Vācu autoražotājs Audi tuvāko pāris gadu laikā nedaudz piebremzēs ar jaunu elektrisko modeļu laišanu tirgū, reaģējot uz tirgus situāciju un meklējot risinājumus, kā nepārslogot savas rūpnīcas. Tā izteicies jaunais Audi izpilddirektors Gernots Delners.
Plānots, ka pirmais no topošajiem elektriskajiem modeļiem, kas nonāks ražošanā, būs Audi Q6 e-tron – tas ražošanā nonāks nākamā gada 2. ceturksnī. Šis ir pirmais Audi modelis, kas bāzēts uz jaunās Volkswagen koncerna PPE platformas un tas būs radniecīgs ar jauno, elektrisko Porsche Macan. Nākamā gada laikā ražošanā jānonāk vēl vismaz vienam elektriskam modelim un arī vairākiem modeļiem ar iekšdedzes dzinēju.
Iepriekšējie Audi plāni paredzēja, ka līdz 2026. gadam ražotājs nāks klajā ar aptuveni 20 jauniem modeļiem – pusei no tiem bija jābūt elektriskiem, taču, ņemot vērā jaunā vadītāja teikto, šāds scenārijs kļūst arvien mazticamāks.
Lai arī Delners šādu kompānijas kursa maiņu skaidro ar centieniem nepārslogot rūpnīcas un Audi dīlerus, tirdzniecības rādītāji nav pārāk spoži un galvenie konkurenti BMW un Mercedes spējuši pārdot lielāku elektroauto skaitu. Pēdējo mēnešu laikā par elektroauto tirgus sabremzēšanos gan tiek runāts arvien biežāk, ražotājiem norādot uz augstām procentu likmēm līzingiem, kā arī kopumā nelabvēlīgus tirgus apstākļus.
Tomēr… Gaidīsim ziņas no jaunajiem Audi dīzeļiem.
“Mūs nelaiž braukt pilsētās”
Tas ir pēc tā kad audi un vw boss pateica, ka vienīgais ceļš ir elektrifikācija.
Kaut kas tur neiet kopā viņiem.
Labāk būtu esošos modeļus kas darbojas ar dabasgāzi piemēram Audi A5 un VW passat pārtaisījuši uz iespēju darboties ar iekšdedzes ūdeņradi un turpinātu štancēt vecos labos dzinējus.
Toyota jau pateica ka ap 2025.gadu izladīs Prius modeli, kas būs ar iekšdedzes ūdeņraža dzinēju, tā teikt viss paliek tā pat ka bija, tikai pieliek H2 balonus.
Un kurš varēs atļauties dedzināt H2?
https://kursors.lv/2023/12/22/latvijas-zala-udenraza-jaunuznemums-naco-technologies-piesaistijis-12-miljonus-eiro/ Mums te Latvijā saražos, nebūs dārgi.No otras puses ” Ūdeņraža bumbas ir vairākas reizes spēcīgākas par atombumbām”
trx450 acīmredzot nezina ūdeņraža bumbas darbības principus.
vari 3 teikumos izklāstīt? slinkums pašam meklēt ..
nu ja nav ļoti grūti.
Kurš gan tērēs laiku sliņķim.
3 teikumos nesanāks. Taču ar iekšdedzes auto kam cilindra blieziens ir 25MT un uz augšu kopā ar gamma starojumu, kas braucējus un pārējo auto ārpusē pāris kilometru rādiusā sadala kvarkos, diez vai kāds vēlēsies braukt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Thermonuclear_weapon
Ūdeņraža enerģētiskā vērtība 1kg atbilst ~3,8 litriem degvielas.
Tā kā nebūs daudz jādedzina.
Amerikā pieņemts jaunais likums, kas padarīs zaļo ūdeņradi pieejamu, cena būs no 1-3$ par 1 kg. Grey ūdeņradis jau tagad tik maksā.
Eiropa sekos arī, lai būtu konkuretspejiga šajā enerģētikas jomā.
Tā kā iekšdedzes dzinējā beigās vēl sanāks svilināt ūdeņradi lētāk nekā benzīnu.
To gan gribu redzēt :D Pie kam dedzinot ūdeņradi iekšdedzes dzinējā, slāpekļa oksīdi nekur nezudīs. Tāpat vajadzēs katalizatorus.