Jūnijā lielveikalu tīkls Rimi Igaunijā ieviesa digitālos čekus, piedāvājot pircējiem atteikties no čeku drukāšanas. Līdzīgu attīstības soli Rimi plāno spert arī Latvijā un Lietuvā, kur šobrīd vēl tiek risināta likumdošanai atbilstoša sistēmas ieviešana. Digitālie čeki ir būtisks solis Rimi ilgtspējības mērķu īstenošanā, kas palīdz stiprināt klimatneitrālu uzņēmuma darbību, ietaupot čeku drukāšanai nepieciešamos resursus un izvairoties no nevajadzīgu atkritumu radīšanas.
Pirms jaunās sistēmas ieviešanas veiktais pilotprojekts atsevišķos Rimi veikalos Igaunijā liecina – līdz pat 80% pircēju ir gatavi atteikties no drukātajiem čekiem. Sagaidāms, ka rudenī šo risinājumu varētu adaptēt arī Latvijā un Lietuvā, kur pagaidām turpinās sistēmas saskaņošana ar atbildīgajiem dienestiem.
“Latvijā pagaidām digitālie čeki vēl netiek piedāvāti, jo sākotnēji kopā ar kases sistēmas apkalpojošo dienestu un atbilstības pārbaudes institūciju ir jāprecizē ar Ministru kabineta noteikumiem saistītie jautājumi attiecībā uz šāda risinājuma ieviešanu. Tomēr Rimi aktīvi strādā pie šī risinājuma ieviešanas jau šī gada rudenī. Tehniski esam gatavi šādu funkciju Latvijā ieviest un ceram, ka iespējami ātrāk tiks pabeigti visi nepieciešamie procesi, jo atteikšanās no katra papīra čeka ir mazs solis pretī zaļākai rītdienai,” stāsta Rimi Digitālās attīstības direktore Liene Perija.
Ja visi Rimi pircēji Latvijā izvēlētos atteikties no drukātajiem čekiem, gada laikā tiktu ietaupīta 31 tonna jeb viens kravas auto papīra un no nociršanas izglābts vairāk nekā pustūkstotis koku. Ieviešot digitālo čeku risinājumu visās Baltijas valstīs, ieguvums videi būtu vēl lielāks.
“Rimi pastāvīgi strādā pie tā, lai mazinātu savu ietekmi uz vidi un veicinātu atbildīgu pircēju izvēli ikdienā. Vēlākais, līdz 2030. gadam plānots panākt siltumnīcefekta gāzu emisiju nulles līmeni un pilnībā atteikties no vienreiz lietojamiem materiāliem. Atteikšanās no drukāto čeku formāta palīdzēs būtiski mazināt atkritumu apjomu un ietaupīt čeku drukāšanai nepieciešamo papīru, kā arī citus resursus, kas saistīti ar čeku ražošanu un izmantošanu ikdienā,” skaidro Liene Perija.
Turklāt līdz ar digitālajiem čekiem pircēji iegūs arī praktiskos apsvērumos balstītu pakalpojumu: ja radīsies vajadzība nokārtot kādu garantijas jautājumu, visi čeki būs ērti pieejami digitālā formātā Mans Rimi kontā, atbrīvojot pircēju no rūpēm par čeka saglabāšanu un riska, ka pēc kāda laika čeks varētu būt nozaudēts vai izbalējis.
Plānots, ka, ieviešot digitālo čeku risinājumu Latvijā, Rimi pircējiem būs iespēja izvēlēties saglabāt čekus savā lietotnes Mans Rimi kontā vai e-pastā, un kasēs šiem pircējiem čeks vairs netiks piedāvāts. Ar laiku paredzēts primāri piedāvāt digitālos čekus visiem pircējiem un čekus drukāt tikai pēc atsevišķa pieprasījuma.
Ja var iesniegt uzreiz čeku loterijā tad jau labi
Tas būtu lieliski!
Neste negaidīja MK noteikumu grozijumus un jau piedava šādu iespeju kādu gadu vai vairak
Paralēli papīra čekam, bet ne kā vienīgo.
Bet Neste šobrīd ļoti ērti, braucu DUS, atveru app, piebraucu pie sūkņa, izvēlos aplikācijā “pistoles” numuru, nospiežu maksāt, kāpju ārā, leju degvielu, nolieku “pistoli” braucu prom. Elektroauto, līdz ar šo, LV plusu šķiet mazāk.
nu nez vai tas ir šausmīgi ērti.
Ir diezgan ērti. 1- izvēlies pumpi. 2- apple pay.
Tikai 2 darbības vajag.
Nē Kārli, ērtāk ir protams iet pie aparāta, spaidīt pogas, ielikt rimi karti, atkal spaidīt pogas, un tad beigās pēc uzpildes vēl aiziet uzspiest pogu, lai dabūtu čeku, kuru pēc tam visticamāk pazaudēsi.
Kā praktiski nodrošinās digitālo čeku, ja netiek izmantota lietotne/rimi konta nav ? Pie kases darbinieks prasīs e-pastu ?
man ari nau ne rimi konta ne lietotne, tad man būs jāiet pie konkurentiem ?
Spiedīs lietot aplikāciju, bet reizē ļaus saņemt papīru, ja nav app.
Tagad jau MAhimā visur reklamē app un ir atsevišķas kases tikai app lietotājiem. Baigi neesmu iedziļinājies, jo tur neeju. Rezultātā caur app varēs vairāk spiest tavā rīklē “piedāvājumus”. Jo tev nāks notification par 50% atlaidi olām, 7dienas vakarā, kamēr tu garlaikojies un spaidi telefonu. Potēs cilvēkiem zemapziņā savu veikalu. Consumerism. Obey.
Oho… Kaut tik viņiem viss izdotos! Būšu “pirmais” rindā, kas to izmantos. Bet tomēr – interesanti – diez cik liels izmaksu ietaupījums aiz tā slēpjas? Cik Rimi izmaksā tāds “viens kravas auto” čeku papīra gadā? (Un tinte / adatas / drukas iekārtu uzturēšana / whatever) Cik izmaksās uzturēšana e-čekiem? Cik gadu laikā atmaksāsies sākotnējās investīcijas?
Varbūt kāds no nozares vai saistītajām var pakomentēt par čeku drukāšanas izmaksām?
Šaubos, ka tas ir finasiāli izdevīgi. Rakstā jau skaidri rakstīts, ietaupīs dabas resursus, bet ne naudu. Uzturēt serverus, lai katram pircējam uzturētu čekus 2 gadus digitāli kopumā noteikti prasīs vairāk līdzekļu. Papildus tiks nodrošināta iespēja pieprasīt izprintēt. Tātad vismaz pa ierīcei būtu veikalā, kas printē un kas būtu jāuztur darba kārtībā.
Dzīvot zaļi reti, kad ir dzīvot lētāk.
Un, pie reizes, precīzāki dati ko uzrādīt VID-am pēc pieprasījuma.
Iespēja tikt pie drukāta čeka var būt tikai pirkuma veikšanas brīdī. Kases aparātiem ir ļoti ierobežots tas ko drīkst tur drukāt. Tā ka iespēja izdrukāt vēsturisku digitālo čeku tur noteikti nebūs.
Dārgs veikals. Vai viņi grib aizstāt pārdevēju.
Man riebjas tās kartes. Skaidra nauda vislabākā.