Itāļu superauto ražotājs Ferrari turpina investēt iekšdedzes dzinēju attīstībā un uzņēmums strādā pie tā, lai izstrādātu jaunus dzinējus, kurus var izmantot arī pēc 2035. gada. To atklājis uzņēmuma vadītājs Benedeto Vinja.
Ferrari gan pieturas jau iepriekš izziņotajiem plāniem, proti, pirmais pilnībā elektriskais Ferrari klientus sasniegs 2025. gadā. Ražotājs informāciju par topošo modeli gan turējis ļoti lielā slepenībā un Vinja uzsver, ka tas būs “īsts, kārtīgs Ferrari”. Viņš gan atklājis, ka atrasti nepieciešamie detaļu piegādātāji un mašīna ir ļoti tuvu tam, lai to varētu atrādīt plašākai publikai.
Kas attiecas uz iekšdedzes dzinējiem, Ferrari valdes priekšsēdētājs atzinīgi izteicies par tempu, kādā attīstas tā saucamās sintētiskās degvielas jeb e-fuels un tas nāk par labu Ferrari, jo liela daļa zīmola identitātes ir balstīta tieši uz lieliem, jaudīgiem iekšdedzes dzinējiem. Autoražotāja plānos ir radīt jaunus auto tikai ar iekšdedzes dzinēju, kā arī hibrīdus un pilnībā elektriskus modeļus.
Kā zināms, Eiropas Savienības pieņemtie noteikumi paredz, ka arī pēc 2035. gada drīkst tirgot jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinēju, ja tās izmanto sintētiskās degvielas. Tas Ferrari un citiem līdzīgas specifikas autoražotājiem paver iespēju turpināt lietot iekšdedzes dzinējus nākotnē. Uzņēmuma pārstāvji pašlaik neatklāj, kā tieši Ferrari plāno soļot nākotnē, taču uzņēmums neapšaubāmi investēs naudu iekšdedzes dzinēju attīstībā.
Varētu izrādīties, ka sintētiska degviela ir tikai kārtējais veids, kā pārdalīt peļņu no iekšdedzes dzinējiem.
When used on the road to power a car, synthetic petrol and diesel create comparable CO2 emissions to conventional fuels (although synthetic fuel can produce fewer particulates), but the production of e-fuel takes large amounts of carbon dioxide from the atmosphere, offsetting emissions produced by vehicles on the road.
Sintētiskās degvielas radīšana jau arī bija mērķis iekšdedzes smirdināšanu padarīt oglekļa neitrālu. Lai jau gaisā no visādiem auto, lidmašīnām utt. palaisto ogļskābo gāzi izmantotu atkārtoti un nevairotu klāt. Par cenu te vairs neuztraucas :) Ir viens bet. Ja sintētiskās degvielas ražošanā izmanto ogļu un termoelektrostacijās ražoto elektrību, CO2 vienalga nāks klāt jau no turienes.
Un pirks benzinu no krievujas vai amerikas?
Sintetiska degviela rada baisako smaku pa apkartni.
Nujā, un dabīgajai nav baisākās smakas.