Web Analytics
More
    Reklāma

    Eiropas Parlaments un Eiropadome panāk galējo vienošanos par iekšdedzes dzinēju aizliegšanu no 2035. gada

    Jaunākie raksti

    Eiropas Savienības dalībvalstis panākušas galējo vienošanos, kas bloka teritorijā paredz no 2035. gada aizliegt tirgot jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Atteikšanās no iekšdedzes dzinējiem ir viens no veidiem, kā Eiropas Savienība cenšas paātrināt pāreju uz elektroauto un turpināt cīņu ar klimata pārmaiņām. Svarīgi piebilst, ka šis aizliegums attiecas tikai uz pilnīgi jaunām automašīnām, ko parasti iegādājamies salonā. Lietotas mašīnas joprojām drīkstēs tirgot, taču jau iepriekš izskanējusi informācija, ka arī lietotu auto ar iekšdedzes dzineju tirdzniecību varētu ierobežot vai regulēt.

    Par likuma galaversiju vienojušies bloka dalībvalstu pārstāvji un Eiropas Parlamenta deputāti, kā arī Eiropadome. Eiropas Savienības galvenais klimata politikas veidotājs Frans Timmermans uzsvēris, ka šādi tiek sūtīts spēcīgs signāls industrijai un patērētājiem, uzsverot, ka Eiropa turpina pāreju uz bezizmešu mobilitāti.

    “Jaunā vienošanās ir lieliskas ziņas autovadītājiem, jo bezizmešu mašīnas kļūs arvien lētākas un pieejamākas plašākam cilvēku lokam,” izteicies Eiroparlamenta pārrunu virzītājs Jans Huitema.

    Jaunā vienošanās paredz, ka autoražotājiem līdz 2030. gadam jāsamazina jaunu mašīnu kaitīgo izmešu daudzums par 55%, salīdzinot ar 2021. gadu. Iepriekš uzstādītais mērķis bija 37,5% mazāk kaitīgo izmešu, salīdzinot ar 2021. gadu. Tādējādi autoražotājiem gribot negribot būs jāpiedāvā vairāk elektrisko modeļu, lai samazinātu sava piedāvājuma radīto CO2 daudzumu un nenāktos maksāt milzīgus sodus.

    Šie noteikumi, protams, izdara būtisku spiedienu uz autoražotājiem, kuriem ir jāinvestē elektrifikācijas projektos un tas jādara gana strauji. Volkswagen vadītājs Tomass Šēfers nupat paziņojis, ka VW zīmols Eiropā būs pilnībā elektrisks no 2033. gada – 2 gadus ātrāk nekā tas bija paredzēts sākotnēji.

    Eiropas Savienības pārstāvji arī vienojušies, kā mašīnas, kas tiek darbinātas ar “CO2 neitrālu” degvielu, var tikt tirgotas pēc 2035. gada. Šis punkts ir attiecināms uz sintētiskās degvielas projektiem. Mazāki autoražotāji, kas gadā saražo mazāk nekā 10 tūkstošus mašīnu, var vienoties par mīkstinātiem nosacījumiem, bet arī tiem no 2036. gada būs jāpakļaujas prasībai par bezizmešu mašīnu ražošanu.

    AvotsReuters
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Roberts
    28.10.2022 12:22

    Tātad 2080. Gada lietoto auto tirgū lv izbeigsies šīs mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem ))

    Bats
    28.10.2022 17:15
    Reply to  Roberts

    Neizbeigsies. Antikvariātam ir vērtība, kaut vai kolekcionāru garāžās vai muzejos. Nelielos daudzumos kāds arī vizināsies reizi pusgadā, sapucējoties auto periodam atbilstošā kostīmā, uz retro auto salidojumiem. Ielies sintētisku retro-blend degvielu par 20eur/litrā speciāli šim notikumam un brauks fotografēties pie kādas muižas ar veco labo Passat final ICE edition. Ārpus šī pielietojuma, pieprasījums pēc iekšdedzes dzinēju mašīnām strauji kritīsies jau pēc gadiem 5-10 līdz pakāpei, ka pērkot tādu, izredzes to pēc tam kādam pārdot lietotu būs mazas.
    Nepalīdzēs arī fakts, ka krītot pieprasījumam pēc degvielas, samazināsies jaunu naftas ieguvju izstrāde, kam būs vēl nepieredzēts ekonomisks efekts – jo mazāk mašīnu ar iekšdedzes dzinējiem, jo dārgāks viens litrs degvielas. Lavīnveida efekts.

    Reinis Rozitis
    29.10.2022 04:51
    Reply to  Bats

    > efekts

    Neesmu ļoti interesējies par tēmu, bet vai ES “klimata politikas veidotāji” ir nākuši klajā arī ar kādiem bateriju ražošanas plāniem / vīziju?

    Citādi visu nākotni un politiku balstīt uz faktiski 3 uzņēmumiem (CATL, LG, BYD) jebšu 90+% āzijas, ka nesanāk atkal kaut kāds grābeklis..

    Muah
    28.10.2022 12:34

    Ar traktortehnikai paredzētu degvielu izmantojoši dzinēji tak jau pēc 5 gadiem netiks laisti pilsētu centros.

    Kukainis
    28.10.2022 14:27

    Nebūs visai ērti braukt ar dīzeļģeneratoru bagāžniekā vai piekabē, bet pie visa pierod.

    Bats
    28.10.2022 17:06
    Reply to  Kukainis

    Viens brauca ar malkas krāsniņu piekabē no kuras dūmgāzes pa cauruli pūta iekšā modificēta audi motorā, lēnām bet tika uz priekšu. Cilvēkam nebija naudas degvielai, bet bija savs mežs un neierobežota sava malka. Ideja braukt ar elektroauto, kuram piekabē ir dīzeļgenerators tomēr nesalīdzināmi mazāk praktiska, jo savu dīzeļdegvielu ražot ir grūtāk nekā savu elektrību, līdz ar to vadāt to krāmu līdzi un kaut kādos stāvlaukumos stundām rūcināt lai uzlādētu mašīnu pietiekami nākamajiem 100km… nav gaišākā doma.

    Reklāma