Tesla daļā Eiropas valstu sāk piedāvāt jaunu populārā Model Y krosovera versiju – Tesla Model Y Long Range RWD. Ražotājs šim auto sola līdz 600km nobraukumu (WLTP dati), 14.9 kWh/100km patēriņu un 217 km/h maksimālo ātrumu. Šis jaunais auto tiks ražots Tesla Berlīnes rūpnīcā.
Jaunais auto ar savu nepilnu 40 tūkstošu eiro (pilnai summai pierēķini vēl piegādes un PVN) kļūst par otro lētāko Model Y versiju, ko varam iegādāties. Lētāka (nepilni 37 tūkstoši eiro) ir tikai “parastā” Model Y pakaļpiedziņas versija ar 455km nobraukumu.
Auto būs nopērkams Austrijā, Čehijā, Dānijā, Somijā, Vācijā, Beļģijā, Luksemburgā, Šveicē, Spānijā, Portugālē, Norvēģijā, Islandē, Itālijā, Grieķijā, Polijā, Slovēnijā, Rumānijā un Ungārijā.
Ļoti laba ziņa, jo arī man simpatizē vienkārši elektroauto, kas par prioritāti uzstāda nobraukumu nevis dažādas, manuprāt, liekas funkcijas. Es arī izvēlētos šādu Model Y versiju, kam nav pilnpiedziņas, bet lielāks nobraukums. Protams, fināla cena nav maza – ap 50 tūkstošiem eiro.
Es teiktu, ka Latvijai piemērotāka tomēr ir versija ar pilnpiedziņu. Jā, 90% ikdienai tas nav nepieciešams. Bet tie 10% ir ārkārtīgi noderīgi. Tā ir ziema, tie ir zemes ceļi. Pat Rīgā arī šoziem ļoti noderēja. Tie, kas ir izmēģinājuši pilnpiedziņas priekšrocības lielākoties negribēs vairs auto ar monopiedziņu. Starpcitu vēcā S 85 un S85 D – lielāks range pie vienādas baterijas ir tieši pilnpiedziņai, kāpēc, es nezinu, bet tā ir. Avots Tesla Club Kiev.
Riepas nopērc ziemai paredzētas labas, nevis ar M+S sangļong āksties. Ar priekšpiedziņu kurai ir labs ESP ar bremzēm pietur riteņus un taisno auto – viss kā vajag.
Nav viss tik vienkārši arī ar labām riepām. Nopirku it kā labas ziemas riepas un tāpat noteiktos apstākļos ziemā gāja grūti. Ļoti iespējams, ka manam auto nav tik veiksmīga pretbuksēšanas sistēma, bet ne ar vienu no maniem iepriekš lietotajiem ICE auto nebija tādas problēmas.
Te raksts: https://kursors.lv/2023/11/28/ka-es-pirku-riepas-savam-lietotajam-elektroauto/
Tas arī, jo ESP nav panaceja alnim pie stūres. Ir auto kuru ESP sistēma ir traucējošs krāms , un ir auto kuru ESP reāli uzlabo braukšanu gan ziemā gan vasarā.
Vienkārši nolikt uz pedāļa optimisma pilnu ķieģeli un cerēt ka tagad dators tavā vietā atrisinās visas dzīves problēmas ir izteikti naivi.
Ja tik ļoti negribās domāt un pievērsties auto vadīšanas procesam ka neatšķir kurā kupenā, bedrē, peļķē un stāvvietas spraugā nevar mesties iekšā, tad labāk tādiem ar taksi vai vilcienu.
Vispirms vajadzēja nopirkt īstu EV ,ne korejiešu pakaļdarinājumu.
Šis ir uzskatāms piemērs komentāram, kādi nāk laukā no cilvēkiem, kas absolūti neko nesaprot no elektroauto jomas :)
Jā un viedais viedoklis ,ka nepirkšu auto bez apkopes :D
Neatzīstot ,ka viens autoražotājs dominē gan tehnoloģiski ,gan skaitliski.
Nu, tas tā kā pašsaprotami.
