Trīs no vadošajiem japāņu autoražotājiem Toyota, Subaru un Mazda paziņojuši, ka visi kopā strādās pie jaunu dzinēju izstrādes. Tādā veidā kompānijas cer paātrināt izstrādes procesu, vienlaikus samazinot izmaksas, kas attiecināmas uz šādu projektu.
Interesanti, ka šajā gadījumā ražotāji neattīstīs vienu vai vairākus kopīgus dzinējus, kas tiktu izmantoti visu trīs kompāniju automašīnās. Tā vietā tiks attīstīti dzinēji, kas raksturīgi tieši konkrētajam zīmolam, proti, Mazda ar saviem rotoru dzinējiem, Subaru ar “boxer” tipa motoriem un tamlīdzīgi. Tiek solīts, ka tie visi būs savietojami ar oglekļneitrālām degvielām – sintētisko degvielu, sašķidrinātu ūdeņradi.
Ražotāji uz preses konferenci bija atveduši arī paraugus, piemēram, Mazda ieradās ar rotora dzinēju, norādot, ka tas šobrīd tiek izmantots kā ģenerators MX-30 elekroauto, lai ražotu elektrību. Uzsvars uz vārdu “šobrīd” – izteiktais preses konferencē norāda, ka nākotnē šī motora pielietojums varētu mainīties.
Toyota nodemonstēja pāris četrcilindru dzinējus, kas arī šobrīd ir attīstības procesā, tomēr plašākas nianses par tiem nesniedza. Subaru tikmēr demonstrēja jaunas hibrīdsistēmas prototipu. Ražotāji atzīmē, ka, neskatoties uz šo sadarbību dzinēju attīstībā, tie tik un tā turpinās būs viens otra konkurenti.
Pie mums varētu atvest kādu auto ar dzinējiem, kas Amerikā pieejami. Tur pat ļoti sakarīgas Toyotas auto tirgojas piemēram. Pie mums ir neglītas, kaut kādi 1.3 motori benzīnam, kas Siguldas kalnā braucot nīkst nost ar 4 robu.
Jā, Štatos ir arī Subāri ar 2.4 turbo boxeri, kamēr pie mums tikai 2.5 atmosfēriskie… Bet nu, mēs toties dzīvojam tīrajā eiropā, ar labāku gaisa kvalitāti jo mašīnas ir ar mazāk izmešiem :)