Jaunie auto ar katru gadu kļūst tehniski arvien sarežģītāki, virknei dažādu funkciju pārceļoties uz skārienjūtīgiem ekrāniem. Pietiek pavērot Volkswagen koncerna veikumu jaunajā Golf vai Seat Leon, kur pat klimatkontrolei atņemtas fiziskas pogas un šīs sistēmas vadība pārlikta uz slīdjoslu un ekrānu. Tāpat uz stūres tiek izvietotas skārienjūtīgas pogas, kuras biežāk nestrādā nekā strādā un vairāk ir kaitinošas nekā jēgplnas. Ļoti daudzi autoražotāji izvēlas iet līdzīgu ceļu, funkcijas pārnesot uz ekrāniem vai cita veida diezgan nejēdzīgiem risinājumiem. Bet ne Alfa Romeo.
Itāļu autoražotāja vadītājs Žans-Filips Imparato kādā intervijā izteicies, ka viņš nav fans šai jaunāko laiku tendencei. “Es negrasos pārdot “iPad”, kuram apkārt uzbūvēta mašīna,” viņam uzsverot, ka nākotnes Alfa Romeo mašīnās būs pēc iespējas mazāk ekrānu, uzsvaru liekot uz fiziskām pogām. “Dažreiz vecās un pārbaudītās vērtības gluži vienkārši ir labākas,” saka ražotāja vadītājs.
Tāpat kā citi autoražotāji, Alfa Romeo negrasās mukt no citas mūsdienu tendences, proti, pārejas uz elektroauto. Sagaidāms, ka itāļu autoražotājs pilnībā pāries uz elektrību līdz 2027. gadam. Imparato norāda, ka arī nākotnē Alfa Romeo saviem klientiem centīsies “sniegt emocijas”, neskatoties uz iekšdedzes dzinēja un tā radītās skaņas trūkumu. Pagaidām izskan ziņas, ka Alfa Romeo pirmais pilnībā elektriskais auto būs krosovers, kurš izmērā līdzināsies Audi Q2. Kā būs patiesībā, rādīs laiks.
Pogas noveco daaaudz lēnāk nekā šie neglītie, speķainie ekrāni. Ekrānveidīgie auto, pēc 5-10 gadi izskatīsies un pēc izjūtām būs smieklīgi. Lēni, neglīti un saskrāpēti. Es esmu tikai un vienīgi par fiziskām, kārtīgi krakšķošām pogām, nevis ekrāniem.
Es Tev varu uzdāvināt spieķīti, brillītes un slotu, lai vari saslaucīt smiltis aiz sevis. Nu bet ja nopietni, nepiekrītu apgalvojumam, ka pogas izskatās labāk. Tas izskatās pēc dinozauru laikmeta. Pie tam, ekrānus var nomainīt
Jebkura planšete pēc 3 gadiem paliek par metamu krāmu, nemaz nerunājot par telefona vai planšetes darbību stiprā salā, kad viss notiek bremzēti! Turklāt, nakts laikā visi tie spīdošie ekrāni tikai apgrūtina braukšanu. Savulaik Saabiem bija Night panel poga, kas izslēdza visu lieko apgaismojumu un pat spidometra izgaismojums palika līdz kaut kādiem 140 km/h, kas noņēma jebkādu atspīdumu logā un uzlaboja redzamību nakts laikā.
Pat ja ekrānu var izslēgt, bet loga atvēršana, sēdekļu apsildes regulēšana, vai avārijas pogas ieslēgšana notiek caur planšeti, tad braukšana nepavisam nebūs ergonomiska.
Galvenais Alfa Romeo vēstījums ir tāds, ka viņi būvē mašīnas priekš tiem, kam patīk pašiem braukt, bet visas tās pašbraucošās planšetes ir domātas Bolt klientiem. :)
Bija man tāds SAAB 9-5 ar nakts režīmu. Vienreiz ieslēdzu, pamēģināju un nelietoju. Tagad auto gaismas ir tik labas, ka pietiekami apgaismo ceļu, lai iekšējais apgaismojums netraucētu. Tās planšetes, kuras lieto auto, ir “automotive grade”, tām jāiztur skarbāki apstākļi. Pieņemu ka man ir krietni vairāk gadu kā te vidējam komentētājam, bet mani apmierina skārienekrāns, tikai tam jābūt pietiekami ātrdarbīgam un ergonomiski pareizi programmētam.
Ja kāds grib braukt pats un dabiski, tam ir slēgtas trases un kartingi (bez planšetēm) :)
Pogas vismaz ir lietojamas salīdzinot ar displejiem un skārienjūtīgajām virsmām. Tas mani ļoti tracina jaunajos auto.
Vai tev ko citu aiz sevis nevajadzētu saslaucīt)) Nav runa kas kā izskatās. Kad inženieri taisa auto/lidmašīnu/kuģi, tie vadās pēc citiem kritērijiem, nevis kā tas izskatīsies. Un ekrānu var nomainīt, kamēr tas ir ražotāja noliktavā un pasūtāms pēc kataloga. Pēc tam būs vai nu dārgs kolhozs (ja paveiksies) vai auto nebūs legāli izmantojams dēļ vienkāršas detaļas nepieejamības. Protams, vispirms jāsaprot, ko grib būvēt – auto kas ir ērts un drošs lietošanā pāris desmitgadēm vai auto uz 5-7 gadiem.
Zināma taisnība saslaucīšanā ir. Tam gan nav sakara ar labu un kvalitatīvu produktu. bet gan ar produkta plānoto novecošanos lai varētu ražot jaunus īslaicīgus mēslus un tērēt resursus ar megajaudu. No auto, kas kalpo 20 gadus, ražotājam ilgākā laikā ir tikai zaudējumi.
KURAM lieto tikai par dzīvām būtnēm. KAM.
Alfa vēl ražo auto? 😳
Kaut ko tur piņķerējas, bet gadu pec gada joprojām ir neuzticamāko auto topa aukšgalā…
Vismaz klimata kontrolei neredzu problēmu to vadīt ar ekrānu. Atskaitot ziemu, kad vajag siltāku plūsmu uz logu, pārējā laikā klimatkontrole darbojas savā nodabā un nav jāaiztiek. Protams, ja tā ir laba klimata kontrole.
Kaut ko paspaidīt temperatūras un gaisa padeves ātrumam, virzienam vienmēr gribēsies. Ziemā a/m salonā ir ok +19/+21, bet vasarā +/- kā āra gaisa temp. -2 grādi, vidēji +22/+24. Tā, ka nav tā, ka iestāda un aizmirst. Logu automātiska atkausēšana un apsilde priekšējam stiklam arī tikai tālajam cenu galam. Jābūt vecai vecenei, lai brauktu cauru gadu ar iestatījumiem, kā mazdēls uzstādījis, jo paši no tā neko nesaprot
Divreiz gadā nomainīt var arī ar ekrānu. Par pārējām pogām, ir sevišķi uz stūres, obligāti jābūt fiziskām, nevis glaudāmām, lai uz tām nebūtu jāskatās spiežot.