Web Analytics
More
    Reklāma

    Jūrmalā pie Majoru stacijas satiksmi uzraudzīs LMT viedais luksofors

    Jaunākie raksti

    Lai uzlabotu satiksmes drošību, pie regulējamas gājēju pārejas Lienes ielā Jūrmalā, iepretī Majoru dzelzceļa stacijai, jūlija sākumā sāks darboties īpaša satiksmes kontroles iekārta – viedais luksofors. Tas nodrošinās satiksmes papildu uzraudzību, lai noteiktu, kā satiksmes dalībnieki ievēro luksofora signālu prasības.

    Jūrmalas pašvaldība sadarbībā ar SIA “Latvijas Mobilais Telefons” pie luksofora iepretī Majoru dzelzceļa stacijai, kur ir liela gājēju un transporta plūsma, uzstādījusi augstas izšķirtspējas kontroles iekārtu – viedo luksoforu. Tas spēj veikt dažādas funkcijas: atpazīt un klasificēt objektus, noteikt to trajektoriju un atrašanās vietu, atpazīt un nolasīt automašīnu numurus, tāpat tas spēj noteikt luksofora signālu. Risinājumu veido īpaši konfigurēts, ar datorredzes algoritmiem aprīkots mini dators, divas augstas izšķirtspējas videokameras, tīkla aprīkojums, stiprinājumi un LMT izstrādāta programmatūra.

    Reklāma

    Šāds kontroles tehniskais risinājums ir oficiāli iekļauts satiksmes uzraudzības sistēmā. Fiksēto informāciju par autovadītājiem, kuri šķērsojuši krustojumu pie sarkanās gaismas, kontroles iekārtas nodos VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” un Jūrmalas pašvaldības policijai, kas pieņems lēmumu par pārkāpumu un piemērojamo sodu.

    Līdzīgi tehniskie risinājumi satiksmes drošības uzlabošanai jau darbojas Liepājā un Rīgā. Liepāja ir pirmā pilsēta Latvijā, kur kopš 2023. gada marta beigām oficiāli darbojas viedais luksofors, un vēl pirms tam tas strādāja testa režīmā. Ar LMT mašīnredzes risinājumu aprīkotā viedā satiksmes kontroles iekārta ir palīdzējusi samazināt pārkāpumu skaitu aptuveni piecas reizes (salīdzinot 2022. gada un 2023. gada februāra datus). Ņemot vērā veiksmīgo Liepājas pieredzi, LMT risinājums ieviests un darbojas arī Austrijas pilsētā Grācā un Lietuvas galvaspilsētā Viļņā.

    “Esam gandarīti, ka Jūrmala pievienojas pilsētām, kur satiksmes drošības uzlabošanā tiek izmantotas viedās mašīnredzes tehnoloģijas, uzlabojot satiksmes drošību un rādot lielisku piemēru arī citām pilsētām ar sarežģītiem krustojumiem, kur regulāri tiek izdarīti pārkāpumi. Kā liecina citviet gūtā pieredze, tehnoloģijas palīdz uzlabot satiksmes drošību, vienlaikus izglītojot autobraucējus un pakāpeniski arī uzlabojot braukšanas kultūru,” pauž LMT prezidents Juris Binde.

    Kontroles iekārtu izvietošana ir viens no risinājumiem ceļā uz drošu pilsētvidi Jūrmalā. Jūrmalas pašvaldība uzsākusi arī projektu drošības zonas izveidei izglītības iestāžu tuvumā Poruka prospektā posmā no Mellužu estrādes līdz Jaundubultiem, ieviešot inovatīvus risinājumus drošai mobilitātei, tostarp velosipēdu un elektroskūteru izmantošanai satiksmē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    04.07.2024 11:04

    Ja jau Jūrmalai tā rūp drošības, būtu labāk kreiso pagriezienu uz Bulduru tehnikumu aizlieguši, lai tie kam vajag brauc pa Rīgas un Dārzkopības ielu.

    Biteme
    04.07.2024 12:22
    Reply to  Skābene

    Šis luksofors neko nepasliktinās, un kreisie pagrieziena ir no citas operas. Drošības satiksmē nevar būt par daudz, īpaši LV, īpaši Jūrmalā kur nejēgas no labas dzīves izpildās kā negudri.

    Pēča
    04.07.2024 15:11
    Reply to  Skābene

    Ja aizliegs, tad kā tur cilveki braucot no Rīgas puses uz topošo mahimu tiks?!??? ;) Nesatraucies pēc visa spriežot kopā ar mahimu tur būs speciāli veltīta kreisā josla lai cilvēki var griezt pa kreisi un žopingoties uz nebēdu!!!!

    Last edited 2 days ago by Pēča
    Skābene
    05.07.2024 08:25
    Reply to  Pēča

    Griezīs pa labi uz esošo maximu, gar nesti līdz Rīgas ielai un tad jau krustojumā pa kreisi- Rīgas virziens.

    Pēča
    05.07.2024 13:04
    Reply to  Skābene

    Jā jā jā… Ja esi tik pārgudrs, tad tev arī iesaku braukt uz Rīgu nogriežoties un braucot caur Priedaini, ta brauc pa ‘vārnukroga ceļu’ un tā teikt laid pa ‘veco jūrmalas ceļu’ kur vari tikt Imantā, Iļguciemā vai pat Bolderajā kur talāk brauc Rīgas darīšanās kur nepieciešams!

    Nav jaizmanto tas ūber bīstamais(jo 110km/h!!!!) uzbūvētais 3 joslu ceļš, bet gan jābrauc, mierīgi un droši- tā pat kā mūsu senču senči to darīja līdz ~1950 gadam, kad krievijas impērija 60 gados tur izveidoja šo maģistrāli lai svarīgajiem pipariem būtu vieglāk braukt ‘на Ю́рмалу’ !!! ;)

    Last edited 1 day ago by Pēča
    juris
    04.07.2024 20:01

    ja Riga Radzina un Milenbaha krustojumu regulē tads pats strunts tad sensors taja krustojumā pat nespej normāli ieslēgt zalo lai tiktu abos virzienos pari joslām un atrast laukumu kur tas sensors reage ir ka krievu rulete. Ja CSDD neizveidos weblapu kur visus šitos mēslus var ziņot tad ar ceļu satiksmes drošību nekas labāk nepaliks un cilvēka mākslīgā intelekta luksofori stwradas kā krievu rulete
    Un blakus krustojuma Radzina iela ari tik oat dumjš sensors uzlikts

    Last edited 2 days ago by juris
    Šizo
    05.07.2024 08:46

    Šim arī būs ka LMT klientiem ilgāks zaļais un Bites klientiem ātrāks sarkanais?

    Reklāma