Web Analytics
More
    Reklāma

    14+ iesācējiem draudzīgi motocikli (papildināts 2023.-2024. gadam)

    Jaunākie raksti

    Nu jau vairāk kā 3 gadus atpakaļ publicējām apjomīgu rakstu “Kā izvēlēties savu pirmo motociklu?” par 11 iesācējiem draudzīgiem motocikliem. Raksts bija populārs, taču izraisīja neviennozīmīgu viedokļu kauju, jo rakstā mēs apskatījām tikai jaunus modeļus. Un to darīsim arī šogad – par labākajiem nolocītajiem gixxeriem un puslegālajiem DR-400, kas atrodami SSā tāpat ir gana daudz diskusiju forumos un čatos. Mēs, protams, uzskatām, ka jebkurš motocikls ir labs motocikls, taču kā jau gadžetu un tehnoloģiju blogam – mūs interesē apskatīt jaunas, mūsdienīgas un interesantas lietas, tai skaitā motociklus.

    Tādēļ šogad piedāvājam atjaunotu iesācējiem draudzīgo motociklu sarakstu. Lielākā daļa no modeļiem, kas minēti vecajā 2020. gada rakstā joprojām ir aktuāli, taču šai grupiņai šogad ir pievienojušies vairāki jauni un potenciāli interesanti modeļi un ražotāji, par ko būtu vērts uzrakstīt. Atgādinām, ka iesācējiem draudzīgo motociklu atbilsības formula ir tāda pati – līdz 700cc, ar draudzīgi zemu sēdpozīciju, vieglu lietojamību, salīdzinoši pieejamu cenu, kā arī otrreizējā tirgus potenciālu.

    Reklāma

    Triumph Speed 400 un Scrambler 400

    Šogad Triumph sadarbībā ar Bajaj (Indija) izlaidīs divus jaunus mazlitrāžas modeļus, kas sāks dzīvi Indijas tirgū jau 2023. gada jūlijā un sekos ASV un Eiropā 2024. gada janvārī. Kādēļ šis ir liels notikums? Pirmkārt, Triumph piedāvājumā ir maz mazlitrāžas modeļu – visa Triumph modernās klasikas līnija ir 900-1200cc un nāk ar diezgan lielu cenas birku. Indijā ražoti 400cc modeļi pilnīgi noteikti būs vispieejamākie šī ražotāja motocikli, pietam šķidrumdzeses 400cc viencilindra motori jau kādu laiku ir visai ņipri (KTM 490 nāk prātā). Kā jau tagad modīgi, modeļi būs divi – ielas versija un sliktas ielas versija (Scrambler) ar mazliet garāku piekari, platāku stūri un mazliet vairāk klīrensa. Perfekti pirmajam motociklam, kas ļoti labi saglabās savu vērtību arī otreizējā tirgū, tas ir, eventuāli pārdodot to nākamajam iesācējam. Oficiālā cena abiem jaunajiem mazlitrāžas modeļiem vēl nav oficiāli paziņota. Mēs minētu, ka tā varētu būt ap 6,000 EUR Eiropas tirgū. Bet vēlreiz uzsveru, tie ir tikai minējumi.

    Triumph Scrambler 400X (2024)

    Royal Enfield Super Meteor 650

    Kristaps jau ir pamanījies uzrakstīt plašāku apskatu par šo modeli. Pavisam oficiāli pievienojam Super Meteor 650 labāko pirmo motociklu sarakstam gan tā cenas dēļ, gan dinamiskā, bet ne pārāk agresīvā motora, zemās sēdpozīcijas un vieglās vadāmības dēļ. Šis vislabāk derēs tiem, kas cierē kruīzeru žanra virzienā, bet līdz 40-gadnieku krīzei ar nenovēršamo Harley Davidson iegādi vēl ir patālu. Super Meteor 650 ir ekselents, skaists un draudzīgs ielas motocikls.

    Royal Enfield Super Meteor 650

    Honda Scrambler CL500

    Hondas draudzīgais un trendīgais piedāvājums 500cc formātā ir tas pats Rebel 500 tikai citā mērcē šogad – CL500. Faktiski jau tas pats Rebel, ko ieteicām kā ideālu pirmo moci arī iepriekš, taču šoreiz tas vairāk cer uz Z paaudzi. Mūsu skatījumā tas ir kaut kāds savāds krossovers starp kruīzeri, ielas motociklu un scrambleri, lai gan bezceļi galīgi nav ieteicami ar CL500. Kopumā šis ir ļoti labs pirmais motocikls. Tas tikai nedaudz pārsniedz 7000 EUR atzīmi. Honda ir populārs zīmols, pie mums ir sakarīgs dīleris, serviss un veikals, tādēļ problēmu noteikti nebūs.

