Reklāma

Mac Studio datoram, iespējams, varēs ievietot papildus SSD atmiņu

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

Nesen prezentētais Apple Mac Studio personālais dators pagājušās nedēļas izskaņā sāka nonākt pie pirmajiem pircējiem, un reizē ar to ir pieejami pirmo iespaidu un izjaukšanas video, kas norāda, ka šim datoram ir iespējams pievienot papildu SSD atmiņu.

Savā prezentācijā Apple norādīja, ka jaunais Mac Studio dators būs modulārs, kas nozīmē, ka tā komponentes ir iespējams mainīt. Tomēr Apple izpratnē tā ir iespēja veikt datora konfigurāciju, veicot pirkumu, bet pēc tam principā aizmirstot par iespēju, kaut ko manuāli uzlabot komponenšu ziņā. Vienā no YouTube izjaukšanas video redzams, kā Mac Studio ir iespējams atvērt, jo sākumā nav redzamas nevienas skrūvju vietas, kā arī, ka tam ir papildu brīva SSD pieslēgvieta.

Līdzīgs risinājums ir realizēts Mac Pro darbstacijā, kurā arī ir divas SSD pieslēgvietas, kas lietotājam ļauj pievienot papildu atmiņu. Apple mājaslapā gan norādīts, ka Mac Studio pircējam nebūs iespējams pašam palielināt cieto disku un ka jau pirkuma sākumā vajadzētu novērtēt, cik daudz ietilpības būs nepieciešams nākotnē. Video gan ir redzams, ka šāda iespēja pastāv, un, visticamāk, ka to varētu realizēt caur oficiālo servisu palīdzību nākotnē. Līdz ar to tas kopumā ir perfekts Apple produkts, kur lietotājam pēc iegādes principā nav iespēju to atjaunot, ja vienīgi nopērkot jaunu iekārtu.

Video arī atklāj, ka nebūs iespējams mainīt vienoto atmiņu, kas visa ir pievienota M1 Max vai M1 Ultra procesoriem, taču tas daļēji ļauj samazināt datora izmērus. Principā Apple produktu pircējiem vispār nebūtu jāuztraucas par datora vēršanu vaļā un tehnniskām izmaiņām, jo produkti tā netiek pozicionēti.

Avots9TO5Mac
Reklāma

38 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
38 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
KKTK
21.03.2022 13:30

Prieks, ka porti kurus var sačakarēt ir nomaināmi atskrūvējot, nevis uzlodēti.

21.03.2022 17:08

> vispār nebūtu jāuztraucas par datora vēršanu vaļā un tehnniskām izmaiņām, jo produkti tā netiek pozicionēti

interesanti, ka rakstā pie M1 tiek uzsvērti slavināts āboļkompānijas zaļums energotaupībā, bet pati āboļkompānija tikmēr ražo atkritumu poligona produktus, kuru ražošanai iztērētā enerģija netiek ņemta vērā.

Rudolfs
22.03.2022 09:11

Lai arī Apple šķiet neražo “apgreidojamus” produktus, domāju, ka vidējās apple ierīces lietošanas ilgums jūtami pārsit citus ražotājus. Tādā veidā visticamāk apple produkti arī būs visekoloģiskākie.

Čiekurs
22.03.2022 09:40
Reply to  Rudolfs

Jā, jā. Apple vicina visekoloģiskāko karogu, tajā pat laikā, noliekot vistreknāko kluci atkritumu poligonā.
Nezinu nevienu gadījumu, kad kāds no lielajiem gigantiem riskētu samazināt naudas plūsmu eko dēļ. Tieši otrādi, tagad moderni var uz tā rēķina to audzēt.

22.03.2022 11:54
Reply to  Rudolfs

> vidējās apple ierīces lietošanas ilgums jūtami pārsit citus ražotājus

ļoooti apšaubāmi. Apple ir viena gada garantija, par vairāk ir jāpiemaksā. salīmēto viedlāpstu ekrāni plīst uz nebēdu, aķi, kā diktē ķīmija, nosēžas ~2 gadu laikā un aizvien vairāk jauno āboļproduktu paliek ar visu integrētu un tāpēc ir neuzlabojami, kad jaunās programmas kļūst rijīgākas un sāk bremzēt.

Kursors.lv
22.03.2022 13:29
Reply to  digitalk

Privātpersonām Latvijā tāpat beigās ir divu gadu garantija un no pircēja viedokļa ir viens pīpis par to, kas nodrošina garantiju otrajā gadā. No kurienes radies viedoklis par displeju plīšanu? Neko tādu neesmu dzirdējis. Baterijas degradējas tāpat kā citiem līdzīga veida produktiem. Bremzē Apple ierīces mazāk nekā Android konkurenti. It kā komentārs komentāra pēc ir, taču tajā paustais viedoklis neatbilst patiesībai.

22.03.2022 13:55

tavuprāt, atkritumu poligoni un izreklamētā energotaupība ir tikai Latvijā?

> No kurienes radies viedoklis par displeju plīšanu?

nu nomet dažas reizes uz ietves un paskaties — plīst vai ne. un par bremzi nevajag fantazēt, jo runa nav tikai par iOS, bet arī par datoriem, planšetēm un aksesuāriem.

ta ka tev arī tikai viedoklis viedokļa pēc.

Kursors.lv
22.03.2022 14:07
Reply to  digitalk

Man ir pieredzes bagāža ikdienā lietojot šīs ierīces. Un pieredze > viedoklis.

22.03.2022 14:08

man ir pieredzes bagāža ikdienā labojot šīs ierīces. vēl jautājumi?

Kursors.lv
22.03.2022 14:18
Reply to  digitalk

Tieši tā – tu redzi tikai salauztas ierīces un līdz ar to arī veidojas viedoklis, ka tās visas lūzt. Kad es savulaik strādāju IT atbalsta dienestā, pie mums par printeriem griezās tikai tad, kad šīs ierīces nedarbojās. Ir pagājuši kādi 15 gadi kopš tiem laikiem, bet es joprojām nevaru ciest printerus un manās acīs tās joprojām ir ierīces, kas nekad nedarbojas :)

22.03.2022 14:47

tieši tāpat veidojas baumas, ka āboļprodukti nelūzt, jo tavi daži pa šiem gadiem nav nosprāguši un tagad tu nepamatoti ekstrapolē savu pieredzi uz visiem citiem āboļu lietotājiem. bez tam jo jaunāks ābolis, jo mazāk uzlabojams tas ir, kas nozīmē, ka ļoti daudzi no tiem kļūs nelietojami ar jaunākām un rijīgākām programmu versijām.

ps. kā Krotow zemāk nokomentēja — neoficiālā pēcgarantijas statistika liecina, ka plīst tik pat, cik līdzvērtīgi pc.

Kursors.lv
22.03.2022 16:10
Reply to  digitalk

Jā, te nu mēs nonākam līdz atziņai – visa veida tehnika plīst.

KKTK
22.03.2022 20:37
Reply to  digitalk

Esmu lietojis visāda veida laptopus (pārsvarā biznesa gala). Āboli lietojami visērtāk (ilgāk baterija, klusāks ventilators, pēc divi gadi neizskatās pēc padiluša plastmasa štruntiņa), un tie nodzīvoja 2x ilgāk kā pīšļi. Otreizējā pārdošanas vērtība vispār nav salīdzināma ar pīšļiem. Ja spēlē futbolu, tad protams lūzt viss un iegrauztajiem remonti ir vājprātā dārgi. Jāsaka prezidenta vārdiem: “laikam sen nav sisti.” (: Kas te par ātrumu? Tieši visādas jaunākas Windaus versijas padara vecus laptopus ar vien mazāk lietojamus. MasOS versija no versija tomēr tik ātri nedegradēja ātrumu. Ja vēl tev tie darba tūļi ir vairāk komandrindā, kā logos, tad vispār – tagadējais M1… Read more »

Hardware
22.03.2022 13:52
Reply to  digitalk

Nu apple par plusu ir tas, ka produkta izlaišanas brīdī, tas ir adekvāti jaudīgs, citi ražotāji tomēr ražo dažādus budžeta krāmus, kuri jau no izpakošanas brīža ir gan morāli, gan fiziski novecojuši😬

22.03.2022 14:10
Reply to  Hardware

salīdzini produktus līdzvērtīgā cenu kategorijā.

Hardware
23.03.2022 04:53
Reply to  digitalk

Vaitad lētākas ierīces ražošana nepiesārņo dabu?
Mēs taču runājām par “eko green” piesārņojumu, padomā cik daudz visādu sūda laptopu par 400eur un viedtālruņu par 200eur tiek saražots.

23.03.2022 21:50
Reply to  Hardware

> Mēs taču runājām par “eko green” piesārņojumu

nē, tu par to tagad sāki runāt, cenšoties novirzīt diskusiju no āboļprodukcijas problēmām.

Hardware
24.03.2022 13:02
Reply to  digitalk

😀
Tu taču pats pirmaja postā minēji par “zaļo kompāniju” un ka apple tāds nav, jo plīst utt.
Citā postā Tu piekriti userim “Krotows”, ka apple plīst tā pat, kā konkurenti.
Tad es Tev arī saku, ka tie konkurenti skaita ziņā saražo vairak tehnikas nekā apple un liela daļa no šīs tehnikas jau “dzimšanas” brīdī pat nesaplīstot ir musars.

24.03.2022 13:24
Reply to  Hardware

atkārtošu vēlreiz, ja ar pirmo reizi nepielec — statistiski tiek salīdzināti vienas cenu kategorijas līdzīgi produkti, procentos no pārdotā. šo statistiku konkrētai kompānijai nekādi neietekmē, piemēram, ka Panasonic ražo ne tikai lieliskus Toughbook laptopus, bet arī TV, foto/video, mazo virtuves sadzīves tehniku vai skuvekļus/fēnus. tiek uzskaitīti tieši laptopi atbilstošā cenu kategorijā.

tāpat pārdoto vienību skaitam nav lielas nozīmes, jo jānodrošina pieprasījums. nozīme ir vienas vienības ražošanas un dzīves cikla radītajam piesārņojumam.

Hardware
24.03.2022 18:11
Reply to  digitalk

Tad nepieciešami konkrēti dati, Tev tādi ir pieejami? Kaut tīri teorētiski apple nodrošina jaunāko iosu arī veciem krāmiem, kamēr android (sevišķi samsung) to vispār piedāvāja tikai divus gadus.

Tātad samsung, kurš uzražo 30milj. dažādes klases viedtālruņu piesārņo mazāk nekā apple kurš saražo 10milj. Iphone?

Krotow
22.03.2022 12:03
Reply to  Rudolfs

Pēc statistikas plīst tāpat ka citiem. Un nav remontējami vai arī ļoti sarežģīti remontējami daļu nepieejamības un kretīniskās Apple remonta politikas dēļ. Nekā ekoloģiska tur nav.

Hardware
23.03.2022 04:55
Reply to  Krotow

Kadas statistikas?
Pēc statistikas vispār skaita ziņā vadošais viedtālruņu ražotājs ir samsung, tas pats ar parējiem produktiem, macBook pro un airu uz planētas nav tik daudz cik visadu hp, lenovu, asusu, aceru, dēļu utt.

23.03.2022 21:53
Reply to  Hardware

> Kadas statistikas?

nevajag tēlot ciema muļķīti. statistika par pēcgarantijas remontiem, kas izteikta procentos no pārdoto vienību skaita līdzīgās produktu un cenu kategorijās.

Hardware
24.03.2022 13:08
Reply to  digitalk

Tad kas ir “zaļāk”?
1. Apple kurš (piemēram) uzražo 1milj. Ierīču no kurām 50% defektīvas.
2. Samsung uzražo 1milj. Ierīču (apple) cenu kategorijā no kurām 50% defektīvas un papildus tam vel uzražo 1milj. vidējās klases ierīču, vai lētā gala ierīču nok kurām arī 50% ir defektīvas.

Reinis Rozitis
24.03.2022 13:28
Reply to  Hardware

> Tad kas ir “zaļāk”?

Matemātiski pilnīgi identiski :)

Ja tu raksti, ka visos gadījumos defektivitāte ir 50%, tad apjomam nav nekādas nozīmes (izņemot varbūt, ja ir kaut kādi rādītāji cik ilglaicīgi kalpo/tiek lietots viena vai otra ražotāja (ne)defektīvais produkts).
Jebšu ir doma, ja Apple vai Samsungs būtu vienīgie ražotāji pasaulē, tad defektīvo ierīču % būtu mazāks?

24.03.2022 13:33
Reply to  Reinis Rozitis

viņš spiež uz to, ka saražojot vairāk vienību rodas vairāk piesārņojuma, bet neņem vērā pieprasījumu.

Hardware
24.03.2022 18:03
Reply to  digitalk

😀 Un vaitad tā nav?
Samsung gan saražo vairāk, gan notirgo vairāk, ko Tu vispār centies šeit pateikt?
Es redzu tikai to, ka Tev nepatīk apple, jo Tev redz viņi jāremontē, vai Tu esi viņus remontējis.

24.03.2022 18:10
Reply to  Hardware

> Es redzu tikai to, ka Tev nepatīk apple

turpini vien redzēt kaut ko savās apmiglotajās smadzenēs un rakstīt muļķības, tev piestāv.

Hardware
24.03.2022 18:40
Reply to  digitalk

Nu protams, protams kur nu bez personīgiem uzbraucieniem.
Ak Tu nabaga IT setnieciņš atkal nomocījis pa darbiem😀
Tādiem, kā Tev būtu jāaizliedz vēlēt.

24.03.2022 18:44
Reply to  Hardware

neraksti par mani savas fantāzijas un es neteikšu, kur tev jāielien atpakaļ.

Hardware
24.03.2022 18:48
Reply to  digitalk

Ļoti atvainojos sētniek, lai Tev labs vakars.😀

Hardware
24.03.2022 17:58
Reply to  Reinis Rozitis

Kas Tev tur ir identiski?
Runa taču ir par apple kompānīju kā tādu.
Viņi vienkārši saražo mazāk ierīču nekā piemēram samsung, un viņiem nav to budžeta klases ierīču.
Tātad tie 50% summēsies citam ražotājam, jo viņš ražo gan normālas ierīces, gan pilnīgus sprāgoņus.

Reinis Rozitis
24.03.2022 20:43
Reply to  Hardware

> Kas Tev tur ir identiski? > Viņi vienkārši saražo mazāk ierīču nekā piemēram samsung, Ražotāji ražo balstoties uz pieprasījumu, nevis tapēc, ka viņiem tāpat vienkārši gribās vai jāpiepilda noliktavas ar nevienam nevajadzīgu produktu. Tas, ka premium Apple iekārtas pērk mazāk nenorāda, ka tas jebkādā veidā ir “zaļāks”. Tad jebkurš varētu uzražot arī vienu iekārtu un ja tā veiksmes gadījumā darbotos, tad pilnīgs zaļums? :) Ja visiem ražotājiem ir identisks brāķa koeficients, pieņemsim 50%, tad nav starpība, kurš no šiem ražotājiem kādā cenu kategorījā šo brāķi saražo, (ne)zaļums ir pilnīgi identisks (faktiski varētu pat strīdēties, ka premium segmenta brāķis ir… Read more »

Biteme
24.03.2022 13:58

Padsmit komentāri pie raksta, ka kompim varēs pielikt papildus disku. Tik smieklīgi, ja nebūtu traģiski.

Kursors.lv
24.03.2022 14:18
Reply to  Biteme

Kāpēc? Normāla diskusija.

24.03.2022 14:25
Reply to  Biteme

realitātē nevarēs. jau izveikti eksperimenti — otrs slots ir atslēgts, pirmajā slotā nestrādā cits SSD, vienkārši nebūtojas. lai pirmo disku nomainītu nepieciešama servisa programma no āboļa, kuru, pēc baumām, apple darbinieki drīkst izmantot tikai remonta gadījumā un stingri aizliegts SSD apgreidot. Think different.

Reklāma