Pērnā gada oktobrī jau rakstījām par to, ka Eiropas Parlaments (EP) un Eiropadome panāca galējo vienošanos par iekšdedzes dzinēju aizliegšanu Eiropas Savienībā (ES) no 2035. gada. Taču, lai likums oficiāli stātos spēkā, vēl jāiziet cauri dažiem soļiem. Liels progress šajā ziņā tika panākts šonedēļ, kad EP nobalsoja par to, lai no 2035. gada tiktu aizliegta jaunu, ar iekšdedzes dzinēju aprīkotu vieglo un kravas automašīnu tirdzniecība ES teritorijā, kas aptver 27 valstis.
Jaunie noteikumi tika apstiprināti ar 340 balsīm par, 279 pret un 21 deputātam atturoties. Lai tie tiktu oficiāli pieņemti un iegūtu likuma spēku, noteikumus vēl jāapstiprina ES Padomē, kas varētu tikt izdarīts līdz martam.
Ierosinātie noteikumi ir daļa no ES projekta “Fit for 55”, kura mērķis ir līdz 2030. gadam samazināt automašīnu radītās emisijas visā blokā par 55%, salīdzinot ar 2021. gada līmeni. Līdzīgi plāni top arī attiecībā uz kravas automašīnām un autobusiem, kuru radītās emisijas līdz 2040. gadam paredzēts samazināt par 90%. Tā kā šobrīd autotransports rada piekto daļu no visām ES emisijām, tad pārmaiņas šajā nozarē ir obligātas, ja ES līdz 2050. gadam vēlas kļūt par CO2 neitrālu reģionu.
Manuprāt, arī nosaukumam būtu jāietver vārds ‘jaunu’, jo tā ir šīs ziņas būtība
Hmm, tas tā kā nav pašsaprotami?
Jā, liekas ka lietotos auto, kas ražoti līdz tam gadam droši varēs cilvēki tirgot savā starpā.
Tik nez kā būs ar degvielas pieejamību pēc šī likuma, teikim, pēc 5 gadiem.
Bet nu kas to lai zin vai tāda ES vēl maz pastavēs līdz 35 gadam.
Pārdos aptiekās kā auto ēras pirmsākumos. Vai Depo nodaļā kur šķīdinātājus tirgo.
Ka nesanāk kā ar eID kartēm, noteiks datumu no kura tās ir obligātas un tad rosinās atcelt šo datumu, jo 350k iedzīvotājiem nav paspējuši izsniegt kartes! :)
Ka nesanāk kā Norvēģijā , kur no 2025 gada nevarēs iegādāties jaunas ar degvielu darbināmas automašīnas , bet jau šogad puse no autokompānijām piedāvā tikai elektroauto jo citas cilvēki vairs nepērk. Latvijai protams priekšā ir liels uzdevums aprīkot daudzdzīvokļu māju autostāvvietas ar lādētājiem kurua iedzīvotāji varētu izmantot noparkojot savu auto uz nakti.
Cik no to māju iedzīvotājiem ir gatavi apmaksāt lādēšanas iespējas ierīkošanu? Te runa gan par tiem, kas dzīvo padomju panelī un negrib neko, gan modernā putnubūra kredīta vergu, kas būs kategoriski pret papildus maksājumu, ja ir iespēja braukt ar esošo auto (problēma abos gadījumos ir savākt kvorumu, kas nobalsotu par elektrisko nākotni).
Daudz vienkāršāk ir uzreiz ievākties mājā, kuras attīstītājs skaidri ir redzējis kur virzās lietas un jau salicis stāvvietā rozetes.
Simplecharge.lv ;)
Jauki, bet daudz kur stabi ir uz virzienus atdalošās joslas – tad jāmaina stāvēšanas puse uz kreiso no labās, daudz kur vispār aizliegts stāvēt utt. Kā papildvariants ir interesants.
Cik manīts, tad jaunajos projektos rozete ir kā papildus opcija, ja tiek pirkta auto vieta. Diez vai pēc noklusējuma visas vietas aprīkos.
Pēc tā kā daudz kur virzās dzīvokļu īpašnieku biedrību projekti, daudz kas būs atkarīgs no vadītāja, kurš padomju laika paneļmājā dzīvojošajam vates vairākumam liks nobalsot kā vajag. Pārbaudīts praksē :)
Kā novēģijā nesanāks tur elektriba saudzās vietās par velti priekš auto, tur ir pat cilveki kas atbrauc uz darbu uz centru uzlade mašīnu un vakara to elektrību no auto baterijas tērē mājas vajadzībām.
Mums elektriba auto uzlādei izņemot ikea, kur ir par velti?
Tesla supercharger Rīgā un Rēzeknē.
Kad pie mums būs fjordi, tad būs kā Norge. Pagaidam tie ir slapie sapņi.
