Neskatoties uz svaigām iespējām un salīdzinoši daudzveidīgo saturu, video straumēšanas gigants “Netflix” sāk zaudēt popularitāti. Pirmo reizi desmit gadu laikā tā abonentu skaits sarucis, turklāt ievērojami. Uzņēmums ziņo, ka salīdzinot ar pērnā gada 4. ceturksni, šī gada 1. ceturksnī abonentu skaits samazinājies par 200 000. Turklāt arī tuvāko mēnešu prognozes nav nekādas spīdošās.
“Netflix” prognozē, ka skaitļi neuzlabosies arī 2. ceturksnī, gluži pretēji – uzņēmums varētu zaudēt pat līdz diviem miljoniem abonentu. Video straumēšanas gigants savā vēstulē akcionāriem atklājis, ka ieņēmumu pieaugums ir ievērojami palēninājies. Ļoti iespējams, pandēmija aptumšoja visu ainu, jo tās sākumā 2020. gadā uzņēmums piedzīvoja ievērojamu izaugsmi un abonentu pieplūdumu. Tagad pandēmijas ierobežojumi tiek strauji atcelti visā pasaulē, taču, pēc “Netflix” domām, tas nav galvenais iemesls abonentu skaita sarukumam.
Noteikti jāņem vērā abonementu maksas sadārdzinājums ASV un Kanādā, kura rezultātā no pakalpojuma atteikušies ap 600 000 klientu. Tāpat martā “Netflix” apturēja darbību Krievijā, kas rezultējies ar vēl ap 700 000 zaudētiem lietotājiem. Situāciju arī īpaši neuzlabo tie abonenti, kuri koplieto savas “Netflix” paroles un pieteikšanās informāciju. Uzņēmums lēš, ka tādu klientu skaits varētu sasniegt pat 100 miljonus mājsaimniecību jeb pusi no visiem abonentiem. Tāpat lietotāju skaita sarukumu zināmā mērā varētu izskaidrot konkurentu aktivitāte, radot vēl nebijušu sacensību par patērētāju maciņiem.
Lai šo bēdīgo situāciju risinātu, “Netflix” sola turpinot uzlabot visus straumēšanas pakalpojuma aspektus, īpašu uzmanību pievēršot satura kvalitātei un ieteikumiem. Izpētot jaunus veidus, kā piesaistīt vairāk klientu, uzņēmums ir paplašinājies videospēļu jomā, šonedēļ paziņojot par sadarbību ar “Exploding Kittens”, kuras ietvaros izlaidīs mobilo spēli un animācijas seriālu. Vēl viens salmiņš, pie kā “Netflix” varētu pieturēties, ir plāns nākamo gadu laikā piedāvāt lētākus, reklāmas ietverošus plānus.
600 + 700 = 200
Te jāņem vērā, ka Netflix aizvien pievienojas arī jauni klienti. Taču ar visiem zaudētajiem abonentiem ASV, Krievijā un citur, kopējais lietotāju skaits krītas un Q1 sasniedz 200 000.
Iedomājies kas notiks, ja Eiropā jēdzīgi ienāks HBO un/vai Hulu utt. Netflix noriets. Es pats aizietu minūtes laikā no Netflix, ja HBO varētu lietot bez VPN.
Ar ko HBO pārāks? Saturs, cipars? Kas cits?
Neteiksim pārāks, bet savādāks saturs. Netflix LV atmet kkādas atraugu filmas un LBTQshit seriālus.
Indeed. Neteiktu, ka HBO ir brīvs no LGHDTV čerņas, bet viņi ražo tiešām kvalitatīvu saturu. Mani iecienītākie un citiem iesaku- True Detective, The Wire, Band of Brothers, Chernobyl, Westworld (1.sez), Sopranos, Mare of Easttown, The Undoing u.c.
Netflix spiež uz kvantitāti.
Tāda sajūta, ka uz pasaules būtu neierobežota attīstība. Netflix dominance tikai samazināsies un tas ir tikai dabiski, it sevišķi, kad tirgus paliek diezgan piesātināts ar izvēlēm. Es pats esmu pārgājis uz Basic plānu, jo premium cena jau ir priekš manām domām par augstu sniegtajām iespējām. Un Disney ir vēl lētāks nekā Basic abonoments, vismaz pagaidām. Tā kā veiksmi Netflixam.
Kur jūs ņemat laiku tam visam?
Kur tu tērē laiku visam citam? Cilvēki ir dažādi, situācijas ir dažādas.
Saules mūžu Pirātiem!
Kā jūnijā Disney + palaidīs Latvijā, tā es visticamāk uz to pāriešu, jo Netflix tiešām maz ko interesantu skatīties.