Web Analytics
More
    Reklāma

    Modernizētā Volkswagen Tiguan Allspace apskats – vēl lielāks, bet vai labāks?

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Ir viens ļoti vecs teiciens, kas ir ļoti piemērots manai domai, ko es gribu izteikt. “Viedoklis ir kā dibens, katram tāds ir”. Es tiešām reti uzbāžos ar savu viedokli, jo man vienmēr acīs ir milzīgs kūpošs priekšnojautas katls, ka tas izraisīs nevajadzīgas diskusijas un pat strīdus komentāros. Rūpīgākie lasītāji jau zina, ka es neizprotu un pārmetu lielo SUV iegādi, jo lielākajā daļā gadījumu tā ir vienkārši kompleksu atrādīšana, statusa parādīšana. Pie tam, parasti šajā milzīgā piecmetrīgā SUV brauc tikai viens cilvēks. Bet ne vienmēr. Kad pienāk tas svētais brīdis, kad ir nepieciešama lielāka automašīna ar septiņām vietām un adekvātu bagāžas nodalījumu, gribas arī adekvātas cenas piedāvājumu. Pie mums piedāvājums ir pietiekami plašs, un šodien es gribu parunāt par vienu tādu – Allspace. Volkswagen Tiguan Allspace.

    Trijos vārdos par Allspace vēsturi.

    Jau savā iepriekšējā Allspace rakstā rakstīju, ka līdzīgi kā pats pirmās paaudzes Tiguan, Tiguan pagarinātā versija sākotnēji bija paredzēta Ķīnas tirgum. Ķīnas tirgus vispār ir ļoti specifisks, un tur var sastapt mums ierastu auto īpaši pagarinātās versijas. Nekur citur pagarinātu Passat nesastapt. Tā kā pašā VAG grupā ir vairāki lielie SUV, tad, iespējams, tas bija iemesls Eiropai adaptēt pagarināto Tiguan, jo Volkswagen auto klāstā vienīgais auto ar septiņām vietām ir busiņš. Lai arī kā būtu –  Ķīnā ierastais Allspace ar pagājušo Tiguan paaudzi 2017. gada nogalē nokļuva arī pie mums. Mēs ar prieku to izmēģinājām. Ir laiks jaunam Allspace, kurš nav jauns modelis, bet gan modernizācija. Auto izskatās tik atšķirīgi, ka neizskatās pēc modernizācijas. Pie sejas atjauninājuma pats Tiguan tika 2020. gada beigās, bet Allspace pie atsvaidzinājuma tika gadu vēlāk. Kā jau tas ir ierasti.

    Reklāma

    Cik tad lielāks ir Allspace?

    21.9 cm. Uz papīra (precīzāk jau būtu teikt monitorā) tā atšķirība neizskatās liela, bet ir. Ja vēl pieskaita faktu, ka pati modernizētā versija ir par 2.7 cm garāka par iepriekšējo, izmēra pieaugums ir vērā ņemams. Šasija salīdzinājumā ar standarta Tiguan ir par 11 cm garāka, kas ļoti atspaidojas salona izmērā. Un atkal jau – uz papīra tie centimetri nerada saprotamu priekštatu, bet vietas otrajā rindā ir vairāk kā jebkad. Ja daudziem septiņvietīgajiem auto bagāžniekā izvietotās divas vietas ir papildus opcija, tad Allspace ir pieejams tikai šajā versijā. Bēda maza, jo šīs papildus vietas ļoti smuki un ērti ielokās bagāžniekā un pazūd. Jāpiebilst gan uzreiz, ka šīs papildus sēdvietas lieliski noder arī situācijās, kad ceļā dodaties arī mazāk par sešiem cilvēkiem. Piekritīsiet taču, ka tālākos ceļa nogriežņos aizmugurē trijatā sēdēt nav pats ērtākais risinājums? Iesēdināt mazākos pasažierus aizmugurē var itin viegli, un tad sēdēt divatā otrajā rindā būs daudz ērtāk. Kad ieloka trešo sēdekļu rindu, tad ratu apakšu un kulbu var nolikt vienu otrai blakus – bagāžnieks ir jau ļoti liels. Papildus var, protams, nogāzt otro sēdekļu rindu, kas iedod gandrīz vai kravas busa kapacitāti. Tātad Allspace noderēs arī situācijās, kad omei jāaizved ledusskapis. Modularitāte šķiet būtu ļoti pareizs apzīmējums šim auto. Jāsaprot, gan arī ir uzreiz, ka šāda izmēra auto nav un nebūs vajadzīgs katram – mums kā sabiedrībai vēl ir jāiemācās iegādāties auto pēc pielietojuma, nevis statusa.

