Web Analytics
More
    Reklāma

    Audi RS trases dienas – RS3 ir karstākais aktuālais auto pīrādziņš

    Jaunākie raksti

    Ir noteikti pasākumi, ar kuriem auto rakstnieku apvienība tiek lutināta. Tā sirdīm tīkamākā daļa ir ceļojumi uz starptautiskajiem mediju braucieniem, bet nebūt ne sliktāki ir lielie lokālie trases pasākumi, kuri pie mums ir pat retāki par tālajiem braucieniem. Un ja jau mums ir trases pasākums, tad tas gandrīz vienmēr ir lielisks. It īpaši Audi gadījumā, jo tur figurē mums tik patīkamā RS abreviatūra.

    Mēs jau trešo reizi apmeklējam Audi braukšanas akadēmijas pasākumus. Pirmo reizi tas bija 2018. gadā tepat Biķernieku trasē, pēc 2 gadiem Lietuvā Nemuno žiedas auto trasē, un atkal pēc 2 gadiem atkal tepat pie mums Biķernieku trasē. Atgādināšu, kas ir Autojuta, precīzāk Audi Sport driving academy by Autojuta. Trijos vārdos – tās ir ekstrēmas braukšanas apmācības, kas notiek ar jaunākajiem Audi Sport modeļiem. Pasākumi norisinās jau piekto gadu pēc kārtas. Vienkārši – uzlabo savas braukšanas prasmes ar jaudīgākajiem Audi modeļiem. Šeit ir pieejami Audi RS3, RS4 un RS6 modeļi, kā arī elektriskais Audi E-tron GT, tātad auto ar jaudu no 400 līdz pat 600 Zs. Audi Sport driving academy by Autojuta programma norisinās septiņkārtēja Lietuvas rallija čempiona un Audi Sport dīlera Kauņā direktora Vitauta Šveda vadībā. Kopā ar viņu projektā piedalās vairāki titulēti sacensību meistari no Lietuvas ar pieredzi autosportā un braukšanas apmācībās.

    Reklāma

    Par pieejamajiem auto

    Kā gan bez mūsu mīļās tehniskās sadaļas. 2018. gadā braucām ar tad aktuālo Audi RS3, kas, manuprāt, ir viens no visu laiku foršākajiem Audi Sport modeļiem. Tas ir neliels, ass un precīzs, kamēr pārējie Sport modeļi ir jau sasnieguši kārtīga šosejas cīnītāju izmērus. Bet tas ir gaumes jautājums. RS3 es pieminu, jo šogad ir iznācis jauns šī mazās kabatas raķetes modelis, ar kuru mums bija iespēja iepazīties pašiem pirmajiem Baltijā, jo mašīnas no rūpnīcas ieradās vien nedēļu pirms pasākuma.

    Audi RS3 ir 2.5 litru 5 cilindru turbo dzinējs ar 400 Zs (500 Nm), kas ir tikai nedaudz uzlabots kopš iepriekšējās paaudzes, bet šoreiz dzinējs nav pat pats svarīgākais. Es gan dziļās detaļās neieslīgšu, jo pavisam drīz mums būs pilnvērtīgs RS3 tests. RS3 ir pilnīgi jauna RS griezes momenta sadales funkcija, kas dinamiski sadala vilci starp priekšējo asi un katru aizmugurējo riteni atsevišķi tieši pareizajā laikā.  Lai tas neizklausītos pēc tīras mārketinga informācijas, jaunais karstais hečbeks ir ticis pie jauna aizmugurējā elektroniskā diferenciāļa tehnoloģijas, ko paši sauc RS griezes momenta sadalītāju. Tas spēj nosūtīt cik jaudas nepieciešams uz jebkuru aizmugurējo riteni. Tas nozīmē, ka var apzināti pārslogot ārējo aizmugurējo riteni, lai izraisītu driftu, kas parasti nav raksturīgi auto ar četriem gredzeniem, ja vien tas nav R8.

    RS4 mums jau ir pazīstams. Tas izmanto 2.9 litru V6 turbo dzinējs ar 450 Zs (600 Nm). RS4 2020. gadā piedzīvoja modernizāciju, bet tehniski šeit ir maz izmaiņu. RS6 arī mums ir pazīstams un esam braukuši iepriekš. Tam ir 4 litru V8 dzinējs ar divām turbīnām un 600 Zs (800 Nm), ar kura palīdzību RS6 var ieskrieties līdz 100 km/h nieka 3.6 sekundēs. RS4 to, piemēram, var izdarīt “tikai” 4.1 sekundē, kamēr RS3 tas izdosies 3.8 sekundēs. Ir skaidri redzams, ko dod 200 kg atvieglinājums un modernāka pilnpiedziņa.

    Par Audi e-tron GT arī neieslīgsim detaļās, jo šis auto pilnvērtīgā un mūsu ierastajā elektromobiļu 1000 kilometru izmēģinājumā būs jau pēc pāris nedēļām. e-tron GT parastajā versijā ir divi elektromotori ar kopējo jaudu 530 (640 Nm), savukārt RS e-tron GT tie ir 646 Zs (830 Nm). Gan trasē, gan arī izmēģinājuma versija ir parastā. Uzreiz gan piebildīšu, ka šie jaudas rādītāji ir tikai Boost režīmā.

    Izmēģinājuma poligons

    Biķernieku trase tika sadalīta tādās kā 3 zonās. Nu ja neskaita ēdināšanas zonu, kas arī ir ļoti nozīmīgs process. Viena zona ir trases apļa daļa, otra zona ir slaloma daļa un tālāk jau dragrace daļa. Pa lielo trasi treniņu programmā devāmies ar RS4, slalomu mācījāmies ar RS3, bet paātrinājumā sacentāmies ar e-tron GT un RS6.

    Kaut auto sadalījums pa zonām ir diezgan loģisks, emocionāli man bija vēlme trases daļā izmēģināt tieši jauno RS3, bet ne vienmēr viss ir personiskajām vēlmēm. Lai nu kā arī būtu, nav piemērotāka auto tieši slalomam kā RS3 – tas ir mazāks, vieglāks, asāks, precīzāks. Kopā RS3 ir 7 braukšanas režīmu izvēle. Jā, patiešām 7, kas sākotnēji šķiet pārlieku daudz. Režīmi ir auto, comfort, dynamic, efficiency, RS individual, RS performance and RS torque rear. Ja pirmie ir jau Audi ierastie režīmi un paši sevi paskaidro, tad pēdējie 3 rada jautājumus. Ja dynamic visos “parastajos” Audi ir jaudīgākais rūpnīcas regulējums, tad RS auto gadījumā tie ir īpašie inženieru pielāgotie RS režīmi. RS performance ir pats trakākais, ko no auto var dabūt ārā, bet jautrais RS torque rear padara mazuli praktiski par aizmugurējās piedziņas auto. Tas gan nav nekas jauns un citi ražotāji māk līdzīgi.

    Slaloma daļā izmēģinājām visus braukšanas režīmus, lai patiešām apzinātos, cik liela atšķirība ir starp režīmiem. Pat starp RS režīmiem. Relatīvi ātrajā un šaurajā slalomā visefektīvākais režīms izrādījās tieši vairāk uz aizmugures piedziņu tendētais režīms, kas man bija pārsteigums. Nebija man pārsteigums par to, ka RS3 skan vienkārši fantastiski, tas ir ļoti ātrs un krasi asāks par pārējiem lielajiem RS.

     

    Trases daļa ar RS4 tika sadalīta divās lielās sekcijās, lai instruktors precīzāk varētu iemācīt pareizās trases trajektorijas pa pus trasi katrā reizē. Pakāpeniski kāpinot ātrumu, beigās jau visa garā trase tika nobraukta vieglā sacensību režīmā ar pietiekamu drošības slieksni, jo neviens no žurnālistiem jau nav profesionāls braucējs (lai arī kāds domā, ka ir). Biķernieku trase ir ātra un bīstama, RS4 sniegtie 450 Zs ir forša robeža starp viegli vadāmu un kontrolējamu, bet tajā pašā laikā ātru un jaudīgu auto. Laba bremžu sistēma ar 375 mm bremžu diskiem priekšā dod drošības sajūtu arī apstāties. Kaut RS4 ir sešu cilindru V veida dzinējs, RS3 skaņa ir kārtu labāka. Man tas bija jāpiebilst.

    Faktiski mierīgākā dienas daļa sastāvēja no dragrace starp diviem absolūti savādākiem auto. Savādākiem ne tikai tehnoloģiski, bet arī fiziski. Audi RS6 ir ļoti jaudīgs dzinējs, bet tajā pašā laikā auto izmērs un svars arī ir iespaidīgs. Gandrīz 2.1 tonnu smagais auto ir 4.94 metrus garš un 1.89 metrus platus, bet tāpat spēj līdz 100 kilometriem stundā aiztraukties 3.6 sekundēs. Iespaidīgi. Audi e-tron GT arī, protams, nav viegls, jo vieglas un ietilpīgas baterijas vēl neviens nav izdomājis. Svara atšķirība ar RS6 gan nav liela, proti, 2.28 tonnas sver elektriskā kupeja, un jauda dati arī nav kilometrus tāli. Atgādināšu, ka Boost režīmā auto spēj sasniegt 530 Zs. Boost režīms gan ir īsu brīdi un pie noteikta baterijas uzlādes stāvokļa, tādēļ lielāko daļu sava mūža GT brauks ar 470 Zs, kas jau ir daudz mazāk. GT pēc rūpnīcas datiem spēj paātrināties līdz 100 km/h 4.1 sekundē, kas ir pus sekundi lēnāk. Tomēr mēs visi zinām par elektrisko auto griezes momenta pieejamību, tātad sacensībai ir jābūt interesantai. Sēdāmies kā pie viena, tā otra auto stūres, lai salīdzinātu gan paātrinājumu, gan skaņu, gan arī sajūtas. RS6 izrādījās pārāks gandrīz visur – gan skaņā, gan emocijās, jo vienmēr izrādās priekšā un diezgan pamatīgi. Audi e-tron GT vienīgi spēja iedot momentānā paātrinājuma līdz 50 km/h sajūtu. Tā RS6 vēderu pakutināt nespēja.

    Pēcvārds

    Šādu pasākumu dēļ mēs noteikti varam apgalvot, ka tiekam lutināti. It īpaši, ja iekrīt izcili laika apstākļi, kādi mums bija. Pēc Covid laikā, kad divus gadus vienīgais mūsu mierinājums bija dezinficēti auto individuālajos izmēģinājumos, sanākt visiem kopā ir kā svētki. Neesam mēs Latvijā dikti izlutināti, bet forši auto nekad par sliktu nenāk. Paldies Audi Sport driving academy by Autojuta, ko sadarbībā ar Moller Baltic varējām apmeklēt. Nevaru vien sagaidīt individuālo Audi RS3 izmēģinājumu jau drīzumā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma