Reklāma

“ABB” prezentē līdz šim jaudīgāko elektroauto uzlādes iekārtu pasaulē

Jaunākie raksti

Motorola viedtālrunis varētu būt pirmais, kas būs aprīkots ar 200MP izškirtspējas kameru

Septembra sākumā Samsung izziņoja pirmo 200MP izšķirtspējas viedtālruņu kameru ISOCELL HP1. Ir parādījusies informācija, ka tieši Motorola radīts viedtālrunis...

Mazda: Elektroauto un sintētiskajām degvielām ir vieta nākotnē

Mazda Eiropas pētījumu un izpētes nodaļas direktors Kristiāns Šulce norādījis, ka ka sintētiskajām jeb e-degvielām nākotnē ir vieta līdzās...

Indijas valdība gatavojas aizliegt privātās kriptovalūtas un ieviest savu digitālo valūtu

Šķiet, ka Indija vēlas sekot Ķīnas piemēram un arī aizliegt kriptovalūtas. Taču ar dažiem izņēmumiem. Piemēram, Indija apsver ļaut...

Vācijas jaunā valdība vēlas līdz 2030. gadam pārtraukt ogļu izmantošanu

Pirms pāris dienām tika panākta vienošanās par Vācijas jauno valdību, un, šķiet, ka pie vadības grožiem atradīsies cilvēki, kuri...

Apple iPad 10.2 (2021) planšetdatora apskats

Šī gada rudens mums atkal atnesa jau diezgan pierastus jaunumus no Apple, un 14. septembrī, reizē ar jaunāko iPhone...

Pazīstamais Šveices uzņēmums “ABB” prezentējis elektroauto uzlādes iekārtu “Terra360”, kuru tas sauc par līdz šim jaudīgāko pasaulē. Kā jau noprotams no nosaukuma, šī iekārta spēj lādēt mašīnu ar 360kW jaudu, kas elektroauto ar šobrīd lielākajām baterijām spētu uzlādēt aptuveni 15 minūtēs, tiesa, šobrīd faktiski neviena mašīna nespētu izmantot šīs iekārtas pilnās iespējas. Nupat 1000 kilometru testu pieveikušais “Hyundai IONIQ 5” teorētiski ir spējīgs lādēties ar 350kW jaudu. Teorētiski. “Porsche Taycan” spējīgs lādēties ar 270kW jaudu, savukārt tikko ražošanā nonākušais “Lucid Air” dārgākajās komplektācijās var lādēties ar 300kW jaudu. Lielākā daļa pavisam jauno elektroauto šobrīd spēj lādēties ar 100-150kW jaudu, tātad, šādas iekārtas pilno potenciālu tās izmantot nespēj. Latvijā pagaidām gandrīz visas uzlādes iekārtas ļauj lādēties ar 50kW jaudu, arī lielākā daļa elektroauto Latvijā pagaidām nemaz neatbalsta lielāku uzlādes jaudu.

Mazliet reālāks ir ražotāja piedāvātais risinājums, ka pie vienas šīs iekārtas vienlaicīgi lādējas uzreiz 4 mašīnas – katrai no tām ir mazāka pieejamā uzlādes jauda, taču vienlaicīgi un gana ātri tiek uzlādētas vairāk mašīnas.

“Terra360” gan nav jaudīgākā uzlādes iekārta ar lielu atrāvienu – “Ionity”, “Electrify America” un citi uzņēmumi izmanto lādētājus, kas spēj nodrošināt 350kW uzlādes jaudu un tos ražo tieši “ABB”. Ražotājs gan īpaši uzsvēris, ka šī ir vienīgā iekārta, kura ražota ar domu, lai pie tās vienlaicīgi lādētos četras mašīnas. “ABB” skaidro, ka šādā veidā iekārtas īpašnieks nakts laikā var uzlādēt četras mašīnas (domāti autoparki) vai arī ātri papildināt enerģijas krājumus, atrodoties savās ikdienas gaitās.

Tik lielas uzlādes jaudas arī nav īsti veselīgas elektroauto baterijām, pašiem ražotājiem iestatot dažādus ierobežojošus uzstādījumus, lai pasargātu baterijas un veicinātu to ilgmūžību. Kad mašīnas būs spējīgas lādēties ar tādu jaudu un izmantot pilno iekārtas potenciālu, 100 kilometriem nepieciešamās enerģijas ielāde prasīs aptuveni 3 minūtes. Plānots, ka “Terra360” uzstādīšana Eiropā sāksies jau šogad, savukārt nākamgad iekārta nonāks Ziemeļamerikā un citviet pasaulē.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 Comment
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Oi, būs jautri. Ātrās lādēšanas laikā atgādinās neatrasties auto, rādīs reklāmas ar nu jau liesmojošiem zombijiem utt.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: