Web Analytics
More
    Reklāma

    Auto kvēpu filtru bezmaksas pārbaude atklāj drūmu bildi latviešu autoparkā

    Jaunākie raksti

    Vairāk nekā pusei (55%) autovadītāju, kas bija ieradušies bezmaksas kvēpu filtru un riepu protektoru pārbaudē, DPF filtrs neatbilda tādām prasībām, lai no nākamā gada stājoties spēkā jaunajām prasībām, kas tiks stingrāk kontrolētas no nākamā gada janvāra. Savukārt novembra sākumā vēl aizvien katra desmitā automašīna bija aprīkota ar vasaras riepām.

    Tāda aina atklājās aizvadītajās brīvdienās Biķerniekos notiekošajās kvēpu filtru un riepu protektoru bezmaksas pārbaudēs, ko organizēja interneta veikals IC24.lv sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD). Jāņem vērā, ka šo iespēju noteikti vairāk izmantoja tie autovadītāji, kuriem jau bija aizdomas, ka ar automašīnai varētu būt kādas problēmas, piemēram, ar DPF filtru, norāda organizatori.

    Jau ziņots, ka līdz ar pārejas perioda noslēgumu dīzeļauto kvēpu filtra (DPF) kontrolei, Biķernieku trasē aizvadītajā sestdienā notika cieto daļiņu filtru bezmaksas pārbaude. No šī gada CSDD ir uzsākusi cieto daļiņu pārbaudi jeb DPF filtra funkcionalitāti un vēl šajā gadā ir spēkā noteikumi – ja cieto daļiņu koncentrācija atgāzēs pārsniedz pieļaujamo normu, automobiļa tehniskajā pārbaudē tiek likts pirmais vērtējums, taču jau no 2026. gada janvāra tiks likts otrais vērtējums. Tas paredz atklātā defekta novēršanu viena mēneša laikā, pretējā gadījumā piedalīšanās ceļu satiksmē ar šādu automašīnu tiks liegta.

    Liela daļa šoferu DPF problēmu risinās pēdējā brīdī

    “No visām automašīnām, kas bija ieradušās uz bezmaksas pārbaudi, 55% tā dēvētais kvēpu filtrs bija bojāts, nefunkcionēja vai arī tā vispār automašīnā nebija,” stāsta Ivars Klints, pasākuma organizatoru IC24.lv pārstāvis.

    Tāpat kā pirmajā bezmaksas pārbaudē, kas notika vasaras beigās, arī šoreiz aptuveni ceturtā daļa apmeklētāju bija ar tādām automašīnām, uz kurām jaunās prasības nebūs attiecināmas, proti, ar vecākām par 2013. gadu vai pat ar benzīna dzinēju. “Tas liecina par to, ka cilvēku informētība par jaunajām prasībām nav mainījusies, kā arī lielākā daļa šoferu, kurus skar šīs prasības, tomēr nav gatavi izmaiņām un problēmas risināšana tiek atlikta līdz pēdējam,” stāsta I. Klints.

    Tikmēr daļa cilvēku jau zināja, ka viņu automašīnai ir problēma ar DPF, ko bija noskaidrojuši tehniskajā apskatē, un uz šo pasākumu jau ieradās konkrēti pēc konsultācijas.

    Katrs desmitais – aizvien ar vasaras riepām

    Līdztekus DPF filtru pārbaudei un konsultācijām, autovadītāji Biķerniekos varēja pārbaudīt arī riepu protektora dziļumu. Pārbaudēs atklājās – katra desmitā automašīna novembra sākumā vēl brauca ar vasaras riepām. “Savukārt katrai piektajai automašīnai, kas jau bija aprīkota ar ziemas riepām, protektora atlikums bija no 4 mm līdz 5,5 mm, kas nozīmē, ka sniegam un ledum riepas nav piemērotas,” stāsta Gundars Liekne, Inter Cars Latvija vieglo automašīnu riepu pārdošanas vadītājs.

    Eksperts stāsta, ka svarīgāk par precīzu datumu riepu nomaiņā ir laikapstākļi. “Riepas mainīt vajadzētu tad, kad temperatūra pastāvīgi turas ap +7 grādiem,” stāsta G. Liekne.

    Tāpat eksperts iesaka pārbaudīt arī riepu spiedienu vismaz reizi mēnesī — īpaši pēc riepu maiņas, kad tās “nostājas”. Dažkārt pietiek ar pāris minūtēm pie degvielas uzpildes stacijas, lai brauciens kļūtu drošāks un riepas kalpotu ilgāk.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    49 komentāri
    JanisB
    12.11.2025 09:23

    “katra desmitā automašīna novembra sākumā vēl brauca ar vasaras riepām”

    Es būtu teicis, ka puse vēl toč nav mainījusi riepas, te jau sanāk, ka vairums būtu nomainījis.

