Web Analytics
More
    Reklāma

    “Neste My Renewable Charge” elektroauto uzlādes stacijas izmēģinājums

    Raksts tapis sadarbībā ar Neste Latvija.

    Jaunākie raksti

    No pagājušās nedēļas Latvijā ir par vienu elektroauto uzlādes tīklu vairāk, jo savu pirmo uzlādes staciju ir atklājis degvielas tirgotājs Neste. Šī stacija atrodas Rīgā, Lucavsalas 1 degvielas uzpildes stacijā un piedāvā četras uzlādes vietas ar kopējo jaudu līdz 300kW.

    Pirmo elektroauto uzlādes staciju Neste 2022. gada nogalē atklāja Somijā un šobrīd tieši šajā valstī Neste ir visplašāk izvērstais uzlādes tīkls. Paredzams, ka Somijā šogad tiks atklātas vēl 20 uzlādes stacijas. Pagājušajā gadā šo pakalpojumu Neste uzsāka piedāvāt arī Baltijas valstīs un pirmās uzlādes stacijas tika atklātas Igaunijā (Tallinā), Lietuvā (Pasvalys) un tagad arī Latvijā.

    Apmaksa par uzlādi Neste stacijās notiek izmantojot Neste mobilo lietotni. Tajā varam pievienot mūsu maksājumu karti (ir arī Apple Pay atbalsts), kā arī Neste karti privātpersonām vai uzņēmumiem. Vienīgi uzņēmumu gadījumā jāpievērš uzmanība tam, lai Neste ekstranetā būtu aktivizēts elektrouzlādes pakalpojums attiecīgajai kartei. Kad Neste lietotne būs sagatavota darbam, varēsim ar to apmaksāt uzlādes Neste tīklā arī ārpus Latvijas. Jau drīzumā varēšu šo notestēt manā gaidāmajā ceļojumā ar lietoto elektroauto uz Zakopani.

    Neste Latvija valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis

    Neste Latvija valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis sarunā ar Kursors.lv norādīja, ka Rīgas stacija tika palaista aptuveni gada laikā un visvairāk laika prasīja tieši elektropieslēguma ierīkošana. Lucavsalas DUS tika izvēlēts, jo šī degvielas uzpildes stacija ģeogrāfiski atrodas ļoti ērtā vietā gan biznesa klientiem, gan privātpersonām un tajā ir daudz vietas ērtai uzlādes stacijas ierīkošanai. Kopējās investīcijas šīs uzlādes stacijas ierīkošanā ir ap 300 tūkstošiem eiro.

    Neste plāno turpināt ieguldīt elektromobilitātes attīstībā, paredzot nākamo trīs gadu laikā investēt līdz 3 miljoniem eiro, ik gadu atklājot no trim līdz četrām jaunām uzlādes stacijām. Plānots, ka turpmāk katras nākamās jaunās uzlādes stacijas kopējā jauda varētu sasniegt 600 kW, ja konkrētajā vietā būs pieejama attiecīgā elektrības pieslēguma jauda. Latvijā nākamās Neste elektroauto uzlādes stacijas tiks atvērtas Ainažos, Iecavā un Rīgā (Mārupē un Purvciemā). Neste seko līdzi enerģijas tirgū notiekošajam un nepieciešamības gadījumā spēs mainīt arī savu elektrifikācijas tempu.

    Ķeramies pie uzlādes stacijas izmēģinājuma!

    Lai arī es nedzīvoju Daugavas kreisajā krastā, tikšana līdz Neste Lucavsalas DUS nesagādāja problēmas. Šī stacija tiešām atrodas pārdomātā vietā un vienlīdz ērti sasniedzama no visām debespusēm. Piebraucot pie DUS, jau pa gabalu redzēsim jauno uzlādes staciju.

