Lai arī Harley-Davidson 2019. gadā izlaida savu pirmo elektrisko motociklu LiveWire un pēc tam to izdalīja atsevišķā publiskā kompānijā, kas kļuva par pirmo biržā kotēto elektrisko motociklu uzņēmumu ASV, tomēr šo zīmolu mēs parasti asociējam ar klasiskiem un skaļiem motocikliem, kurus stūrē apaļīgi dzīves pilnbriedu pārsnieguši vīrieši. Tomēr tas mainīsies.
Uzņēmuma vadītājs Jochen Zeitz ir izteicies, ka Harley-Davidson nākotnē ir 100% elektriska. Skaidrs, ka šīs pārmaiņas nenotiks ātri, tomēr varam būt diezgan droši, ka pēc pāris gadu desmitiem pilnīgi visie jaunie Harley-Davidson motocikli būs pilnībā elektriski. Viņš arī norādījis, ka uzņēmuma 120 gadu vēsture ir zīmīga ar to, ka tas ir nemitīgi attīstījies un audzis. Vienīgi šobrīd vēl nav skaidrs kā šīs izmaiņas notiks juridiski. Vai LiveWire pārņems visu Harley-Davidson biznesu?
Ja ir vēlme pabraukt ar klasisku pļerkstošu Harley-Davidson, tagad varētu būt labs laiks tādu motociklu pasūtīt. Izbaudām vēl pēdējo desmitgadi ar klasiskiem iekšdedzes dzinējiem aprīkotiem motocikliem, jo nākotne diemžēl vai par laimi raugās būt elektriska.
Lasot starp rindām – kā straume nesīs, tā arī darīsim.
Nebūs jau īsti variantu. Iekšdedzes dzinēju ražošana tiks arvien vairāk apgrūtināta un atliks vien visādi elektroštrunti.
Varbūt attīstība būs arī hydrogen motoriem
Hārlijam gadījumā nekrītās ieņēmumi gadu no gada? Viņu primārais pircējs izmirst, bet jaunus piesaistīt no paaudzes, kas dzimusi pēc 90’tā kaut kā neizdodas. Jāizgudro sevi no jauna, jāmeklē produkti, kurus piedāvāt tiem, kam klasisks Hārlijs neinteresē. HD sevi ir tik ilgus gadus pozicionējis vienā virzienā, ka jau kļuvis par mīmu. Grūts uzdevums atrast jaunu nišu.
Šobrīd neizskatās, ka tur kaut kas kritiski slikts notiktu ar šo uzņēmumu. Bet, jā, piekrītu, ka mūsdienās hipsteriem ir citas intereses un ar normāliem pļerdakiem viņi vairs negrib braukt.
Ja godīgi, tie moči ir pārāk skaļi un īpašnieki neatstāj to labāko iespaidu.
Sniedzāt nepareizu informāciju, Latvijā ir dīleris – Motofavorīts SIA. Officiālajā mājas lapā ir norādīts, saite:
https://www.harley-davidson.com/eu/en/tools/find-a-dealer.html?type=1&name=R%C4%ABga%2C+Latvija&lat=56.9676941&lng=24.1056221&locale=en_EU&programCode=
Oho, tiešām tev ir taisnība! Kaut kā prātā bija baumas, ka HD vairs Latvijā nav dīlera. Uzzvanīju uz Motofavorītu un šie saka, ka joprojām pie viņiem var nopirkt un apkalpot šos močus. Rakstu pielabošu!
Hah, bet ja atveram HD lapu par mūsu dīleri, tad redzam tur tikai detaļas un servisu.
Kā HD uztaisīs elektrisko moci, no kura pilēs eļļa? 🤷
Eļļā iegremdējamā strāvas transformatori piedāvā līdz pat 80 procentiem mazākus serdes zudumus nekā tradicionālie transformatori., varbūt arī var pilēt eļļa.
Un kā tagad lai mani 200 kaimiņi zin, ka man hārlijs kredītā?
Elektro motocikliem ir vēl smagāk kā elektroauto – attiecīgi, ir trešās puses elektromotors un trešās puses bateriju paka. Attiecīgi nav vairs tik liela jēga maksāt par konkrētu brendu, bet būtiskāk ir kilowati un kopējā uzbūves kvalitāte. Attiecīgi, nav jēga pārmaksāt par konkrētu brendu, ja mazāk populārs ražotājs piedāvā pietiekoši kvalitatīvu alternatīvu par krietni mazāku cenu. Jaunā paaudze, kas izaugusi pietiekoši turīgos apstākļos, atšķirībā no iepriekšējām (ar nabagu un izrādīšanās sindromiem), vairs tā netiecas citiem pierādīt savu “turīgumu”.