Vēl ir jatuājums vai līdz 2035 EU, ka organizācija pastāvēs
Vairs nav par velti , bet zinu ka cilvēki pērk lādēšanas abonementus. Lādēšana par velti ir ļoti slikta ideja , jo tas nozīmē ka lādētāji vienmēr būs aizņemti. Cilvēks kas varētu lādēt mājās , speciāli brauc lādēties uz publisko lādes staciju un atņem vietu kādam kam tas tiešām būtu nepieciešams.
Nav visiem pieejamas pat stāvvietas, kāda 1/3 vismaz parko kur pagadās, jo vietu nav. Uzceļ jauno projektu 3-4 istabu dzīvoklim pieejama viena stāvvieta, kur likt otru risinājuma nav😂 Tas ir uz šo brīdi, kad cilvēks var pildīties reizi vai divas mēnesī, vai arī uzpilde aizņem pāris minūtes. Un tagad iedomājies ka visām mašīnām kas stāv pie daudzstāvu mājām ir vajadzīgs ne tikai organizēts parkings, bet vēl arī uzlāde! Kā tieši tu to iztēlojies?😄
Nav neatrisināmu problēmu.Vajag vēlēšanos,laiku un līdzekļus. Reāli tas būs 2045 gads kad Latvijā viss autoparks būs elektrisks. Viss būs ok .
Nekustamā īpašuma attīstītājs nekad necels katram dzīvoklim autostāvvietu ar lādētāju, ja vien tas nebūs noteikts ar likumu,.
Kur likt? Pazemes stāvvietā. Katras nākamās stāvvietas cena 2x lielāka par iepriekšējās cenu, ielu malās salikt (X) (jo visiem tāpat nepietiks vietas, tad vismaz lai ir braukšanai) un tālāk jau darbojas tirgus un evolūcijas likumi.
Es būtu arī gatavs nopirkt stāvvietu otru par cenu x2, bet nav tādas iespējas. Un pazemes arī nav visiem projektiem. Domā, kāds ko taisa, lai būtu kādam labi?😄 Taisa, lai pārdotu, par cenu x2 kvadrātā.
Ui kā ieraus zarā ar šo. Bet nu ok. Pie reizes varēja aizliegt privātās lidmašīnas privātajā sektorā. Tikai valsts un medicīnas iestādēm, kuras nav piemērotas pasažieru pārvadāšanai. Un aizliwgt lidojumus, tuvākus par 700-1000km. Būtu daudz lielāka ietekme. Kā arī liegt superjahtas. Tās arī labi dedzina fosilo degvielu. Kāpēc sāk visu herņu ar zemo slāni, būtu jāliedz eksluzīvie sūdi…
džeti piedrazo 0.9% no kopējām civilās aviācijas CO2 emisijām (2019), tāpēc sāk ar masveida sīkumiem. tas ir tāpat kā bļaut par kosmosa kuģu ahūno piesārņojumu, kurš patiesībā sastāda 0.01% no civilās aviācijas.
Tas jau notiek.
https://kursors.lv/2022/12/07/francija-saks-ierobezot-isos-lidojumus-un-privato-lidmasinu-lietosanu-valsts-teritorija/
…un kādi vēl te naivi cer, ka tā saucamā eiropas savienība tad vēl pastāvēs… .Labi, ka cilvēce VISPĀR pastāvēs… ņemot vērā to, kas notiek tagats…!!! Mēs pat nezinām, kas notiks ar mums pēc 5.minūtēm. Kur nu vēl pēc 12 gadiem…
Kas notiek tagad?
Viss pareizi! Pāreja uz elektroauto ir tikai maza daļiņa no kopējām nākotnes pārmaiņām. Var čīkstēt vai nečīksēt par iespējām iegādāties un lādēt, bet privātais auto nākotnē būs luksus prece. Mūsu problēma nepieņemt nākotnes tendences ir skatīšanās uz nākotni ar šodienas dzīvesveidu, bet modernā pilsēta iet citā virzienā. Transporta nozare transformējas. Aizvien populārāki paliek car-sharing un piegādes servisi, strādājam attālināti u.t.t. Uzturēt privāto auto izmaksās dārgāk kā vajadzības gadījumā paņemt kādu koplietošanas pārvietošanās līdzekli. Nu un tam kuram privātais auto pilsētā būs galēja nepieciešamība (lai gan arī tas nevienmēr ir objektīvi, jo darba vietu var arī nomainīt, bet braucienam uz laukiem iznomāt atbilstošu auto), būs arī lētākas alternatīvas, kā arī tagadējie elektromobīļi jau būs nokritušies cenās lietotu auto tirgū.