    Konkrētajā stacijā ir izvietota somu uzņēmuma Kempower uzlādes aparatūra un šādi lādētāji ir ne tikai redzēti Latvijā pie citiem uzlādes operatoriem, bet arī labi novērtēti. Prieks, ka Neste ir izvēlējusies labu tehnisko partneri. Uzlādes stacijā ir izvietoti četri atsevišķi lādētāji un tajā pietiks vietas (un arī jaudas), lai vienlaicīgi varētu notikt četru auto uzlāde. Latvijā šādas lielas uzlādes stacijas vēl ir retums. Piezīmēšu, ka visi četri uzlādes spraudņi ir CCS tipa un šī informācija ir norādīta arī Neste lietotnē.

    Pie pašiem lādētājiem ir informācija par to, kā veikt uzlādes procesu un tā apmaksu, kā arī lādētāja displejā tiek attēlotas pieejamās uzlādes jaudas. Ja mums auto modīgāks, tad varam saņemt pat līdz 200kW uzlādes jaudu, bet visiem pārējiem (400V auto) uzlādes jauda ir līdz 100kW. Tas, protams, ja stacijā jau nenotiek citu auto uzlāde. Šajā gadījumā pieejamā uzlādes jauda dalās uz visiem auto, kas uzlādējas.

    Kā jau iepriekš minēts, uzlādes uzsākšana un apmaksa notiek ar Neste mobilo lietotni. Tajā varam ērti izveidot kontu ar Smart-ID un pievienot maksājumu vai Neste kartes. Pašā lietotnē varam kartes vai saraksta formā atlasīt uzlādes stacijas, kā arī iegūt plašāku informāciju par tām.

    Lai uzsāktu uzlādi, izvēlamies staciju, konkrēto uzlādes spraudni un atzīmējam maksājuma veidu, kā arī maksimālo summu par kādu vēlamies veikt uzlādi. Uzlādes sākumā no kartes tiks rezervēta šī norādītā summa un pēc uzlādes procesa beigām tiks veikta apmaksa par uzlādei reāli patērēto enerģijas daudzumu.

    Kad notiek uzlādes process, varam tam sekot līdzi gan lādētāja displejā, gan savā telefonā. Lai to izdarītu, jānoskenē uz lādētāja displeja attēlotais QR kods. Starp citu, šo saiti varēsi pēc tam atvērt arī datorā un izpētīt visu uzlādes procesu. Varam redzēt, ka konkrētajā testa uzlādē mans lietotais elektroauto spēja attīstīt 68kW uzlādes jaudu. Cienījami!

    Uzlādes procesu varam apturēt gan no paša lādētāja, gan Neste mobilās lietotnes. Tajā arī uzskatāmi redzēsim uzlādes ilgumu, ielādētās enerģijas daudzumu un cenu. Pēc uzlādes pabeigšanas lietotnē saņemsim čeku. Par godu jaunās stacijas atklāšanai, Neste gan biznesa, gan privātajiem klientiem piedāvā iepazīšanās cenu – 0,29 EUR/kWh.

    Neste Latvija valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis norādīja, ka šobrīd notiek darbs pie tā, lai jau drīzumā par uzlādi varētu veikt maksājumu ar maksājumu karti pa tiešo. Pie lādētājiem būs izvietoti maksājumu termināļi.

    Sākums labs, tagad tikai jāturpina

    Prieks, ka beidzot arī Latvijā ir pieejams vēl viens elektroauto uzlādes tīkls. Pat ja konkrētā Rīgas lokācija man varbūt nav pati aktuālākā, prieks, ka nākamās Neste uzlādes stacijas atradīsies uz Via Baltica šosejas un varēšu veikt ātru uzlādi, kad došos uz Igauniju vai Lietuvu. Lai arī ASV Tesla jau atklāj Supercharger lādētāju ar 200 lādētājiem, Latvijas apstākļos uzlādes stacija ar četriem atsevišķiem lādētājiem un 300kW kopējo uzlādes jaudu šobrīd ir vairāk kā piemērota. Pie mums gluži vienkārši vēl nav tik daudz elektroauto. Un nākamajās stacijās Neste paredz lielāku jaudu, kas nevar nepriecēt. Sākums labs, tagad tikai jāturpina labi iesāktais darbs!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    17 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Bats
    15.04.2024 19:02

