Web Analytics
More
    Reklāma

    Audi Q5 Sportback – vai izskats piekāpjas praktiskumam?

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Noteikti pie sevis padomājāt – atkal kārtējais SUV izmēģinājums! Lai kā arī to negribētos atzīt, paaugstinātu auto pārdošanas rezultāti nu jau pavisam drīz pārspēs hečbeku tirgus ciparus Eiropā. Tas vairs nav jautājums par faktu, bet tikai un vienīgi par laiku, kad tas notiks. 2021. gadā Eiropā krosoveru un SUV klase ir pietuvojusies bīstami tuvu 50% atzīmei pārdošanas rezultātos. Tātad ar faktu, ka arvien vairāk izmēģinājumu auto būs krosoveri, diemžēl ir jāsamierinās. Bet tas velns nav tik melns, kā to mālē. Ja jau krosoveri paliek tik pieprasīti, tad ražotājam ir jācenšas arī visus izlepušos potenciālos pircējus iepriecināt. Viens no veidiem ir radīt kupejas tipa krosoverus. Vienā no iepriekšējiem saviem izmēģinājumiem minēju, ka tagad katram sevis cienošam auto ražotājam ir nepieciešams kupejas tipa krosovers.

    Audi gandrīz visiem saviem paaugstinātajiem auto piedāvā kā klasisko, tā kupejas versiju. Tikai pats mazākais Q2 pilsētas krosovers ir palicis vientuļnieka lomā. Audi savus apaļās jumta formas pārstāvjus jauc par Sportback. Sportiskā aizmugure. Godīgi sakot diezgan atbilstošs nosaukums. Esam arī braukuši ar lielo daļu paaugstinātajiem Sportback.

    Reklāma

    Kupejas formas Q5 ir jaunums

    Q5 Sportback tika prezentēts 2020. gada nogalē, un pie mums pieejams ir no pagājušā gada augusta. Tieši tāpat kā “parastais” Q5, arī Sportback tiek ražots pašā jaunākajā un modernākajā Audi ražotnē Meksikā. San José Chiapa, ja mēs tā pavisam precīzi. Ja pats Q5, ko mēs izmēģinājām tālajā 2017. gadā, ir otrajā paaudzē, tad kupejas modelis ir pieejams tik aktuālajam modelim.

    Lielie Q jau ilgstoši ir pirktāko Audi modeļu augšgalā, tāpēc Audi Q8 un tagad Q5 Sportback radīšana ir tikai likumsakarīga. Un arī vairāk kā puse Latvijā iegādāto kompakto Q3 izvēlēti tieši ar Sportback virsbūvi.

    No priekšpuses jaunais Audi tikai nedaudz atšķiras no standarta versijas. Režģis ir ar nedaudz atšķirīgu plastmasas sietu, un arī gaisa ieplūdes līnijas zem priekšējiem lukturiem ir īpaši pielāgotas. Lielāka atšķirība ir no sāniem un aizmugures. Q5 Sportback ir par septiņiem milimetriem garāks kā standarta Q5, taču slīpā jumta līnija un pilnīgi pārveidotā aizmugure padara auto vizuāli zemāku, īsāku un sportiskāku. Dizainera darbiņš labi padarīts. Arī aizmugurējais buferis ir pilnīgi atšķirīgs, izteikta apdares līnija to padara sportisku, kamēr difuzora tipa veidojumi paslēpj aizmugurējos parkošanos sensorus. Lai nu kas – vizuāli auto ir ļoti izdevies.

    Jaunā Audi Q5 Sportback interjers izskatās gandrīz tāds pats kā standarta Q5 salons. Priekšpusē gan tikai. Q5, protams, ir ticis pie jaunākās info-izklaides sistēmas, bet vēl klasiskajā dizainā ar brīvi stāvošu 10.1 collu skārienjūtīgu ekrānu. Un, protams, ka ar bezvadu Apple CarPlay un Android Auto. 12.3 collu vadītāja displejs mums ir jau ierasts, bet atkārtošos, ka Audi ir viens no vislabākajiem šofera ekrāniem. Tas ir ar lielisku izšķirtspēju, košs, detalizēts, viegli pielāgojams un viegli uztverams. Un jā – vēl ar prieku varam spaidīt veco labo klimata kontroles paneli, nebūs jābraukā ar pirkstu pa ekrānu, lai palielinātu vai samazinātu kabīnes temperatūru.

    Slīpā jumta līnija nocērt 17 mm no kopējā jumta augstuma. Tas gan neizklausās ļoti daudz, bet vieta aizmugurē sēdošajiem pasažieriem ir mazāk. Visi pasažieri zem 190 cm to nemaz nepamanīs, taču slēpes izmēra indivīdiem galva noteikti pieskarsies jumtam. Labi, ka mēs neesam zviedri. Bagāžnieka izmērs, saprotams, arī ir mazāks, bet mazāks tikai augstumā. Visas pārējās dimensijas ir identiskas.

    Tehnika

    Kaut manuālās ātrumkārbas nav un nebūs, dzinēju izvēle ir diezgan plaša. Mazākie 40 TFSI un 35 TDI dzinēji pie mums nav pieejami. Un arī nevajag, jo sportiskajam vārdam nepiestāv maza jauda. Šīs dzinēju versijas arī ir aprīkotas ar priekšpiedziņu, kas mums nebūs. Sapratāt pareizi – Sportback būs tikai un vienīgi ar Quattro. Mazākais benzīna dzinējs ir 45 TFSI ar 265 Zs un 370 Nm, kamēr 40 TDI dod 204 Zs un 400 Nm. Tie visi ir divu litru dzinēji, kas sapāroti ar septiņu ātrumu divsajūgu S tronic ātrumkārbu.

    Dzinēja paleti turpina 50 TFSI, kas ir tā paša 45 TFSI 265 Zs dzinēja plug-in hibrīda versija ar papildus elektromotoru, kam kombinētā jauda sasniedz 299 Zs un 450 Nm. 55 TFSI ir jaudīgāka plug-in hibrīda versija ar 367 Zs un 500 Nm. Abi plug-in hibrīdi tiek pie vienāda 17.9 kWh litija jonu akumulatora, kas jau ir ļoti iespaidīgs izmērs. Lietotājam pieejamā kapacitāte gan ir 14.4 kWh. Pēc WLTP ar bateriju vien varot nobraukt līdz pat 75 km. Ar Audi A6 plug-in hibrīdu man izdevās nobraukt 70 kilometrus, tātad Q5 būs stipri līdzīgi.

    Pie mums vēl ir iecienīts dīzeļdzinējs, tāpēc Q5 Sportback piedāvā divas versijas. 40 TDI jau augstāk es aprakstīju, bet jāpiemin vēl ir 50 TDI, kas ir populārais trīs litru V6 dzinējs ar 286 Zs un 620 Nm. Visi Audi V6 dzinēji ir aprīkoti ar klasisko astoņu ātrumu tiptronic ātrumkārbu.

    Vai Sportback braukšana atbilst nosaukumam?

    Jā un nē. Liels pluss Sportback ir, ka jau standarta aprīkojumā ir sporta balstiekārta, kas dod stingrāku amortizāciju un vadāmību. Protams, papildus ir iespējams dabūt arī amortizatoru regulēšanu vai pavisam šerpo adaptīvo pneimatisko balstiekārtu, ar kuras palīdzību var regulēt klīrensu 60 mm diapazonā. Ar adaptīvo balstiekārtu auto var paaugstināt par 45 mm, ja ir vēlme tēlot bezceļu karali, kā arī samazināt par 15 mm, ja biksēs ir F1 braucējs. Tomēr standarta sporta balstiekārta jau ir tik forša, ka lieki tēriņi pat nav nepieciešami.

    Sportiskas šnites auto nereti ir grūti atrast balansu starp sportisku braukšanu un ikdienas komfortu, jo, būsim godīgi – ikdienā SUV kartings nevienam nav nepieciešams. Turklāt, lieli riteņa diski reti palīdz komforta veidošanā. Q5 ir trāpījis kā naglai pa galvu – auto ir stingrs, bet necentīsies salauzt mugurkaulu pat pašos briesmīgākajos Rīgas ceļa posmos. Stūres iekārta gan ir precīza un beidzot neliekas miegaina, tas man ir prieks pēc pēdējiem pat 5 auto izmēģinājumiem. Vienīgi es stūres iekārtu Dynamic režīmā gribētu arī stingrāku, lai iedod to foršu sajūtu.

    Izmēģinājuma auto ir pats vienkāršākais benzīna dzinējs. Tas gan skan stipri nicinoši, ņemot vērā, ka pats vienkāršākais benzīna dzinējs ir ar 265 Zs, kas lielai daļai SUV ir gandrīz vai jaudīgākā versija. Jāatzīmē gan, ka visi benzīna dzinēji ir četru cilindru, kas mūsdienās ir stipri populāri – gan mazāks nodoklis, gan Co2. Ja agrāk četri cilindri bija skopuma apzīmējums, tad mūsdienās tas ir saprāta. It īpaši, ja tehnoloģijas spēj no divu litru tilpuma nosmelt pat virs 400 zirgspēkiem ikdienas automašīnai. Un atceramies, ka Audi mugursomā vēl ir paslēpti šī dzinēja hibrīda varianti ar pat 367 zirgspēku jaudu. 265 Zs nav maz, bet nepamet sajūta, ka 300 vajadzētu. Izklausās gan tas atkal snobiski, bet es uzreiz gribu apgāzt apvainojumus ar Audi mierīgākajām ātrumkārbām – pie vainas mieram ir tās.

    Ja jau sākām runāt par ātrumkārbu, tad minēšu, ka divsajūgu septiņu ātrumu kārba ir saregulēta ļoti droši un komfortabli, asus rāvienus un sitienus pat nevar pašrocīgi izprovocēt. Kārbai gan ir tendence pārlieku ilgi turēt dzinēju augstos apgriezienos, bet to var dikti viegli apiet ar manuālo režīmu, kas ir ļoti ātrs un patīkami strādā. Vai es gribētu mazliet atsaucīgāku kārbu automātiskajā režīmā? Jā, bet tikai Dynamic iestatījumos.

    Interjers ir ne tikai glīts un klasisks, pa ilgiem laikiem šis auto mani pārsteidza ar vēja un ceļa trokšņu absorbēšanas spējām – auto ir patiešām klusa gaita. Nedzird gan arī dzinēju, kas varbūt nedaudz pietrūkst Sportback vārdam. Pietrūkst arī izplūdes sistēmas toņa. Un tikai nestāstiet, ka no četru cilindru motora nevar dabūt labu toni – šeit drīzāk ir nostrādājis Audi vācu konservatīvisms.

    Cenas

    Vizualizācija pateiks daudz vairāk par vārdiem.

    Kā mēs varam redzēt, tad Audi Q5 Sportback cenas sākas no 52 tūkstošiem EUR par dīzeļa versiju, bet atceramies, ka Q5 Latvijā ir pieejams tikai ar automātisko ātrumkārbu un visu četru riteņu piedziņu. Arī vājākie dzinēji netiek piedāvāti, jo pircējiem šis sportiskais SUV interesē tikai dinamiskākās versijās. Pieejamākais benzīna versijas Q5 sākas no nepilniem 55 tūkstošiem EUR. Par S line pakotni visās versijās ir jāpiemaksā aptuveni 1500 EUR. Ja mēs noteikti varam atrast veidu, kā ietaupīt pie automašīnas iegādes, S line tas noteikti nedrīkst būt. Audi iet roku rokā ar S line, un tās sportiskās dizaina aprises ir gandrīz kā nepieciešamība.

    Izmēģinājuma Q5 viena no pamanāmākajām papildus opcijām ir ekskluzīvā melnās apdares paka, kura gan izklausās dārgāka kā īstenībā ir. Šis gan ir gaumes jautājums, bet man hroma novākšana patīk. Daudz dārgāki ir oglekļa šķiedras atpakaļskata spoguļu korpusi, par tiem būs jāatsakās no 750 EUR maka saturā, bet izskatās tie lieliski. Matricas priekšējie un OLED aizmugurējie lukturi izmaksās papildus 2900 EUR. Kaut tas izklausās dārgi, Audi vienmēr ir varējis lepoties ne tikai ar lukturu dizainu, bet arī to rezultātu, ko lukturiem ir jāsasniedz – fenomenālu redzamību. S line interjers būs papildus viens tūkstotis EUR, un 20 collu “Flex” dizaina riteņu diski maksās 1800 EUR.

    No papildus opcijām, kuras ir vērts apdomāt, ir jāpiemin adaptīvā pneimatiskā balstiekārta par nepilniem 1900 EUR, un es ļoti labprāt vēl būtu pielicis Bang & Olufsen 3D skaņas sistēmu par nepilniem 1300 EUR. Tad gan ir viss, ko var vēlēties kārtīgs auto entuziasts.

    Pēcvārds

    Kas ir ļoti pozitīva iezīme – cenas atšķirība starp Q5 un Q5 Sportback ir niecīga. Sanāk, ka Q5 Sportback tiešām nepiekāpjas praktiskumā, un par izskatu nav jāpiemaksā. Tas ir retums.

    Neieslīgšu vairs garās pārdomās. Kad es Moller Baltic Import pustumšajā pagrabā pirmo reizi ieraudzīju Audi Q5 Sportback, es nodomāju – beidzot ir iznācis patiešām glīts vidēja izmēra SUV. Man ļoti patīk Audi Q8, bet tas ir diezgan jaudīgs gan izmēros, gan arī cenas pieejamībā. Q3 savukārt ir pārāk mazs tādam foršam un sportiskam ģimenes SUV. Q5 ir trāpījis riktīgi pareizā izmērā, tas ir dikti glīts, un saglabā interjerā tās klasiskās vērtības. Man, piemēram, viss vienos ekrānos nešķiet ļoti ērti un praktiski – es vēl esmu cilvēks, ka patīk pagrozīt pogas. Un Q5 Sportback man tādu iespēju dod.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Name*
    17.03.2022 15:42

    Maza piebilde par raksta sākumu. Pēc datiem, Latvijā SUV ir jau pāri 50%. Visvairāk no visiem Eiropā.

    KKTK
    17.03.2022 16:20
    Reply to  Name*

    Tas ir labi. Tāpēc Latvijas sabiedrība tik veiksmīgi var ziedot 4×4 Ukrainas zemessargiem, kam tie ir vitāli nepieciešami.

    Ciba
    17.03.2022 20:13

    Nepatīk man tie parketnieki. Man nevajag sliktāku veiktspēju un lielāku cenu lai sēdētu vairāk kā autobusā. Tīri mana preference. Esmu braucis ar visādiem, nejūtu arī ka man kā divmetrīgam kaut kas trūkst.
    Sapratu gan vienu – ar mūsdienu elektroniku un tizlajām elektriskajām stūres iekārtām kur neko nejūt tik groza to ripu- visi šie vieglie auto vadās arvien vairāk vienādi – nekādi. Ātra elektriskā stūres iekārta un telefonā sēdētāji-piloti jūtās ka braucās jau nu dikti labi tas VAG izstrādājums, lai gan brauc pilnīgi nevienozīmīgi. Gārāžā guļ ziemas miegu E30 bez stūres pastiprinātāja – lūk tā ir komunikācija ar to kas notiek uz ceļa, gandrīz kā ar delnu vilktu pāri. Ne visi šo grib vai saprot, bet sportiskajiem izstrādājumiem šis trūkst izteikti. Jaunajiem bmw ar asajiem gāzpedāļiem arī.
    Un zin, jaunie sedani/unīši vairs arī nav tik liegi un plūdeni savā dizainā, tie paši plakanie, kantainie uzceltie purni lai atbilstu drošības prasībām. Smagnēji.
    Labo auto laiki beidzās ar 2008. gada krīzi. Priekš manīm. Jā braucu ar 2006 gada un galīgi nejūtu vajadzību pēc jauna. Laicīgi rūsa ir apkarota :)

    Alberts Kviesis
    17.03.2022 23:51
    Reply to  Ciba

    Droši vien jāpiekrīt. Kad pārgājām uz Volvo 2000. gadā, bija skaidrs, ka Audi/VAGam ir laba alternatīva. Pagājuši 22 gadi. Bija gan 2008., tagad ir 2011. Visi šī zīmola auto. Priekštatu sabojāja 2019. gads ar 2.0 eDrive. Tomēr 2011. gada aparāts Latgalijā ir jau sevi 10x pierādījis, kamēr jaunākais bračiņš bedres pagalam netur.. un kam ir vajadzīgi tie zemprofila pilsētnieki? LV ceļi un ielas aizvien nav piemēroti a/m ar apakšas daļas brīvo attālumu zem 150 mm

    Reklāma