“Rīgas satiksme” konkursā par elektroautobusu un to rezerves daļu piegādi par uzvarētāju atzīts “Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.”. Šobrīd ar “Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.” parakstīts līgums, kas paredz 35 elektroautobusu un rezerves daļu piegādi par kopējo plānoto summu 19,2 miljoni eiro bez PVN. Savukārt vēl papildu 17 elektroautobusu iegādei plānotā maksimālā līgumsumma ir 9,3 miljoni EUR bez PVN, bet par šo elektroautobusu iegādi vēl tiks lemts.
Iegādājoties elektroautobusus, tiks būtiski mazināta transporta radītā negatīvā ietekme uz vidi Rīgas pilsētā, kā arī uzlabota pārvietošanās kvalitāte un komforts, kas veicinātu iedzīvotāju paradumu maiņu, priekšroku dodot sabiedriskajam transportam, veicinot sabiedriskā transporta pasažieru skaita pieaugumu. Paredzams, ka jaunie elektroautobusi nomainīs novecojušos aptuveni 20 gadus nokalpojušos autobusus.
“Rīgas satiksmes” konkursā par elektroautobusu un to rezerves daļu piegādi finanšu un tehniskos piedāvājums iesniedza 2 piegādātāji – “Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.” un “Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.S.”. Veicot abu pretendentu tehnisko un finanšu piedāvājumu izvērtējumu, par uzvarētāju atzīts Polijas ražotājs.
Pirmo 35 elektroautobusu iegādei plānotā maksimālā līgumsumma ir 19,2 miljoni EUR bez PVN un elektroautobusi tiks iegādāti projekta “Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai” (4.5.1.2/22/I/002) ietvaros, piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu . Savukārt papildu 17 elektroautobusu iegādei plānotā maksimālā līgumsumma ir 9,3 miljoni EUR bez PVN, un šo elektroautobusu iegādi plānots veikt, piesaistot Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda (Recovery and Resilience Facility) līdzfinansējumu, taču par šo 17 elektroautobusu iegādi vēl tiks lemts.
Pie mīnuss 20 aukstu vai tie varēs izbraukt visu maršrutu, vai nebus pa ceļam jāslēdzas klāt pie trolejbusu vadiem?
Pieliks invalīdu un grūtnieču sēdvietās sasēdušos skolniekus pie pedāļu mīšanas.
Būs jāceļ algas šoferiem, jo vairs nevarēs dīzeli noliet! :)
Toties varēs slēgt klāt savas powerbankas un nest mājā ‘bezmaksas’ elektrību
Tu jau, savā darba vietā, tā dari?
100 punkti, ka telefonu lādē darbā! Gan jau arī uz podu iet darbā, jo mājās ūdens jātaupa! :D
Uz biroju jānāk ar savām pudelēm – viena ar ūdeni, otra tukša, kas vakarā pilna jānes mājas)
Te prasās pasen redzēts Dilberta komikss par milzīgas baterijas lādēšanu darba vietā. Tikai nevaru atrast.
Ja tu neesi pamanījuši, tad autobusos ir ļoti daudz kameras, kas dīzeļa noliešanu padara neiespējamu.
Tiešām? Uz austrumu robežas arī ir daudz kameras, kas kontrabandu padara teorētiski neiespējamu, bet kontrabanda ir, tā pat kā dīzelis kanniņā! :)
Cerams, RS neiepirks autobusu vajadzībām speciālu elektrību, ražotu ar pesteļnieku svētītiem saules paneļiem, izlaistu caur radinieka firmas piegādātiem tīkla kondicionieriem, par pieckārtīgu cenu. Nu, tādu nanoelektrību.
Kāpēc ne, plauks un zels tautsaimniecība! :)
Solaris iet tikai ar savu elektrību ( nu tur frekvence bik savādāka ) … neder no parastā tīkla un tas visticamāk jau ir bijis iekļauts iepirkuma nolikumā … specelektrību savukārt varēs piegādāt tikai pāris kantori Latvijā … tāds varētu būt stāsts :)
Vairāk interesē autobusu nobraucamais attālums no 1 uzlādes.
No vienas uzkādes līdz nākošai uzlādei !
Tiešām varēja uzrakstīt vairāk par tehniskiem parametriem. Cik ietilpīgas baterijas? Cik lielu distanci ar vienu uzlādi var nobraukts… uttt….