Reklāma

Daimler testē sašķidrināta ūdeņraža lietošanu kravas auto

Jaunākie raksti

Kādu viedtālruni izvēlēties skolēnam 2022. gadā?

Kad jāsāk rakstīt par skolēniem draudzīgajiem viedtālruņiem, ir skaidrs, ka draiskā vasaras, atvaļinājumu un brīvlaiku sezona iet uz beigām....

Latvija ievērojami apsteidz Igauniju mikroģenerācijas attīstības tempos

Elektrības ražošana, izmantojot saules enerģiju, Latvijā turpina attīstīties ārkārtīgi straujiem soļiem, turklāt mikroģenerācijas (pašražošana mājsaimniecībās) attīstības tempi Latvijā patlaban...

Tesla pārstāvji Kanādā tiekas ar valdības ministru, cenšoties vienoties par rūpnīcas celtniecību

Elektroauto ražotāja Tesla pārstāvji Kanādā tikušies ar valsts zinātnes, inovāciju un industriju ministru Fransuā-Filipu Šampanju (Francois Phillipe Champagne), lai...

BMW M divīzija testē elektroauto ar četriem elektromotoriem

Vācu autoražotāja BMW M divīzija pamazām gatavo savu pirmo elektroauto un notiek dažādi izmēģinājumi - šobrīd aktuālie "i4 M50"...

Samsung nākamajā gadā pārtrauks DDR3 atmiņu ražošanu

Samsung paziņojis par DDR3 atmiņu ražošanas pārtraukšanu jau 2023. gada nogalē. Šobrīd vairums izmanto DDR4 operatīvās atmiņas un jau...

Daimler kravas auto nodaļa šonedēļ sākusi testēt ar ūdeņraža degvielas šūnām aprīkotu kravas auto, savukārt ūdeņradis šajā mašīnā tiek pārvadāts sašķidrinātā formā. Normālos apstākļos tas nozīmē atdzesēt ūdeņradi līdz vismaz -253 grādu temperatūrai.

Testi esot veikti gan uzņēmuma izmēģinājuma poligonos, gan arī uz publiski pieejamiem ceļiem. Testos palaists vēlviens prototips, lai plašāk un ātrāk izprastu iespējas pielietot sašķidrinātu ūdeņradi kravas transportā. Šiem mērķiem izveidota īpaša sašķidrinātā ūdeņraža uzpildes stacija vienā no kompānijas testu poligoniem, tiesa, visa šī iekārta arī ir prototipa un izmēģinājumu stadijā.

Ražotājs norāda, ka mašīna aprīkota ar divām tvertnēm, katra no tām spēj uzkrāt 40 kilogramus sašķidrināta ūdeņraža. Pašas tvertnes esot izolētas tā, lai tajās gana ilgi saglabātos stabila temperatūra, ūdeņradis saglabātu tieši šķidro agregātstāvokli un nebūtu jāveic papildus dzesēšanas darbi.

“Sašķidrinātā agregātstāvoklī ūdeņradis kā enerģijas nesējs piedāvā krietni lielāku energoietilpību nekā gāzveida ūdeņradis. Tas ļauj pārvadāt lielāku ūdeņraža daudzumu, bet tas ļauj piedāvāt līdzvērtīgu sniegumu, salīdzinot ar šobrīd aktuālajām kravas mašīnām ar dīzeļmotoru,” teikts Daimler preses relīzē.

Ražotāja mērķis ir panākt, lai ar vienu uzpildi auto varētu nobraukt 1000 kilometrus un pat vairāk. Tas šādu auto padarītu ļoti piemērotu tālbraucējiem. Tiesa, šīs tehnoloģijas vēl ir patāla nākotne – Daimler plāno, ka sērijveida ražošanā šāds auto varētu nonākt tuvāk šīs desmitgades beigām. Paralēli Daimler sadarbojas ar industriālo gāzu ražotāju “Linde”, izstrādājot jaunus veidus, kā sašķidrināto ūdeņradi iegūt vienkāršāk un lētāk.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma