Web Analytics
More
    Reklāma

    “Google” maksā “Apple” 36% no meklēšanas reklāmu ieņēmumiem “Safari” pārlūkā

    Jaunākie raksti

    Turpinoties Tieslietu departamenta pretmonopola procesam pret “Google“, gaismā nākuši daži interesanti fakti par “Google” un “Apple” sadarbību. Atklājusies informācija par abu tehnoloģiju gigantu slepenu vienošanos, kuras ietvaros “Google” maksā “Apple” 36% no visiem reklāmu ieņēmumiem, kas gūti, veicot meklēšanu “Safari” pārlūkprogrammā.

    Šo informāciju, kurai bija jāpaliek slepenībā, pagājušajā nedēļā atklāja Čikāgas Universitātes profesors un “Google” “galvenais ekonomikas eksperts” Kevins Mērfijs.

    Tieslietu departaments jau iepriekš ir apsūdzējis “Google” par to, ka tā izmanto savus milzīgos finanšu resursus, lai saglabātu dominējošo stāvokli tirgū. Viens no veidiem, kā tas tiek panākts, ir samaksāt “Apple”, lai “Google” pēc noklusējuma būtu galvenais meklētājs pārlūkprogrammā “Safari”. Tas abiem uzņēmumiem ir savstarpēji izdevīgs darījums, jo “iPhone”, “iPad” un “Mac” lietotāju skaits mērāms vairākos miljardos. Ziņots, ka, piemēram, 2021. gadā “Google” par to samaksāja “Apple” aptuveni 18 miljardus ASV dolāru.

    Nav skaidrs, cik lielus ieņēmumus gūst “Google” no reklāmām “Safari” pārlūkā. Taču tiek lēsts, ka šie 36%, ko saņem “Apple”, varētu būt vairāki desmiti miljardi dolāru.

    Pagājušajā nedēļā abi tehnoloģiju giganti bija izteikuši iebildumus, kad tika publiskota informācija par šo vienošanos. “Google norādīja”, ka plašākas informācijas publiskošana “nepamatoti iedragās tās konkurētspēju gan attiecībā pret konkurentiem, gan citiem darījumu partneriem”.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma