Pilnībā elektriskie Volkswagen ID. Buzz un ID. Buzz Cargo piedzīvo savu pirmizrādi Latvijā – klienti jau var iepazīties ar jaunajiem elektroautomobiļiem tuvākajos Volkswagen dīleru centros. Piecu sēdvietu ID. Buzz sākuma cena ir 64 289 eiro, savukārt ietilpīgo ID. Buzz Cargo var iegādāties, sākot no 60 349 eiro.
“Mēs, Volkswagen komerctransporta komanda, priecājamies, ka Baltijas valstīs esam sagaidījuši ilgi gaidītos Volkswagen komerctransporta jaunumus – pilnībā elektriskos ID. Buzz un ID. Buzz Cargo. Tas ir ne vien nozīmīgs pagrieziena punkts zīmolam, bet arī visai autobūves nozarei kopumā, kas gan fiziskām personām, gan arī uzņēmumiem paver iespēju vēl plašāk elektrificēt savu autoparku,” skaidro Merli Ainsāra (Merli Ainsaar), Volkswagen komerctransporta zīmola vadītāja Baltijas valstīs.
“Šobrīd Baltijas valstīs kopumā ir pasūtīti jau 200 ID. Buzz un ID. Buzz Cargo. Vienlaikus vairāki uzņēmumi ir izvēlējušies un daudzi strādā pie savu autoparku papildināšanas ar šiem jaunākās paaudzes elektroauto. Mēs esam pārliecināti, ka no šodienas interese pēc jaunā ID. Buzz arvien pieaugs. Jau iepriekšpārdošanas laikā interese bija ļoti liela, un pirmie klienti savus automobiļus saņems jau februārī. Ņemot vērā lielo pieprasījumu, jaunu pasūtījumu piegādes sagaidāmas sākot ar 2024. gadu,” piebilst Ainsāra.
Nobraukuma distance līdz 425 km
Jaunais ID. Buzz tiek ražots uz modulārās elektromobiļu platformas (MEB), kā arī ir aprīkots ar šobrīd ID. saimē lielāko akumulatoru. Uzlādējamais litija jonu akumulators nodrošina 77 kWh (82 kWh bruto) enerģijas un piegādā elektrību 150 kW (204 ZS) jaudīgajam uz aizmugurējās ass uzstādītajam elektromotoram, kas nodrošina 310 Nm griezes momentu. ID. Buzz ar vienu uzlādi iespējams veikt līdz 423 km (Cargo: 425 km).
Ceļā uz automatizētu braukšanu – inovatīvas tehnoloģijas un palīgsistēmas
Volkswagen jaunajā ID. Buzz izmanto jaunākās paaudzes asistentu sistēmas. Starp ID. Buzz asistentu sistēmām ir tādas inovatīvi savstarpēji savienotas tehnoloģijas kā Memory Function automatizētai automobiļa novietošanai stāvvietā pa iepriekš saglabātu maršrutu līdz pat 50m attālumā, Car2X sistēma brīdinājumiem par netālu esošu bīstamību un jaunākā Travel Assist versija, kas iekļauj pūļa datu izmantošanu. Sistēmas robežās Travel Assist ar pūļa datiem daļēji automatizēti atvieglo vadību uz priekšu un sāniem visā ātruma diapazonā, kā arī pirmo reizi atbalsta joslu maiņu uz lielceļiem (ātrumā virs 90 km/h). Kopumā ID. Buzz ir iespējams aprīkot ar vairāk nekā 30 palīgsistēmām.
Ietilpīgs un ērts jebkurai situācijai
ID. Buzz otro sēdekļu rindu iespējams pārvietot par 150 mm uz priekšu vai atpakaļ, kā arī nolaist 1/3 vai 2/3 sadalījumā. Aiz aizmugurējās sēdekļu rindas ir izvietots liels bagāžas nodalījums. Aizpildot to līdz standarta bagāžas pārsega augstumam, nodalījuma ietilpība sasniedz 1 121 litru. Ja aizmugurējā sēdekļu rinda ir nolaista un tiek izmantota visa kravas telpa, tilpums palielinās līdz pat 2 205 litriem.
Vienlaikus ID. Buzz Cargo standarta aprīkojumā aiz sēdekļiem ir fiksēts nodalījums, kas atdala priekšējo daļu no kravas telpas. Tās tilpums ir 3,9 m3, un tajā pietiek vietas divām eiropaletēm, ko var ievietot starp riteņu arkām ne vien gareniski, bet arī sāniski. Maksimālais kravas telpas garums grīdas līmenī ir 2,20 metri, bet maksimālais kravas platums sasniedz 1,73 metrus. Automobiļa maksimālā kravnesība ir 650 kg.
Moderna apgaismojuma tehnoloģija
Volkswagen ID. Buzz ir aprīkots ar LED diožu priekšējiem lukturiem, kas nakti spēj pārvērst dienā. Slaidā sānu josla starp priekšējiem lukturiem arī ir veidota kā diožu josla. Aizmugurē ID. Buzz ir horizontāli izvietoti LED aizmugurējie lukturi, kas Volkswagen komerctransporta modelim pirmo reizi ir savstarpēji savienoti ar vienlaidus gaismas joslu.
Digitalizēts un vienmēr tiešsaistē
Digital Cockpit autovadītāja priekšā veido lielu displeju (5,3 collas). Informācijas un izklaides sistēma ar lielu skārienjutīgu ekrānu atrodas instrumentu paneļa centrā. Standarta komplektācijā iekļautajai sistēmai Ready 2 Discover ir 10 collu ekrāns, bet papildu komplektācijā pieejamajai navigācijas sistēmai Discover Pro – 12 collu. Informācijas un izklaides sistēmas bāzes versijā jau ir iekļauti We Connect un We Connect Plus pakalpojumi, App-Connect (tostarp App-Connect Wireless) viedtālruņa integrācijai un DAB+ (digitālā radio uztveršana). Modelim ID. Buzz Cargo pakalpojumi App Connect un DAB+ pieejami papildu komplektācijā.
Kursors.lv komentārs: Jaunie elektriskie mikroautobusi no Volkswagen ir ļoti gaidīts produkts, tāpēc ir svarīgi painformēt par to, ka auto sāk nokļūt līdz Latvijai. Papildus noderīga informācija ir par Baltijā pasūtīto ID.Buzz auto skaitu. Ar nepacietību gaidām, kad mums būs iespēja notestēt šo auto!
Pēc pāris dienām mums vienu piegādās. Būs jāpaskatās dzīvē kāds tad ir….
Kad izsludināja, biju patīkami pārsteigts par dizainu, taču ieraugot cik tas ir milzīgs visa interese pārgāja. Faktiski Multivan lielumā. VW vienkārši neprot uztaisīt pilsētas satiksmei piemētotu, kompaktu, ikdienā lietojamu busiņu.
“Pilsētas satiksmei piemērots busiņš” izklausās pēc oksimorona :)
Nu, kāpēc lai 6 pasažierus pilsētā nevestu 1 mazs busiņš 2 vieglo vietā? Pilsētas busiņam, manuprāt, būtu jābūt nesmirdīgam, klusam, nelielam un ar bīdāmām durvīm.
Protams, pavisam cita lieta ir busiņi, kas ikdienā brauc ar 1-2 cilvēkiem tajā.
Kājām, lai tie pilsētnieki iet vai brauc ar sabiedrisko transportu, vai velo. Kādi vēl busiņi pilsētā?
Nu, paga – ne visi no Ādažiem vai Jaunmārupes pat aizmīsies līdz Rīgas centram. Viena lieta ir regulārie pārvadājumi, kāpēc gan mazie busi nebūtu noderīgi 6-8 cilvēku pārvadāšanai. Iespējams pat, ka pie noteiktiem scenārijiem izdevīgāk ir nevis dzenāt pustukšu lielo busu, bet kad sakāpj pilns 6vietīgais busiņš, tad arī brauc.
Rīga nedomā par sabTrans attīstību nu jau kopš 1993 gada. Neviena trol vai tram līnija nav uzbūvēta.
Pielabo ja samelojos.