    Krotow
    12.11.2025 13:56
    Reply to  JanisB

    Šodien nomainīju. Agrāk nebija jēgas, bija virs nulles.

    IVARS
    13.11.2025 19:56
    Reply to  JanisB

    Es rīt mainīšu.

    JurisF
    12.11.2025 10:47

    Nevajag sabiezināt krāsas – uz to pārbaudi jau brauca pamatā tie, kuri gribēja pārbaudīt, vai ar saviem izgreiztajiem, izprogrammētajiem filtriem varēs iziet skati, vai tas filtrs būs kur jāizīrē.

    Čiekurs
    12.11.2025 10:55

    Ok, ok, a kādu bildi viņi atklāja krieviešu autoparkā? Kas notiek citu tautību autoparkos?

    Ja ārā pēdējos gados rudens ir tik silts, cik ir, tad praktiskais latvietis savas ziemenes (īpaši ar radzēm) neliek reizē ar lapkriti, bet mazliet nogaida. Un 5.5-4mm ierakstās pēc noteikumiem, tāpēc nav ko zīmēt to drūmo bildi.

    “stāsta Gundars Liekne, Inter Cars Latvija vieglo automašīnu riepu pārdošanas vadītājs.”
    Jeb “a nu ka metiet man manas naudas tagad, a” eksperts

    Sergejs
    12.11.2025 12:03
    Reply to  Čiekurs

    Tieši tā, kāda x pēc man likt virsū radzes un slidināties/klabināties uz tām kad ārā ir +10? Pienāks attiecīgs aukstums vai 1 decembris (kas nu ātrāk) – pārskrūvēšu.
    Īpaši “norūpējušies” par drošību var atvērt vaļā tyrereview testus un papētīt kura riepa ir drošāka uz asfalta pie +5+10: normāla vasaras vai mīkstā/radžotā ziemene (vinnētu droš vien vissezonene tagadējos apstākļos).
    P.S. ir redzēts tests uz SAUSA asfalta pie -20: vasarenei bija īsākais bremzēšanas ceļš kā ziemenēm. Tas protams nenozīmē ka aicinu sausas un aukstas janvāra dienas gadijumā likt savam auto vasarenes😁

    Salvis
    12.11.2025 12:37
    Reply to  Sergejs

    Testam neticu vai arī, lūdzu, atsauci. Vasaras riepa pie tāda aukstuma paliek ļoti cieta.

    Sergejs
    12.11.2025 12:45
    Reply to  Salvis

    Uz ludzu, skatīties no 2:40
    https://www.youtube.com/watch?v=OP4BGYxIGOY

    Sergejs
    12.11.2025 13:41
    Reply to  Salvis

    Vēl, viens no testiem ieskatam, diemžēl nav norādīti grādi, bet nu:
    https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2024-Auto-Bild-SUV-Winter-Tyre-Test.htm
    Te arī šo-to var izlobīt, pamatā tādu domu ka kamēr nav sniegs un ledus tikmēr vasaras riepa labāk bremzē, turās līkumā un mazāk uzpeld peļķē. Tas ja mēs runājam tīri par rādītājiem pie noteiktiem laika apstākļiem un testu, par to ka aiz līkuma sausais asfalts var pārtapt ledainā es nestrīdos.
    “from China with love” cienītājiem ieteicams rūpīgi iepazīties ar viņu mīļotās produkcijas rezultātiem.

    Roberts
    13.11.2025 12:03
    Reply to  Salvis

    Ziemas autosprintā uz sausa, mitra asfalta visi brauc ar vasaras riepu. Tāpēc ka tā ir ātrāk, ar mazāku bremzēšanas ceļu.

    azad
    12.11.2025 19:16
    Reply to  Sergejs

    Ja nedzīvo sūnu ciemā, kam tās radzes vajag? Un kaut ko taupīt, skatīties uz grādiem😄 Braucu ar ziemenēm ziemu un domāju pēc vasaras izmetīšu, jo būs jau nodilušas. Nobraucu vasaru un vēl 6mm, nobraucu ziemu un vēl nākamo vasaru un tad vēl varēja atstāt ja baigi bribētu. Tā kā uzlikt 3 dienas vēlāk lai taupītu ziemas riepu ir visai bezjēdzīgi. Nu ja šipi tad jā, bet pa pilsētu braucošajam kam tos šipus.

