Vācu autoražotājs Volkswagen ļoti intensīvi attīsta savu elektroauto piedāvājumu un līdz šim šķietami neiesaistījās ūdeņraža auto attīstībā. Iespējams, VW šo projektu ilgstoši izdevies glabāt noslēpumā – Autocar ziņo, ka Volkswagen Vācijā pieteicies patentiem ūdeņraža degvielas šūnām un ūdeņraža mašīnai, kas ar vienu uzpildi spēj veikt šķietami neticamus 2000 kilometrus.
Volkswagen patentus pieteicis kopīgi ar uzņēmumu “Kraftwerk Tubes”, patenta pieteikumā uzņēmumiem sniedzot detaļas par keramisko membrānu. Tas ir krietni lētāks risinājums nekā Hyundai un Toyota izmantotā polimēru membrāna, savukārt zemāka cena ir izdevīgāka no biznesa perspektīvas, lai šādu auto ražotu. “Kraftwerk Tubes” dibinātājs Saša Kūns intervijā Business Insider Germany norādījis, ka uzņēmuma izstrādātais risinājums ir daudz lētāks, turklāt, pretstatā polimēru membrānai, šajā izpildījumā nav nepieciešams dārgais platīns.
Šis vācu uzņēmums gan nestrādā kopā tikai ar Volkswagen. Uzņēmuma vīzija paredz, ka ap 2026. gadu viņu izstrādātajai tehnoloģijai vajadzētu nonākt sērijveida ražošanā. Šāds pavērsiens jebkurā gadījumā ir pārsteidzošs un ir pilnīgi pretējs Volkswagen iepriekš uzņemtajam virzienam – VW bijušais valdes priekšsēdētājs Herberts Dīzs vēl maijā tvītoja, ka elektrifikācija sevi apliecinājusi kā labākais virziens un nav vērts tērēt laiku veltām diskusijām, tā vietā aicinot politiķus ieklausīties zinātniekos, kas ar šīm tehnoloģijām strādā ikdienā.
Protams, šobrīd nav nekādu termiņu, kad šāds auto varētu parādīties tirgū un nezinām vai Volkswagen kaut ko tādu vispār grasās piedāvāt, uzņēmumam ieguldot milzīgus līdzekļus elektroauto segmentā. Volkswagen mērķis ir kļūt par līderi transporta alternatīvās enerģijas sektorā, taču alternatīvā enerģija šajā izpratnē nenozīmē tikai elektrību. Ja Volkswagen tādu auto izdotos nogādāt tirgū par saprātīgu cenu, būtu interesanti redzēt industrijas reakciju.
Nice. Gaidīsim jaunumus! :)
Cik ilgi notiek ūdeņražu auto uzpilde – stundu, divas? Ja tā, tad retākas uzpildes ir liels pluss. Ja līdzīgi kā LPG, tad tie 2Kkm ir kā pašmērķis. DUSi par to nebūs priecīgi, cilvēki retāk tos apmeklēs. Smago šoferi arī nevar braukt nepārtraukti, tāpēc ir stabils biznesa modelis kas apvieno uzpildi ar atpūtu. Nu, tad jau redzēs – ja praksē no solītajiem 2K paliks reāli 500-700km, beigās visi būs apmierināti.
Mazie dīzeļauto ar mazajiem ķip 1,5L motoriem, kad dzīvo pierīgā, nevis vecrīgā, kombinētajā ciklā rāda 1200km.
Man tā bija ar Pegueot, neatceros modeli, mazs sedaniņš.
Patīkami bija braukt uzpildīties.
2020 gadā passat arī gandrīz 1200 km ar pilnu bāku rādīja. Mierīgi braucot pāri pa 1.1k esmu nobraucis ar vienu bāku
Tas būtu tikai loģiski ka ir 2 bezizmešu tehnoloģijas.
Elektrība vados ir tikai tajā brīdī kad to ražo, H2 var uzkrāt ilgtermiņā.
