Reklāma

Jaunais “Tile” īpašnieks drošības lietotne “Life360” pārdevusi lietotāju atrašanās vietas datus

Jaunākie raksti

Xiaomi laiž pārdošanā Mijia 610 L Rock ledusskapi

Xiaomi Ķīnā uzsācis pārdot Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapi. Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapim ir 20 nodalījumi...

Bentley saviem modeļiem ieviesīs “Azure” versiju īpaši komfortablai braukšanai

Luksusauto ražotājs Bentley paziņojis, ka savos modeļos tas ieviesīs "Azure" versiju - tas nav jauns modelis, bet gan aprīkojuma...

Tesla piesakās papildus zemesgabalam, lai paplašinātu rūpnīcu Berlīnē

Elektroauto ražotājs Tesla pieteicies iegādāties "Gigafactory Berlin" pieguļošo zemesgabalu, autoražotājam jau plānojot rūpnīcas paplašināšanās darbus. Šadas ziņas izplatījuši vācu...

Marks Zakerbergs: “Meta” metaversa projekts tuvākos piecus gadus izmaksās ļoti dārgi

Nav nekāds noslēpums, ka metaversa kā iekļaujošas virtuālās pasaules izveide izmaksās ļoti dārgi. Daudzi uzņēmumi, ieskaitot "Google", "Microsoft", "Meta"...

Vai un kā paaudzes īpatnības ietekmē finanšu paradumus?

Viena no jomām, kur diezgan labi var aplūkot atšķirības dažādās paaudzēs, ir finanses. Šobrīd, kad tehnoloģijas attīstās straujāk nekā...

Novembrī izskanēja ziņa, ka IT kompānija “Life360“, kas nodrošina uz lietotāja lokāciju balstītus pakalpojumus, iegādājusies uzņēmumu “Tile“, kas piedāvā “Apple AirTag” līdzīgus izsekošanas piekariņus, ko izmanto arī lietotāji Latvijā. Nu atklātībā nākušas ziņas, ka “Life360” pārdevis lietotāju atrašanās vietas datus būtībā jebkuram, kurš tos vēlējās.

Life360” ir primāri ģimenēm domāta lietotne, kas ļoti bieži tiek izmantota, lai zinātu tieši bērnu atrašanās vietu un varētu sekot līdzi to drošībai.

Divi bijušie “Life360” darbinieki, kā arī datu analītikas uzņēmumos “X-Mode” un “Cuebiq” strādājošie atklājuši, ka “Life360” kalpojis kā avots liela apjoma lietotāju atrašanās vietas datu ieguvei. Inženieris no “X-Mode” sacīja, ka “Life360” piedāvājuma precizitāte un milzīgais datu apjoms padara to par ļoti vērtīgu informācijas ieguves avotu. Bijušie “Life360” darbinieki arī apstiprināja, ka uzņēmums pārdod lietotāju atrašanās vietas datus tādiem uzņēmumiem kā “X-Mode“, “Cuebiq“, “Arity” un “Safegraph“.

Life360 lietotne. Avots: Life360

Kas tad notiek ar šiem datiem pēc pārdošanas? “X-Mode”, “Cuebiq” un “SafeGraph” no visa datu masīva atlasa vajadzīgo informāciju un tālāk pārdod to citiem uzņēmumiem reklāmas un citos nolūkos. Piemēram, “Cuebiq” sāka sadarboties ar Slimību kontroles un profilakses centriem, lai izsekotu mobilitātes tendencēm Covid-19 pandēmijas laikā. Taču uzņēmums publiski norādījis, ka nesadarbosies ne ar tiesībaizsargājošām, ne valsts iestādēm. Tas, savukārt, ir pretrunā ar “X-Mode” un “SafeGraph” mērķiem, kuri datus vēlējās pārdot, piemēram, ASV armijai un valdībai.

Vienlaikus neliela atruna lietotnes “Life360” apakšā jaunos lietotājus informē, ka viņu dati var tikt izmantoti “negadījumu noteikšanas, izpētes, analītikas, pielāgotas reklamēšanas nolūkos”. Taču līdz ko dati nonāk pie augstāk minētajiem uzņēmumiem, būtībā pie tiem tālāk var tikt jebkurš, kuram nav slinkums uzprasīt.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma