Līdz 2024. gadam Ford Eiropas tirgū prezentēs septiņus jaunus elektriskos modeļus, bet šī piedāvājuma priekšgalā būs krosovers, kas radīts uz Volkswagen koncerna izstrādātās MEB platformas bāzes. Volkswagen un Ford jau pērn paziņoja par sadarbību elektroauto izstrādē, kā rezultātā Ford var izmantot VW MEB platformu arī savām mašīnām.
Ford Eiropas nodaļas vadītājs Stjuarts Raulijs norāda, ka šīs ir vienas no kardinālākajām pārmaiņām autoražotāja vairāk nekā 100 gadus ilgajā vēsturē. Ford apņēmies, ka pēc 2035. gada uzņēmums Eiropā piedāvās tikai elektriskās mašīnas.
Trīs no jaunajiem modeļiem Eiropai radīs “Ford Model e” nodaļa – tā ir pavisam nesen radīta ar mērķi, lai nodalītu elektroauto un Ford parasto mašīnu attīstību citu no citas. Protams, netiek izslēgta abu Ford nodaļu sadarbība, ja projektā tas ir lietderīgi.
Pirmais no gaidāmajiem modeļiem būs balstīts uz “Volkswagen ID.4” un piedāvājumā atradīsies zem “Mustang Mach-E”. Tas tiks ražots Ford jaunajā elektroauto ražošanas centrā Ķelnē un oficiāli tas tiks prezentēts nākamgad. Nākamais modelis, kas tiks ražots turpat Ķelnē, tiks prezentēts gadu vēlāk, autoražotājam to aprakstot kā “sportisku krosoveru”. Tas liek domāt, ka šeit Ford varētu mēģināt radīt kaut ko līdzīgu “ID.5” vai “Škoda Enyaq Coupe iV”.
Runājot par Ford modeļiem, kas taps uz MEB platformas, Ford vadība norāda, ka tie izskatīsies kā Ford, brauks kā Ford un piedāvās klientiem tās lietas, ko tie pieraduši asociēt ar zīmolu. Plānots, ka šiem modeļiem 2024. gadā pievienosies arī pilnīgi elektriska Ford Puma.
Tas viss ir jauki. Taču vai mūsdienu autobūve neko citu bez krosoveriem vairs nav spējīgi piedāvāt? Kam vispār vajadzīgi šie nedadžipi bez bagāžnieka?
man ar vairāk interesētu pašreizējā Ford Fiesta lieluma elektroCar.
Mazs, ērts un praktisks auto.
un, ja fords tagad izlaidīs VW mašīnas, tad problēmas būs ar pircēju uzticamības trūkumu.
Man interesē Ford Focus EV analogs ar vismaz 400 km nobraukumu no 1 uzlādes ziemā. Dies zina kad tāds pie horizonta parādīsies.