    Sergejs
    13.11.2025 08:46
    Reply to  azad

    Katrs jau saprot visu pēc sevis un darās, lielākai daļai viss svarīgāk ir iemīlēt kapeiku, tas gan. Es vairāk liku uzsvaru uz to ka pie tiem apstākļiem, kas pašreiz ir ārā, vasaras riepa ir banāli drošāka un stabilāka (ja salīdzina līdzvērtīgus produktus, vēlams viena ražotāja), nevis šis stulbs “ai-vai-vai, pēc mēneša var būt būs ziema, un te vēl ar vasaras riepām brauc”. Pēdējos desmit gados tās ziemenes vispār bija vajadzīgas kādas 10-20 dienas gadā (bet tajās dienās viņas tiešām bija vajadzīgas), ja reāli skatās uz dzīvi. Kas attiecas uz radzēm tad ārpus pilsētas reāli noder un tas ir 30km no Bedrīgas (Bedres+Rīga). Uzliku pērn eksperimenta pēc vienas no labākām (GY Ultragrip Arctic 2), uz savas ādas patestēt kā ir. Kad atkala un ledus tiešām ir labi, kā arī tad kad uz šosejas ir vienkārši ziema. Kad ir decembrī +5+8 un pliks asfalts tad ir slikti: stipri skaļāk, sliktāka saķere, kas iespado gan startēšanu, gan bremzēšanu, gan trajektorijas noturēšanu. Mans secinājums ka būtu jāmaina kombinācija: vissezonas Continental vai Michelin ar ziemas marķējumu un radzes, kas nespiestu likt virsū radžotas pie +8 jo ir 01.12. Vai drīzāk atpakaļ uz vasara+frikcijas ziemenes (ne ķīniešu). P.S. Man ir abi komplekti uz diskiem mājās, tāpēc… Read more »

    azad
    13.11.2025 09:41
    Reply to  Sergejs

    Kādas ziemes atkarīgs, ir tādas ar labu saķeri uz slapja ceļa, tādas arī izvēlos, galvenokārt dēļ mūsu nesenajām ziemām, kad ir slapjdraņķis pamatā. Braucu pilsētā vai pa šoseju. Un tad kad ir sasnidzis un neiztīrīts tad visiem būs slikti vai radzes vai vasarenes. Labi ir tikai ja tev sniega tīrītājs😄

    Pēča
    12.11.2025 11:31

    Es teiktu ir JAIZBEIDZ ņemties, kā ar kādiem zīdaiņiem. Ir konkrēti jāsak ņemt pie dziesmas tos vecos šrotus! Gribi braukt ar ”lētu” vecu šrotu, jo redz jaunie auto esot pārgudri un dārgi servisā, tad tas arī savu veco šrotu IR jasaved kartībā! Nevis brauc uz saskočētām sapņiem un cerībām, tapēc ka…. Dūmojot un smirdot. Nevari atļauties uzturēt automobīli- ir velosipēds vai sabiedriskais transports! ;) Automobīlis NAV pirmās nepieciešamības prece, bet gan papildus ērtības. Ieviest papildus ikgadējo ‘dabas resursu’ nodokli EV līdz 10gv – 0€ EV pēc 10gv – 150€ Euro6- 0€(pagaidām, līdz Euro 7 stāsies spēkā) Euro5- 150€ Euro4- 300€ Euro3- 600€ Euro2- 900€ Euro1- 1200€ No nodokļa atbrīvot esošos, kam jau ir spēkā esošie nodokļu atvieglojumi(nod. atvieglojumu ir iespējams uzlikt tikai uz VIENU auto) tapēc NĒ! Pekšņi I/2/3 gr. invalīdi nebūs oligarhi ar 10+ autiņiem uz sevis! Raudasiet par pensionariem- Penšiem VISAS pasvaldības piedavā bezmaksas sabiedrisko transportu! Pensim obligāti nav jabūt auto pie pakaļas! Bet tas kas grib, tad tā jau ir papildus ikkatra kaut kāda ‘kaprīze’ un par to jamaksā! Oficiāla statusa ‘VS’ spēkratiem arī šis ietu garām, bet tur atkal citi noteikumi…. Papildus lai pievērstu autovadītaja uzmanību: Ziemā ja riepas protektors ir 5.5mm – 4mm tad ‘1’… Read more »

    Last edited 6 months ago by Pēča
    cits
    12.11.2025 12:16
    Reply to  Pēča

    Tu spried loģiski. Bet absolūti lielākajai daļai – gan lēmēju, gan braucēju – loģika vienkārši nav viņu personas sastāvdaļa. Ir iegribas, ir kaprīzes, ir attaisnojumi, ir “citiem jādara, bet man ir īpašs izņēmums”, ir totāli šķērsām pasaules uztvere, ir pofigs uz visu kas neattiecas uz konkrēto indivīdu, ir pašpasludinātas tiesības

    Jānis
    12.11.2025 12:34
    Reply to  cits

    Nu, sarotu, ka abi ar Pēča esat nopirkuši jaunas Elektromašīnas! Citādi cilvēki pērk mašīnas, kuras viņi var nopirkt. Viņu stāvoklis ir tāds kāds ir.. Nav jau tā ka kāds speciāli taisītu to piesārņojumu.

    cits
    12.11.2025 13:07
    Reply to  Jānis

    Ir gan tā ka taisa speciāli. Var nopirkt mazāku, bet tehniskā kārtībā esošu auto, bet pērk lielas vecas lamatas, galvenais ka pilna navarotu pakete. Palasi ko uzsver sludinājumos – mega saraksts ar visādiem pribambasiem, kurus izmantos reizi mūžā, bet par tehnisko stāvokli divi vārdi nav.
    Un tas, tipa nabadzīgo, sindroms ir tāda ērta dzīves pozīcija, kad jāspēj kaut ko kas nečakarētu kopīgo vidi, tad visi tik trūcīgi. Bet aifonus izpērk uz urrā. Auto savest kārtībā – es trūcīgs, gribiet lai es badā ar ģimeni mirstu? Bet ar to smakojošo dūmojošo auto bezjēgā vazājas, taisa korķus, stāvot parkingā nespēj izslēgt dzinēju.
    Tieši to arī rakstīja, nav būtiski ar kādu auto brauc, ja nespēj viņu savest kārtībā tad tu viņu atļauties nevari. Un “nav jāpērk, jo var nopirkt”

    azad
    12.11.2025 19:24
    Reply to  cits

    Kāpēc tu gribi izlemt, kas citam jāpērk un ar ko jābrauc?! Vajadzētu sākt ar to, ka jāņem pie dziesmas tirgotāji, kas ieved tos hlamus un tirgo. Tur būtu jāsakārto vispirms lietas. Cilvēks pērk to kas patīk un attiecīgā cenu kategorijā. Un mazāks lētāks tehniskā kārtībā – tu uzbur kaut kādu laimes ciemu, kur tādi auto ir?😄 Tagad nopērk to mazo, brauc līdz kliņķim un tirgo nost un tad tas otrais īpašnieks krāmējas ar to nobraukto. Ir jāpēk to kas vajadzīgs, ja brauc pa pilsētu 90% tad nevajag dīzeli, kad cilvēki to sāks saprast, tad arī daudz kas sakārtosies. Es saprotu, ka tev nauda nav problēma izskatās, tad arī spried kā deputāts, ka aizliedz vai uzliek nesamērīgu nodoklis, tad cilvēks nepirks lietu. Tas jau izklausas pēc diktatūras😂

    Sergejs
    13.11.2025 09:03
    Reply to  azad

    Vispār jau “cits” banāli apraksta esošo situāciju mūsu laimes zemē, kur liela daļa iedzīvotāju ir apsēsta ar mazvērtības kompleksiem, ko kompensē ar “premium” iegādi, cerot ka tādejādi viņu dzīve automātiski arī pacelsies “premium” līmenī. Pabradā pa hruščovku rajonu, tur tev būs gana 20+ gadu pusdzīva “prēmiuma”. Ir tieši tādas paziņas ar E350AMG – kā kas tā sākas: kur lai kā lai un kaut kā lai lētāk un vai nevaru palīdzēt remontam, toties bildes Metā var smukas ielikt.
    Pats to iemeslu pēc izvēlos braukt ar jaunām Octavia (kas reāli arī ir pa kabatai), kaut arī pa to pašu naudu varu nopirkt 10-15 gadu vecu E klases Mercedes (ir uz to pusi skatīts, padomāts uz priekšu un atmests ar roku). Ja auto tev ir pa kabatai tad tā uzturēšena tehniskā kārtībā neprasa dikti daudz. Ja ir pirkts pa visu naudu tad sākas ātri vien jāšanās, kapeik mīlēšana un tehnikas nojāšana, finālā pārdošana vēl “taupīgākam” un prēmiumkārīgākam.

