More
    Reklāma

    Francijā sāks ierobežot īsos lidojumus un privāto lidmašīnu lietošanu valsts teritorijā

    Jaunākie raksti

    Francijas valdība saņēmusi oficiālu atļauju no Eiropas Komisijas (EK), kas valstij atļauj ierobežot un arī aizliegt īsus komerclidojumus valsts teritorijā. Tāpat Francijā plānots ierobežot privāto lidmašīnu lietošanu. Tas saistīts ar centieniem samazināt kaitīgos izmešus, kā arī sociālās saziņas vietnēs izteikto kritiku, ka bagātnieki lidinās ar privātajām lidmašīnām laikos, kad strauji aug cenas un tiek ieviesti atsevišķi ierobežojumi.

    Ideja par vairāku īso komerclidojumu aizliegšanu Francijas teritorijā sākotnēji tika piedāvāta vēl 2021. gadā, bet tā saskārās ar ievērojamu Francijas lidostu savienības pretestību. Iebildumi bijuši arī organizācijas “Airports Council International” Eiropas nodaļai.

    Sākotnējais Francijas piedāvājums paredzēja aizliegt astoņus lidmašīnu maršrutus, bet EK apstiprināja tikai trīs – visus no Parīzes Orlī lidostas. Tas pamatots ar izdevīgām alternatīvām un iespēju lietot vilcienu satiksmi. Aizliegti lidojumi uz Nanti, Bordo un Lionu, bet visas šīs pilsētas ar Parīzi savieno regulāra, ātra vilcienu satiksme.

    Iespējams, ka tuvākā vai tālākā nākotnē šo aizliegto sarakstu papildinās vēl trīs maršruti – no Parīzes Šārla de Gola lidostas uz Renni un Lionu, kā arī maršruts no Lionas uz Marseļu. Sākotnēji šie ierobežojumi lidošanai būs spēkā trīs gadus, bet pēc tam tos atkārtoti izskatīs Eiropas Komisija.

    Francija ir valsts, kurā reģistrēts lielākais privāto lidmašīnu skaits Eiropā. Lai arī valstī, domājams, pilnībā netiks aizliegtas privātās lidmašīnas, to lietošanai varētu piemērot lielus nodokļus un ierobežojumus. Nevalstiskās organizācijas “Transport and Environment” aprēķina liecina, ka privātā lidmašīna rada pat 50 reizes lielāku piesarņojumu nekā vilciens, lai katru pasažieri pārvadātu vienu jūdzi.

    Populārākais privāto lidmašīnu maršruts ir no Parīzes uz Francijas Rivjēru valsts dienvidos, pie Vidusjūras. Arvien pieaug sabiedrības neapmierinātība ar privāto lidmašīnu īpašnieku šķietami nebeidzamajiem tēriņiem, tāpēc Francijas valdība gatavo izmaiņas.

    Reklāma

    18 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    18 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    davix
    07.12.2022 10:07

    “plānots ierobežot privāto lidmašīnu lietošanu” – kas tur Francijā vēlēšanas tuvojas? Tad jau ticamāka ir plakanās zemes teorija, nekā privāto lidmašīnu lietošanas ierobežošana. Pieļauju, ka par lielāko skaitu lidmašīnu valsts institūcijas pat to patiesos īpašniekus nevar “sazīmēt”, iekasēt nodokļus, jo viss uz ofšoru firmām. Tak saformēs papīrus kā vajag un lidos kā līdz šim. Vai tad Francijā kas savādāk, ka tie privāto lidmašīnu izmantotāji nebūtu vien tie paši partiju sponsori?

    Smieklīgi
    07.12.2022 12:34
    Reply to  davix

    Tiešam smieklīgi.
    Privātas lidmašīnas pasažieris brauks atsevišķā vagonā, kā nekā savā privātajā Džetā viņš ir viens?
    Vai tomēr būs jābrauc ekonomiskajā klasē, jo šodien nav reisu uz Lion ar personīgo vagonu?
    Ušakovs ar savu džipu pa Rīgu drīkstēs braukt? Vai kā pārējiem vajadzēs mīties ar riteni, (to viņš iesaka visiem darīt, bet pats siltumā ar džipu).
    Rīgas rātsnama pagalmā tomēr stavvietu atstāja, deputātiem:)

    Biteme
    07.12.2022 17:37
    Reply to  Smieklīgi

    Atsevišķa kupeja nodrošina 90% no atsevišķa vagona priekšrocībām. Galu galā, pat ja tas būtu atsevišķs vagons, tad lokomotīve visam sastāvam tāpat ir viena un nekādus izteiktus papildus izmešus šī vagona vilkšana nerada.

    kaspis
    07.12.2022 14:16

    runa ir par dārgiem turbojetiem jeb par mazo aviāciju kopumā? jo mazās cesnas zupas patēriņš ir ļoti tuvu vieglā auto patēriņam. ja lido 2-3 ķermeņi, var pat ietaupīt.

    KKTK
    07.12.2022 14:22
    Reply to  kaspis

    Varētu lūdzu ciparus mazās aviācijas degvielas patēriņam?

    Valdis
    07.12.2022 17:40
    Reply to  KKTK

    cessna 172. 4 cilvēki uz borta. Praktiskais attālums 1272 km, degvielas bāka 105 litri, kuru var palielināt līdz 211 l. Pat pie tiem 211 litriem iznāk patēriņš 16.5 L / 100 km. Nu nekas liels.
    Tas 172 modelis ir vecs, tagad ir ekonomiskākas..

    Valdis
    07.12.2022 17:51
    Reply to  KKTK

    Cessna Skylane – 4 cilv. Attālums 1717km, degviela 329 litri. =19.1 L /100 km .
    Par kādu briesmīgo piesārņojumu tad ir runa?

    Biteme
    07.12.2022 18:24
    Reply to  Valdis

    Kad mūsdienu auto tērē 4, nu 5? Jā, nekas liels – tikai 4-5x.
    Var atļaut izmantot dienestiem – glābējiem utt. situācijās kad ar auto ir pārāk ilgi un runa par dzīvību glābšanu.

    Lidot lidošanas pēc? ….nu, ja ļoti gribās….var taču pārdot licences lidošanai atkarībā no motorstundām….samaksā vidēji 50 štukas gadā un lai lido.

    mmbds
    07.12.2022 22:45
    Reply to  Biteme

    Tad jau jāaizliedz pilnīgi visi mopēdi, motorolleri (to Francijā ir daudz), visi 2-taktu dzinēji, trimmeri, pļaujmašīnas u.t.t. Tie paši motorolleri rada lielāku piesārņojumu nekā visa mazā aviācija kopā ņemta.
    Tāpat auto ir vajadzīgi ceļi…tos būvējot un uzturot arī tiek radīts piesārņojums…
    Auto riepām dilstot izdalās kaitīgi gumijas putekļi…

    Biteme
    07.12.2022 23:05
    Reply to  mmbds

    Nu, auto un lidmašīnu labās un sliktās puses ir acīmredzamas. Domāju, neko daudz no jauna mēs te neizdomāsim. Tiklīdz kāds izgudrojums tiek izmantots masu vajadzību apmierināšanai, sākas arī blaknes un tiek atrasti trūkumi.

    Dāvis
    07.12.2022 22:47
    Reply to  Biteme

    Tikai, iespējams, ka lidmašīna var lidot taisnā līnijā, kas saīsina veicamo attālumu.
    Vienā ekofašistu pētījumā esot izpētīts, ka bremžu putekļi un dilstošo riepu gabaliņi, vidi piesārņo vairāk nekā sadedzinātā degviela.
    Lai vai kas ko pētītu, saistībā ar ekoloģiju, deķītis vienmēr tiks pavilkts vajadzīgajā virzienā.

    Biteme
    07.12.2022 23:13
    Reply to  Dāvis

    Ja visi lidotu ar mazo aviāciju, sāktos tāds pat haoss un problēmas kā uz auto ceļiem) Lidmašīnām vajag skrejceļus, auto tādu nevajag. Helikopteri? OK. Lidaparātiem vajag stāvvietu, tāpat kā auto. Tas pats ar degvielu jeb citu enerģijas avotu. Apkopes materiāli. Ak vai, tās no kautkā ir arī jāražo. Jebkurš transporta līdzeklis, kas nav paņemams līdzi ēkā, jau ir problēma. Jebkurš transporta līdzeklis, kas vienlaikus masveidā tiek izmantots vienā maršrutā, rada problēmas. Pat velo! Iedomāsimies, kas notiktu piektdienās, kad cilvēki lidotu no Rīgas uz laukiem – ja nav vertikālā starta, tad pirmais sastrēgums jau lai izbrauktu uz skrejceļa. Pacēlušies, pārgalvīgie lidotāji… Read more »

    mmbds
    08.12.2022 19:11
    Reply to  Dāvis

    Vēl neaizmirsti par riepu radžu radītajiem asfalta putekļiem. Radzes ir veidotas no volframa, ļoti cieta metāla un ēd asfaltu ka nemetas. Kā tu domā no kurienes tās rises asfaltā veidojas…liels ieguldījums nāk tieši no radzēm

    Skābene
    08.12.2022 08:53
    Reply to  Biteme

    Parādi man vieglo auto, kas tērē 4-5 litri pie 270km/h liela ātruma! ? :)
    Nu būsim reāli, neviena lidmašīna nelido ar 70-90km/h.

    Biteme
    08.12.2022 10:40
    Reply to  Skābene

    Rēķini litrus uz rumpja pārvietošanu, tad viss ir pareizi. Ātrumam, protams, ir nozīme. Bet kā redzam, tad pat 100km/st rada lērumu avāriju. Kas notiktu, ja šie slikti sagatavotie cilvēki sāktu lidot ar 270km/st.? Nav taču nekāda pamata domāt, ka pieaugot ātrumam, automātiski uzlabotos viņu attieksme pret TL vadīšanu. Tāpēc pilsētās ātrumu samazina, nevis palielina!

    svimart
    08.12.2022 00:32
    Reply to  kaspis

    Kāpēc jūs domā ka par Cesnām iet runa? Daudz resnākas lidmašīnas vajag izskatīt…

    ezgg
    08.12.2022 11:11
    Reply to  svimart

    Kāpēc visi domā, ka biezajiem privātās lidmašīnas nogriezīs? Visur ir runa par komerclidojumiem.

    mmbds
    08.12.2022 19:15
    Reply to  svimart

    Runa iet tieši par business aviation un business jets…un šeit pat nav runa tik daudz par izmešiem bet gan par bagātnieku mētāšanos ar naudu…

    Reklāma