Web Analytics
More
    Reklāma

    Gemius publicē apskatu par 2022. gada apmeklētākajām tīmekļa vietnēm Latvijā

    Jaunākie raksti

    Pagājušā gada tops datos par apmeklējumu no visām ierīcēm kopā bijis mainīgs – atsevišķos mēnešos uzrādot skaitliski līdzīgas auditorijas, topa vietnes pirmā piecinieka ietvaros aktīvi mainījušās pozīcijām, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais 2022. gada gemiusAudience TOP 20 vietņu apskats. Pakāpeniski pieaugot vietnes auditorijai, no devītās līdz piektajai pozīcijai topā gada laikā pakāpies portāls tv3.lv, bet gada stabilākā topa vietne ir 1188.lv, kas nemainīgi saglabājusi 11. pozīciju.

    Apmeklējumā no visām ierīcēm – datoriem, viedtālruņiem un planšetdatoriem – kopā, pagājušā gada apmeklētāko interneta vietņu TOP 20 pirmā piecinieka vietnes gada garumā aktīvi mainījušās pozīcijām no otrās līdz piektajai vietai, gada noslēgumā vietām samainoties arī topa līderiem. Teju visa 2022. gada garumā, izņemot gada pēdējo mēnesi, līdera pozīcijā noturējās ziņu portāls delfi.lv, kas gada griezumā lielāko auditoriju no visām ierīcēm kopā sasniedza pērnā gada oktobrī – 901 000 Real Users, janvārī iesākot gadu ar 833 000 lietotājiem.

    Reklāma

    “2022. gads kā vēl nekad apliecināja, cik kritiski svarīgi cilvēkiem ir iegūt informāciju no uzticama medija. “Delfi” stabilās līdera pozīcijas ir ilgu gadu darba rezultāts – mūsu augstie žurnālistikas standarti un profesionalitāte nodrošina mums lasītāju uzticību, un mēs turpinām pilnveidoties, lai šo uzticību attaisnotu. 2022. gadā paralēli informēšanai par aktualitātēm esam nozīmīgi stiprinājuši padziļinātā satura izstrādi, veidojot daudzpusīgu un aizraujošu informatīvo vidi mūsu lasītājiem, un sakām milzu paldies ikvienam, kurš to novērtē,” komentē Konstantīns Kuzikovs, AS “Delfi” valdes priekšsēdētājs.

    Tikmēr deviņus gada mēnešus saglabājot otro pozīciju topā, vien februārī un augustā nokrītot uz trešo vietu kopējās statistikas topā, gadu līdera pozīcijā noslēdza vietne inbox.lv ar gada garumā lielāko apmeklējumu – 873 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā.

    “Šis ir saspringts laiks, kad cilvēki vairāk meklē informāciju dažādās vietnēs, nevis paļaujas tikai uz vienu redakciju. Šādos apstākļos lietotāji ir novērtējuši Inbox.lv pirmo lapu, kurā ir atrodami ne tikai e-pakalpojumi, tādi kā E-pasts, Faili, Foto, Kalendārs un Spēles, bet arī norādes uz citu portālu ziņām, video un fotogalerijām, kā arī aktuālākie piedāvājumi. Mēs novērojam, ka Inbox.lv lapā arvien vairāk ir skatījumi no jauniem klientiem, kas izmantot Inbox.lv kā informācijas avotu, ” skaidro Andris Griķis, Inbox.lv īpašnieks.

    Par trešo līdz piekto vietu visa gada garumā cīnījās pat piecas vietnes – tvnet.lv, jauns.lv, lsm.lv, la.lv un tv3.lv.  Visvairāk lietotāju – 799 000 Real Users – sasniedzot pagājušā gada augustā un otrreiz pēc februāra ieņemot otro pozīciju topā, portāls tvnet.lv janvārī, martā, jūlijā un septembrī bija trešā apmeklētākā vietne, bet aprīlī, jūnijā un gada pēdējos trīs mēnešos topā ieņēma ceturto vietu.

    “TVNET GRUPAs rezultāti ir mērķtiecīga darba augļi – stratēģijas maiņas un mārketinga aktivitāšu panākumi, kas radīja iespēju veiksmīgi piesaistīt dažādas auditorijas, audzējot mūsu aktīvo lietotāju skaitu par 3%. Redakcijas komandu paplašināšana ļāva palielināt satura apjomu un dažādot tā piedāvājumu, tai skaitā reportāžas no Ukrainas un sadarbība ar ukraiņu žurnālistiem ikdienas saturā.

