Reklāma

Nothing ear (1) austiņu apskats – “Nasing spešal” vai tomēr “Spešal”?

Fotogrāfs: Jēkabs Aleksandrs Krūmiņš, @jekabsphotography

Jaunākie raksti

Ķirurgi pirmo reizi veiksmīgi savienojuši ģenētiski modificētas cūkas nieri ar cilvēka organismu

Zinātnieki spēruši platu soli cūku orgānu transplantācijā. Pirmo reizi pētnieki ģenētiski modificētas cūkas nieri veiksmīgi savienojuši ar cilvēka organismu....

Razer uzsāk piedāvāt procesora dzesētājus, korpusa ventilatorus un barošanas blokus

Razer izziņojis jaunus datora aksesuārus un pat svarīgas detaļas, kas arī tiks aprīkotas ar Razer RGB izgaismojumu. Razer Kunai...

“Facebook Messenger” grupu videozvanos ienes papildinātās realitātes efektus

Turpinot attīstīt konceptu par metaversa kompāniju, "Facebook" nācis klajā ar jaunām funkcijām, kas "Messenger" grupu zvanus izkrāsos košākus, ienesot...

Videospēle Among Us gada beigās būs pieejama Xbox un PlayStation konsolēs

Par visai patīkamie jaunumiem paziņojuši šobrīd aktuālās videospēles Among Us izstrādātāji Innersloth, jo sākot no 14. decembra tā būs...

Sony izziņo Alpha A7 IV pilna kadra matricas fotoaparātu

Sony Alpha A7 IV ir jaunākais ražotāja pilna kadra matricas fotoaparāts. Alpha A7 IV fotoaparāts izmanto 33 megapikseļu Exmor...

Pēc Stīva Džobsa došanās viņsaulē, gana daudz tehnoloģiju personības bija gatavas uzvilkt melnu bītleni un zilas džinsenes, lai piedomātu pie performances, kas sasniegtu Džobsa prezentāciju virsotnes. Ne gluži ar bītleni, bet manāmu iedvesmu no Džobsa, pie tehnoloģiju debesīm jau kādu laiku spīd Karls Pei (Carl Pei). Viņš ir viens no OnePlus dibinātājiem, kas pierādīja, ka tieši performancē balstīts, asprātīgs mārketings var jaunizceptam ražotājam pievērst necerēti lielu uzmanību. Tas rezultējās ar tik labiem pārdošanas rezultātiem, ka OnePlus mātes kompānija Oppo paziņoja: “Ne tik strauji, jaunekli!”, un pagājušajā gadā tika uzsākta abu zīmolu pilnīga sapludināšana (šī ir cita raksta cienīga tēma). Karlam Pei tas nebija pa prātam, tādēļ viņš nolēma pārcelties uz Londonu un tur dibināt tehnoloģiju uzņēmumu Nothing.

Ražotāja nosaukuma tulkojums (latv.val. nekas) protams šķiet kā pusaudža parādīts vidējais pirksts OnePlus, kas izaudzis tik liels, ka tā dibinātājam vairs neatradās vieta. Tomēr tas gana labi saskan ar zīmola filozofiju – iet tik ekstrēma minimālisma virzienā, ka ierīces gandrīz nav jūtamas, pamanāmas un saplūst ar apkārtni. Arī šoreiz mārketinga performance ir lieliska, trīs mēnešus milimetru pa milimetram iepazīstinot ar ražotāja pirmo produktu – bezvadu austiņām Nothing ear (1). Tiesa gan, mārketinga solījumi nekad neizstāsta visu stāstu. Pagarš ievads, bet jāteic, ka Stīva Džobsa produktu prezentāciju performance, ko Karls Pei jau atkal sublimējis mārketingā, pievērš uzmanību. Šis princips strādā pārsteidzoši labi, tādēļ apskatā centīšos noskaidrot vai Nothing ear (1) ir Spešal, vai tomēr pārmārketingots Nasing spešal.

