Kompānija “Google” nākusi klajā ar paziņojumu, ka aptur “Fitbit” zīmola produktu tirdzniecību teju 30 pasaules valstīs, lai “pielāgotu” to pieejamību ar otru sev piederošo ierīču zīmolu “Pixel”. Šie jaunumi lielākoties ietekmē Eiropas reģionu un arī Latviju.
“Google” ziņo, ka pēdējo pāris mēnešu laikā “Fitbit” ir apturējis savu fitnesa izsekotāju, viedpulksteņu un citu produktu tirdzniecību daļā Dienvidamerikas, Dienvidāfrikas, Āzijas un Eiropas. Kas attiecas uz Eiropu – “Fitbit” ierīces izņemtas no pārdošanas: Horvātijā, Čehijā, Igaunijā, Ungārijā, Latvijā, Lietuvā, Luksemburgā, Polijā, Portugālē, Rumānijā un Slovākijā. Kopumā “Fitbit” produktu tirdzniecība apturēta 29 valstīs, līdz ar to paliek vien 25 valstis, kur iespējams iegādāties šī zīmola ierīces.
“Google” skaidro, ka izmaiņas tika veiktas, lai “labāk saskaņotu savu kopējo ierīču klāstu un “Fitbit” ierīču reģionālā pieejamība būtu līdzīga “Pixel”. Te jāpiezīmē, ka “Google” jau sen tiek kritizēta par “Pixel” iekārtu ierobežoto pieejamību globālajā tirgū.
Vienlaikus kompānija mierina, ka “Fitbit” ierīču īpašnieki joprojām saņems klientu atbalstu un nepieciešamos atjauninājumus.
Vai kāds man var paskaidrot, kāpēc Google tik bieži un aktīvi aizraida nebūtībā tik anormāli lielu daudzumu produktu, ko paši radījuši vai nopirkuši?
Nerodas iespaids, ka pārējos pagaidām pie dzīvības atstātajos produktos no tā būtu redzams milzīgs ieguvums, konkurentus viņi arī īsti neiznīcina, tā vietā tikai rada arvien lielāku pārliecību patērētājos, ka par Google produktu un pakalpojumu ilgmūžību neviens nevar būt drošs.
Stadia bija lielisks piemērs, kā ar tādu remdenu puskoklēcēja attieksmi pret investīcijām savā produktā viņi uztaisa self-fulfilling-prophecy, ka produkts nespēj konkurēt ar citiem, tāpēc nenes peļņu, un ir jāslēdz ciet. Nu neredzu te skaidru ilgtermiņa biznesa attieksmi.
Un esošie Fitbit pulksteņu klienti tiek pamesti zem autobusa (jau atkal).