši Teslas fanboji tiiiiiik ļoti ir sahaipojuši šos auto, ka es svētā nopietnībā gaidīju kaut kādus reāli kosmiskus rezultātus. Figuški, tāds pats vien elektroauto, kā citi krietni lētāki auto. Pliks, pliks mārketings un lētticīgas avis.
Jā, man arī arvien vairāk jautājumi rodas par stacijām un es centīšos saprast, kas tur varētu būt par vainu. Ņem gan vērā, ka Ventspils un Jautrā oda stacijas parasti iekrīt agros rītos un vēlos vakaros, kad cilvēki varētu mazāk patērēt enerģiju ap stacijām. Varbūt tas ir pie vainas?
mani izbrīna, ka durvis nav ieteicams taisīt vaļā manuāli. attiecībās ar auto esmu tikai blakussēdētājs, bet pat es esmu redzējis kā MB kabrioletam logs (bez rāmja) automātiski paraujas lejā, kad pavelc durvju rokturi. gribi teikt ka megakrutās, pārbāztās ar elektroniku un softu, Teslas inženieri ir bijuši tik stulbi, ka nav paredzējuši tādu elementāru funkciju?..
Ja es pareizi atceros, tad arī manuāli atverot durvis, auto mēģina paraut uz leju stiklu. Ar pogu spiežot tas laikam notiek par kādu milisekundi ātrāk. Es gan līdz galam nesaprotu, kā šis var sabojāt stiklu.
P.S. Man ne pārāk patīk, ka auto nav rāmis ap stiklu. Neizskatās pārlieku izturīgi.
Bezrāmja logs sver mazāk un izskatās ne tik smagnēji. Tiesa, visiem auto kam tādi bija, bija tendence mazliet svilpot pie ātruma, bet varbūt jaunai Teslai pirmos gadus gumijas būs frišākas un stikls tām piegulēs ciešāk. Nākamajam īpašniekam logi būs mazākā problēma))
Vispār bezrāmju durvis ir bieži. 406 cupeja. bez rāmi. Kā paņem rokturi tā nolaižas uz leju. Bojā gumiju ja nepavelkas. Nekas pie 170 km/h nesvilpo. pārbaudīts pa autobāņiem stundām. Subaru impreza, bezrāmis. Ir citādāka uzbūve. Nekas nelaižās. Neko neplēš. 150 km/h braucot nekas nesvilpo. Pārbaudīts. Vispār ļoti daudz auto ir bezrāmis un vienu brīdi tas bija lieta.
Stiklu parauj uz leju tiem auto, kam tas paceltā pozīcijā palien zem blīvējuma. Un tāpēc, lai verot durvis, stikls necīnās ar blīvējumu, tas tiek mazliet nolaists lejup.
OK, izklausās prātīgi. Paldies!
Paldies par visiem video ar 1000 km braucieniem, interesanti. Nu jā droši vien jātiek pie Teslas ar maksimālo 100 kv bateriju. Bet tā manas domas ka Teslu var salīdzināt ar Audi ETron jo abiem ir divi motori, pārējiem ir bijis viens un tāpēc atšķirīgi. Esmu droš ja salīdzinātu ar Porshe ko nopirka Microsoft dibinātājs kuram ir 4 motori patēriņš būs droši vien pavisam cits… Esmu Vankuverā salonā aptaustījis apskatījis Model X tam ir dažas atšķirības no tevis brauktā. Aizmugurējās pasažieru durvis, kas uz sliedēm atslīd vaļā pieskaroties ar roku pie durvju stikla, ciet nospiežot pogu uz vidējās stutes. Priekšējais un aizmugurējais vāks arī skāriens pie tiem, salonā uz paneļa nekas nav jāspiež. Aizveras ar klusu nolaišanu. Kaut kur E mobile lv video Ilmārs rādija Model 3 un teica, ka viņai nepatīk kad durvis tiekot cirstas tad neaizveras vajag tā prātīgi. Pēc adares matriāliem uz tausti man tā tesla patika, viņa gan bija labākajā aprīkojumā un cena bija 140 t kanādas dolāros Eiro varētu būt uz kādiem 100 t eiro. Ieteikumos varētu Kia Elektrisko auto lai redzētu salīdzinājumu ar Hundai. Vai arī Toyota, vai Lexuss. Tu salīdzinot Tesla ar Hyundai minēji ka Teslas salons skaļš. Nu nezin nezin, man diezgan bieži… Read more »
Saņēmos un noskatījos Kristapa video. tāds pļāpa :)))
vienā brīdī redzams, ka Rēzeknē lādētājs dod ārā vien 29 kWh !!! WTF ???!!!
Saprotu, Kristaps nav Teslas fanbojs, bet tas ir negodīgs blieziens pa vienu vietu.
Es esmu gatavs notīrīt Teslas vārdu. :))) Man ir tāda pat mašīna. Nu tikai balta :)
Plāns: Rīga – V-pils – Liepoja – (te mazliet kaut kur pasildīt baču) – Rīga (Energolukss – 100 kW čārdžers) – Rēzekne – J.ods – (te mazliet kaut kur pasildīt baču) Rīga
Nebūs Kursora “ofic. ieskaite”, bet vienalga. Man liekas, ka vajadzētu saiet zem 15 stundām.
Kursors var iedot co-pilotu :)
Ziņo, kāds būs rezultāts. Veiksmīgi!
Brauc ar svaigāko hujdanu un 4gadus palietotu teslu
Man kaut kā nekad uz ielas nav uzrunājusi Tesla, lai es uz viņu atskatītos un kad vēl ieraudzīju kāds tukšs, neinteresants salons, es nesapratu, ar ko viņa tā piesaista tik daudz pircējus. Un tad nesen YouTube ieraudzīju patiešām skaistu, interesantu elektroauto Zeekr, kuru ražo ķīnieši. https://youtu.be/TWNODzezrEc?si=8joaXtRCKizOo98z. Tai mašīnai tiešām viss ir acīm tīkams, gan ārējais dizains, gan salons, gan pneimatiskā piekare un kas tik vēl ne.
Pētot, kas tas tāds par Zeekr, atklāju, ka viņi tikko izlaida modeli ZR, kurš pārspēj Teslu, līdz 100km/h ieskrienoties 2,02 sek. un kura jauda ir 1300 Zs.
Izskatās, ka ķīnieši ir nopietni apsteiguši pasauli elektroauto jomā, jo papētot Ķīnas tirgu, kas tik tur neatklājas.
Paskatījos, ka Zeekr jau ir oficiāli pieejams arī Eiropā. Man personīgi ļoti iepatikās un būtu ļoti priecīgs redzēt Latvijas ceļos šādu auto, tāpēc kad jums būs iespēja, iesaku to patestēt. Pat tepat kaimiņos Baltkrievijā Zeekr jau tiek tirgots.
Xiaomi arī ir apsteiguši Apple – gan RAM, gan megapikseļu, gan noderīgo utilītu skaita ziņā. Kurš vipār pērk tos aifonus))
Šis komentārs ir labs piemērs, kas cilvēkiem patīk: “skaista” manta, daudz visādu knibuļu, iespēju, štrunts par praktiskajām lietām. Un tikai nestāstiet ka biznesā marketologiem jāatņem tiesības.
Par saule necep, 33:02
https://www.youtube.com/watch?v=xfd1s-x8hts