Nothing ear (1) tehniskā specifikācija

  • Izmēri un uzbūve: austiņām – 28.9 x 21.5 x 23.5 mm, 4.7 g; ietvaram – 58.6 x 58.6 x 23.7 mm, 57.4 g; IPX4 šļakstu noturība
  • Skaņa: 11.6 mm dinamiskie skaļruņi; grafēna diafragma; 0.34 CC rezonatoru izmērs; Teenage Engineering kalibrācija; hibrīdā aktīvā trokšņu slāpēšana; AAC, SBC standarti
  • Mikrofoni: 3x, AI vides trokšņu slāpēšana
  • Akumulators: ietvaram 570 mAh, līdz 24h ar ieslēgtu trokšņu slāpēšanu, līdz 34h ar izslēgtu trokšņu slāpēšanu, QI bezvadu uzlāde, USB-C vada uzlāde
  • Kontrole: skārienjutīga virsma austiņām, ear (1) aplikācija – iOS (vismaz 11), Android (vismaz 5.1) atbalsts
  • Savienojumi: Bluetooth 5.2 (A2DP, AVRCP, HFP), USB Type-C
  • Komplektā: austiņas; lādēšanas ietvars; S, M, L austiņu uzmavas; lādēšanas vads USB-C uz USB-A
  • Cena: 99 eiro

Caurspīdīgs dizains, jeb maksimāls minimālisms

Tātad, kā jaunam ražotājam, kam pamatdoma ir ierīces, kas organiski saplūst ar apkārtējo vidi, pievērst uzmanību? Ar dizainu. Pirms diviem gadiem vairāki viedtelefonu ražotāji pieteica flagmaņu īpašās versijas ar caurspīdīgām aizmugurēm. Izrādās, ka tādu efektu panākt nav nemaz tik viegli, un lielākā daļa šo veikumu ieguva butaforisku, izskaistinātu komponenšu atveidu, kam nav nekāda sakara ar to, kas lācītim vēderā. Austiņas gan ir pārāk mazas, lai vēl atrastos vieta makslīgam, detaļas imitējošam elementam, tādēļ Nothing ear (1) dizains būtu uzskatāms par vērā ņemamu sasniegumu. Caurspīdīgā dizainā jādomā, kā iekšas izvietot ne tikai funkcionāli, bet arī estētiski. Īpaši, ja atceras austiņu cenu, jo inovatīvs dizains maksā. Internetā pieejamas bildes ar Apple AirPods caurspīdīgu konceptu, tur tās detaļas galīgi nav tik smuki izkārtotas, turklāt līme saķepē ne tikai detaļas, bet arī visu skatu. Nothing ear (1) līmi nekur neredz un viss izskatās caurspīdīgi glīši.

Jau pats iepakojums veidots, kā performance. Atplēšot sarkano ļipiņu, paveras sudrabaina kastīte, kurā ir austiņu ietvars, zem tām meistarīgi ielocīts gauži īss lādēšanas vads un austiņu uzmavas. Kopumā, pārdomāts iepakojums un patīkama komplektācija.

Pati austiņu kārbiņa lielākoties ir caurspīdīga. Jā, akumulators un bezvadu uzlādes elementi paslēpti zem baltas plastmasas, bet tas efektu nebojā. Tomēr caurspīdīgā plastmasa rada bažas, ka gan jau redzami būs arī skrāpējumi ilgtermiņā. Nu neticu, ka ietvara šļūkāšana pa galdu vai somā, paliks bez sekām. Lai gan kastītes vāciņa magnēts šķiet stingrs, asimetriskā eņģe atvērtā veidā vāciņam tomēr ļauj nedaudz ļurkāties. Pašam vāciņam ir diezgan oriģināla bedrīte īkšķim, kas ļauj ietvaru ērtāk noturēt vai izmantot to par neveiklu fidžet spineri. Caur vāciņam var redzēt austiņu pāri un labajā stūrī ieliktu LED paziņojumu diodi. Ietvara kreisā mala tikusi pie USB ligzdas un savienojuma taustiņa.

Kārbiņa ir jūtami lielāka par konkurentiem, tomēr man šis izmērs netraucē. Vienīgās iebildes ir bažas par eņģes izturību ilgtermiņā un tas, ka diez vai korpuss tik dzidrs un bez švīkām ilgi noturēsies. Kopumā, tieši dizains šķiet šī produkta pievienotā vērtība. Tas rada industriāli futūristisku sajūtu, kas pilnīgi noteikti ir Spešal. Tiesa gan, organiski ar vidi saplūstoša produkta vietā (kā to postulē Nothing filozofija), dizains padevies daudz uzkrītošāks par konkurentiem. Nu nesakiet, ka tas nav speciāli…

Vieglas un ergonomiskas austiņas

Interesanti, ka paķīķerēt austiņu iekšās, ir iespējams tikai to kājiņu aizmugurē. Galviņa veidota no necaurspīdīgas plastmasas, kājiņas priekša tomēr neļauj ieskatīties iekšā. Patīkami, ka labā austiņa tikusi pie sarkana punkta, bet kreisā pie balta, tā pat kā lādēšanas ietvars. Tas ļauj vieglāk saprast, kurā gultiņā, kura austiņa jāliek, jo ievietošanas veids ir atšķirīgs un pie tā jāpiešaujas.

Austiņu formāts ir līdzīgs AirPods Pro, tikai atšķirība, ka kājiņa ir plakana un protams caurspīdīgie elementi. 4.7 g vieglums ir tas, kas ļauj aizmirst par austiņām ausīs. Biju pārsteigts, ka, šķobot seju, tā arī austiņas spītīgi palika manās ausīs. Tas Nothing ear (1) padara par vienām no ergonomiskākajām bezvadu austiņām, kādas esmu lietojis. Tās ir tik vieglas, ka šķiet teju gaisīgas, tomēr tās pietiekami stingri turas ausīs, bet nerada spiedošo sajūtu, kā citas. Ar ergonomiku te viss ir augstākajā līmenī, kas jau atkal liek slavēt dizaineru darbu. Izcili! Turklāt sportistiem patiks IPX4 sviedru un šļakstu aizsardzība, kas šajā cenā arī nav nemaz tik izplatīta. OK, aktīvi kustoties, viena austiņa gan pamanījās izslīdēt, kas šādam nemanāmam aksesuāram var būt kritisks punkts. Tomēr ikdienas lietošanai šīs tiešām ir vienas no ērtākajām bezvadniecēm, kādas manās testēt kārajās ausīs pabijušas. Tiesa gan, ausu formas ir dažādas, kas šim kritērijam piešķir daļēju subjektivitāti. Tas vienalga nemazina manu sajūsmu, ka varu Nothing ear (1) lietot stundām ilgi, aizmirstot, ka ausīs ir svešķermeņi.

Skārienjutīga vadība, švaka aplikācija

Austiņas tikušas pie divām skārienjutīgām virsmām – ap skaļruni un kājiņu ārmalās. Pirmā rūpējas par pauzēšanu, kad austiņu izņem no auss. Šis ir lētāks risinājums par tuvuma sensoriem, bet mēdz sajaukt ausi ar pirksta pieskārienu. Kājiņu skārienjutīgā virsma saprot ilgāku pieskārienu, lai kontrolētu aktīvo trokšņu slāpēšanu vai trīs pieskārienus citām darbībām. Slidinot pirkstu pa kājiņu, var kontrolēt skaļumu, bet dubultpiesitiens ir pauze/atskaņošana. Diemžēl, pēdējos divus mainīt nevar.

Nothing ear (1) aplikācija ir samērā primitīva. Iespējams tas saistīts ar Android 11, bet pirmo reizi piedzīvoju, ka atšķirīgu ražotāju austiņas viedtālrunī rāda savienojuma animāciju, līdzīgi kā vienas ekosistēmas produktiem. Arī pirmo reizi savienojot, nebija jāiet Bluetooth iestatījumos, bet logs uzleca mājas ekrānā. Tiesa gan te mēs nonākam pie pirmā Nasing spešal, kas saistās ar programmatūru un savienojumiem. Savienojumi mēdz zust un parādīties, tādēļ animācija leks ārā arī tad, kad kādu brīdi jau tiek patērēts saturs. Tas ir diezgan kaitinoši. Turklāt uzlādes līmenis uznirstošajā animācijā ir atšķirīgs no aplikācijā uzrādītā.

Nothing ear (1) izmanto novecojušu savienojumu veidu – viedtālrunim pievienota viena austiņa, bet otra savienota ar pirmo austiņu. Tas nozīmē, ka, skatoties video paiet mirklis, kad parādās skaņa. Vēlāk gan nobīde nav manāma, bet spēlēs gan jārēķinās ar manāmu aizturi. Labā ziņa, ka programmatūra jau īsā laikā tika pie diviem atjauninājumiem un nu ir pieejams arī “Low Latency” režīms, kas gan situāciju diži neuzlabo.

Aplikācija ļauj kontrolēt aktīvo trokšņu slāpēšanu. Diemžēl, piedāvātais ekvalaizers ir reti primitīvs un nepiedāvā individuālu iestatījumu iespējas. Arī piedāvātās iespējas koriģēt skārienjutīgo vadību ir tik limitētas, ka neredzu jēgu izvēlēties ar trim pieskārieniem pārslēgties uz iepriekšējo/nākamo dziesmu vai nereaģēt nekā. Dubultajam pieskārienam funkciju mainīt nevar. Toties funkcija, kas liek austiņām spalgi pīkstēt, lai tās atrastu dīvāna šķirbā, strādā godam. Šī izdvestā skaņa ir spalgāka un skaļāka par konkurentiem. Ar Google aplikāciju starpniecību iespējams apskatīties, kur austiņas pēdējo reizi lietotas, ja nu nozūd.

Kopumā programmatūra nepiedāvā neko unikālu, ir paskopa un pilna visādām utīm. Labā ziņa, ka atjauninājumi ir regulāri. Tas atrisina vecas kaites, bet ienes arī pa kādai jaunai utij.

Kā skan Nothing ear (1)?

Par skaņu rūpējas divi 11.6 mm dinamiskie skaļrunīši un zviedru Teenage Engineering skaņas kalibrācija. Starpcitu, skaļruņi ir par 0.6 mm lielāki par Apple AirPods Pro. Tomēr, lai ko arī ražotājs nesolītu, šoreiz noteikumus diktē cena. Tās nevar skaņas kvalitātē sacensties ar dārgākiem konkurentiem, bet tās skan krietni labāk par citām budžeta klases bezvadu austiņām. Basi ir dzirdami, bet šīs noteikti nav basīgākās austiņas, kādas klausītas. Stereo efekts ir pietiekami labi atdalīts, lai būtu jūtams. Augšas ir pietiekami dzidras. Viss šķiet gana labi kalibrēts, lai apmierinātu vidēji prasīgus klausītājus, bet ne izsmalcinātus melomānus. Lai tur vai kā, snobiskiem skaņas gurmāniem jāskatās dārgāku austiņu virzienā, bet piezemētākiem lietotājiem – skaņa šķitīs labāka, kā cerēts.

Aktīvā trokšņu slāpēšana budžeta klasē?

Jā, vēl viena ekstra, ko sola Nothing ear (1), ko arī nemaz tik bieži šajā cenu kategorijā neatradīsi. Austiņas piedāvā divu pakāpju aktīvo trokšņu slāpēšanu, caurspīdīgo režīmu un izslēgtu trokšņu slāpēšanu. Lai man piedod Slaktera kungs, kurš gan jau žegojas, tomēr šī ir tā reize, kad atkal jācitē – Nasing spešal.

Šoreiz jau atkal cena diktē savus noteikumus un patīkamu pārsteigumu nav. Aktīvā trokšņu slāpēšana strādā duetā ar pasīvo, kas šoreiz nav tik izteikta jau pieminētā ērtuma, viegluma un gaisīguma dēļ. Lai gan ar zemajām frekvencēm (fēni, ventilatori, citi rūcēji) slāpēšana pat tiek galā, citi trokšņi visbiežāk tomēr tiek cauri. Turklāt visu laiku dzirdama dīvaina rūkšana fonā, pie kā iespējams varētu būt vainīga nesakoptās programmatūras sadarbība ar mikrofoniem. Viskaitinošāk tas ir klusuma brīžos. Caurspīdīgajā režīmā riebīgā rūkšana kļūst vēl skaļāka, par laimi, izslēdzot trokšņu slāpēšanu, tā pazūd. Caurspīdīgais režīms mikrofonos ielaiž apkārtnes skaņas, tomēr tas izklausās diezgan sintētiski. Visbiežāk tomēr trokšņu slāpēšanu atstāju izslēgtu, turklāt tas ļauj ietaupīt akumulatoru. Diemžēl, kopējie trokšņu slāpēšanas iespaidi ietilpst Nasing spešal kategorijā. Nestrādā arī arguments – ko tad tu gaidīji par tik pieņemamu cenu? – Huawei FreeBuds 4i ar šo uzdevumu tiek daudz labāk galā un maksā vēl mazāk.

Kā uzvedas mikrofoni?

Īsākā atbilde būtu – viduvēji. Kluso balsu īpašniekiem, reizēm sarunā var nākties čiepstēt skaļāk. Tas nozīmē, ka diskrētām sarunām labāk izmantot viedtālruni. Zvanu kvalitāte būtu vērtējama, kā pieņemama, tomēr bija reizes, kad zvanītāji sūdzējās, ka balss izklausās robotiski. Vēl viena lieta, ko novelšu uz neizšrubēto programmatūru. Atlikušo mikrofonu darbību raksturo ne visai veiksmīgā trokšņu slāpēšana, par ko pukojos jau iepriekš.

Akumulatoram nav ne vainas

Nothing sola, ka austiņas darbosies 4h ar aktivizētu trokšņu slāpēšanu, 5.7h ar neaktīvu, bet ietvarā būs vēl pieejamas 24h ar aktivizētu trokšņu slāpēšanu, 34h ar neaktīvu. Korekti izrēķināt darbības laiku nevarēju, nekorekto uzlādes līmeņu attēlojuma dēļ, par ko jau rakstīju pie programmatūras. Tomēr pie pavirša aprēķina man sanāca ap piecām stundām ar izslēgtu aktīvo trokšņu slāpēšanu. Šis rezultāts krietni iepaliek no solītā un uz kopējā fona ir viduvējs rādītājs. Tomēr viss jau atkal atkarīgs no lietošanas paradumiem. Pie vidējas noslodzes akumulatoru darbība man nesagādāja raizes, vienīgi nebija pārliecība vai programmatūra neblefo par to, cik enerģija patiesībā atlikusi. Jāuzteic Nothing ear (1) par Qi bezvadu lādēšanas atbalstu, jo tādu reti gadās šajā cenu kategorijā sastapt.

Nobeigumā – Spešal vai Nasing spešal?

Nothing ear (1) pilnīgi noteikti ir interesantākās bezvadu austiņas, kādas šogad pabijušas manās testēt kārajās ausīs. Kāpēc? Tādēļ, ka produkts ir pretrunīgs. Karls Pei jau atkal pierādījis, ka zina, ko dara, un mārketings jau atkal gana veiksmīgi pievērsis uzmanību jaundibinātajam uzņēmumam. Pie tā arī paliksim, jo jaunpienācējiem tehnoloģiju industrijā jau nav citu variantu. Vai mārketings pāršāvis pār strīpu? Nu te nu sākas tās pretrunas. No vienas puses varu teikt, ka vieglais, pārdomātais, caurspīdīgais dizains atbilst uzņēmuma naratīvam par organiskām, vidē iekļaujošām ierīcēm. No otras puses, bezvadu austiņu tirgū, kas nu jau skaitās nobriedis, šāds dizains pievērš pastiprinātu uzmanību un tirgus kopainā organiski neiekļaujas (pozitīvā ziņā). Kopumā to gribu adresēt visas radošās komandas virzienā, kā vienu sasodīti gudru gājienu, kas strādā par labu uzņēmuma debijai un lietotāju interesei.

Bet runa jau nav par uzņēmumu, bet par Nothing ear (1) lietošanas pieredzi. Ražotājs par 99 eiro piedāvā aktīvo trokšņu slāpēšanu, IPX4 šļakstu noturību, bezvadu uzlādi un oriģinālu dizainu. Uz papīra viss izklausās lieliski. Realitātē, viduvējā trokšņu slāpēšana, nenoslīpētā programmatūra un kaitinošā rūkšana ir austiņu lielākie trūkumi. No otras puses, šajā cenā šie trūkumi pat uzskatāmi par pieņemamiem. Un tad vēl ir trešā puse – pozitīvie aspekti. Lai vai kā, tie ņem virsroku pār trūkumiem. Atšķirīgais dizains ir ne vien meistarīgi veidots, bet arī estētiski interesants. Ergonomika ir izcila – austiņas šķiet tik ļoti ērtas, vieglas, gaisīgas un dzīvi neapgrūtinošas, ka gribas tās nodēvēt par vienām no ērtākajām bezvadu austiņām, ko esmu lietojis. Tas arī lieliski saskan ar ražotāja stāstu par organiski ergonomiskām ierīcēm, par kurām ikdienā var aizmirst. Tādēļ kopējie iespaidi šoreiz vairāk velk Spešal virzienā.

Atstāj komentāros, vai arī Tev Nothing ear (1) šķiet interesants jaunpienācējs pārblīvētajā bezvadu austiņu tirgū?

Kas šķita Spešal?

  • Gaumes lieta, bet šis ir viens no oriģinālākajiem bezvadu austiņu dizainiem
  • Vieglas, ērtas, ļoti ergonomiskas austiņas
  • Cenā par 99 eiro reti vienkopus var redzēt – aktīvo trokšņu slāpēšanu, IPX4 mitruma aizsardzību un bezvadu uzlādi

Kas šķita Nasing spešal?

  • Viduvēja aktīvā trokšņu slāpēšana, kaitinoša rūkoņa
  • Programmatūrai prasās pēc smilšpapīra
  • Primitīva aplikācija, kas neko daudz nepiedāvā
Reklāma

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
3 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Labs apskats. Patika. Paldies!

“Stereo efekts ir pietiekami labi atdalīts” > varbūt diletantiem audio jomā nevajadzētu rakstīt apskatus. Skaņas kvalitāte tomēr austiņām ir primāra un to vajadzētu adekvāti notestēt, nevis uzrakstīt > “nav basīgākās”  :D

Reklāma
Reklāma
Reklāma