    Honda CL500 Scrambler

    Triumph Trident 660 un Tiger Sport 660

    Ir vēl divi Triumph modeļi, kas ir pieejamākā cenu kategorijā – Trident 660 un Tiger Sport 690. Trident ir neliels, sportisks, roadster ielas un ikdienas motocikls, kamēr Tiger Sport 660 ir lielā ceļojumu tūrenduro Tiger mazais brālis. Abi ir ar trīscilindru motoru, abi ir nopakoti ar pietiekami daudz tehnoloģijām (TFT ekrāns, braukšanas režīmi, utt.) šai cenu grupai, un abi piedāvā zināmo Triumph kvalitātes zīmogu. Ja Trident ir vairāk dinamiskai pilsētas lietošanai, tad ar Tiger jau var sākt ceļot uz tālākiem galamērķiem. Trident cena pie dīlera 8300 EUR, Tiger Sport 660 – 9300 EUR.

    Triumph Tiger Sport 660
    Triumph Trident 660

    Brixton Crossfire 500 XC

    Austrijas zīmols ar saknēm Ķīnā, līdzīgi kā Mash un Moto Morini šogad piedāvā veselu klāstu ar cenā un motora ziņā draudzīgiem motocikliem draudzīgās cenās. Crossfire 500XC mūsu ieskatos ir ļoti labs pirmais motocikls. Pieejams par mazāk kā 8000 EUR, tas ir vizuāli interesants, ērts un ar divcilindru 500cc motoru, kas vispār ir retums tādā mazlitrāžas kategorijā. Ar 150/130mm dakšas gājienu tas, protams, nevinnēs nekādus enduro reidus, taču iesācēji tādos arī nebrauks.

    Brixton Crossfire 500XC

    Moto Morini 650 SCR vai STR

    Šis Morini 650 modelis pavisam oficiāli un pelnīti ir 2023. Latvijas Gada motocikls. Par to sīkāk lasiet mūsu paplašināto apskatu. Cenas ziņā tas grozās turpat ap populāro 8000 EUR robežu, taču par šo cenu piedāvā ļoti daudz – mūsdienīgu elektroniku, Brembo bremzes, TFT displeju un citus labumus. Tas nekopē nevienu citu populāru modeli, tas ir pats ar savu tēlu un raksturu. Neredzu nevienu iemeslu, kādēļ tas nevarētu būt arī Gada iesācēju motocikls. Pieejams arī STR variācijā ar mazliet citu dizainu un sportiskāku sēdpozīciju.

    Latvijas Gada motocikls 2023 – Moto Morini SCR 650

    Visi Mash 400 un 650cc modeļi

    Iespējams, cenas ziņā vis-vis-pieejamākie motocikli jauniem braucējiem Latvijā ir Mash. Viņi piedāvā gan 50cc, gan 125cc, ko vispār var vadīt bez A kategorijas apliecības, gan arī 400 un 650cc viencilindra versijas. Tie izskatās labi un, ja apskata nomaksas nosacījumus (70-80eur mēnesī), tad vispār vairs nerodas jautājumi. Latvijā Mash ir populāri, pārsvarā labās cenas dēļ. Un pats labākais – tos nav grūti pārdot pēc pirmās vai otrās sezonas. Lai vai kāds būtu viedoklis par ražotāju, pāris tūkstoši par gandrīz jaunu motociklu ir stiprs arguments.

    Mash Six Hundred (650cc)

    Honda Hornet CB500F

    Hondas piedāvājumā ir vesela gara rinda ar iesācējiem draudzīgiem motocikliem no 125 līdz 650cc, bet šoreiz mēs izcelsim CB500G jeb “mazo Hornetu”. Tas ir neliels, sportisks un mūsdienīgs motocikls, kas patiks tiem, kas meklē šādu “ielas” braucamo un/vai ir uz tāda mācījušies braukt motoskolā. 7250 EUR arī nav slikti. Pārdot nebūs grūti, var braukt arī ar A2 kategoriju. Tam ir divi cilindri un tas nozīmē, ka būs mazāk vibrācijas. Ērta sēdpozīcija, 17 litru bāka un veseli divi bremžu diski, kas šajā cenu kategorijā arī nav bieži sastopami. Ko vēl var vēlēties pirmajam motociklam?

