Lielveikalu tīkls Rimi jau pērnā gada oktobrī Latvijā uzsāka pilotprojektu elektronisko čeku ieviešanā, piedāvājot pircējiem atteikties no čeku drukāšanas pašapkalpošanās kasēs, un gandrīz trešdaļa aktīvāko klientu jau ir izvēlējušies šo iespēju. No 19. janvāra Rimi ir pirmais pārtikas mazumtirgotājs, kurš piedāvā iespēju pircējiem pilnībā atteikties no drukātajiem čekiem visās Rimi kasēs, tādējādi nodrošinot ērtāku un videi draudzīgāku iepirkšanos. Iespēja atteikties no drukātajiem čekiem un to saņemšana elektroniskā formātā pircējiem jāaktivizē pašiem savā Mans Rimi profilā vai mobilajā lietotnē.
Kā liecina trīs mēnešu statistika, kopš elektronisko čeku ieviešanas tos visaktīvāk lieto lojālākie Rimi pircēji, kuri izmanto Rimi mobilo lietotni – teju trešā daļa jeb 28% no šiem klientiem. Šādai pieejai ir vairāki praktiski ieguvumi – pircējam nav jārūpējas par čeku uzglabāšanu preču garantijas jautājumu risināšanai, un tiek izslēgts risks, ka čeks var nozust vai izbalēt. Turklāt tas arī ļauj ietaupīt čeku drukāšanai nepieciešamos resursus un izvairīties no nevajadzīgu atkritumu radīšanas.
“Līdz šim lielākais izaicinājums, ar ko esam saskārušies, ir klientu gaidas, ka elektroniskos čekus viņi saņems automātiski, taču tā nav – šai iespējai ir jāpiesakās pašiem. Klienti, kuri jau to izdarījuši, atzinīgi vērtē šādu iespēju, kas ļauj iepirkties efektīvāk un dabai draudzīgāk. Čeks ir salīdzinoši sīka ierastā iepirkšanās procesa sastāvdaļa, tomēr tas nozīmē būtisku planētas resursu patēriņu. Atteikšanās no drukātajiem čekiem ļauj katram no mums ar atbildīgu izvēli sniegt ieguldījumu, lai mazinātu savu darbību nospiedumu uz vidi. Tāpēc esam ļoti gandarīti, ka nu jauno risinājumu varam nodrošināt ne tikai pašapkalpošanās, bet arī parastajās kasēs, līdz ar to tas ir pieejams ikvienam pircējam,” stāsta Zane Ermansone, Rimi Baltic digitālās attīstības direktore.
Pircējiem, kuri turpmāk vēlas pirkumu čekus saņemt elektroniski, ir jāpiesakās šai iespējai savā Mans Rimi profilā interneta vietnē vai mobilās lietotnes sadaļā Elektroniskais čeks. Visi elektroniskie pirkumu čeki automātiski tiks saglabāti pircēja Rimi lietotnes kontā, kā arī atsevišķi iespējams pieteikt čeku saņemšanu e-pastā.
Tā ka RIMI un Maxima čekus VID čeku loterijā ignorē, RIMI savus čekus var taisīt kaut vai hologrāfiskus ar rotējošiem NFT pipukiem stūros.
Šo nebiju piefiksējis, bet jā: “Iespēja laimēt ir pilnīgi visiem iesniegtajiem attaisnojuma dokumentiem, tomēr izlozēs uzvarētāja noteikšanai tiek izmantota attiecība 70:30. Tātad loterijā piedalās pilnīgi visi čeki, taču lielāka iespēja laimēt ir čekiem, kas izsniegti par pakalpojumiem, piemēram, par skaistumkopšanas salona, restorāna, autoservisa vai kādu citu pakalpojumu.”
Sanāk ka 70 procenti no laimestiem tiks pakalpojumu čekiem, kuri, visticamāk, ir mazākumā pēc skaita 🤔
Pēc tā kā izskatās laimējušo čeku numuri, rodas pārliecība pat par 60:30:10, kur mazākajā attiecībā ieskaitīti vislatvijas pārtikas lielveikali un otrā mazākumā – lielie remonta veikali (Depo, Ksenukai u.tml.). Pakalpojumu čeki tiešām ir mazākumā. Un tos visbiežāk arī nepaņem un neieskaita.
Lai atteiktos no kaut kā, ir jābūt iemeslam. Kur ir?
No apraksta kā vienīgo ērtību saskatīju – uzglabāšanu.
Man čeks vajadzīgs rokā pirkuma brīdī, nevis kkur telefonā, kkādā lietotnē…
Un kāds man ieguvums no tā, ka rimi vairāk nopelnīs?
Svarīgāk būtu:
1) padomāt par sortimentu, tas ir nabadzīgs
2) beigt tirgot vecus produktus!
Ir jāstrādā, katru dienu jāved svaiga pārtika, nevis reizi nedēļā veselu konteineri…
3) pārtraukt tirgot lopbarību augļu un dārzeņu nodaļā. mēs esam cilvēki, gribam izvēlēties nebojātus, kārtīgi safasētus un svaigus produktus.
Jā, tik vien!
A diskutē te par elektroniskiem čekiem! :-)
Naudas kāstuve.
Veci dārzeņi Rimi ir galvenokārt importa, es pāris reizes pamēģināju Briseles kāpostus, kas ir audzētu Marokā un atmetu ar roku. Ņemot vērā mūsu tirgus apjomu, tos neved 3x nedēļā un kāpēc lai es tos pirktu kad tie jau ir iebojājušies. Iztikšu bez tiem, jebkuri krustziešu dzimtas dārzeņi ir vērtīgi. Un ja cilvēki tos nepirktu bojātus, tad viņi arī netirgotu – manuprāt, tieši tik vienkārši.
Par dārzeņiem un augļeim piekrītu, sapelējuši mandarīni ir redzami visai bieži. Puķkāposti un šampinjoni gan Rimi, gan Maxima pārsvarā ir jau samelnējuši. Lidlā pagaidām neesmu redzējis ne sapelējušus mandarīnus, ne melnus puķkāpostus.
Elektroniskais čeks priekš Rimi ir tikai un vienīgi peļņas palielināšana uz izmaksu samazinājuma rēķina. Kamēr Rimi man nedod nekādu bonusu par e-čeka izmantošanu, man nav intereses par šo pakalpojumu.
Kāds bonuss ir no fiziska čeka? Vairāk atkritumi? Patīk staipīt to papīrīti apkārt, vai attiecīgi vienkārši atstāt veikalā?
Noprotu, ka Skābene vēlas sadalīt čeka izmaksu neesamību ar Rimi uz pusēm, proti, ja čeka izmaksas ir 2 centi, tad 1 cents iet rimi, otrs Skabenei pie mans rimi uzkrājuma. Win win.
Tikai diez vai no viena čeka tur ir ko dalīt.
Es gan jau pieteicu elektrisko čeku, manuprāt, laba lieta.
Precīzi!
Kā tieši e-čeki risina atkritumu problēmu, ja RIMI un MAXIMA turpina piebāzt manu pastkasti līdz augšai ar savām avīzēm? Sanāk ka Rimi (slēpjoties aiz ekoloģijas saukļa) atsakās no papīra čekiem, tajā pašā laikā turpina drukāt avīzes, ar kurām pārstūķēt manu pastkasti. Ja jau man ir jāapmaksā RIMI izšķērdība, tad izmetīšu to čeku kopā ar avīzēm, bet Rimi šo sadaļu nāksies ielikt izdevumu, nevis peļņas sadaļā.
Ja Rimi ir gatavs dalīt ietaupījumu ar patērētāju, tad man ir jēga atteikties no papīra čeka, ja labums ir tikai RIMI pusē, tad turpināšu ņemt čekus, un utilizēt tos, kopā ar reklāmas avīzēm.
čekus izgatavo no termopapīra, kurš nav otrreizēji pārstrādājams, prātvēder. ar avīzēm, redz, izmetīšot…
Tā jau ir Rimi izvēle, kādu papīru lietot. Man piemājas piparu bodē čekus drukā uz eko papīra ar zilu tinti. Kas traucē Rimi čekus drukāt uz pārstrādāta papīra, ko ražo no makulatūras? Vismaz cilvēkiem pārstrādes rūpniecībā būtu darbs un nevajadzētu cirst kokus priekš avīzītēm.
Vajag pamatīgi galvu saspiest, lai ceptos par risinājumu, kur pilnīgi visi ir ieguvēji.
Man piemājas piparu bodē čekus drukā uz eko papīra ar zilu tinti. Kas traucē Rimi čekus drukāt uz pārstrādāta papīra, ko ražo no makulatūras?
pircēju plūsma, ko tavā piparbodītē nekad neredzēt. un tavs eko papīrs ir tīrie sīkumi ieguvumā pretstatot tintes ražošanas un utilizācijas atkritumus.
Cik tev gadu?Tu tiešām tici pasakām, ka digitālais čeks izglābs pasauli, kamēr katra bulciņa tiks ietīta kulifāna celītē?
Varbūt tev to čeku vēl kā NFT izsniegt, lai var vairot savu pensijas kapitālu?
Varbūt tu arī zobu pastu pērc iesveramo ar savu taru?
es, puisīt, esmu dzīvojis laikos, kad pienu tirgoja stikla pudelēs ar metāla folijas vāciņu — viss pārstrādājams. tāpēc nestāsti par pasakām, es zinu, ka katrs sīkums summējas. tāpat kā tavs idiotisma reitings ar katru tavu teikumu.
…un nebija problēmu ar “depozīta sistēmu” – pērkot pienu, turpat atdevi tukšās pudeles. Atkritumos nonāca tikai folijas vāciņš. Tiesa gan, tevi varēja nolamāt ka neesi pudeles kārtīgi izmazgājis :)
Protams, tavā komunisma bērnībā zāle bija zaļāka, debesis zilākas un plastmasas iepirkuma maisiņus tu visticamāk mazgāji un karināji uz balkona, lai visi redz Tavu bagātību.Ja baigi vēlies atpakaļ komunismā, tad jābrauc uz Ziemeļkoreju.
kaut kas konstruktīvs arī būs vai tu tikai ienāci savu idiota reitingu palielināt?
emmm.. eksistē uzlīmes uz pastkastes: Reklāmas un neadresētus sūtījumus nemest!
Neticēsi, bet darbojas!
Vienīgie kretīni šobrīd ir TET, kas reizi gadā adresē manai adresei savu reklāmu ar īpašo piedāvājumu. Visādi citādi bez TET man pastkaste ir tukša.
@gron – Tev vienkārši paveicies ar māju/lokācijas vietu un sūtījumu metējiem. Kad dzīvoju Purvciemā, tāda uzlīme uz manas pastkastītes tika pilnīgi un galīgi noignorēta (varbūt arī tāpēc, ka teksts latviešu valodā, bet diez vai tas bija galvenais iemesls).
Varenais Aivars visu atrisinās
Ja vēl čekus varētu noeksportēt uz exceli mēneša beigās, būtu iemesls analizēt produktu patēriņu, bet nu citādi nekas nemainīs dusmu uz rimi appu par regulāru izlogošanos.
Kā likums, izlogošanās notiek pie kases! Tāda pati figņa ar MCdonalds aplikāciju, kā piebrauc pie lodziņa, tā vienmēr izlogojies, bet kad testē mājās, vienmēr viss strādā. :)
Interesanti, kā tas darbojas no juridiskā viedokļa? Vai šādam digitālam čekam ir kāda juridiska jēga kādās problēmsituācijās? Vai tie digitālie čeki eksistē tikai ierakstīti RIMI serveros un atrodas pilnā RIMI kontrolē, un neviens negarantē, cik ilgi tie tur tiks glabāti un vai kādu dienu nepazudīs un “nesabojāsies”?
Ja taisīt to čeku digitalizāciju, tad taisīt kādā neitrālās trešās puses sistēmā, kur ieinteresētās puses netiek klāt. Varbūt šeit prasītos kāds privātas blokķēdes risinājums?
Piekrītu abiem viedokļiem, gan par, gan pret. Ļoti reti kad iepērkos rimi un tamlīdzīgos veikalos, parasti to dara mana sieva. Pats atzīmēšu aplikācijā, ka vēlos e-čeku, bet sieva to nedarīs un paskaidrošu kapēc. Sieva vienmēr pēc pirkuma apmaksas pārbauda čeku (es to nedaru nekad). Un nejau tāpēc, ka neuzticas kasierim, bet vienkārši gadās cilvēciskas kļūdas, gan kasierim, gan tiem kas uzstāda cenas produktiem plauktos. Darbs nav viegls un kļūdīties var visi!
vai tad čeks nav pieejams uz viedlāpstas uzreiz pēc pirkuma?
Iespējams, ka ir – es neesmu parbaudījis :) esmu pilnīgi pārliecināts, ka mana dzīvesbiedre pavisam noteikti nemeklēs telefonā kvīti lai parliecinātos par pirkuma atbilstību. Viņai, daudz vienkāršāk un ērtāk to izdarīt ar papīra čeku.
Tā kā Rimi aplikācijai ir niķis vienmēr izlogoties, tad pie pašapkalpošanās kasēm ar e-čeku ir čakarīgi, jo RIMI darbinieks, lai noņemtu ruma pudelei pretzagļu aizsardzību, prasa parādīt čeku.
Interesanti. Ne reizi neesmu redzējis, ka man uz telefona izlogotos Rimi lietotne. Uz kādām ierīcēm ir novērota šāda problēma?
Tas tagad ir salabots laikam pagarinot izlogošanās laiku. Agrāk toč bija (Android 10), ka nedēļu neiepērcies un atkal pie kases izlogojies. Paroli no galvas nezini, un vispār – dēļ metāla būdas, viss veras lēnu – zaudēts.
Ne pārāk bieži, bet arī man šad tad liek no jauna ielogoties Rimi lietotnē (Samsung Galaxy Note 8).
Tā vajadzētu būt, bet ar e-lietām reālajā dzīvē ir pavisam citādāk. Piemēram, mums ir e-veselība, e-recepte, e-nosūtījums, bet es parasti drosībai to arī izdrukāju, jo ne vienu vien reizi esmu aplauzies. Atbraucu uz magnētisko rezonansi, kuru gaidīju 6 mēnešus un tā e-veselība neiet, un reģistratūra pasaka, nav tev e-nosūtījuma, neko neredzam. Vai nu dod papīrā, vai lasies prom un pieraksties uz nākamo izmeklējumu pēc gada. Arī aptiekā pasaka, tavu recepti neredzam, piekāp rīt, varbūt tad redzēsim.
kāpēc jādrukā, ja pietiek ar ekrānkopiju?