Web Analytics
More
    Reklāma

    1. augustā beigs darboties esošā Bonus – malus sistēma

    Jaunākie raksti

    2024. gada 1. augustā beigs darboties esošā Bonus – malus (BM) sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo BM sistēmu grūti uztveramu. Tas tiek darīts, arī lai atvieglotu informācijas apmaiņu starp Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīm.

    Vērtējot klientu riskus, apdrošinātāji joprojām ņems vērā transportlīdzekļa īpašnieka vai reģistrētā turētāja apdrošināšanas vēsturi, kas ietver līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītājus, kā arī citus kritērijus / riska faktorus, kuri ir katra apdrošinātāja ziņā (piemēram, dati par īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta u.tml.). Personas apdrošināšanas vēsturē tiks apkopoti dati kopš 2004.gada 1.maija un tie bez maksas būs pieejami Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) tīmekļa vietnē www.ltab.lv un LTAB OCTA lietotnē, visiem transportlīdzekļa īpašniekiem vai reģistrētajiem turētājiem.

    Reklāma

    “Latvijā līdz šim pastāvošā BM sistēma bija balstīta uz komplicētiem algoritmiem un formulām, kas padarīja to grūti uztveramu. Līdz ar BM sistēmas transformāciju, apdrošināšanas vēstures datu atspoguļošana tiks īstenota vienkāršā un saprotamā veidā. Tiks atspoguļots apdrošināšanas dienu un izraisīto apdrošināšanas gadījumu skaits par periodu kopš 01.05.2004. par visiem transportlīdzekļiem, kam persona būs reģistrēta kā īpašnieks vai turētājs,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

    Līdzšinējā BM sistēma nodrošināja apdrošināšanas vēstures datu, – izraisīto ceļu satiksmes negadījumu (apdrošināšanas gadījumu) un apdrošināšanas dienu skaitu, pārskatīšanu reizi gadā par pēdējiem 11 gadiem. Turpmāk personas apdrošināšanas vēstures datu atjaunošana tiks veikta katru dienu, par periodu kopš 01.05.2004.

    “BM sistēmas reorganizācija neietekmēs to kā apdrošinātāji noteiks apdrošināšanas prēmijas (polises cenu), jo tāpat kā līdz šim, katrs apdrošinātājs patstāvīgi vērtēs klienta apdrošināšanas risku un noteiks apdrošināšanas prēmijas apmēru,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs.

    1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un «Balcia Insurance» SE.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    dsfd
    27.06.2024 20:17

    īsti nebija saprotama tā replika preses konferencē, kur tika izteikts jautājums par to cik daudz cilvēki Latvijā saprot sarežģīto BM sistēmu. Kolēģis iesmēja un atbildēja, ka 10 cilvēki saprot.
    Ko tur īsti nevarēja saprast?
    1) ja apdrošini konkrētu dienu skaitu mēnesī, tad klase katru gadu palieloinās par +1
    2) ja uztaisi avāriju, tad tev ir -2 klases un vajag 11 gadus, lai sasniegtu maksimālo 17. klasi.
    Vēl kaut kas tur bija tik sarežģīts?
    Skaidrs, ka sistēma ir nevajadzīga.

    Dainis
    27.06.2024 21:29
    Reply to  dsfd

    Nebija konkrētas klases mīnusā, bet procenti. Ja iekļūsti negadījumā, tad -30% no esošā BM. Man gan patīk ar savu BM 17 ieķert lētāku OCTA

    azad
    27.06.2024 21:46

    Po kāda sistēma, sakidrs, ka lētāk nekas nebūs, saproti vai nesaproti kā ko rēķina, tāpat cenu tev nosauc apdrošinātājs😄

    Eins
    27.06.2024 21:53
    Reply to  azad

    Tieši tā un jau nesen bija sižets, ka tā BM klase būtībā bija BŠ klase. Būtībā 1% ietvaros izmaiņas. Ar sliktu klasi +1%, ar augstu -1%.

    Tas tāpat kā tikko bija raksts par to, ka farmācijas uzņēmumi slepus vienojas ar valdībām, kuram dos lētāk, kuram dārgāk. Jo lielāka valsts, jo lētāk. Un atkal nabaga LV apkāsti.

    Tas pats šeit – tev tak neviens nepateiks, cik kādam citam piedāvā tādā pašā situācijā. Cik gribēs tik naudu paprasīs.