Visas ziemā paredzētās riepas ir ar M+S. Tik tagad nāk jauns gravējums ar kalna virsotni.
Elektro auto gadījumā kur riteņi piedzenas ar motoru uz ass, nevis kardāniem un reduktoriem – pilnpiedziņas risinājums mierīgas braukšanas gadījumā var būt efektīvāks, jo divi motori reizē var darboties ar mazāku slodzi, attiecīgi mazāk silst un mazāk enerģijas aiziet zudumā. Cits jautājums – ja smaga kāja – tad ar abiem motoriem bateriju ēd ātrāk…
Kristap, Tu taču pat ziemā vaidēji, ka nevar normāli pabraukt, jo rati visu laiku izspolē. Tas nav tikai Tavam drantuļetam,. Draugam ir mono Enyaq, ziemā, ar visu švakro motoru ir kā ir. Tā ir visu elektro auto specifika – ļoti liela grieze jau pašā startā, rezultātā rati izslīd. Vilkmes kontrole kaut ko palīdz bet tāpat, tas ir neērti, ja jāizlien uz slidenas šosejas ziemā, auto ģībs un nepaātrināsies, radot bīstamību saņemt belzienu pa pakaļu.
Pat ņemot vērā šo niansi, es izvēlētos efektīvāku auto. Man nevajag pilnpiedziņu.
Te ir problēma ar blīvi starp pedāļiem un tabureti, nevis ka
jobanc rots kas par jaudu neiespējami pabraukt :0
Tač akselerātors nav 1/0 slēdzis, iepazīsties, modulē, ar visādiem elektrokrāmiem ir pabraukts ziemā un vasarā, un es teikšu ka elektroauto spoļu problēma ir šauras eko-šmeko riepas kurām rites pretestības samazināšanai nav arī saķeres.
Bet patīkami, ka tesla tirgus pozīcijas tagad stiprina ar cenas kontroli.
Šāda izmēra mašīna ar 600km nobraukumu un cenu ap 50k tomēr ir labs deal uz visa, ko piedāvā pārējie
Jā, gluži manas domas. 600km range nav kaut kas tāds, ko šobrīd savos elektroauto spēj piedāvāt daudzi auto zīmoli un pavisam noteikti ne cenā ap 50k eiro.
Kur Jūs tās savas Teslas remontējat? Man te daži čomi saka, ka vedot uz Grobiņu, citi uz Zviedriju. Tiešām tāds čakars?
Jā.
Ko vajag saremontēt? Elektroniku, softu, virsbūvi, ritošo daļu? Nav nekāds čakars. ;) Vien bateriju nevar rūpnīcas svaigumā atgūt bez nomaiņas.
Nu pieņemsim, ka vajag visu no uzskaitītā saraksta! Kur to var izdarīt vienuviet? Kur var aizdzīt lietotu teslu uz pirmspirkšanas diagnostiku, lai pārliecinātos, ka tur nav kaut kas samuķīts rumbulas stilā!?
Man viens čoms stāsta, kauz vietas ir servisi, kas visu mākot, izņemot dažas, ļoti specifiskas lietas.
Nu, ja jauna tesla ar garantiju, tad pie defekta Tev ir izvēle:
– braukt uz tuvāko garantijas servisu ārzemēs
– remontēt te pat, bet par saviem līdzekļiem
Viss atkarīgs no tā, vai defekts ļauj vispār ar auto pārvietoties, no tā cik defekts smags (naudas izteiksmē) un no tā cik ļoti Tu novērtē savu laiku (jo garantija Tev ar visdrīzāk tajā pašā dienā neko nesataisīs)
Pērkot jaunu teslu, tas ir tas ar ko Tu reķinies un vēlāk pārsteigumu nav
Objektīvi vērtējot – visbiežāk nav arī čakars (ir tikai izdevumi)
Šodien tieši redzēju Piņķos ir tesla service, gan jau ir arī citur.
Kārtējie pašdarbnieki?
Droši vari ieiet viņu mājaslapā un uzvanīt. Tādā veidā precīzāk saņemsi atbildi.
Uzzvani.