Web Analytics
More
    Reklāma

    Paplašinās atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei

    Jaunākie raksti

    Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) pilnveido atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei. Gan jaunu, gan lietotu elektroauto un jaunu hibrīdauto iegādes iespējas tiks nodrošinātas plašākam atbalsta saņēmēju lokam – arī daudzbērnu ģimenēm. Izmaiņas atbalsta programmā  plānots apstiprināt š.g. 3. ceturksnī, šobrīd līdz š.g. 4.aprīlim noris sabiedriskā apspriešana.

    2023.gada vasarā veiktās aptaujas dati par elektromobilitātes veicināšanu daudzbērnu ģimenēs  liecina, ka daudzbērnu ģimenēm ir liela interese iegādāties elektromobili vai hibrīdauto. 54% respondentu labprāt iegādātos šādu transportlīdzekli, ja būtu papildu atbalsts esošās atbalsta programmas ietvaros, vienlaikus 63% respondentu interesējās par atbalstu transportlīdzekļiem ar vismaz septiņām sēdvietām.

    “Sekojot sabiedrības vajadzībām un tirgus tendencēm, ieviešam dažādus pilnveidojumus atbalsta programmās. Atbalsta programmas jauninājumi paredz, tostarp nodrošināt papildu atbalstu daudzbērnu ģimenēm septiņvietīgu elektroauto vai ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Plānotais atbalsts šāda veida jauniem transportlīdzekļiem būs 9000 eiro, bet septiņvietīgam lietotam elektroauto – 4500 eiro,” skaidro klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis.

    Programmas ietvaros KEM plāno palielināt atbalstu no 1000 eiro uz 2000 eiro par vecu transportlīdzekļu norakstīšanu, kuri darbināmi ar benzīnu, dīzeļdegvielu vai gāzi. Šis nosacījums attieksies uz visiem iedzīvotājiem, kuri iecerējuši iegādāties elektroauto vai hibrīdauto, nododot savu veco iekšdedzes dzinēja auto apstrādes uzņēmumam.

    Esošā programma paredz to, ka kopš vecā transportlīdzekļa norakstīšanas dienas (pēc apstrādes uzņēmuma transportlīdzekļa likvidācijas sertifikāta izdošanas), iedzīvotājam sešu mēnešu laikā jāiegādājas viņa izvēlētais elektroauto vai hibrīdauto. Lai veicinātu elektromobiļu un hibrīdauto iegādi, KEM paredz sešu mēnešu vietā noteikt 12 mēnešu periodu.

    KEM vērš uzmanību, ja iedzīvotājs ir izvēlējies savu elektroauto, kas šobrīd nav pieejams Latvijā, iedzīvotājam ir iespēja noslēgt līgumu, par to vienojoties ar  auto tirgotāju par izvēlēto elektroauto pieejamību un iegādi. Ja šajā situācijā iedzīvotājs ir izvēlējies savu veco iekšdedzes dzinēja auto norakstīt, KEM iesaka to veikt brīdī, kad elektroauto jau ir piegādāts un reģistrēts Latvijā. Norakstot savu veco iekšdedzes dzinēja auto, iedzīvotājs  “uz rokas” saņem transportlīdzekļa likvidācijas sertifikātu, kuru kopā ar pieteikumu par atbalsta saņemšanu iesniedz auto tirgotājam. Process, kamēr notiek dokumentu izskatīšana, līdz brīdim, kad elektroauto var sākt izmantot, ilgst aptuveni nedēļa.

    Atbalsta programma – Emisijas kvotu izsolīšanas instruments – EKII, iedzīvotājiem ir pieejama no 2022. gada marta. Pa Latvijas auto ceļiem ripo vairāk kā 1550 elektroauto un hibrīdauto, kas divu gadu laikā iegādāti par EKII finansējumu  6,3 milj. eiro apmērā. Tie ir aptuveni 22% no kopējā elektroauto skaita Latvijā. Programma divu gada laikā ir sniegusi būtisku izrāvienu elektromobilitātes attīstībā.

    Kāpēc man valsts piemaksāja 2250+500 eiro par lietota elektroauto iegādi

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Jūrnieks
    30.03.2024 16:23

    Bāc, nu nepirks cilvēki tos transportus, kamēr netiks attīstīts akumulatora uzlādes ātrums. Un nobraucamais attālums.
    Bija man pieredze pāris mēnešus atpakaļ Vācijā. Temperatūra ap 0° tad bija.
    Bija jāatgriežas mājās. No Emdenes tika ņemts auto Europcar. Pieejami tikai elektro. Mersedesam(modeli neatceros, bet pēc izmēriem E klase). Uzreiz 3xx km rādīja. Tas uzreiz atkrita. Blakus bija Ķīniešu elektro(izskatījās glaunāks, bet marku neatceros). Tam rādīja virs 400. Aizbraucot līdz Norddeich, kur man kuģa osta- nokrita 2 reiz vairāk, kā bija solīts kompī!
    Bija skaidrs, ka līdz Hamburgai netikt, bez papildus uzlādēm. Nācās atgriezt un izpalīdzīgs kolēģis veda pēc 13h darba dienas ar savu auto un nākamajā dienā atkal tik pat nostrādāja…

    Jā, Latvijā es atzīstu tos auto. Mazi attālumi un man lielākais attālums ir Sigulda- lidosta.
    Bet cenu starpība.

    trx450
    30.03.2024 18:39
    Reply to  Jūrnieks

    Brauc ar taxi. Travel day, travel expenses. Čekus iedod kapteinim. Jeb tu tas kurš apveltīts ar lōgisko domāšanu, lai kompānijai būtu lētāk.

