Pārdošanā Latvijā nonākusi pilnībā elektriskā Opel Astra Electric – automobilis, kas ar pilnu uzlādi bezizmešu režīmā ļauj veikt līdz pat 418 kilometriem un Business Launch Edition versijā maksā no 48 390 €.
Business Launch Edition ir pilnībā aprīkota Astra Electric versija. Tai, piemēram, ir LED Pixel lukturi, 18 collu vieglmetāla diski, elektriskā stikla jumta lūka, IntelliDrive 2.0 vadītāja atbalsta sistēmas, AGR sertificēti apsildāmie sēdekļi ar augstākās kvalitātes Alcantara apdari, parkošanās asistents, 360 grādu kamera un mobilo ierīču bezvadu uzlāde.
Ikdienai piemērota efektivitāte
Jaunā Astra Electric ļauj braukt vistīrākajā formā – bez izmešiem. Tās elektromotoram ir 115 kW/156 ZS jauda un 270 ņūtonmetru maksimālais griezes moments. Salīdzinoši zemā pašmasa – 1679 kilogrami – vairo gan braukšanas prieku, gan efektivitāti. Turklāt laikā, kad daudziem citiem elektroauto ir ierobežots maksimālais ātrums, jaunā Astra Electric spēj sasniegt 170 km/h.
Elektromotoram nepieciešamā enerģija tiek glabāta 54 kWh litija jonu akumulatorā, kam raksturīgs kompakts izmērs, neliels svars, laba sniedzamība un īss uzlādes laiks. Saskaņā ar WLTP piecdurvju auto vidējais elektrības patēriņš uz 100 kilometriem ir tikai 14,8 kWh un ar pilnu uzlādi tas var veikt līdz 418 km.
Turklāt elektriskās Astra uzlāde neprasa ilgu stāvēšanu pitstopā pie lādētāja. 100 kW līdzstrāvas ātrajā stacijā Astra Electric akumulatoru līdz 80 procentiem var piepildīt mazāk nekā 30 minūtēs. Papildus tam pilnībā elektriskajai Astra jau standartā ir trīsfāzu 11 kW iebūvētais lādētājs, ar ko var pieslēgties privātajai lādēšanas iekārtai jeb wall box. Tāpat mašīnas bāzes aprīkojumā ir siltumsūknis.
Astra Electric bagāžas nodalījuma tilpums standarta konfigurācijā ir 352 litri, bet ar nolocītām aizmugurējā sēdekļa atzveltnēm ietilpība palielinās līdz pat 1268 litriem.
Vēl viena jaunā modeļa priekšrocība: akumulatora zemais izvietojums pazemina arī auto smaguma centru, un Astra Electric tādējādi ne tikai iegūst stabilu stāju uz ceļa, bet arī ļauj vadītājam ieņemt sportisku sēdpozīciju. Būtiski arī tas, ka salīdzinājumā ar jau tā Astra versiju izcilajiem rādītājiem Astra Electric virsbūves vērpes stingrība ir vēl par 31 procentu lielāka.
Pirmās Opel Astra Electric pie dīleriem nonāks 2023. gada nogalē.
Kā tādi konkurē ar Teslu Model 3 kurš izskatās, ka maksā no 37-38 tūkstošiem? https://www.tesla.com/en_LV/model3/design#overview
Kāds var paskaidrot? Varbūt kaut ko nezinu
Nu kaut vai ar to, ka Latvijā Teslas oficiāli nav izmantojamas.
Tas liekas, ka ir vienīgais.
Jo visādi citādi šādam Opelim cena šķiet augsta.
Kā īsti sanāk ar to ka Teslas officiāli nav izmantojamas – Teslas lapā izskatās, ka tehniski var izvēlēties Latviju kā valsti no kuras pasūta, tas vismaz daļēji nenozīmē ka atbalsta? + Kā tad funkcionē Oxdrive un Beast?
Nopirkt ir viena lieta, bet lokāli oficiāli šos auto apkalpot nav kur. Un diez vai jaunu un dārgu auto kāds pērk, lai pēc tam čakarētos ar remontiem vedot auto pāri jūrai.
Vai Kursoram ir informācija par pēdējā laika e-auto reģistrāciju skaitu, skatoties uz ražotājiem un modeļiem? Tur varētu izpeldēt interesantas lietas sakarā ar Teslu pirkšanu.
Teslas Latvijā pērk ļoti daudz cilvēku. Un es viņus reāli nesaprotu. OK, lietotus auto eksperimentālos nolūkos, jā, bet jau sen esam tam tikuši pāri.
Amerikāņu senais sapnis ir māja, mašīna, suns un divi bērni. Protams, par to ir mūža kredīts.
Latvijas iedzīvotāja sapnis ir pazīmēties, protams uz kredīta un, iespējams, dzīvojot īrētā dzīvoklī, bez bērniem un kaķi, lai nav jāved ārā.
Un Tesla ļoti labi atbilst priekš izrādīšanās.
Tas ir tāds kā nākamais līmenis virs iPhone? :)
Nu diez vai ar model 3 kāds baigi domā, ka izrādās, tas nav nekas tāds ekskluzīvs, vai dārgs, parasts auto.
Runāju ar tiem, kam ir teslas. Varot labot daudzos servisos, ja kas smagāks, tad esot serviss Grobiņā, kas jau māk sarežģītākas lietas. Laikam jau iemācījušies apkalpot.