    Līdzīgi ar telefonu pieslēgumiem. Šodien pat izkaulēju tele 2 8,5 EUR mēnesī bijušo 20 EUR vietā un mājas lapā vispār 28 EUR maksā tāds pieslēgums. Tad kur ir loģika slaukt 3 kārtīgi no cilvēkiem, kas nemāk pačīkstēt pie operatoriem?

    Ar4ijs
    28.06.2024 09:42
    Reply to  Eins

    Baigi dārgs tev tele2, man bezlimita zvani un sms plus 6gb par 4.80 :))
    bet nu par octu. tas 100 proči ir ar slēptu mērķi celt cenas

    Lolwart
    28.06.2024 14:13
    Reply to  Ar4ijs

    Jums liek maksāt par sakariem? 😱

    Robčiks
    27.06.2024 22:08

    Valsts no šitā saņems absolūtu neko. Šis pasākums ir privāto kompāniju peļņas palielināšanai. Kādi to ir nolobējuši, jo tie ir miljoni, ko jaunā sistēma dos. OCTA bija jānodrošina valstij, tāpat kā VSAOI. Cik simtus miljonu šo gadu laikā apdrošinātāji ir guvuši?

    Skābene
    28.06.2024 08:27
    Reply to  Robčiks

    Ar labdarību apdrošinātāji nenodarbojas, viņiem jāpelna nauda. Pat ja tev ir BM17 klase, bet tu dzīvo Rīgā un brauc ar jaudīgu auto, tu tāpat maksāsi par OCTA vairāk, kā ome Liepājā BM6 klasi par savu mazlitrāžas mugursomu. Dzīves vietas maiņa no Rīgas uz attālāku reģionu dod daudz jūtamāku cenas samazinājumu, kā BM klases pieaugums.

    Sergejs
    28.06.2024 09:22
    Reply to  Skābene

    Uz to pusi, bet tomēr ar piebildi ka ome ar 5 klasi ārpus Rīgas tomēr maksāja par Passātu krietni vairāk nekā jaunais cilvēks ar 7 klasi Rīgā par E350. Tas par to ka ja veiksmīgi izdodas pabraukt stipri uz leju zem 6 klases tad tur, aršķirībā no braukšanas uz augšu par pāris klasēm, naudas starpība gan ir ļooti stipri jūtama (bet būtība tā arī būtu jābūt – patīk būt rippadu-dappadu uz ceļa tad maksā sūri par to, bet par to ka ietaupiji budžetu un nervus neizraisot avārijas saņem vēl maziņu bonusu)
    Un vēl – dzīvojam demokrātiskā pasaulē, jebkurš var uzsākt biznesu, drošināt visus pēc kārtas pa 1eur gadā un maksāt godīgi kompensācijas pat ja klients pālī pats ap stabu aptinās, būs godīga un nedārga apdrošināšana mums pārējiem pieejama😉

    Norcha
    28.06.2024 12:59
    Reply to  Robčiks

    Ko pūt demagoģiju. Kāds sakars ar OCTA un ieguvumu valstij? Kur pamats domāt ka radīsies papildus miloni no apdrošināšanas vēstures analīzes mehānisma maiņas? Būtiskākā atšķirība ka tagad vērā var tikt.ņemts ilgāks periods.

    Robčiks
    28.06.2024 21:57
    Reply to  Norcha

    Ja iepriekšējā sistēma pēkšņi kļuva nesaprotama, tad kas šeit būs tik vienkāršots, ka jebkurš autovadītājs pats varēs aprēķināt maksu. Šeit arī būs visādi algoritmi. Tad kāpēc to mainīt, ja nekas nevienkāršojas.

    Ineta
    28.06.2024 11:46

    Tā arī nesapratu, vai kaut kas mainās tiek šoferiem, kuriem nav auto. Teiksim, auto uz vīru, sieva to lieto gadiem. Ja vienā brīdī sieva izlemj pirkt auto un reģistrēt uz sevi, tad līdz šim pat ar n-desmit gadu stāžu, bija jāsāk BM no basic līmeņa.
    Kas notiek, ja kāds cits izraisa avāriju ar Tavu auto(tā pati sieva, piemēram) – kuram tad pēc tam ir sliktāks reitings.

    Līdz šim BM bija piesaistīts kombinācija tiesības + octa ilgumam + avārijas. Tagad paliek tas pats, principā? Tik BM update notiek ne vairs reizi gadā, bet reizi dienā?

    Robčiks
    28.06.2024 22:00
    Reply to  Ineta

    Tieši tā! Izmaiņas nav saprotamas.

    Reklāma