Čehu autoražotājs Škoda oficiāli demonstrējis modernizētos Kamiq un Scala modeļus, kas saņēmuši pusmūža uzlabojumus jeb feisliftu. Abi modeļi pirmoreiz tika demonstrēti vēl 2019. gadā un tagad tie saņem pirmos nopietnos uzlabojumus šajā paaudzē.
No tehniskiem un būtiskiem uzlabojumiem uzreiz varam minēt, ka šie modeļi pirmoreiz pieejami ar modernajām Matrix LED gaismām. Protams, tas ir prieks par papildus samaksu, taču iepriekš Matrix LED lukturi nebija šo abu modeļu piedāvājumā. Visādi citādi izmaiņas ir vairāk kosmētiskas – nedaudz piekoriģētas radiatora restes, lukturu dizains un LED dienasgaismu zīmējums, kā arī jauni disku dizaini. Klasiskas izmaiņas.
Paturpinot tehnisko pusi, Škoda abos modeļos atsakās no dīzeļdzinēju izmantošanas. Scala un Kamiq turpmāk būs nopērkami tikai ar benzīna dzinējiem no VW koncerna klāsta, kas ir labi pazīstami un zināmi. Pieejams 1.0TSI dzinējs ar 95Zs jaudu un 5-pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Šim pašam dzinējam ir 115 zirgspēku versija, kuru iespējams sapārot 6-pakāpju manuālo pārnesumkārbu vai 7-pakāpju divsajūgu DSG pārnesumkārbu. Visbeidzot, pieejams arī 1,5TSI dzinējs ar 150 zirgspēku jaudu un arī tas nopērkams ar 6-pakāpju manuālo vai 7-pakāpju automātisko DSG pārnesumkārbu. Atteikšanās no dīzeļdzinējiem ir plašāka autobūves tendence.
Škoda lepojas, ka modeļu salonā izmantots vairāk atkārtoti pārstrādātu materiālu. Tie lietoti gan durvju paneļiem, gan priekšējam panelim, tāpat arī citur salonā. Standartkomplektācijā abi modeļi turpmāk būs aprīkoti ar 8 collu digitālo instrumentu paneli, bet par papildus samaksu būs pieejams arī 10,25 collu ekrāns. Multimediju ekrāns standartkomplektācijā būs 8,25 collas liels, bet nopērkams arī labāks 9,2 collu ekrāns.
Šobrīd no Škoda gaidām plašāku informāciju par cenām un pieejamību, taču varam prognozēt, ka modernizētie modeļi būs nedaudz dārgāki nekā pašreiz aktuālie auto. Mašīnu piegādes varētu sākties gada beigās un nākamā gada sākumā.
Vispār jau Scala un Kamiq jau labu laiku netika piedāvāti ar dīzeļdzinēju. Bet arī benzīnnieki ir labi, abiem vidēji 5.5l uz 100km ir reāls patēriņš. Litrīgais ir mazliet ekonomiskāks.
Kaut kā mehāniskais ātrumkloķis neharmonē ar lielo displeju. Ne jau izskata ziņā, bet būtībā.