Sākam ar auto, pēc tam: “Priekš kam tev pašam savs dators, telefons, tv, ja var iznomāt?”, Un beigās tev nepieder pat apakšbikses. Un zini kāds ir cilvēks, kam nekas nepieder, un absolūti visu nākas īrēt? Atkarīgs, pakļaujams, ietekmējams, jo ir pilnībā atkarīgs no lielo izīrētāj kompāniju vēlmēm. Privāta auto plusi: cik pats saudzē, tik arī jāremontē, savu transportlīdzekli vari individualizēt kā vien pašam tīk, kaut vai ar Ķekavas stiklšķiedras body kitu, vari aizbraukt kad, kur vien vēlies, izslēdzot telefonu, pat izgaist utt. Paprovē car sharing dranduļetam gps izsekošanu atslēgt. Jautājums nav, cik ļoti mēs esam dinozauri, bet gan cik ļoti gribam kontrolēt savu dzīvi un brīvību.
Privātā auto mīnusi pie retas izmantošanas arī visiem ir zināmi. Varam atcerēties, kāpēc pastāv noma – tā ir iespēja izmantot specifisku aprīkojumu vai rīkus, nepērkot tos. Pat par mājokli mūsdienu pasaulē varētu domāt kā par nomas objektu – piem. cilvēki kas ikdienā brauc 50-100km uz darbu un vakarā tikpat atpakaļ, visdrīzāk ir sava īpašuma ķīlnieki. Piesaiste NĪ samazina darbaspēka mobilitāti, visi jau vēl nespaida pogas attālināti. Vienkārši mēs esam slikti regulētā nomas tirgū – ja tās lietas būtu sakārtotas, daudzi cilvēki nomātu vairāk, biežāk un labprātāk.
Ja kāds grib krāpt sievu, priekšnieku vai valsts iestādes, protams, atsekošanas (ne izsekošana, kas tiek veikta paslepus) līdzekļi liekas traucējoši.
Kā redzams, tad jebko var uztvert vismaz divos atšķirīgos veidos, parasti gan to veidu ir vēl vairāk.
Ir arī teiciens – kapā līdzi nepaņemsi… Mums latviešiem ir tā skopā daba un vācēja sindroms, visu gribam savu un labāku kā kaimiņam. Tomēr gadi iet un vajadzības mainās, un sūri grūti kasītā “manta” nevienam pēc tevis nav vajadzīga. Tas ka nekas nepieder, dod lielu brīvību un ļauj mainīt dzīves vidi, savukārt apkraušanās ar privātīpašumu to pamatīgi apgrūtina.
Protams, labs privātīpašums ir sava veida investīcija, bet te atkal atgriežamies pie neparedzamās nākotnes faktora. Piemēram, tas pats karš Ukrainā vis vairāk skar tieši tos kam ir privātīpašumi, savukārt īrētāji bez finansiāliem zaudējumiem dodas citur.
Tieši tā, tie kam nekas nepieder, aiztinās citur pie uzklāta galda. Pilna Eiropa jau piebraukusi ar tādiem, kuriem pašiem nekas nepieder, bet gribas visu pakampt, kam klāt tiek. Vazanķa un dīkdieņa dzīves filozofija, vāji piesegta ar kaut kādu mistisku brīvību. Kā reiz ja tev nav savs auto, tu nekur aizbraukt tālāk par nomas auto zonu nevari.
Reizēm cilvēki raujas vaiga sviedros visu dzīvi lai pabeigtu to savu nepabeidzamo māju, vai arī smagi strādā lai maksātu lielos līzinga maksājumus par auto vai dzīves vietu. Un bieži vien tas auto vai dzīves vieta kļūst neaktuāla vēl pirms līzinga beigām, jo ir mainījušies dzīves apstākļi… A vecumdienās tā māja izrādās par lielu, un par tālu no veikala vai slimnīcas, un izrādās tomēr dzīvoklis pilsētā ir piemērotāks…
un tad bērni tev sagādā dzīvokli pilsētā, bet paši tiek pie savas fazendas. kapitāla uzkrāšanas likums, pret kuru tik cītīgi spēlē lielie, starptautiskie šeptmaņi.
Jā un carsharingi taču par velti. Kur es te redzēju, par kompaktklases auto dienā prasa simtus. Tu pats sevi dzirdi? Tad izsmej īpašumu, tad tomēr dzīvoklis pilsētā ir piemērots tomēr. Ir jau cilvēki, kuri vandās pa dzīvi, nepārtraukti kaut ko maina, bet tā arī neko jēdzīgu nav pasākuši un izveidojuši.
Būs interesanti paskatīties kas notiks ar eiropiešu ceļošanas paradumiem un tūrisma industriju, ja privātais transports “nomirs” un visi gribēs lietot car sharing servisus.
Cilvēki grib pirkt vinila plates un tirgus piedāvā tādu iespēju, pat ja kādam liekas ka šodien tas vairs nav aktuāli. Nu, tāpat ar visu pārējo – ja pircējs ir gatavs, tirgus pielāgosies.
Ceļošana ar auto gan ir tikai daļa no kopējā ceļotāju apjoma.