    Honda CB500F 2021

    Royal Enfield Hunter 350, Meteor 350 un Scram 411

    Royal Enfield pēdējos pāris gados savam klāstam pievienojuši vairākus modeļus, kas labi atbilst “izcils pirmais motocikls” parametriem. Ceļotājiem un mežu braucējiem joprojām aktuāls ir Himalayan modelis ar lielisku cenas-veiktspējas attiecību. Tiem, kas vairāk turēsies uz asfalta, ir Scram 411 (tas pats Himalayan tikai citā izskatā). Vēl draudzīgāki cenā ir abi 350cc viencilindra motocikli – Hunter 350 un Meteor 350, kas vairāk atbilst ielas un/vai kruīzera žanram. Gan Hunter, gan Meteor abi ir nopērkami zem 5000 EUR. Daudzi teiks, ka 350cc viencilindrs nav vispār motocikls un atbilde uz to ir… ai, to diskusiju pat nav vērts sākt. Ja neviens tos masveidā nepirktu, tad tāda motocikla vienkārši nebūtu. Jā, tie ir vairāk piemēroti Āzijai, kur lielākais ātrums ir 70km/h, jo ceļš ir jādala ar vistām un kazām, taču ar abiem var attīstīt 100-105km/h bez pūlēm, un Latvijā diži vairāk arī nav nepieciešams, īpaši jau iesācējam. Vienkārši apdzīšanas ir jāplāno mazliet uz priekšu.

    Royal Enfield Scram 411
    Royal Enfield Hunter 350

    Suzuki SV650 un V-Strom 650

    Suzuki SV650 (tā pati bāze, kas V-strom) nav gluži jauns modelis tirgū, taču kaut kādu iemeslu dēļ tas tika izlaists no 2020. gada saraksta. Nepelnīti. Ar svaru zem 200kg, vidēji saprātīgiem 75zs, sēdekļa augstumu zem 800mm un arī cenu zem 8000 EUR arī šis modelis tehniski un praktiski atbilst labam iesācēju motociklam. Ērts, sportisks un, visdrīzāk, spēcīgāks konkurents Hondas “mazajam” CB500 modelim – tas galīgi nav slikts variants. Un par papildu aptuveni 1000 EUR to var iegūt jau gariem ceļojumiem daudz piemērotākajā V-Strom 650 versijā.

    Suzuki SV650
    Suzuki V-Strom 650

    Summējot visus šī uzlabotā saraksta modeļus kopā ar 2020. gada rakstā pieminētajiem kopā jau sanāk 25 iesācējiem draudzīgi motocikli. Izvēle ir plaša, pārstāvēti ir faktiski visi žanri un arī dažādas cenu kategorijas. Ir tikai jāizvēlās sev tīkamākais un jāsāk!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    23 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Zoom-Zoom
    02.08.2023 15:41

    Prieks, ka V-Strom tika iekļauts – tas ir arī mans pirmais motocikls un esmu pilnīgā sajūsmā!

    Mārtiņš
    02.08.2023 23:47

    Varbūt kādam noder šie motocikli. Dažiem ir arī pārstāvis LV
    Zontes ZT310-T2 311cm3
    Voge 500 DSX 471 m3
    Benelli Leoncino trail 500cm3
    Benelli TRK 502 X 500cm3
    CF moto 650 MT 650cm3
    QJ Motor SRT 550X
    Husqvarna Vitpilen 401

    trx450
    03.08.2023 00:24

    Iesācējiem vajag normālu žileti. Rakstā bildēs tie motocikli izskatās kā no 1950 gada kuriem piemontēta planšete

    Rudolfs
    03.08.2023 09:33
    Reply to  trx450

    Pilns ceļš ar tiem iesācējiem, kas tiek kasīti nost no asfalta kopā ar savām žiletēm.

    trx450
    03.08.2023 11:57
    Reply to  Rudolfs

    Tad kapēc piedāvāt to ko iesācēji nemaz nevēlās

    Biteme
    03.08.2023 12:08
    Reply to  trx450

    Iesācēji jau ļoti bieži tieši grib žileti. Pie normāla moča ar laiku nonāk izdzīvojusie un evolucionējušie žiletēni.

    Kursors.lv
    03.08.2023 12:36
    Reply to  Biteme

    … ja izdzīvo.

    Žumapel
    03.08.2023 19:29
    Reply to  Biteme

    Ir arī citi moto tipi bez žiletēm. Nosisties var arī ar rolleru kā to pieredzējām nesen pierīgā. Motobraucēji būtu jāizšķir pēc smadzeņu esamības un spriestspējas nevis braucamrīku kubatūras. Es arī neizprotu to domu, ka jāpērk mazjaudīgs mocis kā pirmais un sūdains golfs kā pirmais auto ko nav žēl sasist. Tādiem cilvēkiem, kuri pērk transportu ar tādu domu – nav jābūt uz ceļa vispār.
    Ja tev ir veselais saprāts, tad tev 250zs mocis vai 400zs auto problēmas neradīs.
    Mocim un auto nav gāzes ručkai/pedālim tikai 2 pozīcijas.
    Nopirkt kaut kādu knap’moci un tad meklē, kas viņu pēc gada pirks no tevis, jo tu gribi nopietnāku? Nu nez. Es tādu čakaru neizvēlējos. Uzreiz nopirku ko gribēju un braucu gan bez avārijām, gan sodiem jau 10 gadus.
    Pat sievietei nepirktu 400 kubu moci.
    Kam uz moča neinteresē uzrāviens taisnā ceļa posmā, tiem der arī 125nieks, bet tam nav saistības ar iesācēju statusu

    Biteme
    03.08.2023 22:47
    Reply to  Žumapel

    Es jau nesaku, ka vajag nīkulīgu moci. Galvenais, lai der nolūkam, kam tas tiek pirkts. Mocis jau vispār nav par pārvietošanos.

    Slais
    04.08.2023 01:20
    Reply to  Žumapel

    Es arī laikam nemaz neieteiktu, kā pirmo mocīti neko zem 600cc (ja runājam par ielas močiem), jo nu eksāmenu lieka ar šadas(līdzīgas) kubatūras mocīšiem, un principā tas arī ir tāds sava veida minimums (ielas mocīšiem). Nosisties tāpat var ar dajebko, bet tādam nevajadzētu būt mērķim. Es drīzāk ieteiktu kaut ko no Yamaha MT-09, vai līdzīgas klases, vai uzreiz ņemt sava “žanra” mocīti.

    Kursors.lv
    04.08.2023 07:25
    Reply to  Slais

    Nu, paga, pirmā moča gadījumā vairums cilvēku nemaz nezina, kas ir viņa žanrs. To var noskaidrot tikai braucot.

    Slais
    04.08.2023 16:22

    Jā Kristap tā tiešām ir, bet tad arī labāk ieteiktu iznomāt dažādus močus un pabraukāt pa nedeļas nogali, nevis uzreiz ieķert jaunu “nelikvīdu” 😁
    Nu lab protams ir nav tik traki, bet vismaz no man zināmajiem cilvēkiem kuri nopirkuši kaut ko zem 600cc lielākā daļa pēc mēneša aktīvas braukāšanas to noželo, nevaj protams pārspīlēt ar jaudu, bet būsim reāli, lielāka kubatūra visbiežāk arī lielāks komforts, nav jāsēž tik daudz uz tās kārbas.
    Es protams neko nesaku par rakstā pieminētajiem, daži no tiem ir labi mopši.

    Kursors.lv
    04.08.2023 16:44
    Reply to  Slais

    Es teorētiski tev piekrītu, taču motociklu īre nav nemaz tik izplatīta padarīšana (pēdējos pāris gados gan īres motocikli kļuvuši pieejamāki arī Latvijā) un tas maksā reāli dārgi. Plus, ar svešu moci (kas par to, ka īres) zaļam gurķim braukt var būt bailes. Un tas ir tikai normāli.

    Par kubatūru es arī sliecos piekrist, ka no pavisam mazajiem močiem var ātri izaugt un tad būs čakars ar vecā moča tirgošanu un jauna iegādi. Tomēr, ja mēs sākam ar vidējo kubatūru (500-700cc), tad var braukt ilgi un dikti. Mani abi pirmie moči ir šādi vidējās kubatūras eksemplāri un godīgi pateikšu, kam joprojām neprasās neko lielāku un jaudīgāku. Tas gan varētu atšķirties, ja mūs interesē konkrētas klases tehnika.

    Slais
    04.08.2023 17:43

    Tagad jau no tiem nomas motocikliem var kaut ko atrast, protams jāskatās, lai būtu kasko, vismaz vēlams. Bail braukt, nu tas cits stāst, tā tiešām daudziem ir, man pašam arī bija nekofortabli sākumā kad gāju šo ceļu, bet nu pierod jau (un ja ir kasko tad nav jāuztraucās), turklāt “paņemot” uz nedēļas nogali jau var aptuveni saprast kas ir kas. Protams, vidējā kubatūra ir ļoti ok, atsevišķās kategorījās pat daudz labāk nekā “lielie”, tas tiesa. Es to MT-09 pieminēju tikai tādēļ, ka tam ir jau vismaz minums no elektronikas, tas ir populārs un salīdzinoši lēts mocītis, turklāt jauda ir tieši laikā, lai saprastu – ir ok, jeb vēlme uz kaut ko ātrāku, vai gluži pretēji gribas kaut ko mierīgāku. Plus standarta naked baiki ir ok lai mācītos braukt dinamiski, pēc tam jau būs skaidrs vai nu kaut ko nopientāku no nakediem, vai ja galīgi nepatīk nu tad jāskatās uz boberiem, adventure, vai cruizeriem utt., bet principā jau tāpat cilvēkam jāsaprot kaut minimālais kur viņš grib braukt, zeminieks, šoseja tāli gabali, vienkārši pa pilsētu lēnām, vai pa pilsētu aktīvāk utt., Tie 350, 400cc nu nav viņi īsti adekvāti 😬(es protams par parastiem ielas 4 taktiniekiem runāju), jo ļoti sliktam braucējam arī… Read more »

    Henrijs avots
    08.08.2023 09:39
    Reply to  Žumapel

    Gan jau vēl paspēsi noķert savas beigas :)

    KKTK
    03.08.2023 10:55

    Vispār sanāk, ka garāka auguma cilvēks nekad nevar būt iesācējs, jo uz tiem mazajiem mocīšiem uzsēžoties sajūties kā cirka lācis uz velo. #(vienā garāžā pielaikoju dažus iesācēju krosa mocīšus)

    Enfield
    03.08.2023 14:43

    Scram 411 nu gluži nebūs Himalayan citā izskatā. 19″ vs 21″ zemāks klīrenss un nedaudz vieglāks. Scram noteikti pat braucot var just atšķirību. Šis nemaina kopējo teksta domu/būtību, bet nu pat “plikā” specifikācijā šie motocikli jau ir dažādi.

    Viesturs
    06.08.2023 12:05

    Es, kā iesācējs pirmo moci paņēmu 1250cm3, otrā sezona, jau nobraukti ap 16000km. Neprasās ne moci mainīt ne pāriet uz 600cm3

    Kursors.lv
    06.08.2023 12:09
    Reply to  Viesturs

    Oho, nu gan brašulis. Kas tieši par modeli?

    Viesturs
    06.08.2023 12:33

    BMW R1250RT. Koferi viegli nāk nost ikdienas lietošanai

    Kursors.lv
    06.08.2023 14:23
    Reply to  Viesturs

    Opā, ļoti cienījama izvēle! Man vajadzēja divus citus močus, lai saprastu, ka šāds lielais bembis būtu perfekta izvēle ceļošanai. Kā saprati, ka pats gribi tieši šādu aparātu?

    Viesturs
    06.08.2023 14:57

    Nu tur vairāki apstākļi saslēdzās: 1. Sieva teica, lai pērku uzreiz, ko gribu. 2. Vairāki pieredzējuši motociklisti pateica, ka agri vai vēlu tā pat līdz viņam nonākšu un ja ņemsi uz reiz- ietaupīšu naudu. 3. Bmw bij vienīgais, kas mani “nepasūtija” un iedeva izbraukt. Iepatikās uzreiz, pie tam viņam ir eco režīms, pirmo mēnesi var ar to pabraukt. Pašam šķiet, ka diezgan drošs mocīts

    Heinaste
    06.08.2023 18:25

    Jocīgi, ka izkrituši “Kawasaki” rumaki! Turklāt pasaulē “Honda’i” ir arī tādi modeļi, kuri nezkādēļ mūspusē nemaz neparādās. Un nevar nepiekrist viedoklim par garāka auguma braucējiem, kuriem lielākā daļa būs vien tāda jaudīgāka mopēda izmērā.

    Reklāma