Audi sportiskākie modeļi un Biķernieku trase viens otru pazīst – mežu pieskandinājuši ir gan Audi R8, gan RS6 un RS7 un ne vienu reizi vien. Man ir sanācis ņemt dalību visos braucienos, bet tas man neatņem sajūsmu piedalīties jaunos piedzīvojumos ar RS automašīnām.

Lielie jaudīgo Audi pasākumi ir globāli un tos apmeklē vairāki desmiti klientu, žurnālistu, VIP personu. Ne šoreiz.

“Šodien Rīgā aizsākam vēl nebijušu programmu Baltijas līmenī, ko vada Audi Sport dīleris no Kauņas, Lietuvā. Pēc augstākajiem standartiem rīkotajā braukšanas pieredzes programmā, tagad arī lokāli ļauj nodrošināt izmēģinājuma braucienus dažādās trasēs, plašam interesentu lokam visā Baltijā. Neaizmirstamas emocijas un vērtīga braukšanas pieredze – tā varam raksturot Audi Sport driving academy by Autojuta programmu.” skaidro Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

Tātad 3. un 4. jūlijā Biķernieku trasē atgriežas Audi sportiskākie modeļi īpaši organizētas programmas – Audi Sport driving academy by Autojuta ietvaros. Audi Sport driving academy by Autojuta programma norisinās septiņkārtēja Lietuvas rallija čempiona un Audi Sport dīlera Kauņā, Lietuvā direktora Vitauta Šveda vadībā. Kopā ar viņu projektā piedalās vairāki titulēti sacensību meistari no Lietuvas ar pieredzi autosportā un braukšanas apmācībās. Gada laikā Baltijas valstīs jaunu braukšanas pieredzi būs iespējams iegūt ap 400 autovadītājiem. Vairāk par programmu un gaidāmajiem pasākumiem lasiet https://audisport.autojuta.lt/

Pasākuma programma sastāv no trim daļām (ja mēs neskaitām ēšanu) – brauciena pa lielo trasi, slaloma braucieniem un bremzēšanas treniņa.

Par automašīnām

Šoreiz Biķernieku trasi pieskandināja Audi RS 3 Limousine ar 2.5 litru TFSI dzinēju ar 400 Zs (480 Nm) un Audi RS 4 Avant ar 2.9 litru V6 TFSI dzinēju ar 450 ZS (600 Nm). Ja RS3 jau ir iepriekš redzēts un jau novērots Rīgas ielās, tad RS4 ir pilnīgs jaunums.

Aktuālais Audi RS3 tika prezentēts 2015. gadā un 2017. gada beigās auto piedzīvoja atjauninājumu – ne tikai vizuālas, interjera atšķirības, bet arī dzinējs ieguva papildu 33 Zs un 15 Nm.

RS4 savu prezentāciju piedzīvoja pagājušā gada nogalē un tirgū ir pieejams tikai no šī gada pavasara. A4 jau ir savā devītajā paaudzē.

Abi auto 100 km/h sasniedz 4.1 sekundēs, kaut starp abiem ir gandrīz 200 kilogramu atšķirība. RS3 ir daudz asāks un jūtīgāks un tā vien prasās pēc kartingu trasēm, piloniem un precizitātes. RS4 ir daudz mīkstāks, plūdenāks un tā vien izskatās, ka ir būvēts autobāņiem un milzīgiem ātrumiem.

Braucieni pa lielo trasi ar Audi RS4

Pirms iespējas pilnībā izbraukt Biķernieku lielo apli, trase tika sadalīta divās daļās un visus braucējus pamācīja un pakoriģēja, kā uzvesties līkumos. Kaut piedāvātie braukšanas ātrumi bija ne tikai labi ja puse no auto spējām un arī lielākā daļa braucēju spēja droši braukt daudz ātrāk, ir jāatceras, ka tās ir ielas automašīnas ar ielas riepām un neviens nav sacīkšu pilots.

Pilnas trases braucienā, kur ātrums bija jau mazliet lielāks un bija jālieto ķiveres, ātrumu regulēja pavadošā automašīna un ja visas četras sarkanās raķetes spēja turēties pāris korpusu attālumā viena no otras un neiepalikt, tad ātrums pieauga. Plūdenums bija galvenais vārds, ko lietoja instruktors.

Slaloma brauciens ar Audi RS3

Šī pasākuma daļa vairumam pasākuma apmeklētāju patika visvairāk. Uzdevums – maksimāli ātri un precīzi izbraukt ar piloniem izveidoto trasi. Instruktāža norādīja, ka svarīgi ir ne tikai precīzas stūres kustības un akseleratora pedāļa lietošana, bet auto “sēdināšana” ar bremzēm pirms katra pilona. Starp pilotiem nelielajā trasē atšķirība bija pat četras sekundes, kas liecina, ka katra spējas ir uzlabojamas diezgan pamatīgi.

Pašās pasākuma beigās tika izveidota vēl viena slaloma trase, kur sacensību režīmā apmeklētāji centās uzrādīt labāko laiku, cīnoties par dažādām balvām. Arī šeit uzvarētāju un lēnākos šķīra pat sešas un vairāk sekundes.

Aļņa tests ar Audi RS3

Izklausās vienkāršāk kā ir realitātē. Esmu piedalījies aļņa testos ar daudz un dažādām automašīnām, šoreiz bremzēšanas treniņš atšķīrās. Atšķīrās ar to, ka šķērsli varēja apbraukt pa divām pusēm un nepieciešamo virzienu norādīja LED gaismas signāls, kurš iedegās relatīvi vēlu un testēja pilotu reakcijas laiku augstā līmenī. Bija jāpaspēj ne tikai sākt griezt stūri uz pareizo pusi pirms šķēršļa, apturēt automašīnu, bet arī atgriezties atpakaļ savā joslā. Ne visi ar to tika galā ātrumam pieaugot arvien vairāk tika pieļautas kļūdas. Ap 75 kilometriem stundā arī es netiku galā ar visām darbībām un notriecu šķērsli. Ir vēl telpa meistarības uzlabošanai.

Secinājumi

Katrai no Audi RS mašīnām ir sava būtība un tas man ļoti patīk ražotāja filozofijā – ja pircējs vēlas iegādāties jaudīgu ikdienas pārvietotāju, tad ir iespēja izvēlēties kā mazu un veiklu karsto hečbeku, tā ļoti ātru ģimenisku universāli ar V6 dzinēju, tā arī lielu un super jaudīgu ģimenes universāli  ar V8 un arī sporta automašīnu ar 10 cilindru dzinēju. Katra gaumei un finanšu iespējām.

Audi Sport driving academy by Autojuta ir pierādījums, ka Audi vēlas nest savu vārdu ne tikai lielajā autosportā, bet arī piedāvāt iespēju pavisam ikdienišķiem cilvēkiem saņem kaudzi adrenalīna un jautrības, izmēģinot un uzlabojot savas spējas ar ļoti jaudīgiem spēkratiem interesantās trases konfigurācijās.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • As

    Kaut kāds labums būt par “žurnālistu” ir- var izcelt izklaidi,kuru pārējie ļoļiki pērk par 459€ (+ekstras)!;)
    :Skauž:

  • Kartupelis3

    Tev tagad vajadzētu atkal kādu Dacia apskatīt – nu lai pārāk nepierod pie wishlista auto apskatiem :)
    Nu tad RS3 vs M1 vs Megane RS? Kura piedziņa tad tev šķita visatraktīvākā?

    RS3 tak joprojām ir arī hatchback versija vai ne? Tev patika tas sedans?
    Apgalvojums, ka RS “ģimenē” ir piedāvājums katram maciņam, protams, ir stipri pārspīlēts..it sevišķi tiem saprātīgajiem maciņiem, kas saprot, ka 30% budžeta un vairāk auto maksājumos ir vnk stulbums.

    • Maris Gaugers

      Haha – tiksim arī līdz Dacia atkal :)
      Zini kā ir ar tām dārgākajām un jaudīgākajām mašīnām? Viss ir relatīvs.
      M2 ar RS3 un Megane RS nevar īsti salīdzināt kaut dēļ cenas! Kamēr M2 un RS3 maksā ap 60 (jā, RS3 ir gan sedana, gan hečbeka virsbūvē), tad Magane RS maksā 35k EUR, gandrīz uz pusi mazāk!
      Un ja pat mēs neņemtu vērā cenu, tad trases dienām es ņemtu Megane RS. Lai man piedod BMW dievs, bet man priekšpiedziņa trasē patīk labāk – ar to ir jābrauc tehniski precīzāk.
      Ikdienai es izvēlētos M2 nevis RS3 – man RS3 interjers ne ļoti patīk un manuprāt tas auto ir pa asu.

      • Kartupelis3

        Malacis, ka turies pie sava viedokļa. Speciāli tev savu FWD vēl nemainīšu – pāris reizes toč vēl tad jau jāaizbrauc uz trasi – ja nu tiešām tev taisnība :)

        P.S. ja nu kādreiz uz kādu šādu “darba” pasākumu netiec – padod ziņu – uzrakstīsim rakstu tavā vietā :)