    azad
    13.11.2025 09:46
    Reply to  Sergejs

    Visus nevar likt pār vienu kārti. Ir kas pērk pontiem, ir kas pērk jo patīk. Octavia ir labs variants, bet jauns jebkurā gadījumā būs dārgās par lietotu. Ja iet pirmajā placī un pērk, tad var iegrābties, ja pieiet tai lietai nopietnāk, tad var atrast arī labus aparātus. Es meklēju 1,5 gadus, kamēr atradu. Un jaunas Octavia cenā var nopirkt nu 5-8 gadus vecu premium. Sieva jauns Karoq, man 8 gadīgs premium un nu, man 2x lētāks un nesalīdzināmi labāks. Saki ko gribi, bet nu tāpēc premium ir premium🤷🏼‍♂️ Nepirku pontiem, pirmu jo patīk.

    cits
    13.11.2025 10:31
    Reply to  Sergejs

    Precīzi!

    cits
    13.11.2025 10:30
    Reply to  azad

    Neuzspiežu neko, tikai konstatēju reālo situāciju. Jā, tirgotājus vajadzētu paretināt, bet atkal jau – tad tas sanāk uzspiest savu redzējumu. Arī neesmu tuvu stāvošs krējumam, “kuriem nauda nav problēma”, bet tomēr ar savām kaut cik iespējām rīkojos ar saprātu, mašīna tiek uzturēta perfektā kārtībā

    azad
    13.11.2025 10:59
    Reply to  cits

    Es par to, ka jāspiež ir jāpiežmiedz tos, kas tirgo sisteņus un tīteņus. Skaidrs, ka visi nevar nopirkt labā stāoklī esošus auto, bet tad tur cena arī atkarājas. Tagad ieved 600k km nobrauktu, notiņ uz 180 un saka labs nesists. Tādus tirgoņus ir jāvālē un jāklapē ciet. Tāda doma. Un tur nav nekāda redzējuma uzspiešana, tā ir negodīguma apkarošana. Man ir tas pats, es izvēlos sev tīkamu un makam atbilstoš auto, ko es varēšu perfektā kārtībā uzturēt.

    Pēča
    12.11.2025 13:09
    Reply to  Jānis

    EV tosteris man nav izdevīgs, pārak liels čakars, man ir ‘euro6’ 2018gada 1.6L dīzeļ auto, kas pirkts pirms 2 gadiem līdz 10tūkst eiro budžetā no sakratās naudas un nelecu pāri savai pirktspējai.
    Auto nav norūsejis, ir līniju asistenti un visi citi pribambasi, apkopes veicu savlaicīgi, riepu komplekti man nav ķīniesi un bāka vienmēr pilna….

    Diemžēl, Latvijā joprojām pastāv kaut kāds trash krievu laiku ponts, kur ja nesēdi vācu lielitrāžas markā ar kaut kādām sporta pakām, tad tas neesot īsts auto un tapēc jalec pāri savam spējām- jāņem kredīti, līzingi… kurus pēctam arī knapi spēj nomaksat ikmeneša maksajumā, kur nu vēl piebarot bākā, vai veikt nepieciešamās tehn. apkopes=tapēc kamēr kust, tikmēr brauc un nav jau kā tās citas markas, kuras jalabo!

    Un domā ka ir krutāks par pārejiem uz ceļa. :D Rēcu par tādiem nozēlojamiem prātiņiem ;)

    Last edited 6 months ago by Pēča
    Puteklis
    12.11.2025 13:36
    Reply to  Jānis

    Te nu nepiekrītu, BMW stabili turas lietoto auto topos. Ļautiņi mērās ar zirgspēkiem, ne auto tehnisko stāvokli. Jo turības mazāk, jo svarīgāk tas paliek. Štrunts, ka nevar atļauties, toties dūmu daudz un skan pa visu ielu. Kam tad tos 3 un 4 litrīgos motorus vajag? Treilerus vai jahtas vilkt? Tas viss ir tikai par krānu pagarināšanu…

    Pēča
    12.11.2025 14:37
    Reply to  Puteklis

    15..20 gadu BMW šroti turas topos jo lēta, nopuvusi/pārmetinata miskaste ar daduz zirgiem, ko gan citu nepieaugušiem, zema līmeņa IQ prātiņiem vajag lai kaut kā sevi izceltu starp pārejiem ‘barā? (ar savu gudrību, kuras nav, toč to nevar izdarīt)

    Bet kad pat vienkāršas lietas jāalabo vai jau ir kaut kādi mistiskie lētakie kreiso roku gudrojumi pielietoti, tad parasti nākamais solis ir tāpat kko ‘saskočēt’ uzpulēt lai spīd un ātri uz tirdziņu, nākamajam.

    Nevis taisa, pēc ražotāja vadlīnijam jo tad būs jāiegulda 3x/5x bundžas vertība. BMW remontēt un uzturēt pēc grāmatas ir nereali jo inženierija pargudrota tur tāda… Bet plīst tapat, kā visi pārejie.

    Aizbrauc uz Vāciju, tur kaut kādus e46/e60 vai pat F sērijas pirmos modeļus uz ielas ikdienā vairs vispār neredzēt! (Šovasar biju) Es pat teiktu ka škodas, wv, seāti un opeļi uz ielām ir vairak par bmw vai audī marku. ;)

    Tas te- bijušaja padomju savienībā pilnas ielas ar šiem šrotiem :D Un visiem te maģiski 200…300tūkst pulkstenī rāda.

    Last edited 6 months ago by Pēča
    Yoyo
    12.11.2025 18:41
    Reply to  Pēča

    Manam F31 pulkstenī rāda 210. Varu privāti uzrādīt nobraukumu CSDD kopš 2016. gada kopā ar servisa grāmatu un čekiem :) pie reizes arī CSDD apskates, kur redzēsi 0.
    Kaut kā tā.
    Un jā. Es viņu pucēju un viņš spīd :)
    Palūgšu savus secinājumus neattiecināt uz visiem BMW.

    Last edited 6 months ago by Yoyo
    davix
    13.11.2025 12:39
    Reply to  Jānis

    Nu sorry, tos filtrus daudzi izravē apzināti – tas pilnībā klasificējas kā apzināti radīts piesārņojums. Acīmredzot indivīdam ir totāli nospļauties gan uz sevi, gan apkārtējiem.

    Ēzelis
    12.11.2025 13:03
    Reply to  Pēča

    Diezgan pārgudri. Ja am iziet tehnisko apskati. Tad ar to var braukt. Un kurš teicis ka ar 2022 gada autošrotu nevar saņemt 1, 2, vai 3 nieku apskatē? Un kas par to ka kādam ir 2005 gada Toyota? Es pat neiešu apstrīdēt. pārkāpt uz autobusu? Jā kā tad. Visi tie autobusi starpilsētu ir tik pat lieks šrots kā lokomatīves vivi. Paskaties kar ar pilnīgām nulītēm no škodas vagonka vilcieniem notika.pilnīgs šrots pa miljoniem….. Bet paga.. Manā rajonā nemaz nav vivi vai starpilsetu autobuss 🫣 un te liet vēl kaut ko par pensionāriem , viņiem pensija 300eur. …tehniskā apskate jau ir galvenais mehānisms, kas nosaka, vai auto drīkst piedalīties satiksmē vai ne tā…

    Last edited 6 months ago by Ēzelis
    Puteklis
    12.11.2025 13:38
    Reply to  Ēzelis

    Nav jau runa par Toyota no 2005. gada kā par sliktu auto. Braukt var kaut ar 1975. gada žiguli, tikai uzturi savu auto tehniskā kārtībā. Visai ievērojamai daļa sabiedrības ir nepieciešama grabaža uz 4 riteņiem, toties ar 200 zirgspēkiem un trīs alfabēta burtiem nosaukumā.

    Pēča
    12.11.2025 14:24
    Reply to  Ēzelis

    MAINI DOMĀŠANU! ‘TA’ kontrole reizi gadā galīgi nav itin NEKĀDA sakara ar pašu auto tehnisko stāvokli. Tā ir pati minimalākā tehn. pārbaude ko vien var valsts rīkot, lai kaut kā automasīnas pārbaudītu un būtu kaut kāda tehn. kontrole, tādejadi drosība uz ceļa… Lai nebūtu galīgi kā krievijā, kur pa polšu vasjas servisā papīrus paraksta, bet realitātē nospied bremzi un autiņu ienes pretēja joslā, purnā kādam… (tas tiem kas vēl ne tik sen bļāva kā negudri, ka ”servisiem” vajag šo kontroli nodot.) Lai TA kā auto stāvokļa kontroles rīks strādatu un patiesi atspoguļotu auto tehniskā stāvokli, tad šāda ‘apskate’ būtu jāveic, reizi 3 mēnešos līdz 10gv auto, bet ja ir vecaks tad rezi menesī. :D Auto tehniskā stāvokļa uzturēšana un sekošana līdz to ekspl. normām ko noteicis ir ražotajs ir tikai un vienīgi īpasnieku atbildība, tas ka uz priekšu ripo, motors rūc un rūsai uzpūsts pa virsu kaut kas, nenozīmē ka auto stāvokllis ir ‘perfekts’ un tie tur razotnē īstenībā neko nejēdzot… Izej apskati un turpat Rīgā speciali neizvairies no bedres- nolauz riteni un visu pārējo… Vai TA inspektors tagad būs vainīgs, jo tak tikko, burtiksi pirms 10min izlaida pa vārtiem ar svaigu skati?…. Bet te pirmā bedre un ritenis nost….… Read more »

    Last edited 6 months ago by Pēča
    Ēzelis
    12.11.2025 14:54
    Reply to  Pēča

    Tu apšaubi CSDD? Iestāde kura tikkai paņem naudu? Bez tā visa ir OCTA kura arī sedz, ja ir noticis ceļu satiksmes negadījums. Jeb tu domā ka mēs tāpat vien maksājam apdrošinātājiem? Un ko tu piedāvā tagad katram mājās pa atgāžu merītāju un no rīta startēt iekļaujās brauc uz darbu , neiekļaujas nebrauc uz darbu? Par ražotāju noteikumiem vispār koments lieks. Ražotājs jau berzē rokas ka kattu dienu pa filtram un skrūvītēm mainīsi😂 ja esi nopircis jaunāko VW , nu johaidī ,tagad sākas dīzeļgeitas skandāls. Vai izrādās brāķis un pēc garantijas paņem un pa dārgo noplīst kāda detaļa. Jā protams eļļas , riepas, hadeni mēs taisam.. un gribētos lai to sāli nekaisa dik daudz uz autoceļiem. Un varētu domāt ka kāds 3 zvaigžņu orderi dos par to ka ir pilnīgi jauns auto no salona. Nē nedos

    Pēča
    12.11.2025 15:02
    Reply to  Ēzelis

    ko ‘octa’ tev segs ja pats iebrauci bedrē?

    Vai esi viens no tiem kas fantaze un sapņo par ”amerikaņu brīvību”

    Kur apdrošinasana nav obligāta lieta, jo ‘nedrīkst’ piespiest cilvēkam maksat ja viņš to nevēlas un tad ja kāds noskarapē tavu auto, tad tā ir ilga un besīga tiesvedība pat ja tev ir apdrošināšana – lai tavs apdrošinatajs tavam auto kko izmaksātu un segtu radušos zaudējumus tur tiesvedība pēc tiesvedības. :D

    Last edited 6 months ago by Pēča
    Ēzelis
    12.11.2025 15:15
    Reply to  Pēča

    Tas pa kādām bedrēm es braukāju tā ir mana paša izvēle kur es nolaužu riteņus. Kaut gan gribētos lai nebūtu bedraini ceļi. Bet nē mēs visi tagad maršs raitā solītī uz VIVI vilcienu , jo taču ar miskastēm nevar braukt. A kurš nodokli ceļa maksās? Nu nē galīgi neder šis modelis.. Žēl ka ASV nav videonovērošana pie katra staba.

    Last edited 6 months ago by Ēzelis
    Pēča
    12.11.2025 16:02
    Reply to  Ēzelis

    KĀ var nolauzt riteni, ja pirms 10minūtem skati izgaji?

    Jo pēc tavām domām TA iziešana, tas ir kā tāds sertifikāts-garants, par auto izcilo tehnisko stāvokli, kam uz gadu ir atļauts piedalīties ceļu satiksmē!!!!! ;) (un gadu autiņu var turpināt neremontet)

    Ēzelis
    12.11.2025 16:30
    Reply to  Pēča

    Ļoti vienkārši , iebrauc kanalzacijas lūkā kura vāks nodots tolmetā, varbūt nenolūzīs bet sāpīgi gan būs… Vienīgā automašina kuru zinu un kurai riteņi varēja nolūzt ir 1993-2000 gadā ražotajiem Mercedes-Benz C-Class. Tiem gan ir pagrūti atrast priekšā kreiso plaukt, ne jaunu , ne lietotu. Tā viņiem slimība tas gan un varēja nolūzt jebkurā brīdī. Nēesmu ner automehs ne man tāds auto bijis. Automašīna ir perfektā stāvoklī līdz brīdim kad tā nobrauc no konvejiera. Nu te jau ir daudzi tādi kuri autiņu vispār neremontē. Lielās tik it ka nomaina eļļu filtru, riepas un bēdu nezin. Nekādus iegūldījumus neprasa. Nezinu kas tās par automašīnam visiem ir. Auto remonti ir dārgi, tas gan. Vienalga jauna vai veca automašīna. Tas ir dārgi.

    Last edited 6 months ago by Ēzelis
    Ēzelis
    12.11.2025 16:39
    Reply to  Pēča

    Pēča, CSDD tehniskā apskate jau ir oficiāls sertifikāts, ka auto drīkst piedalīties satiksmē. Ja valsts iestāde to izsniedz, tad nevajag tagad vēl mājas garāžās atgāzes mērīt. Es ļoti labi saprotu par ko tu runā. Ir kas ar lupatiņu katru vakaru notīra no pitekļiem savu auto. Un ir tādi, kamēr bamperis līdz galam nenolūzīs, tikmēr tas tur karāsies. Kaut vai vesalu gadu.

    JānisS
    12.11.2025 16:48
    Reply to  Pēča

    Tu tai savai 2018. gada dīzeļškodai veic tehniskā stāvokļa pārbaudi reizi trijos mēnešos? Nu tā, ka servisā reizi trijos mēnešos. Nē? Tad ko muldi!?

    Krotow
    12.11.2025 13:58
    Reply to  Pēča

    Tad piemetiet viņiem skanošo jauna auto iegādei. Un nesāciet gudri spriedelēt par alternatīvām, kuras konkrētajos apstākļos vienkārši nestrādās. Kaut vai autobusi lauku apvidu reizi nedēļā – jūs autobusu šoferus no savas kabatas apmaksāsiet?

    Karlis
    12.11.2025 20:53
    Reply to  Pēča

    Pēci par Labklājības ministru. Uzreiz visi kļūs pārtikuši.

    Emils
    17.11.2025 10:23
    Reply to  Pēča

    Es pilnīgi piekrītU pēčam pietiek ar veciem sūdiem braukt no kā taka lokomotīve 2 km attālumā jau smird un tāds ir katrs otrais auto Latvijā aizbraukt uz normālam valstīm redzētu kā brauc te ar sūdiem brauc ja nevari atļauties ir sabiedriskais transports, ne ir jāpērk smirdīgo veci sūdi kuru ceļš ir tik šrots un tādi sūdi braukā vajag tiešam gribi ar sūdu braukt tad maksā 3″vai pat 5 kārtīgi bet mums ar sūdiem domā un liek pavisam jaunām mašīnām nodokļus klāt

    Rolands
    12.11.2025 13:42

    Es saprotu, ka vajag riepas pārdot, bet kāpēc jābūt tādam sašutumam par vasaras riepu izmantošanu pie +10 un mazpadsmit grādiem? Tai pat laikā kāda jēga, ka ziemas riepas uzstādītas, ja protektors ap 4mm, bet riepas 10 gadu vecas? :)

    Pēča
    12.11.2025 15:14
    Reply to  Rolands

    Vasaras vidū, apsēdini savu bērnu/sievu/mīļāko/māti. Nomēri ‘ar rezervi’ 60m, atzīmē.

    Tad iesēdies savā dranduļetā, kam ir ziemenes, jo tās ir zem 4mm un tak esot jānobrauc! Jo nākamajai ziemai nav derīgas…. Ieskrienies uz 100kmh un sāc bremzēt, pie nomērītās atzīmes.

    Atnāc un iepļūti vēlreiz pārgudro komentāru, kā tests izdevās. :)

    Rolands
    12.11.2025 21:10
    Reply to  Pēča

    O. Riepu tirgotājs pats pieteicās. Paldies par bezjēdzīgo komentāru. Nevienā brīdī neteicu, ka man vasarā ir ziemas riepas. Teicu, ka man novembra sākumā pie +15 ir vasaras riepas un tas man šķiet normāli.

    nedarata
    12.11.2025 14:01

    Pēc CSDD datiem 90% dpf ir OK.

    Skaks
    12.11.2025 15:17

    Draugi, braucam droši! 😊

    azad
    12.11.2025 19:11

    Lūk dīzelis lētāk, dīzelis izdevīgāk, ja uzturēt to dīzeli kārtībā, nekas tur nav lētāk un izdevīgāk.

    Biteme
    13.11.2025 09:46

    latvietis un dīzelis kopā veido degošu maisījumu, kas efektīvi darbina komentāru mašīnu.

    Emils
    17.11.2025 10:14

    Tā ir ar tiem lauksaimnieku smirdinātajiem saperkās dizēļus un smirdinās atpakart sen vajadzētu aizliegt tos mēslus lai vieglāk elpot būtu

    Reklāma