Tas viss ir pretēji tam, ko mums stāsta. Katru dienu tu redzi ir jauns gadžets tāds, jauns gadžets šitāds, iznāc jauns modelis telefonam tādam un šitādam! Tev to vajag, skrien, pērc!!! Tev ir kābūt gudrajam pulkstenim, televizoram, planšetei un pat viedā rozete! Un viss tas, lai tev nebūtu jāceļ dibens un kaut kas jādara pašam. Te no otras puses tev stāsta tev nedrīkstēs būt savs auto, tas būs dārgi, tas ir videi kaitīgi. Redz man vajag apkārties ar nezin cik gadžetiem, kas man monitorē un ļaun apskatīt absolūti bezjēdzīgas lietas, bet lai aizbrauktu kaut kur, kur vēlos man tagad kaut kādā aplikācijā jārezervē auto, jāmeklē, jāiet un jākaukulē kaut kas kas būs izdevīgāk? Vai tas nav pretrunā ar visu manis nodaugto krāmu uzspiešanu un absurds?😂 Un kā ar piesārņojumu kas rodas to visu ražojot, tad nevar pārdot, tad tas ir jāpārstrādā. Piedavām nolietoto hlamu tak ar jāutilizē! Cik tas viss ir planētai draudzīgs. Bet cilvēkam parasti vajag kaut ko aizliegt, likvidēt un tad saprast, ka iespējams smaka nāva no citas puses. Kaut kur Dicovery stāstīja, ka lai saražotu batetijas maz elektro auto, ražošana procesā rodas tik daudz CO2, ko parasts iekšdedzes motors var saražot 120 000km laikā. Pieņemot ka cilvēks… Read more »
> Dicovery stāstīja, ka lai saražotu batetijas maz elektro auto, ražošana procesā rodas tik daudz CO2
— cik sens bija tas raidījums? ražošanas procesi nepārtraukti uzlabojas.
— “rodas ražošanas procesā” un “nonāk atmosfērā” ir divas dažādas lietas. rūpnīcās filtrē un pārstrādā daudzus kaitīgos izmešus, ko nekādi nevar izdarīt desojot pakaļ katram auto. tik pat labi var stāstīt, ka viena TEC saražo tik daudz izmešu, cik n-tūkstoši privātmāju, vaimandieniņvai. tikai TEC strādā izmešu filtrācija, bet privātmājas tos tiešām izmet gaisā.
Kā ko saka par elektro, tad viss tur nemitīgi uzlabojas😄 Tikai ko solīja un entuziasti stāstīja pirms laika, tam jau vajadzēja būt – super ātra uzlādes, lieli nobraucamie attālumi. Kur tas ir?😄 Protams nevienam vairāk par 150km tālāk nav jābrauc, var uzlādēt kaut kur, lādētavas jau cik tik uziet utt. zinu zinu šīs entuziastu runas😂😂 Izejiet uz ielas un apskatieties ar ko brauc parastā tauta. Un paši netuziasti gan jau ka ar sačitpotu dīzeli, izgriestiem filtriem un ar zem ieku dīzeli😂
kāds sakars faktiem par ražošanu ar entuziāzistu muldēšanu?
stāsti to Uldim, ne man.
Nez, ar naftu un oglēm kurināmas tvaika mašīnas pirkt atļaus?
Dīzeļa ģeneratori jau netiek aizliegti! No otras puses, pilnīga elektrifikācija var radīt lielas problēmas. Piemēram, ja Ukraina būtu pārgājusi uz 100% EV jau šobrīd, tad ar pārvietošanos būtu dimbā!
Kamēr neuzradīsies lokālās elektrības ģenerēšanas iespējas, tikmēr tas tiešām ir diezgan riskanti.
Neaizmirsīsim, ka kara sākumā degvielu civilajiem dabūt bija nereāli un kā reiz TSK čaļi nodrošināja loģistiku ar elektroauto ;)
Ja armijas pikapi būtu elektriski, būtu uz fronti jāiet ar kājām, vai jāmeklē zirga rati! Kad plānoti atslēdz elektrību, metro, tramvaji un trolejbusi nekursē, labi, ka ir dīzeļsmirdeļ busi!
Tāpēc arī tiek teiks vislaiku, ka vajag diversifikāciju. Ka vajadzētu vēl H2 auto pirmkārt lai nebūtu viļņveidīga slogs uz elektrotīklu, otrām kārtām ūdeņrasi var uzglabāt uz sezonām un arī piegādāt no citām valstīm. Treškārt armijas tehnikas vajadzībām var no H2 ražot etalnolu.
Jā jā, gribu redzēt kā tu H2 ilgtermiņā uzglabāsi. Un vēl neaizmirsti paskaitīt cik tas H2 maksās.
Ar H2 ir pārāk daudz izaicinājumu, lai parasta mājsaimniecība ar tērētājiem to varētu niekoties, atļauties. Varētu derēt kravas u.c. smagsvara tehnikai.
Sasodīts, nekas jauns šai pasaulē vēl nav izdomāts! Bļāviens, bet ir taču vēl zirgs, vetsīt!
zirgs CO2 ražo uz nebēdu. ja jau zaļie teroristi kauc par govju audzēšanu, tad ko tu vēl par zirgiem dabūsi atklausīties…
Zaļie varētu nomierināt nervus paturot aliņu vulkāna izvirduma pakājē. Tie 5 min atmosfērā izmet tik cik visa cilvēce pa 25-30 gadiem kopā ņemot.
Zirgs ēd zāli. Zāle izmanto CO2 fotosintēzei. Sanāk ka zirgs ir CO neitrāls!
zirgs, maita, elpo un pie slodzes vēl arī elš, bet zāli vai kokus nestāda!
Zirgs ir neitrāls, bet problēmas sākās kad tu apēd zirgu. :)
Tātad problēma ir cilvēkā, kas izjauc dabīgo līdzsvaru!
Taču zirga gaļas desas ir garšīgas.
Piedevām zirgs uz ielas atstāj pamatīgas čupas un peļķes. Viens no galvenajiem pārejas uz autotransportu iemesliem bija iespēja attīrīt pilsētu ielas no guano slāņa un kritušo zirgu līķiem.
Nez, vai zirgu sūdi izraisīja onkoloģiskās kaites vai vismaz alergījas, kā izplūdes gāzes? Mūsdienās zirgu sūdi maksā naudu!
Paprasi tiem, kuri tolaik dzīvoja pilsētās ;)
Gan jau attiecīgās komunālpārvaldes darbinieki tās bumbiņas ar lapu pūtējiem ( benzīna ) operatīvi izdzenās… ar zupiņu vai bez.
tikai ar gāzģeneratoru. tas patērē koksni, kura ir atjaunojamais resurss! ;)
Starp citu “gaišie prāti” lai padomā vai nevar izmantot šķeldu gāzģeneratoriem vai tml. Iztīri brikšņus pie mājas un aizbrauc kur vajag ;)
Interesanti kāda cena būs dīzelim vai benzīnam mēnesi pirms aizlieguma
Tirgū esoši auto jau nekur nepzudīs! Ar laiku pieprasījums kritīsies un kritīsies arī cena, līdz brīdim, kad degviela kļūs par kaut ko ekskluzīvu priekš VS statusa automašīnām.
Nākotne ir elektroenerģijas lokāla ražošana no saules un vēja stacijām. Ar to uzkrāšanu pagaidām nav neko draudzīgi. Var mēģināt lietot cisternas ar kaskādēm, kas gravitācijā griezīs turbīnas. Saulainā laikā sapumpē ar jēdzīgu sūkņu jaudu uz augšu, tad naktī el. enerģijas ražošanai pludina to pašu visu lejā.. Privātmāju mazsētā jāatrod, kur 1000+ m3 tvertnes nogrūzt 10+ metri virs zemes
Te tieši elektroauto ir kā palīgrīks. Vai neesi ko dzirdējis par abpusējo elektrības plūsmu no tīkla uz auto un otrādi? Tajā auto ir diezgan daudz elektrības, ar to mājā var daudz ko izdarīt. Daudzi tādi, pie tīkla pieslēgti auto, kopā var stabilizēt tīklu. Atliek vien organizēt gudru sadarbību un finansiālu izdevību.
Šajā gadījumā nebūs problēma ja ar auto maz brauc, tieši otrādi.
Nav baisi zudumi elektroenerģijas transformācijai no-uz līdzstrāvu un no līdzstrāvas uz maiņstrāvu? Sapratu, ka inverters līdzstrāvas transformācijai ēd stundā vien 300W tīkla nodrošināšanai uz 1-3f20A@220V gan saules paneļu, gan auto pieslēguma gadījumā.. Tās brīvās ap 50kW auto enerģijas sūdīgā dienā izsīks 7 dienās dīkstāvē vien..
” ēd stundā vien 300W” – kaut kas sajucis ar mērvienībām…
Visam ir sava lietderība. Invertoriem ir tā saucamais “gulēšanas” režīms: kad to neslogo, tas no akumulatora neko daudz netērē.
Īsā atbilde: zudumi nav baisi. Noteikti mazāki kā pumpējot uz augšu ūdeni un pēc tam ar to darbinot ģeneratoru. Cita lieta ir akumulatoru dzīves ilgums šādā ikdienas uzlādes-izlādes režīmā.
Par to gudro sadarbību un finansiālo izdevību jāatcerās, ka tā būs izdevīga tikai sadales tīklam! :)
Droši vien. Bet par ko te uztraukties? ST tomēr pieder “mums visiem”. Un pasaulē neeksistē absolūtais godīgums :)
Vispār ir atļauts tirgot, ja vien izmeši ir 0. Aizliegums ir pakāpenisks un ļoti drīz būs sarežģītāk nopirkt iekšdedzes auto.
Dabai daudz draudzīgāk būtu ja mašīnas nenorakstītu dēļ smieklīgas avārijas. Ja abi bamperi un vel kaukas ir cietuši tad zaļajiem amerkāņiem tas skaitās “totaled”.
Tie totāli tiek pārdoti izsolēs un vesti remontēšanai un tirgošanai. Neviens tos nemet zem preses, ja nav totāli totāls.
Dabai draudzīgāk skriet teciņiem, nevis braukt auto kas pieslānīts ar sarežģītām sistēmām un retiem materiāliem.
Labi ka vismaz paliks Lada. Vajadzēs tad dzīt auto no draudzīgās kaimiņu džeržavas.
paralēlais imports, kā šobrīd ģeržavā :D
Pašlaik jau izskatās ka Krievijas pusē tiksi sašņorēts un aizdzīts uz Ukrainas fronti.
Kas diez saražos to vajadzīgo elektrības apjomu, lai spētu visu uzlādēt?
Ģenerators.
Kamēr jūs sēžat sastrēgumā – es pabraucu jums garām ar velosipēdu. Tad kad jūs kausieties par uzlādes kabeli, es jums pabraukšu garām ar velosipēdu…
Un cik dienas tu brauksi uz Liepāju!? :D
Kamēr tu brauksi es jau sērfošu pludmalē!Kamēr tu brauksi es ēdīšu restorānā ar skatu uz saulrietu! Kamēr tu brauksi, es gulēšu viesnīcā!Kamēr tu brauksi, es ēdīšu brokastis! Kamēr tu atbrauksi, es jau būšu atpakaļ Rīgā!
aizmirsi vēl piebilst, ka kamēr pēc lietusgāzes KKTK žāvēsies mēs mierīgi atpūtīsimies un pēc brauciena pie -20 mēs dzersim siltu tēju, jo gribēsim nevis tādēļ, ka to liks darīt ģimenes ārsts.
Lietusgāzes tiešām nedaudz un iespaidos dienas plānošanu un pārvietošanās ātrumu, bet es nekad negribētu būt tāds kā tu, kam pēc brauciena ar automašīnu ir jāatpūšas :D
BTW, kas ir ģimenes ārsts? Tas ir tiem kas tik bieži slimo, ka viņiem ir norīkots speciāls cilvēks, kas ik pa brīdim kaut ko izraksta? :D
ne es ne skābene neteicām, ka jāatpūšas tādēļ, ka braucām ar auto, bet tādēl ka vēlamies. vārdu “atpūsties” var aizstāt ar jeburu citu vēlamo, piemēram, strādāt, mācīties, iepirkties utml.
Vairāk jau jāatpūšas ir tieši pēc brauciena ar velo.
ģimenes ārsts ir tāds speciālists, kuru dažreiz ir vēlams apmeklēt, ja nevēlas lai diagnozi nosaka pataloganatoms. :D
Paldies par atgādinājumu – šopavasar gan noteikti jāuztaisa pilnās asins aina.
Un ja pēc brauciena uz darbu darbā nav dušas, visu dienu smaržosi, par prieku kolēģiem.
Elektriskais velo un dušā nav jāiet.
Tikai cena…
Ja brauc kā opis, tad jā. Ja brauc normāli, tad iesvīst tāpat. Velo ir labs. Evelo vēl labāks. Braucu visu gadu un arī -20 ziemā. Bet tā velofanātu lielīšanās ir smieklīga. Cilvēks, kuram dzīve sastāv – dzīvoklis, ofiss, kafejnīca, nav ģimenes, nav atbildības ne par ko, var iztikt tikai ar velo. Citiem aktīviem cilvēkiem vajadzīgs auto. Ir un būs.
Bet starppilsētām ir izdomāti autobusi un vilcieni. Kamēr tu kā vergs stūrēsi savu baranku, besīsies par tiem, kas velkas un tiem, kas nesās, es lasīšu grāmatu un izglītošos.
Es braucu ar prieku savā auto un galīgi nebesos!
Par sabiedriskā transporta pasažieriem aizvien vairāk nākas lasīt, ka autobusi nekursē, jo nav šoferu, ceļi nav iztīrīti, vai autobusi aizbrauc garām pasažieriem, kas stāv pieturā. Vēl vakar bija raksts, ka Gulbenē autobusā neuzņemts 68 gadus vecs pasažieris esot nosalis. Tāds sabiedriskais transports mani galīgi nesaista.
Arī Rīgā ar sabiedrisko nav spīdoši. Piemēram, Google maps saka, ka ātrākais brauciens ar sabiedrisko transportu no Vakarbuļļiem līdz Mangaļsalai aizņems ~2h un 18min(kājas+36autobuss+3autobuss+24 autobuss). Ejot ar kājām 8h. 2h un 18min Karl, 2h un 18min, lai tiktu no viena Rīgas gala uz otru! Ja vēl jātiek atpakaļ, tad pusi no darba dienas tu pavadīsi sabiedriskajā transportā! Ar savu auto pa 2h aizbrauksi turp un atpakaļ.
Tā viņš ir. Brauciens ar sabiedrisko no Imantas uz Ķengaragu – 1h20m..1h40m. Pirms tam no Imantas uz vietu pie Mūkusalas apļa apmēram 1h… It kā tuvu, taču transporta pienākšanas laiki nav saskaņoti un no Kuģu ielas pieturas bija ātrāk ar kājam aiziet kā sabiedrisko sagaidīt. Līdzīga problēma bija braucot no Imantas uz Ganību dambja/Lugažu ielas krustojumu. Autobuss tālāk bija jāgaida 25..40 min. Danunax tādu sabiedrisko transportu.
Nesaprotu, kas tas par futuristiski nejēdzīgo maršrutu braukt no viena meža uz otru mežu? Ko tu ar to gribi pierādīt?
Vislabāk dabai ir dzīvot barakās, kuras ir novietotas pie konkrētās fabrikas. Nevajag pat velosipēdu. Ja jāmaina darba vieta, tad kopā ar bērniem un sievu (viņai arī jāstrādā tajā pašā fabrikā), jāpārceļas uz citas fabrikas barakām. Nekādas piesaistes, nekādu īpašumu.
Šur tur tā jau notiek. Atliek tikai oficiāli atjaunot dzimtbūšanu un tad varēsiet rakstīt lūgumu rūpnīcas vadībai atļaut indivīdiem nr. 454654652, 175485896 un 754526986 pārcelties uz citu fabriku.
Komunistiem jau bija tāds plāns, ka tu dzīvo savā Purčikā vai Zepčikā un ārpus mikrorajona robežām nelien! Veikals ir, kino ir, poliklīnika ir, nav ko pa pasauli apkārt vazāties! KKTK ir komunists, kas grib uzspiest savu kārtību ar varu!
Tikmēr pūstošajā kapitālismā Ņujorkas pilsētā visi brauc ar metro, jo tas ir ātri un ērti, neviena mašīna un velo nevar sacensties ātrumā un ērtumā ar Metro. Miami pilsētā ir Metromover (tramvajiņš uz gumijas riteņiem, kas brauc pa speciāli izbūvētām estakādēm) kas ir pilnīgi bez maksas.
Rīgā vienīgais inovatīvais risinājums sabiedriskajam transportam ir podziņa ar lampiņu, lai tumsā redzētu autobusu sarakstu, kas piestiprināts pie staba, lai secinātu, ka autobuss šodien vairs nekursē.
Ak tu saskābušā tante uz kapiem. Es nevienam neko neuzspiežu: uztroļļoju, ka tagad jūs pilsētā sēžat sastrēgumos, bet nākotnē sēdēsiet rindās pie lādētāja. Tas arī viss :D
Ko es visā visumā varu ieteikt ir cīnīties par sabiedrisko, kā pats minēji – civilizētajās valstīs, tas ir ātrākais un kompaktākais pārvietošanās līdzeklis.
Nepatīk šis maršruts? Nu tad pastāsti kā omīte var no Jaunciema, Bukultiem, Berģiem, Dreiliņiem ātri aizbraukt uz Bolderājas kapiem, sakopt mirušā vīra kapiņus?
Cilvēki nedzīvo tikai Rīgas centrā un viņu vajadzības neaprobežojas ar vegānu lates iemalkošanu Rīgas centra smalkajās kafetērijās.
Varbūt sabiedriskais ir tik slikts tādēļ, ka
1. Viena daļa to neizmanto, samazinot peļņu, attiecīgi neļaujot to uzlabot (protams, ir arī citi iemesli)
2. Sabiedriskais ir lēns, jo ielas pilnas ar savos auto braucošajiem
Rīgai būtu nopietni jādomā kā attīstīt piepilsētas dzelzceļa satiksmi un kā vilcienus integrēt pilsētas sabiedriskā transporta tīklā. Ja ar vilcienu var nokļūt pilsētā ātrāk kā ar savu auto, cilvēki paši atteiksies no sava auto, jo tas būs ātrāk, ērtāk un lētāk.
Ir jāplāno pārsēšanās, līdzīgi kā metro, lai izkāpjot no viena sabiedriskā nākamais nebūtu jāgaida ilgāk par 5-10 min.
Jāliek lielāks uzsvars uz sliežu transportu (tramvaju), jo to mazāk ietekmē laika apstākļi un ir vieglāk prognozēt grafikus. Plūsmaz ir nodalīta no cita transporta. Jābeidz ņirgāties par sabiedrisko transportu, kam liek vilkties visas Barona ielas garumā ar gliemeža ātrumu.
