Web Analytics
More
    Reklāma

    HIMO Z16 apskats – ko gaidīt no salīdzinoši lēta elektriskā velosipēda?

    Jaunākie raksti

    Viens ir pilnīgi skaidrs – velosipēdi un it īpaši elektriskie velosipēdi ir gana dārgs prieks. Iepriekš esam apskatījuši visai dārgus un pat ļoti dārgus elektriskos velosipēdus, bet šoreiz kārta drīzāk budžeta klasei.

    HIMO Z16 ir aptuveni tā cenu kategorija, ko ierindas pilsētnieks varētu būt gatavs atdot par elektrisku velosipēdu, lai tiktu līdz veikalam vai darbam. Tāpat HIMO Z16, iespējams, vilinās savā virzienā ar kompaktumu un iespēju velosipēdu savāzt, lai to varētu pārvadāt pat ne pārāk lielas automašīnas bagāžniekā vai uzglabāt nelielā dzīvoklī.

    Reklāma

    Kā jau var nojaust, zemai cenai ir arī savas problēmas – nebūs izmantoti tie labākie aprīkojuma līmeņi un šur tur var redzēt pielaides uz kvalitātes rēķina.

    Tehniskie dati

    • Ratu izmērs: 16 collas
    • Bremzes: disku (mehāniskās)
    • Maksimālais nobraukums ar uzlādi (Mopped mode): ≤80KM
    • Maksimālais nobraukums ar uzlādi (Pure Electric mode): ≤55KM
    • Braucēja svars: līdz 100 kg
    • Akumulators: 10 Ah 36 V
    • Uzlādes ilgums: ap 5 stundām
    • Motors: 250 W DC, 36V
    • Svars: 22.5 kg
    • Izmēri: 1400 x 550 x 1050 mm
    • Izmēri (saliktā veidā): 860 x 650 x 400 mm
    • Režīmi: Pedal mode, Moped mode, Pure Electric mode
    • Cena: no aptuveni 830 eiro

    Izskats un uzbūve

    Sāksim ar labajām ziņām. HIMO Z16 izskatās tīri pieņemami, rāmis ir no pamatīga alumīnija, uzstādītas tīri labas CST riepas, beņķis ir ērts, komplektācijas ziņā arī pircējs nav apdalīts, jo te ir gan lampiņas, gan arī dubļu sargi. Un nav piemirsts par atbalsta kāju.

    HIMO Z16 savā būtībā ir saliekams velosipēds – to iespējams pārlauzt viducī, nolaist stūri un beņķi, kā arī pielocīt pedāļus. Apakšā zem velosipēda priekšējā zobrata ir atbalsta kāja, kas ļauj HIMO Z16 atbalstīt arī saliktā veidā, lai velosipēds ar savu svaru nelauztu pedāļus un zobratu.

    Lampiņas ir visai spilgtas, tās ieslēdzamas ar nelielā ekrāna palīdzību pie stūres. Aizmugurējā lampiņa ziņos arī par bremzēšanu.

    Nelielais ekrāns rāda ātrumu, braukšanas režīmu, nobraukumu un visai aptuvenu akumulatora atlikumu. Ekrāns ir dikti spilgts, to varēs arī labi redzēt Saules gaismā. HIMO Z16 vadība pilnībā nodota ekrāniņam, bet tas nav skārienekrāns, tam ir trīs pogas. Nevarētu teikt, ka velosipēda iespēju vadība ar šīm trim pogām būtu ērta un intuitīva, bet to laikam varētu piedot.

    Tagad laiks ne tik labajām īpašībām. Ja par šo cenu varēja gaidīt ne to pašu labāko aprīkojumu, piemēram, bremzes, tad par HIMO Z16 samontēšanas niansēm varētu runāt ilgi un dikti. Lielākās problēmas manās acīs ir paviršība – skrūvēm ir aprautas galvas, daudzviet krāsā ir skrāpējumi. Stūres stiprinājums čīkst, pēc nobrauktiem aptuveni 100 km ir sajūta, ka bremžu rokturi sāk izļurkāties un tie ir sakniedēti, nevis saskrūvēti.

    Tad vēl ir tāda nianse, ka bremzes ir saliktas pēc Lielbritānijas standarta – aizmugures bremze nez kāpēc ir pie kreisās rokas. Iespējams, šāda bremžu izvietojuma izvēle ir tāpēc, ka gāzes ručka ir pie labās rokas, turklāt tā ir kā mocim, nevis kāda svira vai poga.

    Bremzes strādā pārsteidzoši labi, bet tām acīmredzot ir visai mīksti bremžu kluči. Kluči ātri dilst un uz bremžu rotoriem paliek melnas pēdas, kas pēc jau apmēram 50 nobrauktiem kilometriem sāk jūtami samazināt bremžu efektivitāti. Protams, notīri un brauc tālāk, bet šis ir jāpatur prātā.

    Kopumā teiktu, ka detaļu izvēle ir pieņemama, bet ne laba. Pats rāmis ir drīzāk labs, bet jau rūpnīcā vai samontēšanas laikā vietām saskrāpēts. Samontēšanas kvalitāte ir vāja un vajadzētu pirms pirmās braukšanas pārbaudīt visas skrūves un savienojumus pašam.

    Akumulators

    Kā jau varēja nojaust, nekādi solītie 80 kilometri ar vienu uzlādi nav nobraucami, tad ir jāminas kā dullam, liekot mierā gāzes ručku. Arī par 50 kilometriem piemīšanās režīmā ir zināmas šaubas, jo mīšanās nav super ērta ar HIMO Z16.

    Laiks stāvdrāzim! Bet kā novērtēt un izvēlēties akumulatoru?

    Galvenais HIMO Z16 lietotājs ar saviem mazāk par 64 kilogramiem ziņoja, ka akumulators pilnīgi elektriskā režīmā ar minimālu vai gandrīz nekādu piemīšanos uz 50% nokrītas jau pie aptuveni 12 kilometru atzīmes. Šajā mirklī arī tiek samazināta HIMO Z16 jauda un elektro režīmā velosipēds sasniedz tikai aptuveni 20 km/h ātrumu (pie pilna akumulatora HIMO Z16 bez piemīšanās brauc ar 25 km/h, vismaz tā rāda mazais ekrāniņš).

    Akumulatora uzlāde aizņem 4 līdz 5 stundas, akumulatoru var lādēt arī neizņemot ārā no velosipēda. Atliek vien pēc tam kārtīgi aizvērt ciet nelielo vāciņu rāmja kreisajā pusē.

    Braukšana

    Nobraukuma attālumam jau pieskāros iepriekš – te nekādi brīnumi nav sagaidāmi. Pilnīgi elektriskā režīmā ar 65 kg braucēju HIMO Z16 noripos pats aptuveni 25 kilometrus, pēdējo pusi tas brauks lēnākā režīmā. Ar piemīšanos ir grūti novērtēt, cik tieši tālu HIMO Z16 spēs palīdzēt mīties, to vienkārši nevar uzticami izmērīt. Protams, tas pilnībā atkarīgs no paša braucēja mīšanās spēka un uzcītības.

    Ar piemīšanos ir visai drūmi, jo HIMO Z16 ir tikai viens pārnesums, pat labākajos scenārijos daudz ātrāk par 28 km/h nepabrauksi ar šādu sēdpozīciju, beņķi, tuklajām riepām un velosipēda kopējo svaru. Pēc 25 km/h HIMO Z16 arī nepalīdz tev mīties, kas vēl vairāk samazina vēlmi skriet ātrāk par 25 km/h.

    Te jāsaka, ka 25 km/h ir gana daudz pilsētā, bet, ja dzīvo kādus 10 km prom no darbavietas, tad tomēr gribētos, lai ar HIMO Z16 būtu ērti braukt arī ātrāk. Jā, HIMO Z16 pamatā ir kompakts, saliekams velosipēds. Ātras braukšanas vajadzībām tad ir jāmeklē kādu 28 vai 29 collu velosipēdu.

    Zem beņka esošā atspere ļauj braukt arī cilvēkiem svarā virs 100 kg, bet ne daudz vairāk. Elektromotors arī 100 kg miesu pārvadās ar 25 km/h, bet darīs to aptuveni 9… 10 km, kamēr 65 km rumpīti ar 25 km/h pārvietos aptuveni 12 km. Ieteicams tomēr būtu pašam arī piemīties, lai arī elektro velosipēds jebkuru ātri padarīs par sliņķi.

    Kāpumu pārvarēšana 250 W motoram liek pasvīst. Vanšu tiltā uzbraukt ar 65 km nastu HIMO Z16 spēj, bet tikai ar aptuveni 18 km/h. 100 kg cilvēku HIMO Z16 ved tiltā augšā ar aptuveni 15 km/h. Vērtēju, ka no Gaujas senlejas pie Siguldas ar HIMO Z16 augšā neuzkārpīsies pa ceļu.

    Atļaušos arī pieminēt, ka gāzes ručka strādā gandrīz kā poga – ir ļoti jāpacenšas, lai ar to regulētu ātrumu. Tā strādā binārā režīmā – on vai off, vidusceļa ātruma pieregulēšanai var sacīt, ka nav.

    Trek Powerfly 4 (2021) elektriskā kalnu divriteņa apskats

    Nobeigumā

    HIMO Z16 pamatā ir kompakts, viegli uzglabājams elektriskais velosipēds, ja vien nedzīvo 6. stāvā bez lifta. Vērtēju, ka HIMO Z16 ir ideāli piemērots, ja dzīvo no darba aptuveni 10 km vai mazākā attālumā, bet tāpat nāksies HIMO Z16 lādēt arī darbavietā. Braukšanai pēc piena HIMO Z16 ir vidēji piemērots, jo to nav pārāk ērti pieslēgt – velosipēds ir zems un tikai zem beņķa var atrast vietu, kur aplikt apkārt saslēgu.

    Materiālu kvalitāte ir ciešama par šo cenu, bet salikšana rūpnīcā norit pēc grūti izprotamiem kvalitātes kritērijiem. Aprautas skrūvju galvas un saskrāpēta krāsa jau vien liecina par paviršību.

    Braukšana ar HIMO Z16 ir gana jautra (pozitīvā nozīmē), 16 collu rati nav ideāli piemēroti pilsētai, bet palīdz resnās riepas. HIMO Z16 šķiet stabils uz ceļa un pamatīgais amortizators zem beņķa nāks talkā, ja trāpīsi kādā bedrē.

    22.5 kilogramu svars radīs milzīgas problēmas, ja grasies ar HIMO Z16 kāpt pa vilciena stāvajiem pakāpieniem. Pat teiktu, ka šāds manevrs būs pa spēkam tikai stipram vīrietim vai ļoti spēcīgai sievietei. Attiecīgi ar HIMO Z16 no Pārdaugavas nomales līdz Jūrmalai pa veloceliņu tiksi, bet atpakaļ jau nāksies pamatīgi mīties, jo vilcienā iekāpt nevarēsi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    9 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Basics
    10.05.2022 13:22

    Nū, par 800 pat parastais ričuks būs pavisam vienkāršs (singla gadījumā gan visai labs), bet elektriskais….nē, 800 par šo te ir izmesta nauda.

    Par svaru – tie metāla rati tak sver tonnu, nav brīnums ka braucamais sver kā pajūgs ar zirgu.

    Šāda veida salieķi populāri Anglijā, kur cilvēki tos katru dienu izmanto, lai ņemtu līdzi vilcienā. Dzīvoklī tas mazāk vietas neaizņems, auto tādu vest – uz kurieni? Lai pabraukātos pa citu pilsētu? Diezi vai kāds tādu vadās auto. Ja nu tikai lai atgrieztu tirgotājam)

    Last edited 1 year ago by Basics
    Brokolis2
    10.05.2022 15:09
    Reply to  Artis Ābols

    Cik zinu ir tālbraucēji kuriem diezgan populāri ir elektro rīki lai pēc truckstopa varētu apskatīt apkārtni vai apēstu arī ko citu nevis DUS paiku

    Biteme
    10.05.2022 15:20
    Reply to  Artis Ābols

    Kāda jēga pilsētas velo salīdzināt ar MTB? Divas dažādas lietas. Kam pilsētā vajag tos 12sp? Disku bremzes pilsētas velo arī lieks kreņķis….nerunājot jau par atsperdakšu. Labs pilsētas velo – tas ir vairāk par komfortu un drošību, kā arī minimālu apkopi (pastāvīgas gaismas ar dinamo rumbu, ātrumi rumbā nevis kasete kas jāpucē katru nedēļu, siksnas pievads kas nav jāpucē un jāeļļo pēc teju katra brauciena, trumuļbremzes kam nelokās rotori un nešvīkst br. kluči) nevis pseidoMTB kas ir čābīga izvēle gan pilsētai, gan amatieru sportam.

    Basics
    10.05.2022 17:53
    Reply to  Artis Ābols

    Pers. es par 800 ņemtu normālu el. skūteri – abi elektriskie braucamie paredzēti pilsētai. Un skūteri vēl ir cerība kādam pārdot, ja galīga raksturu nesaderība. Šādu monstru pārdot tikai ja zvaigznes sastājas rindiņā un vēzis kalnā uzsvilpj….

    Grāvelis tagad laikam skaitās modes lieta, man tādai vajadzībai ir vintage MTB pa lēto un nav žēl deldēt smalkas transmisijas pa putekļainiem ceļiem. Bet nu jā, cik bieži brauc un ko no tā grib sajust….

    Krotow
    10.05.2022 17:04

    Pēc skata uzpimpots sēdamskūteris. Par to cenu būtu jābūt arī apzeltītam.

    zzz
    11.05.2022 08:18

    Nafig tadu letuci, tad labak pasam salikt uz kadaveca 28″ velo bazes ar 8 fun/bafang motoru

    Reklāma