    Kartupelis3
    30.03.2024 20:28
    Reply to  Jūrnieks

    interesanti vai, ja nomas auto beidzas benzīns, tu ar viņu vnk grāvī atstāj un ņem nākamo? :D

    Kartupelis3
    30.03.2024 20:27

    Nu ko, gaidām X Teslas lielā daudzumā uz LV ceļiem :)

    Kādas likmes būs tiem pluginiem? Tos lietotus ar varēs pirkt?

    Nez kas noteiks, ka ir 7-vietīgs – atkal būs oficālais auto saraksts? Tās S-Teslas bagažniek-vietas ieskaitās?

    Kāda īsti ir tā loģika, ka no vietējiem nevar tos auto pirkt – kur tur tas labums, ka lietotu E-auto ieved no Igaunijas nevis tepat LV nopērk? Ja noskatīts autiņš LV, tad jāpārdot uz EST, tad kādam uzņēmumam no oficiālā saraksta jānopērk un jāpārdod man?

    Nedaudz mulsina arī tie formulējumi – apstiprinās 3. ceturksnī – tas nozīmē, ka jau Jūlijā varēs sākt pirkt vai tikai tad toč zinās, kas vispār notiks?

    Te neparādās variants, ka es savu dīzeļgeitu nododu lūžņos, pasūtu e-auto, bet, kamēr tas pus gadu atkuģo, nauda jau beigusies? Vai pie pasūtīšanas tas atbalsts būs jau ierezervēts?

    Janis
    30.03.2024 20:27

    Nez kāds modelis ir ar 7 vietām un francūzis, un nemaksā 50 k

    Kartupelis3
    30.03.2024 21:21
    Reply to  Janis

    Peugeot 5008, Berlingo, Traveler…+ vēl plugini kaudze.. nav tik traki

    LAN
    31.03.2024 23:26
    Reply to  Kartupelis3

    Peugeot Rifter – 39 300 EUR

    Kartupelis3
    01.04.2024 08:17
    Reply to  LAN

    Es jau teicu Berlingo..

    Rekur gandrīz pilns saraksts: https://ev-database.org/#sort:path~type~order=.pricesort~number~asc|rs-price:prev~next=10000~100000|rs-range:prev~next=0~1000|rs-fastcharge:prev~next=0~1500|seats-checkbox-dropdown:pathGroup=.seats-7|rs-acceleration:prev~next=2~23|rs-topspeed:prev~next=110~350|rs-battery:prev~next=10~200|rs-towweight:prev~next=0~2500|rs-eff:prev~next=100~300|rs-safety:prev~next=-1~5|paging:currentPage=0|paging:number=9

    Karlis
    01.04.2024 19:03
    Reply to  Kartupelis3

    Baigi garais links. Grūti izlasīt

    Biteme
    01.04.2024 19:12
    Reply to  Karlis

    skolā datorzinībās būtu netiķete jāmāca – nedrukā visu komentu kapslokā, neliec garos linkus…bet ko tur māca? Kā iesāknēt MS Vārdu un ieveidot dokumenta starpeni.

    Last edited 19 days ago by Biteme
    Sandis
    02.04.2024 11:14

    Kā daudzbērnu ģimenes tēvs, kas ir izpētījis teju visu auto tirgu ar 5+ sēdekļu formātu, varu teikt, ka EV kategorijā visu noteikts valsts programmas maksimālā latiņa, jo NORMĀLI 5+ sēdvietu formāta EV ir uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi un tie pamatā maksā virs 50k EUR (KIA EV9, un gaidāmais id.Buzz ar 7 vietām, Mercedes EQB kā arī gaidāmais Peugeot 5008).
    PHEV segmentā izvēle jau solās būt plašāka ar jauno KIA Sorento, Skoda Kodiaq, Hyundai Santafe ienākšanu. Tas, vai arī praktiskais Multuvan PHEV būs pieejams ģimenēm, būs atkarīgs no programmas maksimāli atļautās pirkuma summas. V klasi un Tesla X es pat nepieminu, jo jauna auto cena aiziet stipri virs 100k EUR robežas.
    Protams, ir vēl visādi modificētie komercauto un “bulciņvāģi” ar plastmasīgām kabīnēm un lētākā materiāla benķiem, kas auto industrijas samazinošo izmaksu vadīti tagad jau tiek pasniegti par “ģimenes auto”, bet tos es šeit nepieskaitu kā sakarīgu opciju.

    Last edited 19 days ago by Sandis
    Biteme
    02.04.2024 11:57
    Reply to  Sandis

    EV ir tikai viena no iespējām, nevis vienīgā. Kāpēc ģimenei ierobežot sevi ar EV? Paaugsies bērni, nevajadzēs visus vienlaicīgi vadāt un pa to laiku jau būs redzams, kas notiek ar auto nozari.
    Eiropā “ģimenes auto” ir sākot ar “2vietīgs + soma vai suns” līdz 2 + 2. Tāda tā socioloģiskā realitāte. Kad migrantiem sāks 100% subsidēt EV, tad arī parādīsies lēti 10-vietīgi elektrobusi.

    Sandis
    02.04.2024 19:11
    Reply to  Biteme

    Eiropā jau ilgstoši par “‘ģimenes auto” tika uzskatīts VW Golf. Nezinu gan, kur tie tautas “gudrie” iepriekš bija plānojuši ievietot 4 . un 5. bērnu un tā mantas, ja šāda vajadzība rastos. Arī šīs ģimenes būtu pelnījušas ko lielāku un modernāku.

    Kartupelis3
    02.04.2024 13:03
    Reply to  Sandis

    Izrēķinām cik sanāk privātpersonai PVNā nomaksāt pie šiem 50k un šķiet šeit arī vismaz daļēji esam atraduši, kur uzradies šis mistiskais valsts dāsnums…

    Reklāma