Pie vilcienu stacijām ir jāveido velo novietnes, lai cilvēks, kas brauc ar vilcienu no Ogres, Jūrmalas, Jelgavas, var stacijā droši atstāt savu velo un ceļu no stacijas līdz darba vietai, skolai mērot ar savu velo. Šāds modelis strādā Dānijā, Zviedrijā un ir ļoti populārs. Civilizētas velo novietnes vajadzētu izvietot arī pie skolām, augstskolām, valsts un pašvaldības iestādēm, paredzēt, ka visām jaunajām ēkām ir jāizbūvē novietnes.
Cilvēkus nav jāspiež ar varu, vai ar pātagu, ir jādod cepumiņš, bonusiņš, jāparāda ar piemēŗu, ka tas ir ātrāk, ērtāk un lētāk.
Par dzelzceļu es dzirdu jau daudzus gadus! Par vienoto biļeti gandrīz tikpat gadus…
Bija mēģinājums, bet tas izgāzās, jo RS gribēja izmantot LDZ infrastruktūru bez maksas un iekasēt kāpostu no pasažieriem! LDZ ar to nebija mierā.
Doma jaun nav slikta, bet kurš pie visām daudzstāvu mājām saliks lādēšanas stacijas, jo es netaisos lādēt auto DUS divu iemeslu dēļ – laika patēriņš un cena. Es jau šobrīd braucu ar hibrīdu bez plugin, jo man nav tikk gara pagarinātāja, ko varētu nolaist no 5. stāva un vaktēt lai kaimiņi gludekli nepieslēdz arī netaisos.
Teorētiski var iebūvēt lādētājus laternu stabos. Tikai iedomājos kādas tas iespējas pavers mikrorajonu vandāļiem. Kopā ar to ka vietas pie stabiem atbraucot jau sen būs aizņēmuši neelektriskie kaimiņi. Kurus patriecot ar pašvaldības policiju, sāksies atriebīga tava auto un lādēšanas kabeļa apskādēšana naktīs. Un vēl pasakiet ka tā nebūs :)
Laikam vajadzēs kādu likumīgu pamatojumu, lai padzītu neelektriskos kaimiņus? Vismaz apmaksāt papildplāksnītes “EV only” uzstādīšanu, lai nav 90to “mužik, eto ne tvoe mesto”.
Kaut gan doma ir laba – papildplāksnītes, kas stāvēt pie dzīvojamām ēkām ļauj tikai elektriskajiem, lai kle-kle-kle braucamie nemaitā gaisu.
Ideja nav slikta. Kaut gan tam visticamāk vajadzēs mājas iedzīvotāju piekrišanu un tālāk… nu tu saprati.
Ielu malās esošajās stāvvietās pašvaldībai brīvas rokas jau rīt. Pagalmos – vajag saistošos noteikumus, vispirms pārejas posms ar sadalījumu – 20% stāvvietu garantētas EV un katru gadu 10% dod klāt. Vai stāvvietās ar mājas caurlaidēm ko izsniedz uz gadu, pakāpeniski sadārdzināt to izsniegšanu dīzeļiem, veciem auto, pēc tam nākotnē – jebkuriem degvielas auto. Nauda kā motivators ir iedarbīgs līdzeklis.
Labāk vajag zīmes salikt, ka tiem EV, kas ir uzlādējušies ir jātinās prom no lādētavas, citādi sods – mašīnas konfiskācija! Jābūt taču kādai tolerancei pret tiem, kam aķis ģībst, bet nav kur piesprausties.
Vajag konfiscēt uzreiz autosalonā un ja labi uzvedas, iedot mazliet pabraukāt)
Par lādēšanu jau atkal – vajag uztaisīt elektronisko rindu, cilvēks aplikācijā redz cik ilgi viņa auto vēl lādēsies un vai aiz viņa jau gaida nākamais. Kad auto uzlādējies, tad jāmaksā par laiku, ko aizņem lādētāju un dubultā, ja kāds ir laicīgi ieņēmis elektronisko rindu, bet lādējamā auto īpašnieks vēl nav atnācis atbrīvot lādētāju.
Nekas tur nebūs, jau tagad Cirkulī visi aizņem vietu pie sūkņa un iet stumt burgeri ribās! EV gadījumā ieradumi nemainīsies!
Tur nav jāmaksā. Kad burgerēdājiem pie kases pieskaitīs gaidīšanas maksu, ieradumi izmainīsies dažu nedēļu laikā.
Man gan šķiet, ka tam ieradumam kājas aug no 90iem, kad sēšanās auto pirms ir samaksāts bija mājiens uz notīšanos, savukārt auto vēl nebija tik daudz kā tagad un tāpēc “ielēji-atlēji-samaksāji” bija tāds kā zolīdais variants.
Tur bieži vien ir vienīgā vieta, kur atstāt auto. Jo visas pārējās ir vai nu aizliegts, vai salikuši savus hlamus tuvējo ofisu krēslāpirdēji.
To vajag teikt DUS darbiniekiem, nevis man – jo DUS cenšās uzlabot klientu apkalpošanu, jo tas palielina viņu peļņu.