Reklāma

Silent Yachts prezentē jaunu katamarānu ar saules baterijām, elektromotoriem un pūķi

Jaunākie raksti

LMT pērn veicis rekordlielas investīcijas tīklā un palielinājis klientu skaitu

Latvijas mobilo sakaru operators un tehnoloģiju inovāciju uzņēmums LMT 2021. gadā veicis pēdējos 10 gados lielākās investīcijas infrastruktūrā, tīkla...

Par spīti Džo Rogana izplatītajai dezinformācijai par Covid-19 “Spotify” no viņa neatteiksies

Lielu sašutuma vētru izraisījusi Džo Rogana "Spotify" dzirdamā podkāsta "The Joe Rogan Experience" 31. decembra epizode, kurā piedalījās ārsts...

Latvijā beidzot pieejama Apple Watch ECG – elektrokardiogrammas funkcionalitāte

Bez sarkanā paklāja un fanfarām, bet ar kāda putniņa pačukstēšanu, pie mums ir nonākusi informācija, ka Latvijā beidzot darbojas...

Ford nepilnu divu gadu laikā plāno saražot 600 tūkstošus elektroauto

Ford vadītājs Džims Fārlijs intervijā Fox Business norādījis, ka ASV valdībai nepieciešams veikt investīcijas elektroauto infrastruktūras attīstībā, savukārt ražotāji sagatavos...

Tesla pērn guvusi rekordlielu peļņu; šogad jaunus modeļus neprezentēs

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apstiprinājis, ka uzņēmums pērn strādājis ar 5,5 miljardu dolāru (4,8 miljardi eiro) peļņu,...

Uzņēmums Silent Yachts ir zināms kā viens no pionieriem, kas vēlas radīt videi draudzīgākus pārvietošanās līdzekļus ūdenī. Pavisam nesen atklāts jaunākais katamarāna modelis Silent-60, kas būs aprīkots ar elektromotoriem, saules paneļiem un pūķi, nodrošinot katamarāna kustību.

Silent Yachts dibinātāji ir pieredzējuši burātāji, kuri vēlējušies piedāvāt “zaļākus” ūdens transporta līdzekļus, to izveidi sākot jau 2004. gadā. Tagad piedāvājumā parādījies jauns katamarāna modelis Silent-60. Tas būs aprīkots ar 42 saules paneļiem, kas spēs saražot 17kWP, lai darbinātu divus 340kW jaudas motorus. Bateriju ietilpība būs 286kWh, un tās spēs nodrošināt 100 jūras jūdžu nobraukumu dienā. Katamarāna vidējais ātrums būs 6-8 mezgli. Ja tas viss nebūs gana, tad jahtu uz priekšu varēs vilkt arī 9 vai 13 kvadrātmetru liels pūķis, kādu izmanto arī kaitošanā.

Izvēle par šādu risinājumu izdarīta pateicoties tam, ka šādam pūķim ir ļoti liela efektivitāte, nodrošinot līdz pat 10 reizēm lielāku vilcējspēku uz vienu kvadrātmetru nekā masta bura. Tas ir tikai loģisks solis izmantot pūķi, kas, sasniedzot optimālo augstumu, debesīs veidos cipara astoņi formu, nodrošinot kustību uz priekšu. Ar speciālas lietotnes palīdzību to varēs gan palaist debesīs, gan nolaist lejā, kā arī pūķis nemet ēnu uz saules baterijām, tādējādi ļaujot tām uzlādēties. Nevar nepieminēt, ka uzņēmums izmanto Volkswagen MEB elektroauto platformu.

Drošības nolūkos Silent-60 ir aprīkota ar elektrības ģeneratoru un 1000 litru bāku, lai drošības gadījumā spētu nodrošināt jahtas kustību. Tas gan beigu beigās neizklausās tik ekoloģiski, taču kā norāda Silent Yachts radītāji, tad šī ģeneratora izmantošana normālos apstākļos nebūs nepieciešama. Pagaidām modelis tiek ražots Taizemē, tomēr plāns darbus pārcelt uz Itāliju. Silent-60 ir ļoti ekskluzīvs katamarāns, kura cena sāksies no “nieka” 2,39 miljoniem eiro. Tā kā budžeta klases variants gluži nebūs. Uzņēmuma plānos ir jau nākamie divi modeļi Silent-80 un Silent-100.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: