Reklāma

No konceptauto līdz sērijveidā ražotam ID. Buzz: kā tika radīts elektriskais komercauto?

Jaunākie raksti

Latvijā sāks darbību pirmā TESLA automašīnu koplietošanas platforma

Apvienojoties jauniem uzņēmējiem, Latvijā izveidota pirmā TESLA automašīnu koplietošanas platforma OX DRIVE, kas savu darbību uzsāks šī gada 1....

Samsung piedāvā patērētājiem personalizēt sadzīves tehnikas ierīču dizainu un pielāgot funkcijas

Uzņēmums Samsung Electronics Co., Ltd. ir paplašinājis Bespoke sadzīves tehnikas ierīču  konceptu, ļaujot patērētājiem pielāgot un personalizēt vēl plašāku...

Eleport uzstāda pirmo elektroauto uzlādes staciju Jūrmalā

Elektroauto uzlādes tīkls Eleport uzstāda savu pirmo uzlādes staciju Jūrmalā. Jaunā uzlādes stacija nodrošina uzlādi diviem elektroauto vienlaicīgi un...

Hyundai un Kia birojos Vācijā veiktas kratīšanas aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem

Vācijas varasiestādes veikušas kratīšanas vairākos Hyundai un Kia birojos. Korejiešu autoražotāji tiek turēti aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem...

Kursors Stambulā iepazīstas ar jaunākajiem Huawei produktiem

Tieši vasaras saulgriežu laikā man sanāca interesanta iespēja pabūt Huawei produktu prezentācijā Stambulā, kurā tika prezentēti tieši Austrumeiropai, Ziemeļu...

Starp ID. Buzz konceptauto atklāšanu un sērijveida modeli, kas nonāks pie klientiem Eiropā šī gada nogalē, ir pagājuši aptuveni pieci gadi smaga darba, ko ir veikusi Volkswagen komerctransporta un Volkswagen pasažieru transporta attīstības komanda. Kā dizaineriem patiesībā izdevās leģendārā oriģinālā T1 pamatprincipu un skaidrās konceptauto formas pārnest uz pilnībā elektrisko ID. Buzz un ID. Buzz Cargo? Kā šajā procesā inženieriem izdevās apmierināt visas prasības attiecībā uz drošību, braukšanas komfortu un ikdienas praktiskumu, ko sniedz moderns elektroautomobilis? Un kas ražošanas un komponentu sagādes darbiniekiem bija jāsagatavo, lai visas detaļas iestrādātu ražošanas procesā Hannoverē, Vācijā, tā, lai ID. Buzz kopā ar citiem tā dēvētajiem “Bulli” modeļiem – T6.1 un Multivan, tagad varētu būvēt uz vienas platformas. Volkswagen komerctransporta TV komanda bija kopā ar šajā procesā iesaistītajiem, kamēr viņi tika galā ar dažādiem izaicinājumiem, lai dokumentētu viņu slepeno darbu. Rezultātā ir tapusi vērienīga dokumentālā filma, kas publicēta šeit:

Lai izstrādātu ID. saimes komerctransporta un kravas automašīnu, bija vienlīdz svarīga dažādu zīmolu sadarbība un darba pienākumu dalīšana – dizaineri un inženieri izstrādāja vislabāko iespējamo koncepciju, kas apvienoja visas specifikācijas prasības. Septiņu gadu zināšanas par Bulli tika iebūvētas ID. Buzz, automobilī, kas tika izstrādāts, lai saviļņotu gan jau esošos fanus, gan jaunus klientus. Lai sasniegtu zemāko iespējamo gaisa pretestības koeficientu, ieguldīts vērienīgs un detalizēts darba apjoms, kas rezultējies ar izciliem panākumiem – ID. Buzz pretestības koeficients (cd) ir tikai par 0,285 zemāks nekā jebkuram citam Bulli.

Pēc pirmajiem ar rokām izgatavotajiem prototipiem var noteikt, vai visus dizaina datus un simulācijas no virtuālās pasaules ir iespējams pārnest reālajā pasaulē. Kvalitātes pierādījums ir testēšana. Lai nodrošinātu, ka arī nesen atklātais ID. Buzz atbilst Volkswagen visaugstākajām kvalitātes prasībām, elektriskais Bulli tika testēts sarežģītā un nogurdinošā maratonā visā Eiropā un ekstrēmos apstākļos. Vispirms ļoti lielā karstumā – no izteikti sausām vietām līdz tropiski mitrām. Pēc tam ekstremālā aukstumā – no bargākā sala līdz slapjākajam sniegam. Un daudzos gadījumos bez īsta ceļa seguma. Pēc tam trases testos tika simulēts lietus, sniegs, ledus un putekļaini apstākļi, lai redzētu, kas varētu iekļūt pa virsbūves un šasijas spraugām un potenciāli radīt problēmas.

Aprīkoti ar daudz sviru aizmugurējo piekari, lai sadalītu šķērsspēkus un gareniskos spēkus, gan ID. Buzz un ID. Buzz CargoSkandināvijas tālajos ziemeļos demonstrēja vadības potenciālu uz sniega un ledus. Pārējie aukstā laikā veikto testu pārbaudes aspekti iekļauj materiālu dizainu, elektriskās un elektroniskās funkcijas, šasijas regulējumu, paātrinājumu, bremzēšanu un stūrēšanu pie zemiem berzes koeficientiem un visa automobiļa termisko pārvaldību.

“Bulli ir transportlīdzeklis, kas vienmēr ir sevišķi izcēlies ar ikdienas praktiskumu,” skaidro Volkswagen komerctransporta modeļu līnijas tehniskā projekta vadītājs Stefans Lucs (Stefan Lutz). “Tādēļ arī pārbaudām ID. Buzz visos braukšanas un laika apstākļos. Motoriem, šķidrumiem, katrai sistēmai un darbības procesam, indikatoriem un displejiem ir jādarbojas nevainojami. Tikai tā varam būt pārliecināti, ka ar automobili bez problēmām varēs braukt jebkurā pasaules vietā.”

Testēšana tiek veikta detalizēti, piemēram, aukstuma kamerā tiek veiktas pārbaudes, lai redzētu, cik ātri pēc automobiļa iedarbināšanas spoguļu sildītājs atkausē apledojušu ārējo spoguli. Lai pārbaudi izturētu, spogulim mīnus 20 grādu temperatūrā skaidrs skats spogulī ir jānodrošina jau pēc trim minūtēm.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis
28.04.2022 13:50

“Buzz pretestības koeficients (cd) ir tikai par 0,285 zemāks nekā jebkuram citam Bulli”
Šis gan man nav saprotams…

Reklāma