Problēma ir tāda, ka šajā konkrētajā busiņā var iekāpt tikai 5 cilvēki. Un vēl: pavērojot pilsētas satiksmi, var redzēt ka 5 vietīgajos auto parasti sēž 1 vai 2 cilvēki.
Godīgi sakot, šim busiņam, bez emocionālās, neredzu citu īpašu vērtību. Papildus kravas tilpums? Lai reizi gadā aizvestu ledusskapi, vai līdzīgas mantas? Tālos ceļojumos, lai būtu jāčakarējās ar uzlādes džungļiem? Tad jau tā kravas versija ir jēdzīgākā kā komerctransports, bet tikai vietām, kurās aizliegts iebraukt ICE.
Paga, man pilsētas busiņš nozīmē tieši pilsētas busiņu – tas 90%+ laika brauc pa un ap pilsētu ar vismaz 90% pasažieru skaitu.
Ja busiņā ir 5 vietas, tad cik cilvēkiem jābūt iekšā, lai būtu 90%? :)
Šis nav busiņš, šis ir paaugstināts kombi.
Pašiem VW ir bijuši ievērojami mazāk begemotīgi busi, kas attiecīgi bija krietni populārāki. Ja Tev ir 3 bērni, kurus vest uz skolu no pierīgas un tad uz treniņiem, un nedēļas nogalēs uz kalnu, pastaigu taku, pa starpu tam visam pilsētā kaut kur janoparkojas. ID.3 vai 4 nedaudz par šauru, bet šis ir absurdi liels. Multivan izmērā.
Nopietni … pa 65 pakām. Cik daudzi ar 3 bērniem vecāki nobalsotu par šo ģimenes izdevumu pozīciju [nu domāju uz ~700 eiro operLīzingā] ???
Jauns benzīna Multivans arī ap 65k maksā. Un busiņš stāvvietā neaizņem daudz vairāk vietas kā ID4 vai Land Cruiser. Busā sēdpozīcija kā džipā, tikai braucās vieglāk, jo viegli pārredzama priekša. Uz sāniem veramās durvis ir priekšrocība veikala stāvvietā, tā kā busiņš pilsētā ir praktiskāks par džipveidīgo izstrādājumu, vismaz bērni neapskādēs ģimenes auto un blakus stāvošos auto.
Multivan ir tik liels, ka to stūrēt nav necik lielāka bauda par Transporter vai Sprinter vadīšanu, pat ja pārredzamība ir teicama. Katru reizi, kad bija jāver vaļā tās 3 kvadrātmetrīgās smagās vadītāja durvis ar superstīvo viru un jārāpjas augšā kabīnē, domāju par to cik tas ir nevajadzīgi milzīgs. Viņa gabarīti, nogriezšanās krustojumos radiuss un tas, ka bez kamerām vispār nav iespējams atpakaļgaitā ieparkoties nekur, padara tā vadīšanu nogurdinošu. Pie visa var pierast, protams, bet cik daudz procentus no ikdienā nepieciešamas funkcionalitātes tas zaudētu, ja būtu par 20-30% mazāks? Vecajos sērfotāju Samba (T2) busos varēja apceļot pasauli, jaunajos godīgi sakot neprasās, nekatram ir sapnis būt par starppilsētu maršruta “Neoplāna” vadītāju. Kad prezentēja ID.Buzz konceptu, to preses bildēs lika blakus Samba un žurnālisti jūsmoja, ka beidzot atgriežas kompakts VW buss, tie klauni pat lika virsū serfa dēļus uz jumta mērogam un bildēja to pludmalēs. Tie izrādījās meli. Saņemam parastu Timrota begemotu.
Neesi braucis ar Merša busu! :) Pēc Merša VW šķiet perfekts.
Dizains kaut kāds neizdevies, manuprāt – atgādina kaut kādu fiat multiplu ar to izkumpumu priekšā.
Tad jau cienīgāks oriģinālā VW busa pēctectis varētu būt kaut kāds Canoo (bet nu tur nav skaidrs, cik tas reāli eksistēs dzīvē/būs pieejams).