Reklāma

Nākotnē Apple CarPlay varētu kontrolēt vairākas auto funkcijas

Jaunākie raksti

Latviešu 3D fotonikas un optisko risinājumu uzņēmums “Lightspace Technologies” piesaistījis 800 000 eiro

Latviešu uzņēmumi jau daudzkārt pierādījuši, ka, ja ir vēlme, pacietība un labvēlīgi apstākļi, iespējams izlolot patiesi veiksmīgus uzņēmumus, arī...

Apple iPhone 13 apskats – nekas īsti jau nav mainījies, bet tomēr…

Vēl viens gads riņķī, un Apple atkal ir izlaidis atjauninātu un uzlabotu uzņēmuma galveno produktu - iPhone viedtālruni. Apple...

“Tele2” pieslēgumu skaits pārsniedzis 1 miljonu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” apgrozījums šī gada deviņos mēnešos palielinājies par 8,7%, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo laika periodu,...

Kopējais Tet grupas apgrozījums šogad audzis par 7%, eksports – par 37%

Šī gada deviņos mēnešos Tet grupas kopējais apgrozījums sasniedzis 174,6 miljonus eiro, augot par 7%, salīdzinot ar attiecīgo periodu...

Luminor uzņēmumiem turpmāk atvērs norēķinu kontus attālināti

Turpinot bankas pakalpojumu digitalizāciju un pielāgošanos ārkārtējās situācijas apstākļiem, sākot ar šī gada oktobri uzņēmēji varēs atvērt Luminor jaunu...

Apple CarPlay playforma, kas ļauj ērti savienot iPhone ar mašīnas multimediju sistēma tika prezentēta 2015. gadā, tomēr šo sešu gadu laikā tās funkcionalitāte ir palikusi pietiekami ierobežota, kas gan nākotnē varētu mainīties.

CarPlay sistēma palīdz ērti savienot mūsu iPhone tālruni ar automašīnu, lai izmantotu kādas multimediju iespējas vai digitālo karti, tomēr joprojām ir tik daudz jau mūsdienās pierastu lietu, kuras mēs automašīnā nevaram ērti kontrolēt ar viedtālruni. Kā norāda pieejamā informācija, ka šī platforma nākotnē tomēr varētu ļaut kontrolēt plašāku funkcionalitāti, piemēram, klimata kontroli un sēdvietas pozīciju. Konkurents Android Auto gan ir nedaudz soli priekšā, jo jau noslēdzis sadarbības ar Polestar, Ford, Honda un GM, lai šī sistēma kļūtu par galveno auto vadības platformu.

Nākotnē Apple CarPlay autobūves uzņēmumiem varētu ļauut izmantot API savienojumu, lai šī sistēma varētu piekļūt dažādām auto kontrolēm un sensoriem, tādējādi sniedzot plašāku kontroli. Tāpat šīs piekļuves varētu ļoti variēt, balstoties uz pašu autoražotāju. Interesanti, ka tieši iOS 15 ir samazinātas balss asistenta Siri iespējas, kas varēja ļaut tieši ar balsi pārvaldīt auto, ja īstenotos API risinājums. Pagaidām tas nav apstiprināts, un reālākais piemērs no Apple puses ir sadarbība vienīgi ar BMW, ļaujot atslēgt auto ar telefonu, izmantojot Apple CarKey.

Reklāma

9 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
9 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Kā noprotu, BMW ir vienīgais auto, kuru var ērti atslēgt un lietot ar Ābola telefonu un pulksteni, izmantojot UWB tehnoloģiju. Citiem tas jādara ar NFC – telefons jāliek noteiktā vietā.

UWB, šķiet, ir iebūvēts sākot ar 11 iPonu.

Arī Ābola pulksteņos tas ir. Kas notiek Androīdu pasaulē? Kādam ir UWB?
Tas pats UWB ir arī jaunāko VAG auto atslēgās, bet viņu programmētājiem, kā zināms, ir citas problēmas. Tādēļ diez vai tik drīz varēsim šos auto atslēgt ar pulksteni. Būs jāpērk BMW :)

Kurš izstāstīs šo tehnoloģiju? Vai sanāk, ka es uz auto ekrāna bakstu, tas eventu nosūta uz telefonu, tad telefons to sūta atpakaļ mašīnai un tad tā veic darbību?

Vispirms jātiek iekšā, lai bakstītu auto ekrānu. Būs vien jāsāk ar telefona/pulksteņa bakstīšanu – divreiz nospied podziņu sānos un parādās “maciņš”, kurā starp bankas kartēm ir karte ar auto simbolu. Varbūt ka var konfigurēt ka nekas nav jāspaida, tikai jātaisa vaļā durvis, jo UWB darbojas tikai pavisam tuvu auto. Šī tehnoloģija ļauj izmērīt attālumu no A līdz B. Kas notiek, kad esi ticis iekšā, lai pastāsta kāds cits.

Tas ko Gūgle noslēdza ar tiem autoražotājiem ir iestādīt auto GSM moduli, vai tur spraudīsies SIM karte vai eSIM, vai to sauks par IoT vai kā savādāk, bet automagnetoa būs pilnvērtīgs androīds ar programmām ko tur instalēt, no kurām viena būs auto, kas spēs “runāt” ar auto kompi. Bet galvenais sazināties ar mothership (lasīt autoražotāja IoT piegātātāja mākoni). Tātad, pūtīs šurp turp visādus datus. Attiecīgi datus tālā no “mākoņa” varēs padot uz telefonu un otrādi. Viss atkarīgs no tā cik autoražotājs gribēs maksāt operatoriem un IoT backendam. Vai otrādi – visas slaistās fīčas būs aboniments ;) Telefonā NOTEIKTI būs savas… Read more »

Un kapēc tas ir vajadzīgs?

Tagad ir divas pasaules: auto ekrāns un CarPlay. Ir zināms čakars, ja uz ekrāna ir CarPlay, bet tev jāmaina kaut kas auto iestatījumos – jāspaidās pa izvēlnēm. Ērtāk būtu visu laiku sēdēt vienā pasaulē.

Reklāma
Reklāma
Reklāma