    Tehnika neatšķiras, bet ir lielāka izvēle

    Atkārtošana ir zināšanu māte. Kopā ir tikai 3 dzinēji un 2 ātrumkārbas, tā kā šausmīgi ilgi nebūs jādomā par savu izvēli. 150 Zs (250 Nm) benzīna dzinējs ir pieejams ar 6 ātrumu manuālo ātrumkārbu un 7 ātrumu divu sajūgu DSG automātisko ātrumkārbu, bet visi pārējie benzīna dzinēji būs kopā tikai ar DSG. Ja 150 Zs šķiet par mazu, tad vēl ir dabūjami 190 Zs (320 Nm) un 245 Zs (370 Nm) dzinēji. Pavisam jaudīgā R nav un nebūs.

    Dīzeļdzinējs ir tikai viens, bet tas pieejams divās jaudas versijās – 150 Zs (340 Nm) un 200 Zs (400 Nm). 150 Zs versija ir dabūjama gan ar sešu ātrumu manuālo ātrumkārbu, gan DSG, kamēr 200 Zs būs tikai ar DSG. 4Motion visu riteņu piedziņas versijas ir pieejamas vien automātisko ātrumkārbu variantos kā benzīna, tā dīzeļdzinējam. Allspace nebūs arī Plug-in hibrīda. Vismaz pagaidām, par ko ir dikti žēl.

    Interjers ir vienkāršs, bet ļoti praktisks un saprotams

    Nu ja neskaita info-izklaides ekrānu – esmu jau vairākas reizes minējis, ka Volkswagen, manuprāt, to ir uzbūvējis pārāk sarežģītu. Viss ir glīts, informācijas ir kalniem, bet pie UX (user experience) ir jāpiestrādā. Šofera displejs arī ir jau mums ierasts, tas ir grafisks, attēlo kalnu informāciju, bet pielāgošana ir jāveic caur info-izklaides sistēmu, kura, kā jau minēju, ir diezgan sarežģīta. Šī gan ir problēma cilvēkiem kā man, kuriem gribas to podziņu tur, šo ekrāniņu tur, to informāciju tieši tur. Pielāgojamība ir lieliska, tik cik ne intuitīva. Viss pārējais šeit ir kārtībā, ieskaitot bezvadu Apple CarPlay un Android Auto atbalstu.

    Kā jau kārtīgam un lielam ģimenes auto, ir gigantiskas gan priekšējās, gan aizmugurējās durvju kabatas mantu glabāšanai, pilnvērtīga izmēra glāžu turētāji, vieta ar bezvadu uzlādi mobilajam telefonam. Var paslēpt delfīnu. Vietas aizmugurē sēdošajiem ir tik daudz, var sasēsties 3 stāvos un ceļgali neiecirtīsies priekšējos sēdekļos. Tajā pašā laikā es varu apsēsties arī trešajā rindā un nesajusties kā pērtiķis krātiņā. Ilgstoši gan es tur nevarētu nosēdēt, bet īsus ceļa nogriežņus pārvarēt var bez liela uztraukuma un sāpēm.

    Izmēģinājuma auto ir ticis pie relatīvi dārgās ādas apdares sēdekļiem, kas ģimenei ar bērniem un dzīvniekiem ir svarīga nianse, bet patīkamais ir fakts, ka arī sēdekļu muguriņas ir ādas materiāla. Tas izskatās daudz labāk par plastmasas veidojumiem, gan ir tikpat ērti kopšanai – paņemam mitru lupatu un lieta darīta.

    Gaitas īpašības

    Visdrīzākais tas ir “placebo” efekts, bet Allspace ir sajūta, ka braucam ar pilnīgi citu auto, nevis mazliet garāku Tiguan. Sajūtas ir kā milzu lainerī, Eiropas “eskalādē”. Un jo lielāks auto, jo lielāki diski. Ja 20 collu diski pat pirms 5 gadiem bija vien pavisam dārgu auto izcelšanās elements, tad tagad tā ir norma arī šādam ģimeniskam auto. Šāda izmēra diski, protams, ietekmē braukšanas un gaitas komfortu, taču jāatzīst, ka kopumā brauciens ir diezgan plūdens un mīksts. Es pat teiktu, ka ļoti mīksts, ja auto salīdzina ar visiem pēdējā laikā izmēģinātajiem SUV. Mīkstu auto vājība ir virsbūves grīļošanās, kur šeit novērot nevar, tātad jāsecina, ka balstiekārta ir uzbūvēta dikti pareizi. Uzreiz gan atkal ir jāpiemin, ka foršās gaitas īpašības palīdz nodrošināt adaptīvā balstiekārta. Es vairākas reizes dažādos lielo Volkswagen grupas auto izmēģinājos esmu minējis, ka lielos VW bez adaptīvās balstiekārtas pirkt nedrīkst. Jā, tā ir 1000 EUR papildus opcija, bet lietošanas pieredze saka, ka tā ir katra centa vērta. Papildus tam adaptīvā balstiekārta dod arī braukšanas režīmu izvēli, lai pielāgotu auto gaitas īpašības dažādiem ceļa segumiem.

    Mēs izmēģinājām Tiguan Allspace ar 2.0 TSI 190 Zs benzīna dzinēju un 4Motion pilnpiedziņu. 190 Zs dzinējs ir perfekts zelta vidusceļš, ja ir nepieciešama adekvāta dinamika, bet saprātīgs degvielas patēriņš. It īpaši pie mūsdienu degvielas cenām. Ar 190 Zs var gan lieliski iekļauties pilsētas plūsmā, gan arī apsteigt un apdzīt nesteidzīgākos auto uz šosejas. Un ir jāņem vērā fakts, ka mēs braucam ar patiešām lielu auto.

    Man ir neliels pārmetums DSG ātrumkārbai. Es to nenovēroju “parastajam” Tiguan – Allspace gadījumā DSG kārba ir saregulēta, manuprāt, pārlieku miegaina. Tā pieprasījumiem atbild nedaudz novēloti. Šai problēmai, protams, ir risinājums – var izmantot aiz stūres esošās ātrumu pārslēgšanas lāpstiņas, lai manuāli pārslēgtu pārnesumus, bet tas jau ir ielāps. Ātrumu pārslēgšanas lāpstiņas ir pārāk nenovērtēta fīča; es šo funkciju izmantoju ļoti regulāri.

    Kas ir ļoti pozitīva iezīme, ka Allspace stūrē vairāk kā tradicionāls hečbeks, kas to pamatīgi atšķir no lielas daļas SUV konkurentiem. Ar auto ir patiesi patīkami braukt. Dažu brīdi gan šķiet, ka stūre ir pārāk mīksta, kas ir milzīgs pluss pilsētas satiksmē un palīdz itin viegli auto novietot stāvvietā. Es gan izmēģināju arī automātisko auto novietošanas funkciju, ar kuru Allspace tika lieliski galā tik šaurā vietā, kurā es pats neriskētu līst. Varēja tik tas process notikt nedaudz ātrāk un automatizētāk. Kaut sākotnēji nedaudz baidīja, ka pārlieku mīkstā stūres iekārta varētu traucēt šosejas ātrumos, bet tā nav – tā paliek stingrāka. Vai es to gribētu vēl stingrāku? Visdrīzāk jā.

    Cenas

    Par papildus vietu būs jāpiemaksā, bet procentuāli ne daudz. Visās dzinēju, apdares un komplektācijas versijās Allspace ir vidēji 3 tūkstošus EUR dārgāks. Kā jau vienmēr – sāksim ar cenas tabulu.

    Bez tā, ka mēs redzam Allspace iepazīšanās cenas, kas ir vien pāris simtus EUR lielākas par standarta Tiguan, mēs arī redzam, ka pagarinātais SUV ir pieejams vairāk versijās sākot no 34 tūkstošiem EUR, bet šeit būs manuālā ātrumkārba. Tāda foršāka dzinēja un Elegance komplektācijas versija sākas no 39 tūkstošiem EUR par benzīna un 41 par dīzeļa dzinēju.

    Izmēģinājuma auto ir komplektēts izskatīgajā R-Line apdares versijā ar 190 Zs benzīna dzinēju, automātisko ātrumkārbu un 4Motion pilnpiedziņu, kas maksā no 44 tūkstošiem EUR iepazīšanās cenas piedāvājuma laikā. Kaut tā cena izklausās diezgan liela, jāņem vērā, ka R-Line bāzes komplektācija ir ļoti bagātīga. Pieminēšanas vērts ir jau standarta pakotnē iekļautie IQ.LIGHT adaptīvie matricas LED priekšējie lukturi, pilna vadītāja asistentu pakotne ar adaptīvo kruīza kontroli un desmitiem drošības asistentu, “Discover Media” 8 collu info-izklaides sistēma ar interneta servisiem, sportiski komforta priekšējie sēdekļi ar apsildi. Es teiktu, ka 99% lietotāju absolūti nekas papildus nav nepieciešams. Izmēģinājuma auto papildus ir pielikta stikla panorāmas lūka pa 1200 EUR, kas iedod plašuma  sajūtu, „Discover Pro” bez-pogu 9.2 collu info-izklaides sistēma par aptuveni 1000 EUR, „Vienna“ ādas apdare sēdekļiem pa 2700 EUR, kas kopējo cenu sastādot ap 50 tūkstošiem EUR.

    Pēcvārds

    Atgriezīšos pie jau teiktā. Kad pienāk tas svētais brīdis, kad ir nepieciešama lielāka automašīna ar septiņām vietām un adekvātu bagāžas nodalījumu, ļoti laba izvēle ir Volkswagen Tiguan Allspace. Tiguan dizains auto patiešām izceļ, tas ir kārtu glītāks (gaumes jautājums) par lielāko daļu lielajiem SUV. Apvienojot to visu ar modularitāti, saprotamu cenu, modernumu, mēs iegūstam ļoti labu kompanjonu ne tikai brīžos, kad lielākai ģimenei jādodas uz pikniku ārpus pilsētas. Mēs iegūstam arī labu kompanjonu lielāku lietu pārvešanai automašīnā, kas ir ļoti ērti lietojama šaurā pilsētas satiksmē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tiguan vadītājs
    16.04.2022 14:07

    Kādi gan var būt iespaidi no 6 gadus morāli novecojuša modeļa, par kuru VW nekaunās prasīt 45k € bez ekstrām. Un vēl tas 9l kombinētais patēriņš uz 100…

    Es pats
    16.04.2022 20:55

    Passat cc bagāžniekā ratus un kulbu arī var ielikt blakus, par passat universāli nemaz nerunājot.
    Un atšķirība starp, piemēram, bmw x5 un tiguan ir milzīga, ir vērts pirkt “statusa auto”, ja tas atbilst tavam statusam un maka biezumam. Ja tā lielā džipa (jauna) cena nepārsniedz tavus pusgada ienākumus, tad ir ok. Ja pelni 1000 eur mēnesī, bet brauc ar x5, tad gan kaut kas nav labi :D

    KKTK
    20.04.2022 10:37
    Reply to  Es pats

    Viens dīzelis parastais otrs ar dīzeļgeitas čipu :D

    Reklāma