    Pavasarī un vasarā piedzīvojām daudzskaitlīgus Krievijas hakeru DDOS uzbrukumus, kas īslaicīgi ietekmēja mūsu zīmolu pieejamību. Kiberuzbrukumi turpinās, bet veicam preventīvas darbības, lai lasītājiem nodrošinātu nepārtrauktu un kvalitatīvu informāciju. Vasarā veiksmīgi mainījām mediju portālu izskatu – esam mūsdienīgi un viegli pārskatāmi, par ko esam saņēmuši pozitīvas atsauksmes arī no konkurentiem.

    Mēs, TVNET GRUPA, vienmēr esam caurskatāmi sava lasītāja priekšā gan skaidri paužot redakcionālo nostāju, tāpat arī pieņemot būtiskus biznesa lēmumus, tādēļ 2022. gada februārī proaktīvi mainījām noklusējuma iestatījumus visiem TVNET GRUPAS zīmoliem, lai tie lietotāji, kuri nav piekrituši sīkdatņu izmantošanai, netiktu pieskaitīti Gemius Audience datos – par spītu vairumam mediju Latvijas tirgū, kas ignorē veselīgas konkurences labo praksi,” komentē Andris Reinholds, TVNET GRUPA Biznesa attīstības un digitālā mārketinga vadītājs.

    Tikmēr sešus mēnešus pērn trešā populārākā vietne bija portāls jauns.lv, kas gadu noslēdza ar 759 000 lietotājiem, sasniedzot gada griezumā lielāko vietnes auditoriju. Gadu iesākot ceturtajā pozīcijā, ko saglabāja arī martā, jūlijā, augustā un septembrī, kopējā auditorija kopš janvāra pieaugusi par 53 000 lietotājiem.

    “Sekojot satura patēriņa tendencēm pasaulē un ņemot vērā mūsu lasītāja vajadzības, Rīgas Viļņi 2022. gadā veica mērķtiecīgus ieguldījumus gan satura ražošanā, gan tehnoloģijās, kas palīdz šim saturam nonākt līdz atbilstošajai auditorijai. Pagājušajā gadā arī paplašinājām satura piedāvājumu video formātā, aizsākot vairāku veiksmīgu projektu producēšanu. Digitāla medija attīstība nekad neapstājas, un 2023. gadā esam sagatavojuši saviem lasītājiem vairākus pārsteigumus,” stāsta Rīgas Viļņi reklāmas daļas vadītāja Laura Lapiņa.

    Kara sākums Ukrainā iezīmēja auditorijas pieaugumus februārī un martā vairākām topa ziņu vietnēm. Janvāri iesākot piektajā pozīcijā, bet gadu noslēdzot septītajā, savu lielāko auditoriju gada griezumā sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv sasniedza februārī – 731 000 lasītāju no visām ierīcēm kopā, kad pakāpās uz ceturto vietu topā, taču piecus mēnešus pērn portāls bija sestais apmeklētākais. Vietne la.lv, gada griezumā lielāko auditoriju sasniedza pērnā gada martā – 667 000 Real Users – un gadu iesāka sestajā pozīcijā, gada vidū pakāpās uz piekto pozīciju, bet atsevišķos mēnešos bija septītajā vietā. Arī portāls nra.lv visvairāk lasītāju sasniedza pagājušā gada martā, kad to apmeklēja 640 000 lasītāju. Pārsvarā ieņemot astoto pozīciju starp vietnēm, janvārī, martā un jūnijā nra.lv pakāpās uz septīto vietu, bet gadu noslēdza kā devītais populārākais portāls.

    Uzrādot pakāpenisku lietotāju pieaugumu ik mēnesi no maija līdz augustam, kā arī no oktobra līdz decembrim, savu lielāko auditoriju ziņu vietne apollo.lv sasniedza 2022. gada februārī – 592 000 lasītāju no visām ierīcēm kopā, visu gadu starp topa vietnēm ieņemot 8. līdz 10. pozīciju, bet februārī pakāpjoties uz 7. vietu topā. Starp topa vietnēm pagājušā gada lielāko auditorijas izaugsmi uzrādījis portāls tv3.lv. 2022. gadu vietne iesāka topa 9. pozīcijā ar 549 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā, bet noslēdza kā piektā populārākā vietne gan novembrī, gan decembrī, gada pēdējā mēnesī sasniedzot lielāko auditoriju gada garumā – 671 000 Real Users.

    “Pirms gada, palaižot tv3.lv, mūsu mērķis bija radīt mūsdienīgu digitālo mediju. Gan ar tehnisko platformu, fokusējoties uz ātrdarbību un vieglu lasāmību, gan saturiski piedāvājot aktuālāko informāciju par notikumiem Latvijā un pasaulē, sportā un izklaides pasaulē. Šī gada laikā ir bijuši gan savi izaicinājumi, gan uzvaras. Bet esam turpinājuši pilnveidoties un statistikas ailēs redzam, ka lasītāji to novērtē. Tāpēc turpināsim attīstīties, lai arī digitālajā vidē sekotu mūsu TV un Radio piemēriem un kļūtu par vadošo informācijas un izklaides partneri mūsu lasītājiem,” komentē Matīss Miezis, TV3 Group Latvija Digitālās nodaļas vadītājs.

    Deviņus no divpadsmit gada mēnešiem topā ieņemot 10. vietu, maijā, jūnijā un oktobrī uz 9. pozīciju pakāpās vietne santa.lv, kas visvairāk lietotāju sasniedza pērn maijā, kad vietni apmeklēja 549 000 lasītāju. Savukārt nemainīgi 11. pozīcijā visu 2022. gadu bija portāls 1188.lv, kas liecina par stabilu vietnes aktualitāti tās auditorijai – no februāra līdz augustam portāls pakāpeniski sasniedza gada griezumā lielāko apmeklējumu – 479 000 Real Users.

    Bez jau nosauktajiem, visu gadu topā bija vēl sešas vietnes – tiesību aktu skaidrojumu portāls lvportals.lv, kam gada veiksmīgākais mēnesis bija janvāris, kad vietni apmeklēja 333 000 Real Users, vietne spoki.lv, kas lielāko auditoriju sasniedza novembrī – 339 000 lietotāju no visām ierīcēm kopā. Tāpat starp TOP 20 vietnēm visu 2022. gadu varēja atrast arī portālu bb.lv, kam veiksmīgākais mēnesis pērn bija augusts ar 344 000 lietotājiem, bet likumdošanas vietne likumi.lv visvairāk lietotāju sasniedza novembrī – 283 000 Real Users no visām ierīcēm. Tikmēr sezonālās tendences atstāja ietekmi uz meteoroloģijas portāla gismeteo.lv apmeklējumu, kam vasaras mēneši, kā ierasts, bija apmeklējuma ziņā veiksmīgāki – jūlijā vietni apmeklēja 306 000 lietotāju, bet vecāku portāls mammamuntetiem.lv pērn visvairāk lietotāju sasniedza oktobrī – 227 000 Real Users.
    Janvārī, februārī, kā arī otrajā pusgadā starp topa vietnēm ierindojās arī reģionālais portāls liepajniekiem.lv, kā auditorija no septembra pakāpeniski auga, līdz sasniedza 226 000 lietotāju novembrī, kas ir gada griezumā augstākais rādītājs. Tikmēr kultūras un izklaides pasākumu biļešu iegādes vietne bilesuparadize.lv Top 20 populārākajām vietnēm pievienojās aprīlī, maijā, jūnijā, jūlijā un decembrī, visvairāk lietotāju sasniedzot jūnijā, kad vietni apmeklēja 195 000 Real Users. No septembra kopējās statistikas topa vietnēm pievienojās andelemandele.lv, decembrī sasniedzot lielāko apmeklējumu – 220 000 Real Users.

    Mediju grupu topā stabili trešajā pozīcijā visu pagājušo gadu bija Rīgas Viļņi mediju grupa ar vietnēm jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu. Tikmēr TVNET grupa ar vietnēm tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām janvārī un augustā bija lielākā pēc sasniegto Real Users skaita, bet pārējos gada mēnešos līderu pozīcijas ieņēma DELFI  grupa ar vietnēm delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju. Par pozīciju starp grupām gada garumā cīnījās arī TV3 un la.lv/ TV24 grupas – maijā, jūlijā, augustā, kā arī no oktobra līdz decembrim ceturtā starp grupām bija TV3 grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pārējos gada mēnešos ceturto pozīciju atdodot la.lv/ TV24 mediju grupai ar vietnēm la.lv, lrtv.lv, tv24.lv, kam decembrī tika pievienots vēl viens portāls – grani.lv.