Attiecīgi nebūtu tāda spriedze uz tīklu, jo uzkrāto ūdeņradi no kaut kādām pazemes krātuvēm varētu uzkrāt un tad pumpēt ārā kad to vajag.
Attiecīgi vējainās un saulainajās dienā elektrības pārpalikumus, arī ātomstacijas (šo šobrīd ļoti attīsta francija) var strādāt patstāvīgi uz pilnu jaudu, nevajag bremzēt ja tīklā nav patērētāju, bet var to pārvērst lētā H2.
Vai H2 uzkrāšana ir tik vienkārša? Auto “bākā” ir briesmīgs spiediens, ap 700 bar…
Njaa, nez kā pazemes stāvvietas justos, ja kaut viens auto uzietu gaisā!
Vispār jau padomju laikos Imantā Popova rūpnīcas teritorijā bija izstrādāts ūdeņraža dzinējs, a te stāsta ka kkādas slepenības.
padomju laikos Imantā Popova rūpnīcas teritorijā bija izstrādāts arī kasešu magnetofons, kas strādāja slikti un jau garantijas periodā nonāca remontā, tāpēc labi vien ir, ka ūdeņraža dzinējs palika tikai rasējumos.
…tā mehāniskā daļa tika ražota Ungārijā.
Kas savukārt bija kopēta no kāda japāņu agregāta) Varbūt pat kādam pirka licenci…bet nekas nelīdzēja.
Cita starpā, vai kādam ir info, cik ilgi var turēt garāžā uzpildītu H2 auto? Vai H2 pamazām nedifundē caur bākas sienām?
Ūdeņraža un gaisa maisījums pie garāžas griestiem kopā ar parastajiem kontakta elektrības slēdžiem tiešām būs jauks pārsteigums auto un ēkas īpašniekam(iem).
Noplūde būs dzirdama visā tuvējā apkārtnē! :D
Pie plānotajiem ST tarifiem jāsāk rēķināt, vai H2 jau nesanāk izdevīgāks enerģijas uzkrāšanas veids par tīklu vai akumulatoru.
Kas te iepriekš uztaucās par ūdeņraža pārmērīgo spiedienu bākās un tā izkļūšanu caur bākas sienām…
Tāpēc jau tiek gudrotas šīs īpašās tehnoloģijas (polimēra mebrāna, keramiskā mebrāna), kas šos riskus novērš.
Saskatu visādas problēmas ar tādu ūdeņraža auto. Cena tam noteikti būs dārgāka pat par elktromobili. No dzinēja tam plūdīs vai tvaikos destilēts ūdens, kurš aukstā laikā radīs apledojumu uz ceļa. Tad vēl nav skaidrs, kā iegūs tam vajadzīgo ūdenņradi. Ja no dabas gāzes, tad nav jēgas no tāda auto, labāk izmantot parastos auto ar iekšdedzes dzinēju, kuros degvielas vietā izmantos gāzi. Ja elektrolīzes ceļā no ūdens, tad šim procesam vajag daudz saldūdens, ja pareizi atceros tad vienas tonnas ūdeņraža iegūšanai vajag 5 tonnas saldūdens kā arī daudz elktroenerģijas.
Tagad jau neviens ūdeņradi nededzinās iekšdedzes dzinējos. Noteikti izmantos enerģijas iegūšanas celles(vai kā viņas tur sauc), t.i. pa tiešo tiek ražota elektrība no ūdeņraža un skābekļa, tad viss pārējais ir kā parastam elektromobīlim tikai bez akumulātora.
To es saprotu, ka runa ir par elektromobili ar ūdeņraža degvielas šūnām un ūdeņraža tvertni. Es par ko citu rakstīju, ka iespējams šādi ūdeņraža auto valstu līmenī neatmaksāsies un būs problēmātiski, un beigās būs bagātnieku rotaļlieta.