    Tuvu optimālam. 300/4 = 75KW, joprojām pilnīgi pietiekami lai lādētu četrus Ioniq ar lielāko jaudu, ko tas spēj paņemt pretī.

    evo
    18.04.2024 16:28
    Reply to  Bats

    saildzinot neste, circleK, virši aplikāciju novērtējumu Google Play, tad neste aplikācija ir tālu no optimāla pēdēja ar 3,2 punktiem aiz virši un circleK 4.7

    Pēča
    16.04.2024 12:17

    Negribu jau izklausīties kāds nīdējs, bet 300kw viena punktā tomēr galīgi nav joka jauda… Vai apkartejais elektrotīkls ir pārdomāts kam tādam, lai apkārtejiem tas turpinatu būt stabils? Vai tikai kārtējo reizi izvilkts ‘pa taisno’ no tuvākā sadales skapja pietiekami resns vads un pateikts – lūdzu! varat štepselēt! Tikmēr apkārtējiem iedzīvotajiem elektro apgāde iespējami raustās…. Bet atbildīgs nav neviens jo visi tik atrakstās rādot papīrīšus. Iz dzīves, no daduzstāvu mājas(hrušc. ar 4 kapņutelpām), kāds vietējais elektro lobijists laikam ar kaut kādu tur eiropas finansejumu pirms 2 gadiem izcīnija štepseli pie visu apkārtējo māju sadales skapja. Ta teikt rajons ‘elektrificets’ un uzlika tur divus štepseļus(2x22kw jauda) Sanāk lādēšana zem elektrum sistēmas. Džeks laimīgs ar smaidu pie majas lādejās…. Iepriekš ar elektrību problēmu nebija jo mājas iekšējais elektro tīkls 00šo gadu sakumā savilkts jauns, bet pēc elektro staciju izveides, mājā tāds prikols… sakritība?… Nācas saukt ST jo izsists ir tajā skapī nevis mājā… kamēr tie atbrauc… Dažas stundas jāsēž bez elektrības. ĻOTI KAITINOŠI! Šādi bija jāsadzīvo pēdejos 2 gadus, ar regulāru elektrības atslēgumu, nezinot kad pazudīs! Respektīvi māja ar 80 dzīvokļiem cieš dēļ viena tāda ”zaļā” Svarīgajām un dārgajam lietam biju nopircis divus upšus, lai ja elektrība pazūd, var normali un droši paspēt… Read more »

    Last edited 14 days ago by Pēča
    Biteme
    16.04.2024 12:25
    Reply to  Pēča

    Ja elektrums nereaģē, tad cik tur tā darba…nav auto, nav pārtraukumu)

    Kaspars
    18.04.2024 09:54
    Reply to  Biteme

    Grozi kā gribi – jaudu gan uz to lādētāju, gan māju nodrošina ST Kāds cilvēks samenedžēja baigo projektu (Eiropas naudas tomēr ne uz iesnieguma pamata piešķir), kur ST iedeva jaunu pieslēgumu (paņēma lielu piķi par pieslēgumu un jaudas nodrošināšanu) un rezultātā šo jaudu nodrošināt nespēj. Visdrīzāk “uz papīra” tai jaudai bija jāpietiek, bet iekārtas nav jaunas, vai arī vēsturiski kaut kas nepareizi uzstādīts. Elektrību nodrošina ST, par problēmām, izdarībām un neizdarībām atbild viņi Es atvainojos, bet cik tupam jābūt, lai tagad linčotu to čali, kurš bīdīja projektu un ieguva 2 publiskus lādētājus (kas jums nafig nav vajadzīgi, bet kādai nelielai daļai sabiedrības tomēr ir labums). Tātas problēmas nav paredzamas. Vai arī vēl labāk – linčotu to čali, kas lādē mašīnu un vienkārši izmanto publisko lādētāju, par to, kas notiek rajonā vispār pat nenojaušot. Būtu to čali mēģinājuši uzrunāt un mēģinājuši iesaistīt risināšanā (ļoti iespējams, ka šis ar spļāudās katru reizi, kad “izsit korķus”). Ja tas ir cilvēks, kas bīdīja to projektu, tad varbūt ir varianti par risinājuma kvalitāti runāt vēl no trešās puses (projektu nauda iztērēta, bet kvalitatīvas uzlādes nav). Varbūt tam čalim pat ir kādi kontakti no ST. Varbūt pat viņš kaut kādā veidā ir saistīts ar ST (ja… Read more »

    Biteme
    18.04.2024 09:58
    Reply to  Kaspars

    Tu jau tāds prātīgs cilvēks izklausies. Tev valdībā vajadzētu būt.

    Kursors.lv
    16.04.2024 14:23
    Reply to  Pēča

    Tā jau ir Sadales tīkla atbildība. Konkrētajā gadījumā līdz uzlādes stacijai ir pievilkta atsevišķa līnija un bildēs blakus var redzēt transformatora staciju (vai kā nu to sauc). Ne velti šādu pieslēgumu ierīkošana ir tik laikietilpīgs process.

    Pēča
    18.04.2024 09:00

    Kam kura atbildība ir miglā tīta jo neviens to nevēlas uzņemties.

    Sūdzejamies sakumā civinity, tas protams plāta rokas, jo mājas ievadnieks vesals un viss ok, tas saistīts ārpus, tad sūzējāmies ST, tas saka ka viņi ”esot apsekojusi” un viss esot kārtībā, bet par lādešanas staciju viņi neatbild, sniedzam elektrumā tas atkal saka, ka viņi savā darbībā problēmu nekonstatē un nav darīsanu ar skapja infrastruktūru, lai rakstam uz ST.

    Ta mājas aktīvists vāca parakstus un sniedza ST lai skaidro kāpēc tāda situācija un lai to novērš….
    Lieki teikt, gada laikā kops iesniedza, normālu atbildi neviens nesniedza(tikai automātisko)… Bet cerams, ka tagad ir vienkārši sataisīts.

    Bet tu esi nostādīts totalākajā muļķīša lomā! ;)

    sprk
    20.04.2024 08:32
    Reply to  Pēča

    tā nav ST atbildība, jo vienīgie, kas var sodīt ST par standartam neatbilstošu elektrību un nodarītajiem zaudējumiem ir SPRK ,https://sprk.gov.lv/content/regulatora-pienakumi-1
    kam jāraksta iesniegumā 2 darbadienu laikā pieslēgt merierices un atslēgt visus nestandarta ST pieslēgumus, kompensēt sabojātas elektroierīces un saistitos zaudējumus

    Ja SPRK nereaģē, tad iesniegums Kancelejai, EM un Administratīvai tiesai.

    Profs
    16.04.2024 14:47
    Reply to  Pēča

    Negribi izklausīties kā nīdējs, bet nu tomēr izklausījies:) Vienai 5stāvu mājai jauda ir uz 120kW, tā kā 2x22kW nevajadzētu būt mega trakam pie tam ST jau redz vēsturiskos patēriņa un pīķa datus – iemesli var būt vairāki, kāpēc radās mājai prolēmas. Ņemot vērā, ka ST vēlāk gar to skapi ņēmās visticamāk tas bija fiziski nolietojies. Pilna Rīga un Latvija ar tādiem skapjiem, kas ir nolietojošies un kurus maina – es gaidīju skapja un transformātora nomaiņai pat vairāk kā 10 gadus – skapim bija vismaz 80 gadi un pat mūsdienu elektriķi nezināja par tādiem elektrību skapjiem un sistēmu, ka Latvijā starp fāzēm nav viss 380V, bet gan 220V un fāzes mainās:) Un jā ne skapim ne mājai nebija vispār zemējums – to gan nācās pašiem par savu naudu ierīkot….

    Bats
    16.04.2024 15:54
    Reply to  Pēča

    Visos gadījumos, kad pazuda elektrība, paskatoties pa logu redzam ka kaimiņš svaigi ieštepselējis auto? 22kW nav nekas.

    Krotow
    16.04.2024 23:59
    Reply to  Bats

    Otrs kaimiņš teica ka pirmais ir burvis un saaicināja pārējo ciemu viņu sadedzināt kopā ar to velna daiktu :P

    Pēča
    18.04.2024 09:11
    Reply to  Bats

    Jā tieši tā! Sākuma domājam, ka rajonam zūd, bet pretējai majai un sānu mājai elektrība ir.. mēs tadi vienīgie ‘izredzetie’ bijam kam blieza ārā!

    Un JĀ, vienmēr ka izsita stāvēja tur ieštepselēts e-dampis. Cik ilgi viņš tur lādejās nav ne jausma un vai viņam arī pazuda sula nez… Bet vismaz tulītēji nebija ta ka iesprauda tā izblieza, citreiz pa dienu citreiz pa nakti un pieceļoties – elektrības atkal nav!

    Bet no tā arī nospriedām, ka tur kaut kas nav pareizi sataisīts, gan jau vnk pa lēto čerez ž… bija uzkarinats uz mūsu mājas līniju utml… Kādi iebāza kabatā starpību no eiropas naudām un tā tik rullē mahinējot!

    Nevis, kā pareizi būtu bijis jabūt izvilktam.

    Profs
    20.04.2024 08:54
    Reply to  Pēča

    Pēc Tevis rakstītā ir pierādīts, ka elektro auto uzlāde NEBIJA vainīga! Drošinātājus sit laukā visbiežāk pie pārslodzes, piemēram elektriskie zāģi bez palaidēja ir klasika:) vai ja paši drošinātāji ir ļoti veci un vairs “netur”. Sākot lādēt elektro auto vislielākais strāvas patēriņš būs tieši sākumā un tāpēc ja elektrība nepazuda uzreiz, bet krietni vēlāk, tad uzlādes iekārtas nebija vainīgas, jo vēlāk jau ir daudz mazāks elektrības patēriņš, kad baterija paliek pilnāka. Atmetot abus pirmos divus variantus un ņemot to, ka citreiz elektrība ir pazudusi naktī pat, tad diezgan liela ticamība, ka kāds kaimiņš pagrabā audzē marihuānu vai ko citu nelegālo – tik triviāli:) Kāpēc policija nesadarbojas ar ST gan man ir mistika – jo pēc ST datiem ļoti viegli varētu atrast “darboņus”

    LAN
    16.04.2024 21:56
    Reply to  Pēča

    “Vai tikai kārtējo reizi izvilkts ‘pa taisno’ no tuvākā sadales skapja pietiekami resns vads un pateikts – lūdzu! varat štepselēt!” – parasti jau ir otrādi – atnāk tāme par jaunu transformatoru un līniju un elektrības jaudu vairs nevajag palielināt…

    Janis
    17.04.2024 19:27

    Ja izmantos kvalitatīvo Ķīnas elektrību tad būs labi, bet ja ASV tad patēriņš būs nereāls!

    karlis
    18.04.2024 17:25

    atspied drošinātāju ar naglu, lai nesit ārā.
    jā, protams, ka ir risks, ka sāks kūpēt dūmi, bet vismaz labā ziņa būs, ka kāds sāks risināt šo jautājumu.

    Reklāma