    Jāatzīmē, ka aplūkojot datu tendences 2022. gada periodā starp augustu un septembri, jāņem vērā izmaiņas pētījuma metodoloģijā, kas daļēji ietekmēja portālu auditorijas izmaiņas – proti, gemiusAudience pētījumam Latvijā tika uzlabota pētījuma metodoloģija un notika pāreja uz Constant Panel, kas ne tikai pielāgoja esošajām tehnoloģijām Real Users aprēķinus, bet arī izmainīja Reach jeb sasniedzamības kalkulāciju – šobrīd sasniedzamība katrā platformā tiek aprēķināta pret kopējo interneta lietotāju skaitu visās platformās. Metodoloģijas izmaiņas ietver arī  samazinātu varbūtību datu kalkulācijas kļūdai, atrisinātu panelistu rotācijas  problēmu, kā arī labāku rezultātu konsekvenci.

    Kopš 2022. gada sākuma mediju vidū pastāv dažāda pieeja, kā tehniski tiek risināts jautājums par personas datu apstrādi un sīkdatņu, t.sk., arī Gemius mērījuma kodu izsaukšanu pirms lietotāja piekrišanas loga, tādējādi mediji, kas šobrīd  ievēro t.s. “stingro” pieeju, t.sk., inbox.lv, tvnet,lv, apollo.lv, spoki.lv, lsm.lv, bilesuparadize.lv, Gemius datos zaudē nelielu daļu auditorijas. Ietekmētais datu apjoms, par ko nav iespējams iegūt informāciju auditorijas mērījumu nolūkiem,  mēnesī ir vidēji 4-7% no portālu ikmēneša datu plūsmas (lapu skatījumiem). Šie lapu skatījumi tiek ieskaitīti datos par lapu skatījumiem, taču nav iespējams noteikt, cik procenti tas ir no katra portāla auditorijas. No 2023. gada 1. februāra gemiusAudience pētījumā reģistrētajām lapām vienoti jāpilda GDPR ierobežojumi, proti, vietnēm jāievieš Gemius rekomendācijas, lai mērījumi netiktu ieskaitīti pirms piekrišanas vadības platformas loga.

    Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas 2022. gadā piedalījās gemiusAudience pētījumā. Kopējās un mobilās statistikas dati atspoguļo skriptēto lapu apmeklējumu, bet apmeklējumā no datoriem iekļautas arī neskriptētās vietnes. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adresi.

    Kursors.lv komentārs: Gemius ir viens no salīdzināmiem un uzticamiem rīkiem ar kura palīdzību var salīdzināt Latvijas tīmekļa vietņu apmeklējuma statistiku. Tāpēc šiem datiem var uzticēties, lai iegūtu priekšstatu par 2022. gadā apmeklētākajām Latvijas tīmekļa vietnēm (konkrēti medijiem).

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kārlis K
    23.01.2023 08:20

    Rakstam ļoti prasās vizualizācijas/grafiki

    Kursors.lv
    23.01.2023 09:19
    Reply to  Kārlis K

    Ieliku arī vizuāli.

    Mārtiņš
    23.01.2023 23:56

    Prasījās pie kursora komentāra arī paša kursora statistika! :)
    Gemiusā pa velti pieejama tikai sākot ar septembri un tad negudri rēķinot sanāk pa gadu vidēji 966672 unikālie apmeklētāji vai 80556 vidēji vienā mēnesī!

    sep 65536
    okt 58032
    nov 111712
    dec 86944

    vid. 4 mēnešos 80556
    2022.g. vid. 966672

    Kursors.lv
    24.01.2023 07:31
    Reply to  Mārtiņš

    Ar Kursora statistiku 2022. gadā ir tā, ka esam nokāpuši zemāk par 2021. un 2020. gada nenormālā pandēmijas apmeklējuma līmeni un turpinam virzību uz priekšu. 2022. gads ir bijis apmeklētāks par 2019. gadu.

    Dindāls
    24.01.2023 01:50

    Tas mēsls taču defaultā ir bloķēts jebkuram normālam browserim :-D

    bobis
    25.01.2023 02:34

    Es vairak apmekleju youtube, facebook. Diena.lv maz jaunu zinu publice, tapec nav populara un cer ka par talaku raksta izlasisanu vinus abones ha ha, nra.lv vispar parstaja kads ko komentet ieskaitot mani.

    Reklāma